Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rucni alat
#21
(06-03-2020, 10:27 PM)Zvu Wrote: Generalno, sve kupujem na struju. Jedna aku šrafilica mi treba, pošto je stara otegla papke odavno ali i to nije o glavu dok god imam bušilicu sa podešavanjem brzine obrtaja. Ostao sam bez bušilice i već neko vreme se osećam kao go.

Hvala svima na savetima, pogledaću sve.

dobra stvar kod Lidla je ta što su u poslednjih nekoliko godina sezonski ponovo prodavali taj Parkside,pa su se baterije mogle nanovo kupiti po ceni od oko 20e. baterije su generalno slaba karika kod bilo kojeg proizvođača,sami alati su "ok" ili OK. kako sam već pisao,baš šrafilice su mi se pokazale jako dobro i pouzdano u teškim uslovima korišćenja. povoljnost Parkside je ta laka ponovna nabavljivost baterija.
"Претпоставка је мајка зајеба..." : Д.В. - Дуд
🇷🇸 🇷🇸 🇷🇸
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#22
@Zvu ako uzimas na struju zeleni bosch je ok mi imamo jednu bar dvadeset godina 500w
jedino obrati paznju(nezavisno od firme) da ako vec uzimas starinsku(sa kablom) da futer bude metalni sa onim kljucem za pritezanje
ovako nesto https://static.kupindoslike.com/Futer-na...568927.jpg

@44250
napisah negde u odgovorima na pocetku da ne planiram da koristim alata, samo zelim da imam
tako neke kompletne garniture sam gledao, pogotovo bi mi neka manja odgovarala, ali nekako sam paranoican po pitanju kvaliteta
Reply
#23
a jbg,teško je generalno naći jedan zaklučak po pitanju bilo čega pa tako i po pitanju ove teme. mišljenja sam da ti bušilica-šrafilica koju si već kupio može i hoće obaviti xy poslova za koje će ti biti potrebna.
takođe - mišljenja sam,što je alat sitniji to je veća potreba za kvalitetom. krupni alati se ne-profesionalno retko koriste pa samim tim i sa ne-vrhunskim kvalitetom mogu da zadovolje godinama.

sitniji alati se češće koriste i na njima se više vidi i oseti habanje. odvijači,na njima se ne treba štedeti jer se često koriste i valja se malo i opustiti novčanikom. generalno,kontam da bez mnogo lutanja UNIOR kod nas zadovoljava potrebe i više nego prosečnog potrošača-ako se ne gađa najjeftiniji njihov proizvod. otprilike to bi bila neka osnova odnosa cena-kvalitet.

po pitanju imbus-toreks nastavaka,tu valja svakako pucati na visok kvalitet bez obzira na veličinu. lično me daleko više iziritira lom prosečnog pa odlazak u nabavku boljeg da bi završio što sam počeo. tu cena ne igra ulogu koliko vreme nervozno provedeno u nabavci kvalitetnog alata koji će trajati.

sitniji ne-električni alat je tu ozbiljna stavka. električarski je još ozbiljniji,verujem.

i naravno kvalitetan ključ za točkove na automobilu - tu nema izuzetka. slučaj kad imam bušnu gumu,nemački auto-put, rezervni točak sa lepom šarom,dizalicu volju i znanje,ali i ključ koji je upravo pukao... izuzetno iskustvo koje nikome ne želim...
"Претпоставка је мајка зајеба..." : Д.В. - Дуд
🇷🇸 🇷🇸 🇷🇸
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#24
Hoću i ja malo da obnovim ručni alat, najviše kliješta i šarafcigere za terenski posao, izbor sam sveo na Wihu, mislio sam na Wurth, ali je prilično skup, iz iskustva znam da je Wurth brutalan i samo za profesionalnu upotrebu, ali ozbiljno razmišljam o Wihi, samo se dvoumim između njihovih modela Industrial i Professional Electric, da li tu ima razlike u kvalitetu samih kliješta po pitanju oštrice, ručke mi nisu presudne jer i ove Industrial mogu koristiti do 250V bez problema?
Reply
#25
Sta je Industrial i po cemu se razlikuje od Professional serije ne znam.
Profesional su bile 600V izolacija, a Profesional electric (zuto crvene) 1000V.
Ja nisam hteo da dajem pare za zuto-crvene, skuplje su, pa uzeo crno crvene , profesional.
Nemam gde ni 600v da nadjem. Metalni deo je isti na profesional i profesional electric.
Reply
#26
@Zare
Ceta form je odličan alat, samo ga nisam puno viđao kod nas, tu i tamo na oglasima... Imaš li nekog lokalnog distributera?
Reply
#27
(06-03-2020, 11:08 PM)HomeMadeAudioProject Wrote:
(06-03-2020, 10:27 PM)Zvu Wrote: Generalno, sve kupujem na struju. Jedna aku šrafilica mi treba, pošto je stara otegla papke odavno ali i to nije o glavu dok god imam bušilicu sa podešavanjem brzine obrtaja. Ostao sam bez bušilice i već neko vreme se osećam kao go.

