Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mini pretpojačalo sa OPA i mosfetom
#21
Samo napomena, ja nikakav sprežni kondenzator ne koristim u pretpojačalu, nema potrebe kad je DC offset manji od 1mV.

Pojačalo mi takođe nema nikakav kondenzator, DC je spregnuto sve. 

Imam DC protekciju zvučnika, to mi je obavezna stvar.
Reply
#22
(11-26-2020, 06:09 PM)HomeMadeAudioProject Wrote: sad pogledah šemu..  striktno obrati pažnju na vođenje masa.

Ja sam onako radio jer je point to point ožičenje i tu je sigurno i najjednostavnije kad se svako uzemljenje vodi zasebnom žicom do centralne tačke koju zatim uzemljim na CGND formiranu kod RCA ulaznih konektora. Nema nikakvog bruma.

Napajanje ima svoje uzemljenje koje takođe ide na CGND, samo sam tu povezao dva uzemljenja sa otpornikom 82oma jer su na istoj PCB. Viđao sam to i u drugim uređajima, možda je i nepotrebno.

Ako se radi PCB možda bi bolje bilo uraditi plain ground sa gornje strane. Nisam neki ekspert za ground.
Reply
#23
Pozdrav

Trenutno sam doradio PCB. I dalje su sprežni kondezatori tu... sve kao na postavljenoj šemi . Videću na drugom PCB-u da ih izbacim , smanjiće se i pločica automatski.

Mislim da sam sada malo bolje uradio a dodao sam i otpornik 82ohm-a koji povezuje CGND-e
Uspeo sam da svedem kratkospojnik jedino na - vodu. nadam se da je ta opcija OK .
Dikapling 100nf 100V na 22mf ide odozdole direktno na nožice konda.

Napajanje će biti Apex A class


Attached Files Thumbnail(s)


.brd   NEXI OPA 2 TEST 1.brd (Size: 136,52 KB / Downloads: 1)
.pdf   NEXI OPA 2 TEST 1.pdf (Size: 41,46 KB / Downloads: 25)
Reply
#24
Pozdrav

NIXIE . Kad kažete nemate nikakav sprežni kondezator mislite na ova dva što sam zaokružio na Vašoj šemi ili trebam još neke komponente ukloniti ?

Pojačalo snage koje imam je Bato MM . Kombinacijom otpornika na predpojačalu štelujemo gain na 2,75 ; 3,12 ; 6 i 11. Koji gain  se preporučuje za Bato MM jer bih radio sa Alps logoritamskim potenciometrom od 50Kohm-a ( jer se lakše nalazi ) i redno otpornikom 22K kao što mi je NIXIE predložio, dok bi balans pot izbacio ? Gledam da smanjim pločicu što više i da smanjim vodove a izbacivanjem tih kondezatora i mislim da ću dosta uštedeti na prostoru.

Ako radim u SMD-u koje komponente treba ostaviti u izvođenju kako sam već nacrtao a koje mogu u SMD-u ? Neki link gde se o tome već pričalo ?


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
#25
Da, ta dva kondenzatora izbaci, i otpornik 220k na izlazu jer nema svrhu bez kondenzatora. Sa pojačanjem eksperimentiši, ja koristim 6x jer mi je ulazni napon podeljen šantom na 50% a DAC je malo tiši.  Možeš probati bilo koju vrednost, za BatoMM stavi recimo 3x pojačanje sa 22k+50k šant potom na ulazu, ispada oko 2x sve zajedno. Napravi neku svoju kombinaciju otpornika, ali više od 3-4x ukupnog pojačanja ti ne treba.

Za Source otpornike predvidi paralelno po 2kom. 315oma od 2W MF, to daje struju 2x47mA sa napajanjem 2x15V. Kasnije možeš povećati otpornike i smanjiti struju. Podebljaj te vodove oko mosfeta  i predvidi dovoljno velike hladnjake na PCB, 10k/W. Otpornik mora imati barem 3x veću snagu nego što je disipacija. Svi ostali otpornici neka budu mali, 0,4-0,6W MF, oni što si ih crtao mi deluju preveliki.
Reply
#26
(11-29-2020, 07:01 PM)NIXIE Wrote: Da, ta dva kondenzatora izbaci, i otpornik 220k na izlazu jer nema svrhu bez kondenzatora. Sa pojačanjem eksperimentiši, ja koristim 6x jer mi je ulazni napon podeljen šantom na 50% a DAC je malo tiši.  Možeš probati bilo koju vrednost, za BatoMM stavi recimo 3x pojačanje sa 22k+50k šant potom na ulazu, ispada oko 2x sve zajedno. Napravi neku svoju kombinaciju otpornika, ali više od 3-4x ukupnog pojačanja ti ne treba.

