Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LabPSU - LTSpice
#61
Tako kako si nacrtao je ispravno samo sto ima razlika bar kod mene prakticno, zato sto mi je "Lokalna_GND" meni a i obicno zvezdiste na plocici (tu je i od Power) i u to zvezdiste ne moze da se stavi minus od reference, tad gresi nego mora da bude na -remote.
Prepakovao i probao sam ASC fajl i bas tako se ponasa.
Reply
#62
(07-01-2015, 12:47 PM)mikikg Wrote: Tako kako si nacrtao je ispravno samo sto ima razlika bar kod mene prakticno, zato sto mi je "Lokalna_GND" meni a i obicno zvezdiste na plocici (tu je i od Power) i u to zvezdiste ne moze da se stavi minus od reference, tad gresi nego mora da bude na -remote.
Prepakovao i probao sam ASC fajl i bas tako se ponasa.

Video si simulaciju. Kada želiš da ti LT spice izmeri onu vrednost koju vidi potrošač, onda se njegova masa mora premestiti tamo gde sam je postavio.
Normalno je da postoji razlika napona između lokalne mase unutar sklopa i onog na kraju kabla, jer na kablu se događa pad napona koji zavisi od struje.

Ako si neki takav sklop već realizovao, onda ti je greška na nekom drugom mestu.

Pozz

P.S.

Pošalji mi asc na mail da vidim šta si napravio tačno.
Reply
#63
Sve je u redu sad kada sam razdvojio minus od reference i prebacio sa Power GND na -remote.

Inace radi odlicno regulator, setling time sa 0 na 20V je negde oko 15us bez overshot ili u prevedu -3dB na 60kHz Smile Moze perfektno da radi u Audio opsegu u recimo A klasi sa rednim Elcom na izlazu ka zvucniku Big Grin
Reply
#64
Big Grin
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#65
(05-07-2015, 08:02 PM)gigabyte091 Wrote: Netko tko to ne razumije, i tko je početnik, a vjerujem i napredniji elektroničari neće ti sigurno zamjeriti jer bolje je početi jednostavno, od samog početka pa napredovati do složene matematike i dijagrama.

Gigabyte,

Složene obrasce i dijagame možete naći maltene svuda. Internet je pretrpan takvom literaturom.
Većina autora pišu literaturu na takav način, kao da žele da mi budemo uvereni da autor sasvim razume ono što je napisao. Odnosno nalik nekakvom takmičenju u tome ko će složenije i zamršenije to napisati.

Plastični opis i upoređivanje tih složenih pojava sa stvarima koje su bliže ljudskim čulima, kao interfejs između jednostavne ljudske logike i tih složenih dijagrama je već nešto što se veoma retko nalazi po literaturi.

E sad, neka mi visokonaučni kadar malo oprosti na tako banalnim pojednostavljenjima i poređenju na primer automatske regulacije sa vožnjom auta i sličnim analogijama.

Svi smo sasvim ubeđeni da oni savršeno poznaju oblast o kojoj pišu i da su verovatno bolji od konkurentnog kolege :-), samo što takvim pisanjem neće to tek tako lako preći u tuđu glavu.

Možete detetu koje uči voziti bicikl pet stotina puta napisati jednačinu zavisnosti okretanja upravljača prema brzini kretanja i centru težišta, i naterati ga da zna celu stranicu A4 obrazaca napamet, dati mu sve potrebne dijagrame, i naučiti ga da ih nacrta, ali to ga neće naučiti da vozi bicikl.

Ono što pišem po ovom forumu, većina visokoobrazovanih naučnih radnika će iz čiste sujete smatrati notornim glupostima, međutim praksa je pokazala da je ovakav metod više praktičan u smislu skraćenja perioda usvajanja složenijih znanja.

Živo svedočanstvo su ko zna koliko učenika koje sam ovakvim metodama pokrenuo na drugačiji model razmišljanja i ovakvim treningom napravio nekoliko njih koji su me prevazišli u mogućnostima.

