Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
50MHz Frequency Meter Mk.2
#61
U videotonu u Nisu moze da se naruci U813BS samo malo da se cekne dok stigne,nekoliko dana
Reply
#62
Trebao bih malu pomoć prije nego završim glavni layout, zanima me dali sam dobro postavio decoupling kondenzatore 10nF..trebaju da budu čim bliže IC-jevima pa ako moze nabrzaka provjera jeli OK.


Attached Files
.pdf   50MHz Frequency METER - Layout.pdf (Size: 65,74 KB / Downloads: 29)
Reply
#63
najbolji decoupling je kad se kondenzator polemi direktno na nožice ic - estetski nije najlepše ali funkcionalno je najbolje rešenje.
Bože,daj svakome pameti - ni mene ne zaboravi...
Reply
#64
Istina, to je najbolje rješenje, ali ja volim da to sve bude lijepo na PCB-u čim bliže nožicama IC-a.

Evo kako je ispalo dosat...sve veze routiranje, ostalo još da malo promjenim raspored komponenti kako bi mi ground plane bio kompletan i to je to...molim kritike oko PCB-a...

Takoder backlight na originalnoj shemi nije nigdje spojeni pa ga nisam ni ja spojio (pinovi 15 i 16), pa me zanima isto dali je to OK?

[Image: attachment.php?aid=29364]


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
#65
(03-27-2019, 10:29 AM)mikikg Wrote: @branko tod
Evo ovde ima bazicna shema:
https://forum.yu3ma.net/thread-700-post-...l#pid72367

Ako se neko odluci da ovo sprovede u delo dobrovoljno se javljam za pisanje Firmware-a Wink

Ja sam to započeo, ali nikad finalizirao, uglavnom zbog nedostatka vremena i znanja za projektovanje dobrih pojačavača koji bi imali varijabilan offset i amplitudu, a da rade do par desetina MHz.
Firmver delom imam napisan negde, mogao bih da iskopam, ali svakako bih pomogao oko toga. Smile
Reply
#66
Ronovane, da zakačim jedan jednostavan preskaler ako te ne mrzi da odradiš pcb?
Reply
#67
Može slobodno postavi pa da ga odradim, ali ću moći tek drugi tjedan da se bacim na crtanje, jer sam malo u "zaostatku" trebam Braci da dovršim generator funkcija u sprintu, i da ovaj gore moj PCB design ispeglam do kraja sa ground plane i da narucim 10komada PCB pa da onda to sve isprobam.

Postavi shemu pa sljedeci vikend mislim da bi mogao da imam prvu faze razvoja PCB-a.
Reply
#68
Napravio sam ovaj frekfenciometar ali bez ulaznog dela (samo tranzistor) i to radi lepo sa pic16f628(taj sam imao pri ruci).Jedina zamerka sporo osvežavanje displeja.
Reply
#69
Sporo osvjezavanje displaya je zato sto se koristi 4-bitno povezivanje PIC-a sa LCD-om (trebalo bi koristiti 8-bitno povezivanje kad bi taj PIC imao više slobodnih pinova), te 4MHz kristal koji je dosta sporti za sve interrupte i LCD routine kalkuliranja brojača/frekvencije.

Ima onda prijedlog koji frekquency counter bi bio dobar da ima ulazni buffer, amplifier, schmit trigger i 8-bitni LCD gdje bi se trebalo dobiti brže osvježavanje LCD-a i naravno da ide max kvalitetan kristal od 20MHz...rezolucija moze 0,1Hz do 1Hz, pa da ga dodamo na Bracin generator funkcija?
Reply
#70
(03-29-2019, 12:20 PM)ronovar Wrote: Može slobodno postavi pa da ga odradim, ali ću moći tek drugi tjedan da se bacim na crtanje, jer sam malo u "zaostatku" trebam Braci da dovršim generator funkcija u sprintu, i da ovaj gore moj PCB design ispeglam do kraja sa ground plane i da narucim 10komada PCB pa da onda to sve isprobam.
Postavi shemu pa sljedeci vikend mislim da bi mogao da imam prvu faze razvoja PCB-a.

