Odlicno ti je ovo izaslo. Mada definitivno ne treba zuriti sa skidanjem papira. Kao iobicno zurba ume samo kvar da napravi ali nije bas pravilo da ce uvek da napravi problem. Problem je sto si sada poceo sa laminatorom pa si nestrpljiv da sto pre vidis rezultat
Od dobrih flomastera ja mogu da preporucim schneider i verbatim oba su namenjena pisanju po cd/dvd medijima i nije mi se desilo da popravke uradjene njima otpadnu u kiselini.
Ne znam samo da li su lako nabavljivi sada ja imam par komada odavno i cuvam samo za to. Neke druge kojima zvrljam po diskovima nisam imao volje da isprobavam buduci da su neki nepoznatiji brendovi. Sumnjiv brend ,niska cena nekako ne ulivaju poverenje.
Odlično su ti obe pločice ispale. Samo bez žurbe
Znam, da si nestrpljiv, ali bez žurbe nećeš ič da zaebeš.
Što se tiče flomastera, ja ih uzimam u: http://www.vremeplov.co.rs/Shop/Product/4546, mada ima i u knjižaram da se uzmu. Kolika im je cena, ne bih znao da ti kažem.
Ako se odlučiš za knjižaru, moja ti je preporuka: STABILO (F serija), LINE PLUS (za pisanje po CD-u i DVD-u), itd.
Mali izgubljeni vanzemaljac, 3.000.000.000.000.000 svetlosnih godina udaljen od svog doma
Markere za pisanje po CD iDVD diskovima-sto tanje.-
Taj vitroplast sto koristis je izgleda od industrijskih viskova sa veoma tankim 18 ili 25 mikrona bakra pa pazi za sto koristis,
nije za pojacala i ispravljace. Na fotografiji se kroz bakar "vidi" tekstura vitroplasta.-
(02-08-2015, 03:21 PM)samuki Wrote: Koliko vremena treba da se napari toner ?
Zasto stampu odmah seces na tacne dimenzije? Ostavljam uvek poprilicno viska oko same stampe. Lakse se manipulise njome pre ulaska u laminator ili je lakse za drzanje dok sam se (m)ucio s peglom. Za laminator ako je veci papir moze da se presavije preko jedne ivice pcb-a ili moze pcb da se zalepi za papir krep trakom pa tako ima manje sansi da se sve to pomeri. Na taj nacin pertinaks/vitroplast moze odmah da se odsece na tacnu meru.
Koliko tacno vremena treba za naparivanje ne znam . Zavisi dosta i od temperature okoline. Ja ako zurim to naparivanje traje do pola sata ali obicno ostavim da prenoci. Otkako imam ovu kutiju sto dobro dihtuje sipam porilicno nitro-a u kutiju ono oko jedne rakijske casice ,cisto da se ima neka mera za poredjenje
Probao neko onaj foto papir za inkjetove . Zanima me koji su se dobro pokazali a da su nabavljivi kod nas. Vidim na youtube dosta to koriste ,a po onome sa snimka odlepljuju kao od sale. Skoro kao sa onih papira od nalepnica.
(02-08-2015, 01:11 PM)emiSAr Wrote: Markere za pisanje po CD iDVD diskovima-sto tanje.-
Taj vitroplast sto koristis je izgleda od industrijskih viskova sa veoma tankim 18 ili 25 mikrona bakra pa pazi za sto koristis,
nije za pojacala i ispravljace. Na fotografiji se kroz bakar "vidi" tekstura vitroplasta.-
pOz
vitroplast i pertinaks su standardnih debljina bakra koje se najčešće prodaju po radnjama,samo su ove moje "obrađene" vodenom šmirglom koja im istakne ove šare. kupujem ih u firmi koja to kroji za radnje a uzimam ostatke nestandardnih dimenzija i one koje su na neki način oštećene: blago oksidirale po ivicama,"šarene" od sitnih ogrebotina (ne poderotina) i slične - koja je debljina bakra - ne bi se kladio ali jesam ove pločice koristio poslednjih par godina u raznoraznim uređajima (izlazni stepeni i napajanja najčešće) i do sad nisam imao problema.
skontao sam da za veće pločice trebam povećati temperaturu na onih 200/180°C (umjesto 190/170°C za manje pločice) i da za njih trebam povećati broj prolazaka sa 10 na recimo 13. uradio sam i pločice za SR100H (hibrid varijanta APEX SR150) i prve pločice zbog pojave masovnog odvajanja vodova obrisao,povećao temperaturu i dobio poprilično dobre rezultate:
tu i tamo se još "odlomi" koje parče slova ili djelić voda - ali sve se to da vidjeti kad se odvaja papir sa pločice a onda i popraviti ako je moguće i ako treba. nije loše- zadovoljan sam i sve su šanse da ću nastaviti ovaj način izrade pločica i za ubuduće jer mi se bar za početak pokazuje kao brz,lak,jeftin i dostupan i kad uspije i kad se treba popraviti. a i treba potrošiti ona 3 kv.m pertinaksa i vitroplasta nekako...
