Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arduino - tutorijali, pitanja, primjeri i projekti
RESEN problem Idea

da bi u folderu gde se cuva projekat dobili HEX FILES 

mora    Sketch   Export compiled Binary 

a ja non stop radio  Verify/Compile
Reply
Opet problemi sa smetnjama, imam Arduino u ormaru sa dvije magnetne sklopke, sklopke palim preko reley modula koji na sebi ima optokaplere + imam po još jedan optokapler na osnivnom pcb-u gdje je Arduino i ostatak elektronike, na njega je povezan lcd sa nekih 30-35cm kabla, i Arduino sve odrađuje kako treba on se ne da zabagovati ali zato lcd brljavi čim prvi put sklopka odradi svoje dok Arduino i dalje odrađuje posao najnormalnije. Isto se dešava sa lcd-om kada nanesem pipalicu na napajanje lcd-a on počne da brljavi. Stavio sam elektrolit 100uF i 100nF na napajanje lcd-a, direktno na lcd, dodao ferit na napajanje čitave elektronike gdje se nalazi Arduino, ali ne pomaže ništa?.
Da li ima nekog lijeka tim problemima?
Reply
Ti problemi oko LCD nastaju zbog dugackih prikljucnih kablova, 30-40cm je solidna "antena" ...

Probaj ako mozes skratiti te kablove i dodatno probaj da terminiras sve te data linije (imas ih 6-7) tako sto ces staviti otpornik vrednosti reda 220 do 470ohm sa strane Arduina, dakle lanac signala bi bio Arduiono -> otpornik -> kabal -> LCD.

Druga varijanta je da stavis otpornike sa strane LCD-a na sve data linije prema masi, otpornik reda 2k2 do 4k7, dakle to sve stoji kod LCD, tako se spusta ulazna impedansa kod LCD i povecava imunost.

Probaj pa javi da li ima promena i da li bar manje glavi.
Reply
Dodao sam između pina E (enable) i GND-a na lcd-u kondenzator 10nF i otpornik 1k paralelno, i za sad radi dobro, pa ću ga još malo provocirati da vidim da li će početi da brljavi.

Te otpornike što spominješ, trebam ih postaviti u serijsku vezu između lcd-a i Arduina?
Reply
Spomenuo sam dve varijante, prva sa rednim otpornicima koji stoje sa strane Arduina, druga varijanta je sa otpornicima prema gnd i to stoji sa strane LCD.

Taj kondenzator sto si stavio pa malo bolje tako radi ukazuje bas na problem sa skupljanem/osetljivoscu na smetnje.
U sustini se ne radi tako sa kondenzatorima, to onda bude problem za Arduino jer ne moze da savlada taj kapacitet, mora sa otpornicima da se experimentise ...

Treca varijanta je da napravis širm za taj kabal sto ih povezuje, probaj sa obicnom ALU folijom za domacinstvo, obmotaj oko kabla i nekako uglavi GND zicu (obmotas licne zajedno sa folijom) i taj širm ide na GND sa strane Arduina.
Reply
Probaću onda prvo da stavim u serijsku vezu otpornike, tako mi je lakše, pa da vidim hoće li biti problema.
Reply
Probaj i ovo sa ALU folijom, to moze fino da zastiti data linije od smetnji ...
Reply
Da omotam kabal folijom (fazon kabla sa širmom), da li trebam onda negdje i foliju povezati na GND ili samo onako omotati?

Edit
Kasno sam pročitao prethodni post.
Reply
Po efikasnosti najbolje je prvo širm, pa onda otpornici kod LCD prema GND i na kraju varijanta sa rednim otpornicima jer ta varijanta sluzi u sustini za prilagodjenje impedanse kablova za izlaz iz Arduina, to je obicno potrebno kod veoma brze komunikacije na dugackim data linijama, tako se smanjuje overshot koji se napravi na kraju kabla, manje to sve utice na imunost.
Reply
Stanje je ovakvo, prvo dodao redne otpornike nije riješilo problem, skinem njih i dodam otpornike direktno na lcd prema GND i to je radilo nakon nekoliko privlačenja sklopke i počeo da brljavi onda sam ostavio te otpornike i dodao alu foliju napravio širm i sad to radi, moram još testirati da vidim hoće li opet brljaviti.?

Da li za teakve stvari vrijedi upotrebiti one CAT6 kablove sa širmom?
Reply
U sustini moze ali onda moras upotrebiti samo 4 provodnika, tj jednu paricu (npr plava i shareno-plava, tako isto za ostale parove) spojis zajedno da cine jedan provodnik, ne sme da se mesaju signali po jednoj parici jer bi dolazilo do "preslusavanja".
Reply
Btw: jedino napajanje, cak je vrlo preporucljivo, da se dovede kroz jednu paricu jer je napajanje "jedan signal u suprotnim smerovima", npr GND ide na plavu, 5V na shareno-plavu.

Parice u LAN kablu su predvidjene za balansirajuce signale (ukupno 4 data linije), jedan signal ali sa suprotnim smerovima (odatle potice ogromna imunost na smetnje), u slucaju ovog Arduino i LCD osim napajanja sve ostalo je single-ended.
Reply
Kad vec spomenuste display-e da se nadovezem i ja sa svojim glupim pitanjem Smile

Naime, nedavno sam drndao nesto na breadboard-u i imao problem sa jednim kineskim 2x16 LCD-om, povezao sve ok, medjutim dobio prvi red sa popunjenim kvadraticima, i googlajuci problem ispostavilo se da se tako manifestuje kad display nije lepo inicijaliziran, i onda sam uzeo po preporuci koju sam tad nasao na arduino forumu "Adafruit_LiquidCrystal" biblioteku i sa njom je sve krenulo ok. E sad, imam drugi 2x16 LCD koji (navodno) nije kinez\klon (uzet u canadarobotix-u) ... i sad imam isti problem (bilo kasno sinoc pa jos nisam stigao da isprobam bez ove biblioteke sa standardnom da li ce da radi), pa me zanima dal je neko jos imao slicnih problema?
Reply
Verovatno imas probleme sa kontaktima, proveri to i dodaj decoupling 1uF MLC direktno na nozice LCD- za napajanje.