Hvala svima na savetima, pogledaću sve.

dobra stvar kod Lidla je ta što su u poslednjih nekoliko godina sezonski ponovo prodavali taj Parkside,pa su se baterije mogle nanovo kupiti po ceni od oko 20e. baterije su generalno slaba karika kod bilo kojeg proizvođača,sami alati su "ok" ili OK. kako sam već pisao,baš šrafilice su mi se pokazale jako dobro i pouzdano u teškim uslovima korišćenja. povoljnost Parkside je ta laka ponovna nabavljivost baterija.
Dobra stvar kod tih Parkside alata npr. je što Lidl prihvata praktično bezuslovno vraćanje alata u nekom vremenskom periodu... Tako da ko se ne oseća moralno krivim, a treba npr da skine farbu sa cele ograde, može bez bojazni da kupi njihovu brusilicu, završi posao, verovatno joj uništi ležajeve do kraja, vrati, pare nabije u džep, i nastavi dalje.  Angel
Mada ja lično više volim da imam parče malo kvalitetnijeg alata...
Reply
#28
Pre par godina sam malo po malo zamenio sav rucni alat sto mi treba proxxon-om. Jedina zamerka mi je zastita. U garazi/radionici je nesto veca vlaga i pocela se pojavljivati korozija na svemu. Posle ciscenja scotch brite krpicom i WD-om je kao novo. Inace je OK alat. Do sad nista nisam uspeo slomiti, nema tragova habanja... Cisto da znas, ako ga razmatras.
Reply
#29
(06-03-2020, 08:19 PM)Ubledeli Wrote: ...udarni odvijac mozda nekad nabavim ako mi se bas ukaze potrba za tim, ali onda tu idu i impact resistant bitovi.
jednom recju to je za ljude koji rade sa drvetom, a ja nikada ni za sta necu upotrebiti svoj alat, samo zelim sve da imam

Imam vec par godina udarni odvijač GDR 120 Li Bosch, ali ovo za bitove prvi put cujem. Imam drugara stolara koji svakodnevno sklapa namestaj/kuhinje i ima makita udarne odvijace i isto tako koristi regularne bitove. Poenta je cak da i osteceni bitovi koji na regularnoj busilici/zavijacu vise ne mogu da zavijaju jer su osteceni, na udarnom rade bez problema jer prilikom udara vibracija gura alat unapred. Vise puta sam cak lomio glavu na holsrafima tipa 6x50 i slicnom, ali bit mi nikad nije pukao. Znaci odgovorno tvrdim da klasicni bitovi cak i oni jeftini rade posao bez problema. Pre koju godinu potkrovlje kada sam poceo da radim klasicnim zavijacem zamenio sam 5 bita, kupovao neke zuto eloksirane, navodno titanijum i ne vredi, jer par puta kad oklizne bit nije za upotrebu. Posle 2 dana mucenja kada sam nabavio udarni zavijac sa jednim bitom sam odradio ostalih 90% radova !

(06-03-2020, 09:44 PM)zbotic Wrote: Nekad zna biti dobar Parkside iz Lidla ali treba dobro gledatii jer ima i smeća. Nedavno kupio stupnu bušilicu i radi izvrsno.

Ne znam koji model si uzeo, ali prosle godine sam im bez pardona vratio smece od stubne busilice, ona sa klasicnim asinhronim motorem i kaisevima.
Na zalost kasno sam video recenzije na netu, kada sam je vec bio doneo kuci. Od tad strogo gledam recenzije lidlovih alata pre kupovine. Luft koji ima i futer koji baca reda 0.5mm su za moje radove neupotrebljivi. Mozda je prihvatljivo za neku stolarsku radionicu koja ne drzi do sebe.



(06-03-2020, 11:50 PM)HomeMadeAudioProject Wrote: i naravno kvalitetan ključ za točkove na automobilu - tu nema izuzetka. slučaj kad imam bušnu gumu,nemački auto-put, rezervni točak sa lepom šarom,dizalicu volju i znanje,ali i ključ koji je upravo pukao... izuzetno iskustvo koje nikome ne želim...