Hvala ti, sutra postavljam.
Reply
#71
Druze ronovar, posto niko ne kritikuje PCB, bicu slobodan da ti dam malo komentara. Komentari su bas oko geometrije i kondenzatora za rasprezanje. Ovo sto radis je malo teze uraditi samo pomocu TH komponenti. Razmisli o tome da iskombinujes SMD sa TH. Dobices bolji placement i bolje i pravilnije rutiranje.
Dacu cu ti jedan primer gde je lose izrutirano rasprezanje. Izlaz IC4 ide na C18. Uloga tog C18 je da drzi konstantan napon pri zalicitim strujnim udarima. To znaci da on mora da bude blizu izlaza samog IC4. Sa njega linija mora da ide ka ostalim potrosacima. Na tvom PCB-u to nije slucaj. Tebi linija sa izlaza IC4 ne ide na kondenzator. Ona se racva na C18 na jednoj strani i posle toga sa iste racve ide R19 i LCD. Sa druge strane izlaz iz IC4 ti ide na C12 i napajanje MCU. To je prva greska oko rutiranja napajanja. Nemoj pogresno da me shvatis. Nisam rekao da ovo tvoje nece da radi, vec da ovakav nacin rutiranja nije dobar kada budes imao PCB sa vecim potrosacima. Rutiranje treba da ide na sledeci nacin:
1. Izlaz ic IC4 mora da ide direktno i samo na C18. Nema nikakvih racvi ovde . Samo direktna linija Ic4 OUT -> C18.
2. Izvor napona ti je sada C18. Sva ostala napajanja se vode iskljucivo sa C18 ka ostalim potrosacima. Tu pravis zvezda konekciju ili ako se radi viseslojna PCB, ta tacka ide na VCC plane.
3. C14 ti nema nikakvu svrhu na mestu gde si ga postavio na PCB-u. Niti je rasprezanje za LCD, niti je rasprezanje za MCU. Vod kako je nacrtan pokazuje da C14 nema svrhu.
4. Glavna fora kod projektovanja PCB-a je da je to iterativan proces. Moras mnogo da se igras da rotacijama i placementom komponenti. Evo primera kod tebe: zasto nisi zarotirao P3 ili mu u semi zamenio redosled pinova zarotirao R18 i R17? Tada ti linija sa C14 ne bi isla ispod konektora, vec iznad i imao bi kontintinuitet samog ground plane-a.
5. Kada rutiras neku liniju, poenta je da linija bude sto je moguce kraca. Pogledaj tvoju liniju koju si dosta puta bespotrebno lomio: ne znam koji je net ali ona ide sa IC2 pin 9 na donji kraj otpornika R17. Zasto si je prelomio 6 puta, umeso 2? Ima jos takvih linija. Ovo je samo primer.
6. Rupe za lemljenje komponenti: rupe ti nisu uopste dobro uranjene. Pogledaj koliko mesa imaju rupe za lemljenje LCD-a, a koliko rupe za lemljenje MCU-a. LCD je mehanicki gledano najteza komponenta i onda je logicno da njegove rupe imaju najvise mesa. MCU ili OP-vi su puni mesa, tako da ne moze linija da prodje ispod. Ili napravi da sve rupe za lemna mesta imaju isto mesa oko rupe, ili ih pravi prema mehanickim karakteristima. Ovo bas nema neke logike.

Nisam vise gledao. Pogledaj ovo sto sam napisao i slobodno pitaj bilo sta.

Pozdrav,
Vojin
Reply
#72
Hvala na ovim smernicama, puno mi znace, potrudit cu se da sredim to po pravilima, stvar je ta da nisam nikad radio PCB za digitalnu elektorniku pa se nisam imao za "što" loviti...pa sam nacrtao nabrzaka ovaj gore PCB koji nije kako treba...hvala vojinilic na sugestijama ispravit cu to i postavit layout pa cemo onda da prokomentiramo dal je ok il nije.