Za nekog ko se namerno ili nenamerno oseti učiteljem, najveća je sreća da ga učenik nadmaši što može više.

Naravno, šaljući vam informacije, takođe imam i povratnu informaciju o vašem napretku (feedback :-) i sasvim jasno vidim skok u znanju stotina ljudi koji su sa ovog i E-S foruma bili pod mojim direktnim ili indirektnim uticajem.

Vreme učenja je donekle komprimovano, formiran je metod razmišljanja koji koristi dijagonalne veze potom finiju analizu perifernih tačaka.

Mislim da ne grešim u svom postavljenom cilju i veoma sam zadovoljan produktima toga (vreme će konačno suditi).

Sasvim sam srećan zbog svih vas.

Pozz
Reply
#66
(07-01-2015, 03:40 PM)Macola Wrote:
(05-07-2015, 08:02 PM)gigabyte091 Wrote: Netko tko to ne razumije, i tko je početnik, a vjerujem i napredniji elektroničari neće ti sigurno zamjeriti jer bolje je početi jednostavno, od samog početka pa napredovati do složene matematike i dijagrama.

Gigabyte,

Složene obrasce i dijagame možete naći maltene svuda. Internet je pretrpan takvom literaturom.
Većina autora pišu literaturu na takav način, kao da žele da mi budemo uvereni da autor sasvim razume ono što je napisao. Odnosno nalik nekakvom takmičenju u tome ko će složenije i zamršenije to napisati.

Plastični opis i upoređivanje tih složenih pojava sa stvarima koje su bliže ljudskim čulima, kao interfejs između jednostavne ljudske logike i tih složenih dijagrama je već nešto što se veoma retko nalazi po literaturi.

E sad, neka mi visokonaučni kadar malo oprosti na tako banalnim pojednostavljenjima i poređenju na primer automatske regulacije sa vožnjom auta i sličnim analogijama.

Svi smo sasvim ubeđeni da oni savršeno poznaju oblast o kojoj pišu i da su verovatno bolji od konkurentnog kolege :-), samo što takvim pisanjem neće to tek tako lako preći u tuđu glavu.

Možete detetu koje uči voziti bicikl pet stotina puta napisati jednačinu zavisnosti okretanja upravljača prema brzini kretanja i centru težišta, i naterati ga da zna celu stranicu A4 obrazaca napamet, dati mu sve potrebne dijagrame, i naučiti ga da ih nacrta, ali to ga neće naučiti da vozi bicikl.

Ono što pišem po ovom forumu, većina visokoobrazovanih naučnih radnika će iz čiste sujete smatrati notornim glupostima, međutim praksa je pokazala da je ovakav metod više praktičan u smislu skraćenja perioda usvajanja složenijih znanja.

Živo svedočanstvo su ko zna koliko učenika koje sam ovakvim metodama pokrenuo na drugačiji model razmišljanja i ovakvim treningom napravio nekoliko njih koji su me prevazišli u mogućnostima.

Za nekog ko se namerno ili nenamerno oseti učiteljem, najveća je sreća da ga učenik nadmaši što može više.

Naravno, šaljući vam informacije, takođe imam i povratnu informaciju o vašem napretku (feedback :-) i sasvim jasno vidim skok u znanju stotina ljudi koji su sa ovog i E-S foruma bili pod mojim direktnim ili indirektnim uticajem.

Vreme učenja je donekle komprimovano, formiran je metod razmišljanja koji koristi dijagonalne veze potom finiju analizu perifernih tačaka.

Mislim da ne grešim u svom postavljenom cilju i veoma sam zadovoljan produktima toga (vreme će konačno suditi).

Sasvim sam srećan zbog svih vas.