Kljuc koji stigne uz auto je adekvatan i nikad nece da pukne ako ti vulkanizer koristi moment kljuc kod zavijanja. Ako zatezu pistoljem ili jos gore cevkom (krstom) tu onda normalno da tvoj kljuc puca, tako da savet - menjaj vulkanizera. Ja sam pre 10ak godina u lidlu uzeo moment kljuc za tockove , bio je nekih 30ak eura i to mi je jedna od boljih kupovina.
Reply
#30
Za većinu stvari nisu neophodni impact bitovi, ali ako želiš da ideš do granica, onda jesu. Impact bitovi obično nisu tvrdi koliko klasični, elastičniji su (zbog toga su u jednom delu i tanji uglavnom), napravljeni su tako da se uvijaju i amortizuju udare, i zbog toga teže pucaju. Zbog toga će impact bitovi uvek sporije da zavijaju od klasičnih... Za drvo nisu neophodni, naročito za sklapanje kuhinja, to su tanki i kratki holšrafi uglavnom (pride vrlo kvalitetni), impact bitovi se uglavnom koriste za metal...
Reply
#31
(06-04-2020, 08:03 AM)ddanijel Wrote:
(06-03-2020, 08:19 PM)Ubledeli Wrote: ...udarni odvijac mozda nekad nabavim ako mi se bas ukaze potrba za tim, ali onda tu idu i impact resistant bitovi.
jednom recju to je za ljude koji rade sa drvetom, a ja nikada ni za sta necu upotrebiti svoj alat, samo zelim sve da imam

Imam vec par godina udarni odvijač GDR 120 Li Bosch, ali ovo za bitove prvi put cujem. Imam drugara stolara koji svakodnevno sklapa namestaj/kuhinje i ima makita udarne odvijace i isto tako koristi regularne bitove. Poenta je cak da i osteceni bitovi koji na regularnoj busilici/zavijacu vise ne mogu da zavijaju jer su osteceni, na udarnom rade bez problema jer prilikom udara vibracija gura alat unapred. Vise puta sam cak lomio glavu na holsrafima tipa 6x50 i slicnom, ali bit mi nikad nije pukao. Znaci odgovorno tvrdim da klasicni bitovi cak i oni jeftini rade posao bez problema. Pre koju godinu potkrovlje kada sam poceo da radim klasicnim zavijacem zamenio sam 5 bita, kupovao neke zuto eloksirane, navodno titanijum i ne vredi, jer par puta kad oklizne bit nije za upotrebu. Posle 2 dana mucenja kada sam nabavio udarni zavijac sa jednim bitom sam odradio ostalih 90% radova !

(06-03-2020, 09:44 PM)zbotic Wrote: Nekad zna biti dobar Parkside iz Lidla ali treba dobro gledatii jer ima i smeća. Nedavno kupio stupnu bušilicu i radi izvrsno.

Ne znam koji model si uzeo, ali prosle godine sam im bez pardona vratio smece od stubne busilice, ona sa klasicnim asinhronim motorem i kaisevima.
Na zalost kasno sam video recenzije na netu, kada sam je vec bio doneo kuci. Od tad strogo gledam recenzije lidlovih alata pre kupovine. Luft koji ima i futer koji baca reda 0.5mm su za moje radove neupotrebljivi. Mozda je prihvatljivo za neku stolarsku radionicu koja ne drzi do sebe.



(06-03-2020, 11:50 PM)HomeMadeAudioProject Wrote: i naravno kvalitetan ključ za točkove na automobilu - tu nema izuzetka. slučaj kad imam bušnu gumu,nemački auto-put, rezervni točak sa lepom šarom,dizalicu volju i znanje,ali i ključ koji je upravo pukao... izuzetno iskustvo koje nikome ne želim...