Hvala još jednom. Javim se za vikend kad cu imati više vremena da ovo detaljno još jednom pročitam i routiram.
Reply
#73
Moja,primedba: trimer kondenzator mora da bude uvek dostupan.
Mora da bude sa zadnje strane.
Reply
#74
Jedna dimenzija PCB ti je 102mm. Probaj da to uguras na ispod 100mm. Time ce moci da se od kineza panelizacijom izvuku dve plocice iz standardne 100x100mm.
Reply
#75
[Image: attachment.php?aid=29787]


UPDATE:

- routing sa ulaznog kondenzatora(C18) i LCD i MCU kondenzatora (C14)
- dodano par jumpera da se moze dobiti kompletan ground plane
- S1 push button dodan na sredinu PCB-a (zbog estetike)
- R17 i R18 routirani da se dobije komletan ground plane sa donje strane
- LCD sam ostavio padove kakvi jesu jer inace nemogu da provucem vodove kroz njih a nisam htio korisiti 2-Layer samo zbog toga
- napravljen single layer PCB da bude lakse za DIY kod kuće (ako ko zeli doma raditi PCB)
- trim capacitor se lemi sa strane bakrenih vodova jer inace nece moci da se podesava kada se postavi LCD na PCB
- PCB je routiran kompletno i EAGLE ne javlja nikakve greške
- molim kritike na trenutni layout pa da onda mogu da odradim finalizaciju u Sprint-Layoutu


Attached Files Thumbnail(s)


.pdf   50MHz Frequency METER - Schematic.pdf (Size: 28,2 KB / Downloads: 16)
Reply
#76
[Image: attachment.php?aid=29806]

[Image: attachment.php?aid=29807]


Attached Files Thumbnail(s)


.pdf   50MHz Frequency METER - Schematic.pdf (Size: 28,2 KB / Downloads: 27)
.zip   frequency_meter-50MHz-mk2.zip (Size: 10,96 KB / Downloads: 7)
.pdf   50MHz Frequency Meter - PCB.pdf (Size: 114,54 KB / Downloads: 4)
.lay6   50MHZ FREQUENCY METER.lay6 (Size: 429,29 KB / Downloads: 8)
.zip   50MHZ FREQUENCY METER GERBER.zip (Size: 100,27 KB / Downloads: 2)
Reply
#77
Zar nisi mogao ovo sto sam crveno obelezio da pomeris u levo za 2mm i na taj nacin plocica ulazi u prototype 100x100 u mogu da stanu dve u tu dimenziju.
Znaci 20 plocica za cca $13 sa sve postarinom ...

Mislim da to pomeranje u levo za 2mm je izvodljivo

p.s. inace odlicno uradjen PCB...

[Image: attachment.php?aid=29811]


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
#78
Nisam mogao uvuci lijevo jer VR1 je tu problem...tik je do veza koje idu na LCD...a i veze LCD su blizu vodova +5V pa nemogu da to stisnem nikako...ovo je prirodna velicina plocice....imas gore lay6 file pa pokusaj stisnuti na 100mm...bilo bi to extra.

Jos sada ko ce da izradi odlican intrument pa da da svoja zapazanja o frekvencmetru...a i bit ce odlican za Bracin FG.

Postavio sam i PCB u pdf pa se moze izraditi toner transferom PCB
Reply
#79
Još jedino bi bilo dobro ako ima koji PIC majstor da preradi ASM kod za brzi kristal da dobijemo brze osvjezavanje displaya, jer 1sekunda za do 16MHz je previše sporo osvjezavanje, kad bi moglo da se stavi umjesto 4MHz stavi 16Mhz kristal dobili bi očitanje sa 1sekunde na 250mS što bi bilo odlično i jako brzo. Mozda ici na 20MHz koliko PIC podrzava maximalno ali treba vidjeti stabilnost MCU i PIC freq unutarnju djeli sa 4 tako da bi 20MHz/4 dobili 5MHz i time smanjili vremena ocitavanja za :

- sa 0.1sec (do 150Hz) na 20ms
- sa 1sec (do 16MHz) na 200ms
- sa 10sec (od 16MHz pa do 50MHz) na 2sec

Vjerojatno bi trebalo onda i 1pF VC1 staviti malo veću vrijednost (4p7) da bi se sve to uklopilo i to bi bilo odličan DIY frequency meter, naravno ne ciljamo ovdje na laboratorijski profi frequency meter jer za njega treba puno više logike i brzih MCU (blue pille, red pille...) tako da htio bih samo ako moze ko PIC ASM prilagoditi brzem kristalu i to bi bilo to. Za FG i ostale uredjaje u DIY varijanti gdje za malo novaca se dobije pristojan uredjaj.