Za Source otpornike predvidi paralelno po 2kom. 315oma od 2W MF, to daje struju 2x47mA sa napajanjem 2x15V. Kasnije možeš povećati otpornike i smanjiti struju. Podebljaj te vodove oko mosfeta  i predvidi dovoljno velike hladnjake na PCB, 10k/W. Otpornik mora imati barem 3x veću snagu nego što je disipacija. Svi ostali otpornici neka budu mali, 0,4-0,6W MF, oni što si ih crtao mi deluju preveliki.

Nadam se da nisam nešto izostavio.
Za pojačanje sam mislio jedan otpornik 3K9 ili dva paralelno 8k2 kako bi mi ukupno pojačanje bilo između 3x i 4x pošto balans pot nebih da radim.


Attached Files Thumbnail(s)


.brd   NIXIE OPA 30.11.2020..brd (Size: 134,37 KB / Downloads: 0)
.pdf   NIXIE OPA 30.11.2020..pdf (Size: 35,4 KB / Downloads: 18)
.sch   NIXIE OPA 30.11.2020..sch (Size: 794,54 KB / Downloads: 2)
Reply
#27
Stavi jedan 3k9 u NFB. Zalemi ga za neke pinove da možeš posle da lako menjaš. Zašto se na PCB vidi preklapanje nekih delova? Neki delovi su izgleda preblizu. Nije mi jasno gde su ti oni sitni blok kondenzatori u napajanju i NFB? Uz svaki Line out dovedi i GND, ako se koristi širmovan kabal. Ucrtaj hladnjake pa povećaj PCB za toliko.
Reply
#28
(12-01-2020, 05:19 PM)NIXIE Wrote: Stavi jedan 3k9 u NFB. Zalemi ga za neke pinove da možeš posle da lako menjaš. Zašto se na PCB vidi preklapanje nekih delova? Neki delovi su izgleda preblizu. Nije mi jasno gde su ti oni sitni blok kondenzatori u napajanju i NFB? Uz svaki Line out dovedi i GND, ako se koristi širmovan kabal. Ucrtaj hladnjake pa povećaj PCB za toliko.
-Za otporrnik u NFB sam i ja tako razmišljao
-Za preklapanje delova verovatno mislite na elektrolite od 1000mf, tu nisam znao kako da iscrtam dodatnu rupu za elektrolite sa nožicama čiji je razmak 7.5mm pa sam dodao drugi kond ali ga nisam šematski vezao tako da u zavisnosti od nabavke istih možemo koristiti i raster 5 i 7.5mm
-Sitne blok kondezatore sam planirao odozdole kao i što je nacrtan kod 1000mf tako i ispod kondova od 22mf jer sam za njih isto stavio  raster 5mm, zato ih i nisam nacrtao
- dovešću i gnd do line out-a
- za iscrtavanje hladnjaka možda i uspem ali povećanje pločice verovatno neću moći pošto je ovo free verzija Eagla i max dimenzija pločice je ja mislim 100x80mm
Reply
#29
Ja bih malo razmakao i sve stavio odozgo, biće mesta.

Još bih stavio low ESR u NFB ako može da stane: Elko, stojeći (RAD), Low ESR, 105°C, 1000µF, 25V, 13X25mm, RM5

Umesto 22uF u napajanju stavi ove:  Elko, stojeći (RAD), Low ESR, 105°C, 220µF, 50V, 10X25mm, RM5 (ili ove ako ima mesta Elko, stojeći (RAD), Low ESR, 105°C, 470µF, 50V, 13X25mm, RM5)

Dimenzije su iz KELCO, ovi im nisu ni tako loši kondenzatori.
http://www.kelco.rs/katalog/komponente.p...oupweb=707

Ja sam stavljao šta sam imao po kutijama i fijokama.

Recimo imam dosta ovih hladnjaka, taman za ovo pasuju 9K/W
http://www.kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=11467
Reply
#30
(12-01-2020, 06:47 PM)NIXIE Wrote: Ja bih malo razmakao i sve stavio odozgo, biće mesta.

Još bih stavio low ESR u NFB ako može da stane: Elko, stojeći (RAD), Low ESR, 105°C, 1000µF, 25V, 13X25mm, RM5

Umesto 22uF u napajanju stavi ove:  Elko, stojeći (RAD), Low ESR, 105°C, 220µF, 50V, 10X25mm, RM5 (ili ove ako ima mesta Elko, stojeći (RAD), Low ESR, 105°C, 470µF, 50V, 13X25mm, RM5)

Dimenzije su iz KELCO, ovi im nisu ni tako loši kondenzatori.
http://www.kelco.rs/katalog/komponente.p...oupweb=707

Ja sam stavljao šta sam imao po kutijama i fijokama.