Kljuc koji stigne uz auto je adekvatan i nikad nece da pukne ako ti vulkanizer koristi moment kljuc kod zavijanja. Ako zatezu pistoljem ili jos gore cevkom (krstom) tu onda normalno da tvoj kljuc puca, tako da savet - menjaj vulkanizera. Ja sam pre 10ak godina u lidlu uzeo moment kljuc za tockove , bio je nekih 30ak eura i to mi je jedna od boljih kupovina.

ma neće niko otvarati radnju sa alatom iz Lidla,pre će je zatvoriti ako već ne zarađuje dovoljno za profesionalni alat...

ključ koji je stigao iz firmin kombi je uradio sve samo nije ono što je trebao. sreća pa je u samom kombiju bilo alata - koji je bio bolji. i iskreno,nisam bio u previše vulkanizerskih radnji ali nigde nisam video da koriste moment ključeve za zatezanje točkova,barem ne one klasične. imaju li kakav sistem u pneumatskim udarnim zavrtačima?
"Претпоставка је мајка зајеба..." : Д.В. - Дуд
🇷🇸 🇷🇸 🇷🇸
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#32
Našim vulkanizerima bih predloži da nabave i ovo...
https://uniortools.com/sr/product/280-mu...or-momenta

Čisto da slučajno ne ostane neki šraf labav... I cevka od metar-dva, tako nešto se koristilo za stezanje šrafova dok su se tenkovi sklapali u SFRJ...
Reply
#33
@Zbotić
Kakvu si to stupnu od Parksidea kupio? Nadam se sa asinkronim motorom i remenicama. Prijatelj je kupio smeće sa elektronskom regulacijom i to je jad i bijeda dok drugi prijatelj ima Boshovu sa elektronskom regulacijom i to je sasvim druga priča i drugi cijenovni rang...
Reply
#34
(06-04-2020, 06:57 AM)progster Wrote: @Zare
Ceta form je odličan alat, samo ga nisam puno viđao kod nas, tu i tamo na oglasima... Imaš li nekog lokalnog distributera?

Vidjao sam ih na par mesta kod majstora. Koliko znam, negde u Bg se prodaju. Da li je neko zvanicno predstavnistvo ili neko od nekog uvozi, ne znam.

Sto se tice vulkanizera, svaki put kada dodjem kuci odmah odvijem i zavijem srafove fabrickim kljucem. Ako ne moze da se odvije, lakse ce se odviti odmah nego posle nekoliko meseci kada zapekne i u nekoj zabiti gde mozes samo da places.

Inace kome odgovara velicina, Zastavin kljuc za tockove (relativno noviji modeli), kratak ali debeo, pun materijal, sa sipkom na njemu nema sanse da ne odvije ili pukne.
Reply
#35
Ne znam da li uopste da komentarisem ovo za vulkanizere ali ajde probacu da budem uctiv. To je gomila primitivnog smeca kojima je najdalji domet krst kljuc i cevka od 1m , to im je glavni alat. Svaki vulkanizer koji drzi do sebe koristi moment kljuc. Iskustvo mi je takvo da ako idem kod lokalaca za koje znam da nemaju i ne korist moment kljuc bez pardona izvadim svoj i upozorim da ne pretezu i idem za njime i stezem svojim kljucem, a zasto ovo radim ? Imam x primera (losih) ali najinteresantniji je primer pre 3 godine sa zimskim setom tockova sam bio kod slepca koji ajde sto ne koristi moment kljuc nego iskljucivo steze pneumatskim udarnim koji je podesen na ko zna koliko kg. Bio sam lenj i bilo mi je glupo u tom momentu da se pravim pametan pa niti sam odmah kod njega niti kuci odvio i zavio dok je bilo sveze. Doslo je prolece, probao kuci i ne ide. Odem kod vulkanizera gde inace idem, 1 pistolj nece, drugi pistolj nece...dizi pritisak ali kakvi , ni da cuje. Ajde uzimaj cevku od 1m , skaci, udaraj, ma kakvi, NI JEDAN sraf ni na jednom tocku ni da makne. Nista , ajde pali auto i idi kod vulkanizera gde sam bio, maltene se posvadjamo jer lik tvrdi da je on odradio dobar posao posto mi se tockovi NISU odvili, a da je moj problem sto ja ne umem da odvijem. Proba on pistoljem kojim je i zavijao i srecom odvija bez neke vece muke, neka zverina za kamionski program. Ali ajde da on meni pokaze kako to moze da se odvije i nogom sa krst kljucem, uzeo on i kao slon zapeo i nekako uspe jedan sraf da popusti, na sledecem je polomio svoj kljuc !!
Znaci ljudi, manite se priucenih nazovi vulkanizera koji ne koriste moment kljuc jer je to obavezni deo alata bez koga ne bi smeli da rade. Imam drugara vulkanizera koji je na zalost udaljen 140km od mene pa ne mogu da idem kod njega, inace lik koristi moment kljuc od kad je poceo da radi, radi djerdapsku magistralu i dok je aktivno radio kaze na svakih par dana je imao problem da ljudi polome fabricki kljuc jer je neki sivonja zatezao nogom, a puno puta je morao da tovari auto na slep i da greje srafove da bi ih otpustio.
Poenta je da ako ne znate koliko treba da se stegne, stegnite rucno ali fabrickim kljucem jer mu je duzina , cvrstina itd podeseno da ne mozes da pretegnes previse i ono sto sa njime zavijes nece se odviti, ali sa njime ce moci da se otpusti kada bude trebalo !