Pozz

Macola,

izvini ali moram da te ispravim malo, ako nemas primedbe. Tvoje prenosenje znanja drugim ljudima, ukljucujuci i mene samog je nesto sto ne moze da se procita ni u jednoj knjizi. To je nesto neprikosnoveno, sto si ti stekao godinama rada na raznim projektima, manje ili vise slozenima i zahvaljujuci tebi svi smo bogatiji. Vrlo je malo ljudi na ovoj planeti, koji kada negde procitaju npr. o pojacavacu sa zajednickim emitorom, implementiraju taj pojacavac i tek onda se igraju sa njegovim parametrima i promenom parametara u cilju boljeg razumevanja rada samog pojacavaca. Ti si jedan od retkih ljudi kog izuzetno cenim, a koji je sve teorijske stvari prsakticno probao i uspeo da priblizi obicnom coveku. 
Ja npr. studentima uvek poredim voznju automobilom sa negativnom povratnom spregom i fuzzy nacinom razmisljanja kao sto si i ti naveo. Ja sam misljenja da je najbolje sve predstaviti na onaj nacin kako je to prirodno coveku.
Sa druge strane svi ti ljudi koji pisu razne literature iz oblasti elektronike, se oslanjaju na neke jednacine. Glavni problem kod naseg skolstva je taj sto se studenti obrzuju da budu naucnici, a ne inzenjeri. Samo 10% studenata (ili manje) koji zavrse elektrotehniku, znaju nesto prakticno i da implementiraju. Sa druge strane, razumi i naucnike. Oni se bave samo naukom i matematikom. Svako od njih moze da ti pise jednacine i rezima rada npr. buck konvertora i u tome su najbolji, a sto je najgore nikada ga nisu implemetirali. Da ne pricam o njihovom poznavanju projektovanja PCB-a ili daleko bilo tehnikama lemljenja razlicitih SMD komponenti.
Sa druge strane ako pogledamo nikada ne bi imali sve ove topologije, da nije bilo tih ljudi i da nisu potrosili silno vreme analizirajuci moguce konfiguracije, dok ne dodju do one prave.
Mislim da je potrebno da se razgranice dve stvari, kao sto si i ti sam to video, tj. da postoje dva tipa udzbenika: jedan za prave idustrijske inzenjere, a drugi za potencijalne naucnike. Samo na taj nacin, uz adekvatnu praksu, moze da se postane i jedno i drugo.
Nadam se da nisam nikoga uvredio ovom pricom, ali nazalost, realnost je surova.

Pozz,
Vojce
Reply
#67
Potpuno se slazem sa predhodnim pisanjem.
Sve u svemu Macola je podelio bezbroj korisnih saveta i informacija.

Rezultati su vidljivi, kada se napravi nesto sto ima jedan izlazni tranzistor, jedan OP i nesto sitnih delova a radi ovako, sve je onda jasno koliko je vredelo to Macolino pisanje Wink

 
 
Reply
#68
Vojče,

Možda sam malo ostao nedorečen u svom pisanju jer sam nešto bio kratak sa vremenom, ali evo dopuniću se i razjasniti neke svoje stavove.

Nemam ništa protiv visokobrazovanog kadra koji se bavi strogo teoretskim principima a nikad nije videlo otpornik.
Takođe ništa ni protiv kvantne matematike koju moraju raditi oni koji se bave stvaranjem poluprovodničkih komponenti, na primer.
Naravno ni protiv onakvih kao što je bio Džim Viliams, koji su potrošili čitav život praktično kreirajući sklopove.

Sve se to na kraju međusobno dopunjuje i apsolutno je neophodno da bude u uzajamnoj interakciji.
Bilo šta da "amputiramo" od toga narušilo bi čitav sistem.

Imam protiv egoističnih ljudi u obe zone, kojima je isključivo ekonomska dobit motivacija.
Onih koji su samodovoljni i prave literaturu praktično kao monolog sa samim sobom.
I u teoretičarskoj i u praktičarskoj zoni postoje oni koje je baš briga da li će ili neće učenik shvatiti stvari, i koji prave literaturu kao samodopadljiv monolog.