Recimo imam dosta ovih hladnjaka, taman za ovo pasuju 9K/W
http://www.kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=11467
Pozdrav
Sad može sve  Smile 
-1000mf 13x25 RM5 ili 16x2... RM7,5
-22mf  13*2... RM5 tako da može i 470mf
-hladnjaci postavljeni bočno , valjda neće da smeta njihova temperatura elkovima od 1000mf , http://www.kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=11467 mada su iz programa isto Fisher samo SK 104 ali po dimenzijama izgledaju isto možda jedino rupe za montažu ali i one mi se čini da su iste
-dodati mali elektroliti Wima odozgore, namerno sam stavio deblje da ima za razne modele mesta
-doveden GND uz svaki Line OUT

Nadam se da nisam neku vezu pogrešno sastavio, već sam umoran.
Mislim da je to to


Attached Files Thumbnail(s)


.pdf   NIXIE OPA 2.12.2020..pdf (Size: 40,7 KB / Downloads: 12)
Reply
#31
Možda sam trebao Line out + da spustim niže - blizu centralnog GND-a ?


Attached Files
.pdf   NIXIE OPA 3.12.2020..pdf (Size: 35,08 KB / Downloads: 21)
Reply
#32
Sad deluje bolje. Line out pomeri bliže otpornicima. a GND nek ih prati. Dodaj jednu tačku za ulazni GND, za širmovan kabal. Dodaj lemne tačke za one pinove što vire iz hladnjaka sa donje strane. Ne vidim više ništa problematično, deluje ok. Možda da uradiš plain ground sa gornje strane? Ili hoćeš jednostranu štampu da bude jednostavnije?

Ostavi par dana nek odstoji pa još jednom proveri veze.  Big Grin
Reply
#33
(11-26-2020, 01:45 PM)mikikg Wrote: U vezi OPA1612 i slicnih "vrhunskih" OP-ova, oni isto tako traze "vrhunske" uslove za rad kako bi se izvukao maksimum iz njih.

Decoupling ... "u tri dekade u dva sloja" Smile

[Image: attachment.php?aid=34471]

Kutija, aluminium obavezno ili oklapanje, duplo okplapanje bi valjalo, sa trostrukim mozda bi se priblizili "raspolozivim" mogucnostima.
Feriti u napajanju, snuberi itd itd ...

Recimo da ste sa trenutnim PCB dizajnom i shemom na cca 10nV/√Hz (mozda i vise, nebitno), zelja nam je da dodjemo sto je moguce blize 1.1nV/√Hz koliko je deklarisano za OPA1612đ shum samo upotrebom mehanike i decoupling/filterima, bez konceptualnog menjanja sheme!

BTW: ovaj OPA1612 ima toliko nizak shum da ja predostavljam da to bez bateriskog napajanja (recimo +/- 9V) ne moze drugacije da se izvuce!? Ova OPA je iz "laboratoriske klase" operacionih!

Molim Vas ako je moguće, decoupling bi trebao gde staviti i koje vrednosti?
I sa zadnjim mojim dizajnom po vama na kom sam trenutnom stepenu? bio je 10nV/vHz racunajući da će biti alu kutija i napajanje Apex A class od Ronover-a?
Reply
#34
Molim Vas ako je moguće, decoupling bi trebao gde staviti i koje vrednosti?
I sa zadnjim mojim dizajnom po vama na kom sam trenutnom stepenu? bio je 10nV/vHz racunajući da će biti alu kutija i napajanje Apex A class od Ronover-a?
[/quote]
Decoupling se stavlja sto blize nozicama napajanja op-ampa. Znaci sto blize Vcc i Vee na odredjenom op-ampu. Decouplig standardan ide sa 100nF keramickim kondenzatorima (X7R) sa Vcc na Gnd i isto tako sa Vee na Gnd. Ispred toga 10uF elektrolit sa Vcc na Gnd i takodje jos 10uF elektrolit sa Vee na Gnd. Moze da se stavi i jedan film kondenzator izmedju Vcc i Vee. 
Miki je napisao "u tri dekade" sto znaci da se moze ici sa 10uF elektrolit, 1uF keramika i 100nF keramika. Neko ide i na 10nF. Umesto ovog elektrolita moze i Tantal.
Poenta decouplinga nije samo da se stave kondenzatori vec da budu sto blize samim nozicama op-amp. Sami vodovi na pcb-u imaju odredjen otpor i onda kako odredjeni aktivni elementi vuku struju dolazi do padova napona na tim vodovima i automatski dolazi do smetnji. Decoupling kondenzatori sluze da naprave zalihu energije i zato se stavljaju toliko blizu nozicama op-ampa i takodje sluze kao filter jer te velike smetnje provuku ka Gnd. Vise razlicitih vrednosti se stavlja da bi filtrirali veci opseg frekvencija.
Postoji dosta App nota na temu decouplinga, pa ako malo procesljas po netu naci ces lako.
Reply
#35
Pozdrav 