Takoder nisam dobio KRITIKE za gornji PCB (a sigurno ih ima!):

- sa "+" C14 vučena su dva voda (jedan ide na R17, a drugi na IC2, IC1 i C3 i Q1), pa me zanima dali je dovoljno strujne zalihe za IC2 i IC1 pošto su oba spojena skupa ili treba da se posebno vuče vod na IC2 i posebno na IC1 sa "+" C14 elektrolita (10uF/16V)?
- C16 (10nF) je na ulazu na desnoj strani a treba bi po shemi biti blizu pinova IC2 14 i 7
- C11 (10nF) nebi li trebao biti još bliže Q2?
- C15 (470pF) nebi li trebao da bude čim bliže pinu IC3 17 ili blize pinu 6(E) LCD-a kako je sada routirano? On je sada negdje na sredini MCU i LCD pinova pa neznam dali je tako OK.
- VC1 se montira sa donje strane PCB-a jer ako se montira sa gornje nece LCD moci da onda sjedne, tako je i na originalnom PCB-u
- padovi na lijevoj strani za LCD ostaju dovoljne veličine jer su takvi isti na LCD-u koji imam (mogao sam ici na LCD koji ima pinove gore i onda bih mogao povecati padove ali lijevi LCD imam pa sam za njega crtao)
- eto kritike oko layouta molim pa da ispravim i onda da se naruci kod electrorow-a pcb...ako ima ko zaintereisran napisite u ovoj grupi pa ako nas bude dosta otvorim group buy
Reply
#80
(04-25-2019, 08:37 AM)ronovar Wrote: Još jedino bi bilo dobro ako ima koji PIC majstor da preradi ASM kod za brzi kristal da dobijemo brze osvjezavanje displaya, jer 1sekunda za do 16MHz je previše sporo osvjezavanje, kad bi moglo da se stavi umjesto 4MHz stavi 16Mhz kristal dobili bi očitanje sa 1sekunde na 250mS što bi bilo odlično i jako brzo. Mozda ici na 20MHz koliko PIC podrzava maximalno ali treba vidjeti stabilnost MCU i PIC freq unutarnju djeli sa 4 tako da bi 20MHz/4 dobili 5MHz i time smanjili vremena ocitavanja za :

- sa 0.1sec (do 150Hz) na 20ms
- sa 1sec (do 16MHz)   na 200ms
- sa 10sec (od 16MHz pa do 50MHz) na 2sec

Vjerojatno bi trebalo onda i 1pF VC1 staviti malo veću vrijednost (4p7) da bi se sve to uklopilo i to bi bilo odličan DIY frequency meter, naravno ne ciljamo ovdje na laboratorijski profi frequency meter jer za njega treba puno više logike i brzih MCU (blue pille, red pille...) tako da htio bih samo ako moze ko PIC ASM prilagoditi brzem kristalu i to bi bilo to. Za FG i ostale uredjaje u DIY varijanti gdje za malo novaca se dobije pristojan uredjaj.

Nije to bas tako. 1s je vremenska baza frekvencmetra a ne osvezavanje displeja. Znaci, koliko impulsa stane u jednu sekundu, tolika je frekvencija ulaznog signala. Trebalo bi preraditi kod da se ima promenljiva vremenska baza i to najbolje da bude autorange. Ako je neko voljan da pise, samo neka izvoli. Onaj Danyk-ov autorange f-metar (koji sam testirao) ima bug na oko 1KHz gde verovatno prelazi sa merenja frekvencije na merenje periode.
Jos jedna napomena. Ponovo idete na finalizaciju PCB-a a da pre toga uredjaj nije testiran na protobordu. To se pokazalo kao losa praksa pa bi je t rebalo ubuduce izbegavati. Ja nemam ovaj ECL MC10116 da bih izvrsio testiranje. Ako neko ima viska neka mi posalje pa cu se poigrati.
Probleme upravo ocekujem u ulaznom delu (pojacavac/uoblicavac) koji je jedan od najvaznijih sklopova F-metra.
Novac je sredstvo a ne cilj.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)