Jednostavno natrpaju stvari na gomilu, nafiluju takođe još gomilu literature odakle su vadili navode, završe sebi posao a upotrebna vrednost dokumenta bude niska. (najverovatnije je da smo se svi do jednog susreli sa tim)

Tj. da budem još precizniji, ima nepristupačnih likova koji će oko sebe dići zid i oholo će se distancirati od davanja objašnjenja.

Ili recimo dobričina poput našeg Brace koji će uvek imati dobru volju da čak i totalnom laiku približi stvari, i ako je gigant u svom naučnom polju i ko zna koliko stručnih stepenika razlikuje njega i sagovornika.
Njemu recimo nikad neće nedostajati strpljenja ili uvažavanja prema osobi koja je prilično zalutala u branši ili je možda radoznala i potpuna neznalica oko teme.
(Neka mi oprosti što ga koristim kao primer, ali gde ćeš bolji primer. Čak mu i ime Dobrivoje savršeno oslikava karakter.)

Takav je na primer bio i Mikijev otac čika Zoki koji je imao strpljenja za bilo kog ko je pitao nešto, a bio "zverka" u svom poslu.
I nebrojeno ljudi se može pohvaliti tim da su naučili nešto od njega u mnogo oblasti, kao i velikom srećom što su ga upoznali...

----------------------------------------------------------

Ono što je sasvim interesantno i izvesno, je to da postoji viši stepen nijansiranosti suštinskih znanja između onih koji ga rado dele i onih drugih. Valjda sebičnost automatski i postavi gornji limit, verujem.

U prevodu: literatura koja je lako i pitko napisana obično nosi veći koncentrat saznanja jer je uloženo još nešto osim pameti.
A to je dobra volja, koja nema ekonomiju kao prauzrok.
Ekonomske posledice tu dođu kao prirodan sled koji nije unapred planiran.

Ujedno se u takvoj literaturi krije mnogo više nego što je direktno napisano, i takva bude dobar izvor saznanja i posle desetog-dvadesetog čitanja, kao i posle puno godina kada se opet dohvati u šake...


Tu postoje čudne uzajamne veze između različitih delova teksta (meni se sviđa izraz "dijagonalne"), koje su u stvari posledica nijansiranosti nebrojenih sitnica iz kojih se naknadno može otkriti još toga.
Takođe sam ubeđen da to takvi autori ne rade svesno (ne pišu namerno enigme koje treba kasnije otkriti), već u stvari ne nađu dovoljno prostora za bezbrojne nijanse i sve to nekako pokušaju da komprimuju u nedovoljno bogat oblik komunikacije, reči i slike.
Možda ćemo nekad u budućnosti biti obogaćeni otkrićem direktnog prenosa misli i sećanja, ali za sada smo na ovom nesavršenom obliku komunikacije koji imamo.

Kažem siromašan i nedovoljan oblik su slike i reči, jer tako lako dovedu do nesporazuma.
Različiti posmatači će istu rečenicu protumačiti iz svojih uglova i sa lakoćom je obojiti od crne do bele (svakodnevni primer su novinari).
Izrečenom se tako lako može dodeliti "etiketa" i namera od najgore do najbolje.
---------------------------------------------
Složićeš se sa mnom da se može uzeti kao merilo neke specijalnosti, u stručnom smislu, upravo količina onih najmanjih sitnica koje se na prvi pogled preskoče.

I uvek se i posle ovoliko godina oduševim kada u nekoj matoroj literaturi, koju sam "pregazio" pre koju deceniju, otkrijem neverovatno sićušan detaljić koji nekada nisam zapazio, a koji je bio razrešenje nekog pitanja, ili mi i dan danas donese neku novotariju ma koliko malena bila.

To sam hteo reći Vojče.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)