Sto se tice lidla i komentara " ma neće niko otvarati radnju sa alatom iz Lidla,pre će je zatvoriti ako već ne zarađuje dovoljno za profesionalni alat..." , ne radi se o radnji, ja nemam industriju niti komercijalno koristim njihov alat ali kada uzmes ono smece od stubne busilice to je poluupotrebljivo. Probao sam cak i da je resim ali ne ide, luft koji ima je prevelik, a najgore je to sto futer nije u osi tako da meni nije jasno ko to moze da koristi sem neki priuceni stolar ?
Onaj drugi model sa elektronskom regulacijom nisam imao prilike licno da probam ali po recenzijama neupotrebljiva stvar jer obrtni moment nikakav tako da sto se tice LIDL stubnih busilica to je sve ali nije za upotrebu, cak ni kao hoby varijanta. Ja toliko , a svako moze kako hoce Smile

(06-04-2020, 08:19 AM)HomeMadeAudioProject Wrote: ključ koji je stigao iz firmin kombi je uradio sve samo nije ono što je trebao. sreća pa je u samom kombiju bilo alata - koji je bio bolji. i iskreno,nisam bio u previše vulkanizerskih radnji ali nigde nisam video da koriste moment ključeve za zatezanje točkova,barem ne one klasične. imaju li kakav sistem u pneumatskim udarnim zavrtačima?

Kjuc koji je stigao uz kombi je skroz adekvatan ali nije otporan na ljudsku glupost, veruj mi.
Imaju sistem u udarnim zavrtacima i podesava se moment ali nije dovoljno precizno, zavisi koliko se zadrzi na srafu ume da pretera dosta, ili da podbaci. Zato vecina vulkanizera koja ne koristi moment kljuc, a nece da se mlate previse posle da dotezu odmah u startu podese udarni na dosta veliki moment koji je vec u startu preko svake mere. I onda nakon toga "za svaki slucaj" potvrde nogom dok ne skripne !
To kad urade onda si ga ugasio kada negde moras sam da demontiras, jer moras shvatiti da cak i ako imas dugacak jak kljuc to ne garantuje da glava srafa ili matica (zavisno koji tip glavcine je na vozilu) nece puci, jer tu bude pametniji popusti i pukne !
Reply
#36
I moj vulkanizer malo vise priteze nego sto bi trebalo, nije strasno ali je vise. Pitao sam ga par puta zasto, kaze, ja odgovaram da ti ne spadne tocak i moram vise da stegnem a ti slobodno kuci stezi koliko hoces. Sa jedne strane je u pravu. Sa druge, ne vredi ni kilo kljuc ako su otvori ili konusi na felni razlokani, osteceni navoji i ako to pusti posle pola sata.

Te stubne busilice su manje vise iste. Sve je to isto sr... sa drugim imenom. Dugo sam se lomio da uzmem tako nesto, mada mi fali mesta u garazi za nju i na kraju naletim na tipski Black & Decker stalak za obicnu busilicu koju je otac kupio jos pre 35 godina, mozda i vise. Ima lufta kao i svaki stalak (nije bas najsrecnije resena konstrukciono) ali zavrsava posao za ono sto meni treba.
Naravno, uvek je bolja stubna busilica ali ono sto vredi kosta toliko da se meni ne isplati jer ce mi trebati 2 puta mesecno. Treba imati meru izmedju onoga sto ti treba i onoga sto kupujes. Kupovati skup alat samo da ga imas je bespotrebno bacanje para.
Reply
#37
Na kraju se sve price svode na to da svaki alat ima svoju namenu i svaki majstor (ili hobista) svoje potrebe.
Hajde da ne sirimo pricu kako pravilno koristiti alat. Dajte svoja iskustva sta ste koristili od alata, sta valja, sta ne valja. To nas, verujem, sve zanima.
Izvinjavam se pokretacu sto ovako upadam.
Reply
#38
(06-04-2020, 08:23 AM)Khadgar2007 Wrote: @Zbotić
Kakvu si to stupnu od Parksidea kupio? Nadam se sa asinkronim motorom i remenicama. Prijatelj je kupio smeće sa elektronskom regulacijom i to je jad i bijeda dok drugi prijatelj ima Boshovu sa elektronskom regulacijom i to je sasvim druga priča i drugi cijenovni rang...
 Da, tu s remenicama.