Hvala na savetima i objašnjenjima gimba

Koliko vidim SMD keramički 100nf može da se zalemi na Vodove , ima širine , 1mf keramički može direktno na njega a ispred SMD elektrolitski 10mf ,  zaokruženi su žutom linijom , to bi trebalo da je OK , ide elektrolitski pa keramički pa nogica op amp-a.
Decoupling VELIKOG elektrolita ( koji planiram da bude 470mf ) sa 100nf ( Wima mks2) zaokruženih zelenom i ljubičastom da ostavim ovako ili trebam da im zamenim mesta - prvo Veliki elektrolit pa 100nf i da li taj Decoupling nešto smeta Decoupling-u zaokruženim žutom linijom ?


Attached Files
.pdf   NIXIE OPA 5.12.2020.-2.pdf (Size: 67,23 KB / Downloads: 22)
Reply
#36
Koliko je šum bitan u ovom slučaju? Line preamp sa malim pojačanjem?
Reply
#37
(12-04-2020, 08:37 PM)pmiroslav81 Wrote: Pozdrav 

Hvala na savetima i objašnjenjima gimba

Koliko vidim SMD keramički 100nf može da se zalemi na Vodove , ima širine , 1mf keramički može direktno na njega a ispred SMD elektrolitski 10mf ,  zaokruženi su žutom linijom , to bi trebalo da je OK , ide elektrolitski pa keramički pa nogica op amp-a.
Decoupling VELIKOG elektrolita ( koji planiram da bude 470mf ) sa 100nf ( Wima mks2) zaokruženih zelenom i ljubičastom da ostavim ovako ili trebam da im zamenim mesta - prvo Veliki elektrolit pa 100nf i da li taj Decoupling nešto smeta Decoupling-u zaokruženim žutom linijom ?

Može li potvrda od iskusnih vukova o rasporedu decouplinga kojeg sam docrtao i da li nešto smetaju jedan drugom   Confused
Reply
#38
Sve sad bolje izgleda samo u NFB si stavio 3 otpornika kao na mojoj šemi, ali nisi stavio džampere, to jedno bez drugog ne ide. Bez džampera za promenu pojačanja, ide samo jedan otpornik, nema svrhe stavljati 3kom. Ako staviš tu džampere, predvidi negde i mesto za prazne pinove (2x4pina) da se odlože džamperi ako se ne koriste. Mogu i dva otpornika sa jednim džamperom, za dva različita pojačanja recimo. Meni je ono bila eksperimentalna pločica, sa vrednostima na šemi naponska pojačanja su 2,75 , 6 i 11.
Reply
#39
(12-07-2020, 08:46 PM)NIXIE Wrote: Sve sad bolje izgleda samo u NFB si stavio 3 otpornika kao na mojoj šemi, ali nisi stavio džampere, to jedno bez drugog ne ide. Bez džampera za promenu pojačanja, ide samo jedan otpornik, nema svrhe stavljati 3kom. Ako staviš tu džampere, predvidi negde i mesto za prazne pinove (2x4pina) da se odlože džamperi ako se ne koriste. Mogu i dva otpornika sa jednim džamperom, za dva različita pojačanja recimo. Meni je ono bila eksperimentalna pločica, sa vrednostima na šemi naponska pojačanja su 2,75 , 6 i 11.

Stavio sam 3 kao po Vašoj šemi , pa koliko kome treba  pojačanje tako neka kombinuje i lemi otpornike . Meni konkretno treba 1 otpornik ostale rupice na vodu ću prelemiti. Nadam se da to ne smeta ?
Reply
#40
Ne smeta, nego bolje bi bilo imati tri otpornika i džampere da može da se lako menja pojačanje za razne namene, kad si već nacrtao sve ostalo, to je jedan zgodan detalj i mogućnost. Zvuk nije baš isti kod raznih pojačanja to sam primetio igrajući se džamperima. Recimo neko ima gramofon i phono pretpojačalo ili neki stari tuner, kasetofon, PC karticu i slično sa manjim izlaznim naponom pa mu treba više pojačanja, skine jedan ili oba džampera da poveća pojačanje, nema lemljenja i zezanja sa ožičenim uređajem, sve se završava za 5min. Kako hoćeš, ti odluči da li hoćeš tu mogućnost, mislim da ima još malo mesta na PCB za to. Meni se to jako sviđa kao opcija zato sam i stavio.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)