Samo polako i strpljivo. Čim se uhodaš, znaćeš koja temperatura za koji format pločice ide, kao i koliko prolaza povećavaš.
Najveći format koji sam radio, bio je 250x360mm. Temperatura: 240 stepeni. Broj prolaza: 14 puta.
Mali izgubljeni vanzemaljac, 3.000.000.000.000.000 svetlosnih godina udaljen od svog doma
(02-08-2015, 07:54 PM)saggit Wrote: Zaboravih još da ti reknem. Nemaš potrebe da sečeš toliko velike pločice. Ako ti je mera PCB-a: 100x160mm, slobodno odseci 103x163mm.
takve širine su bile prije peglanja - samo sam ih kratio po dužini,svakako hvala saggit!
Izlaze ti ove plocice sve bolje.
Toner transfer je stvarno zahvalan kada se sve uhoda.
Najvece ploce koje sam ja radio bile su 230x120 temperatura 190 (toliko drzim stalno ) radjeno iz 5-6 prolaza ali je mom laminatoru crkao onaj sklop reduktora od motora pa je nabacen motor koji okrece gril u el.sporetu i mislim da ide dosta sporije .
Temperature zavise i od tonera ,ne preslikavaju se ni svi idealno.
ma sve ove do sad greškice mogu da prebolim samo kad su vodovi ovako na mjestu i čitavi. brzina i cijena su vrline toner-transfera a preciznost detalja se dobije vremenom.
moj laminator ne prima najbolje pločice šire od 12-13cm,naročito na onom kraju gdje je motor - zna da ukoči. pretpostavljam da ili treba da se razradi ili da se naviknem na to da pločice stavljam više u sredinu ili na drugi kraj. probaću da razradim taj kraj do motora nekim manjim pločicama,makar da vidim hoće li ići.
02-09-2015, 10:54 AM (This post was last modified: 02-09-2015, 11:05 AM by saggit.)
(02-09-2015, 10:29 AM)11277 Wrote: moj laminator ne prima najbolje pločice šire od 12-13cm,naročito na onom kraju gdje je motor - zna da ukoči. pretpostavljam da ili treba da se razradi ili da se naviknem na to da pločice stavljam više u sredinu ili na drugi kraj.
Pločice obavezno stavljaj na sredinu. Ako stavljaš pri kraju, zna da zaglavi, pošto valjci nemaju opruge, pa da valjci mogu da se rašire (odignu). I kod mene zna da zaglavi, ako pločicu stavim pri kraju, a ne na sredinu.
Na A4, trebalo bi bez problema da radiš od 13 do 15cm u širinu.
Mali izgubljeni vanzemaljac, 3.000.000.000.000.000 svetlosnih godina udaljen od svog doma
Morao sam da otvaram danas laminator radi neke intervencije pa rekoh da uradim par slika
[img][/img]
Ovde se vidi prosireni izlaz da ne zapinju plocice kada izlaze
[img][/img]
Ovo su iznutrice . Jos dva valjka se nalaze skrivena ispod aluminijumskog grejaca. Orginalni motor+reduktor je otkazao pa je njegovu ulogu preuzeo
ovaj za gril u elektricnom sporetu.
[img][/img]
Sa ove strane se otopio jedan klizni lezaj , verovatno sam ja izmesao koji gde ide kada sam sredjivao laminator prvi put. Za par dana dolaze tu novi od GBZ-a.
Na ovom laminatoru gornji valjci nisu fiksni vec ih opruga drzi napete.Kroz laminator mooze da prodje deo do 3mm debljine . Licno sam propustao aluminijum od 2mm za neku masku na kucistu. Nazalost neuspesan eksperiment. Termopar koji se vidi sluzi za kontrolu temperature kineskim unimerom,jeftino da se ne isplati praviti nesto.
[img][/img]
Kontrolna elektronika ispod trake se nalazi otpornik od oko 500 oma u seriji sa orginalnim davacem.
[img][/img]
Plocica od 100mm prodje kroz laminator za malo vise od minuta. Plocice izlaze istog kvaliteta ubilo kom delu valjaka bilo na sredini ,bilo uz same krajeve valjaka.
Pa koliko je tebi puno pločica ako je ovo nekoliko? hihihi
Uglavnom svaka čast na isprobavanju. Ja sam ovih dana isprobavao foto postupak ali sa foto folijom umjesto laka u spreju i mogu reći da je to velik napredak ali sa jednom kvakom. Folija se mora nanesti na pločicu bez iti jednog mjehurića ili nabora, znači mora biti SAVRŠENO inače budu prekidi koji se kasnije moraju ispravljati.