To je neki HW problem, nije do SW ...
Reply
(07-12-2017, 10:47 AM)Makso Wrote: Opet problemi sa smetnjama, imam Arduino u ormaru sa dvije magnetne sklopke, sklopke palim preko reley modula koji na sebi ima optokaplere + imam po još jedan optokapler na osnivnom pcb-u gdje je Arduino i ostatak elektronike, na njega je povezan lcd sa nekih 30-35cm kabla, i Arduino sve odrađuje kako treba on se ne da zabagovati ali zato lcd brljavi čim prvi put sklopka odradi svoje dok Arduino i dalje odrađuje posao najnormalnije. Isto se dešava sa lcd-om kada nanesem pipalicu na napajanje lcd-a on počne da brljavi. Stavio sam elektrolit 100uF i 100nF na napajanje lcd-a, direktno na lcd, dodao ferit na napajanje čitave elektronike gdje se nalazi Arduino, ali ne pomaže ništa?.
Da li ima nekog lijeka tim problemima?

Stavi TVS diodu 1.5KE250CA paralelno kontaktima releja kojim uključuješ špulnu kontaktora,
a preko same špulne postavi RC član (100R/2W + 47nF/250V AC).

Time si ubio uzrok tvojih problema. - Sve ostalo ( a veoma je korisno što su ti ostali savetovali ) je lečenje posledica ...

Iznenadićeš se ... Smile
Reply
Nisam baš najbolje razumio, TVS da stavim na izlaze iz releja, tako da će onda i RC član doći paralelno TVS diodi?

Stavio sam neke RC elemente fabričke, koje sam negdje poskidao sa nekih sklopki ali nije ništa pomoglo.
Reply
(07-12-2017, 07:47 PM)Makso Wrote: Nisam baš najbolje razumio, TVS da stavim na izlaze iz releja, tako da će onda i RC član doći paralelno TVS diodi?

TVS je paralelno kontaktima releja, a RC paralelno samoj špulni kontaktora.
Često je dovoljan i samo RC član paralelno špulni kontaktora i bez TVS.


.pdf   Littelfuse_Magnetic_Sensors_and_Reed_Switches_Inductive_Load_Arc_Suppression_Application_Note.pdf.pdf (Size: 268,63 KB / Downloads: 12)

***

Može i ovako:
TVS na špulni a RC na kontaktima :


Ako je TVS na špulni, tada je akcenat upravo na smanjenju EMF što tebi i jeste cilj.

U principu,

ono što je paralelno kontaktima releja štiti same kontakte od varnice koja se javlja
prilikom isključenja kontaktora. Ta varnica pored toga što je nepoželjna na recimo kontaktima
vrlo male strujne opteretivosti ( naprimer reed releji ) stvara i snažne radio smetnje.

ono što je paralelno špulni služi da apsorbuje / uspostavi strujni tok posle isključenja
kontaktora (direktan uzrok). Kada naglo prekinemo kontaktima releja strujni krug
a nemamo nikakve RC,MOV,TVS ili slično, struja nema kuda da teče i induktivnost
špulne stvara veoma velik naponski impuls u pokušaju očuvanja prekinute struje.

Taj naponski impuls je srž svih tvojih problema.

Pozz
Reply
R/C clan moze dobro da prigusi smetnje tj uzrok problema.

Vrednosti komponenti se biraju tako da R bude istog otpora koliko ima i sama spulna dok se C nalazi najlakse experimentalno, prikljuci se to sve na osciloskop i signal generator koji daje pravougaoni signal, menjas C koji je reda nF dok ne dobijes pravilan signal, bez zvonjave i overshot.
Tako se spulna koja je induktivnog karaktera pretvara u aktivan karakter, kao da tu postoji samo otpornik.
Sa tim se snetnje mogu potpuno prigusiti pa one spomenute mere resavanja posledica nisu neophodne mada je svakako sa njima jos bolje.
Reply
Da li ima neko neke slike kako je radio sa ovakvim tipom elektronike, u energetskim ormanima i sličnim poslovima?
Kako se radi šemiranje energetskog dijela i digitalnog dijela elektronike, da li se kablovi i žice ukrštaju, na šta sve treba obratiti pažnju prilikom šemiranja takvih osjetljivih stvari?
Mislim da je (bar ja tako mislim) najbitnije dobro filtrirana i izolovano napajanje, kao ono što je čika Macola dizajnirao, da li vi koristite njegovo ili imate neko svoje provjereno?

Šta je toliko dobro urađeno na PLC računarima koji su imuni na te smetnje?

Malo više pitanja, izvinjavam se na dosadi. Smile
Reply
Upravo tu i jeste razlika izmedju ozbiljne industrijske elektronike koja radi u svim mogućim
i nemogućim uslovima, i DIY pločice koja savršeno radi na radnom stolu, a u realnom industrijskom
okruženju načisto poludi.

Dve korisne teme:
http://www.elitesecurity.org/t482695-0-O...kontroleri
http://www.elitesecurity.org/t469798-0-p...-napajanju

Kod industrijske elektronike sve je jako bitno, i to je tema koja bi baš bila preopširna ...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)