Košta oko 80 eura, na internetu se lijepo pogleda video kako se podesi pa onda bude i precizna i sa dovoljnim okretnim momentom.

Upgrade na superpreciznu je također moguć što je radio jedan kolega s foruma.

Za te novce ne može se kupiti ni obična bušilica, a s ovom sam uredno bušio rupu od 2mm uzduž vijka M5 i slične stvari. Meni bolje od toga ne treba, to je ionako zadatak za tokarski stroj, a ne za bušilicu.
Reply
#39
Od jeftine kućne skalamerije za moju hoby upotrebu
Black & Decker ubodna pila (cca 60 Eura) uredno pila aluminijske limove debljine 3mm već desetak godina.
Black & Decker rvibraciona bušilica (cca 100 Eura) sa SDS svrdlima buši beton kao maslac i tako više od dvadeset godina.
Black & Decker ručni cirkular (cca 90 Eura) odličan, nikakvih promjedbi, više od 15 godina
Skil tračna brusilica (cca 80 Eura) s vremenom izgubi na preciznosti ali radi više od 10 godina, brusim drvo
Bosch fen (cca 40 eura) bez greške
Bosch rotaciona brusilica na čičak (cca 70  eura) brusi i polira pleksiglas do glatkoće stakla. Očekivani životni vijek cca 4 godine.
Kutna brusilica Bosch (cca 60 eura) nikako uništiti već dvadeset godina
Kutna brusilica Black & Decker (cca 70 eura) puko kabel, blokirale četkice nakon dvije godine
Vibracijske brusilice razne (cca 50 eura) traju 2 -3 godine  za moje povremeno korištenje možda jednom tjedno
Bušilica Skil, Iskra i slične (cca 100 eura) potraju i do 10 godina ako se ne upire kao konjina jer više nema onih sa metalnom getribom.
Blaupunkt bušilica (cca 40 eura) puko kabel, koristim za finije rupe, kvalitat osrednji.
Električna blanja Skill (cca 60 eura) prve dvije godine radila što je trebala, sada samo za grube radove.
Glodalica (crne boje vjerojatno B&D) dobio nedavno na poklon, ne znam kako sam bio bez tog alata, korisno imati.
Einhell stolnii cirkular (cca 100eura) neprecizan, snalazim se uz pomoć mašte.
Ključeva viličastih, okastih i sl. imam starih i više od 50 godina i to uglavnom funkcionira.
Odvijača odavno nisam sreo da valjaju.  Imbuse i ostalu sitnež je najvažnije imati u prikladnim kutijama da se mogu lako pronaći kada ih trebam.
U kuću nije ušao majstor od 1996. godine, sve sam rješavam. Smile

Vjerojatno ima toga još, ali sada se ne mogu sjetiti.

BTW za alate sam na Internetu uvijek pročitao više kritika nego pohvala. Bit će da je nešto i u rukovateljima, ne radi alat sam Smile
Reply
#40
Ja sam prije 15tak godina kupio od Alpha toolsa stolnu sa remenicama i za moje potrebe je dovoljno precizna, kao što kažeš nakon toga se prelazi na tokarski stroj... Da sada kupujem stolnu kupio bih neku u rangu 150€ jer te imaju dva remena i spuštanje brzine do nekih 200RPM a nisu nešto pretjerano veće od jednoremenskih.

Netko je spomenuo korištenje stalka za klasičnu ručnu bušilicu. Moje osobno mišljenje je da je to za hobi-hobi upotrebu i ništa više. Ja koji radim kutije za uređaje za sebe i druge gdje mi treba sigurno pola milimetra preciznost te mogućnost da stavim razne vodilice i sl. na bušilicu nema šanse da bi to napravio sa stalkom za ručnu bušilicu i ako mi se išta toliko isplatilo kupiti to je stupna bušilica.

Imaš li kakav link na video di se vidi to poboljšanje? Pretpostavljam da se radi o smanjivanju lufta u "mehanizmu" koji pomiče glavu za bušenje gore/dolje. Ako je problem u samoj osovini bušilice di je montirana glava i ako svrdlo "pleše" nekako sumnjam da je to u domeni prosječnog DIYera.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)