Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[split] LME49810 + EF Amp -zaštita
#1
Potreban mi je savet oko izbora zaštite za ovo pojačalo.
Da li da radim zaštitu sa uPC1237 ili sa NE555?
Da li da relej prekida i RS ili nema potrebe?

Pre bi radio za njega zaštitu sa uPC1237, ali ako ima boljeg izbora...

Što se tiče trafoa, plan mi je da iskopam neki torus od 600VA, pošto bi ga napajao sa +-55V max a sa tim naponom bi dobio oko 150W po kanalu.
Ako trafo ne bude odgovarajućeg napona, premotao bi ga u Trafco-u i dodao bi mu izvode i z napajanje pomoćnih uređaja (zaštita, preklopnici, taster-prekidač i sl.).
Tako, ako neko naleti na oglasima na neki odgovarajući torus, bilo bi lepo da me obavesti... Smile
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#2
do koliko para?
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#3
Što jeftinije to bolje! Smile
Nov u Trafku je 6750din. Sad
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#4
prilično redovno pratim trafo - oglase i čim naiđe nešto povoljno javljam ti!

još mi samo reci koji konkretno ac naponi sekundara su ti po mjeri?
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#5
Pa elektroliti u naponskim granama su 63V. Recimo do 2x40-42VAC.
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#6
Da li neko može da mi da savet oko zaštite?
Da li vezati i remote FB peko releja kako bi se prekinuo u slučaju aktiviranja zaštite?
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#7
uh - ne valja - moraće izgleda preko kontakata releja ili čak bez zaštite ikako...
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#8
Ne kontam.
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#9
isto kao kod BatoMM,jednak efekat kao kad si skinuo jednu žicu ka zvučniku a ostavio rem.sense - gori 47R samo ovaj put jedino onaj sa + zvučnika,drugi nije u opasnosti.
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#10
Znači i RS ide preko releja na zaštiti.
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#11
imadosmo tu problematiku kod Bato-MM pojačala i na kraju smo došli do toga da je najlakše i najbezbolnije a ne mnogo ne-sigurnije izbaciti zaštitu skroz jer je sam LM3886 poprilično električno zaštićen svojim unutrašnjim ustrojstvom, a dodatno tankom žicom koja veže izlaznu nožicu sa (peleti - ako se tako kaže) samog ic.
.
ovde je situacija drugačija jer nema te tanke žice i zvučnici bi bez pajser zaštite sigurno izgoreli u slučaju kvara. zaštita koja bi u ovom slučaju radila morala bi imati dva releja,jedan koji bi se uključivao prvi za zvučnike a zatim drugi koji bi uključivao povratnu spregu. isključenje bi moralo ići obratim redom tj prvo bi se trebao isključiti relej koji prekida povratnu spregu a za njim ovaj što isključuje zvučnike. takvim vremenskim odlaganjem opet,u slučaju kvara pojačala ugrožava se sam zvučnik jer se povećava vrijeme u kojem je dc napon usmjeren ka zvučniku.
.
eto mozgalice...
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#12
Počeo sam da crtam neku zaštitu sa LM393 i dva releja. Videćemo šta će od toga ispasti...
Relej za zvučnik je sa nešto povećim namotajem koji traži veću struju, pa se nadam da će nešto sporije okidati od onog manjeg koji planiram za RS...
Evo šeme zaštite koju planiram da probam.

http://users.otenet.gr/~athsam/protection_2_EN.htm

Imam jedan par LM393 koji mi je ostao od pokušaja neke D klase pa rekoh da ga iskoristim. Ostao mi je i par NE555 ukoliko ne proradi kako treba ova zaštita...

Nekako mi je žao da stavljam pajser zaštitu u ovo pojačalo.
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#13
A da probas da izvedes RS ko sto je dragan dao u tomi APEXB200.
Mozda tad nece trebati zastita za RS, a mozda sam i lupio. Blush
[Image: attachment.php?aid=9538]
Zaraziti nekog cekanjem je najbolji nacin vladavine nad njim
Reply
#14
pajser zaštita je najefektnija na klemama zvučnih kutija,jer tu zapravo najdirektnije štiti same zvučnike od već pregorjelog pojačala. jeste da struju krakog spoja u tom slučaju trpi i sam zvučnički kabel ali jedna pajser zaštita je tu za svako pojačalo koje se na zvučnike spaja. moj primjerak sa mosfetima se uključuje i isljučuje bez ikakvih TUP i pajser joj je skroz primjerena zaštita. već sam napravio NE555 i ona će ostati,a R.S. vidjeću kako i koliko ću koristiti.

buca33Confusedvaki strujni krug koji se zatvara u tvom gore slučaju preko R5 invertujući ulaz će vidjeti kao grešku,pisao sam o tome jedno x puta nakon što mi je sam Macola dao amin na razmišljanje još prvi put kad mi je izgorjeo 47R na BatoMM.
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#15
(08-31-2014, 02:01 PM)11277 Wrote: pajser zaštita je najefektnija na klemama zvučnih kutija,jer tu zapravo najdirektnije štiti same zvučnike od već pregorjelog pojačala. jeste da struju krakog spoja u tom slučaju trpi i sam zvučnički kabel ali jedna pajser zaštita je tu za svako pojačalo koje se na zvučnike spaja. moj primjerak sa mosfetima se uključuje i isljučuje bez ikakvih TUP i pajser joj je skroz primjerena zaštita. već sam napravio NE555 i ona će ostati,a R.S. vidjeću kako i koliko ću koristiti.

buca33Confusedvaki strujni krug koji se zatvara u tvom gore slučaju preko R5 invertujući ulaz će vidjeti kao grešku,pisao sam o tome jedno x puta nakon što mi je sam Macola dao amin na razmišljanje još prvi put kad mi je izgorjeo 47R na BatoMM.

Tako je,

".... invertujući ulaz će vidjeti kao grešku",
pa da, tako i NFB radi. Odlično napisano @11277!!!

----------------------------------------------

Ali pogledajmo onu modificiranu RS sliku:

1.Normalni rad,
u tački gdje se spajaju R4, R5 i R6 sumiraju se signali iz izlaza preko R6 560R
i iz zvučniških klema preko R5 15R + R_zvučniškog kabla (jedna polovina kabla - jedna žica), otpornost RS veze zanemarimo!

Naravno prevladače signal preko R5 ali i signal preko R6 je tu prisutan.
NFB "vidi" izlaz udaljen kao R4 + (R6//(R5+R_zvuč.kabla)), izlaz nam je u ovom primeru klema zvučnika, gdje NFB dobia podatke o nastaloj greški.
NFB sumira greške na INV IN uporedbom sa signalom na NON-INV IN


2.Abnormalni rad - zvučniški kabal se nam je otkinuo (na pojačalu ili na zvučnicima, svejedno), RS priključen i funkcionalan:

Sada nam izlaz predstavlja baš tačka gdje se spajaju R4, R5 i R6.

Izlaz pojačala ima dodatnu unutrašnju otpornost R6, koju NFB pokušava kompenzirati,
zvučniški kabal nam je sada R5 +R_rs, naravno sada stupi na snagu i otpornost RS veze do zvučnika, sada tu teku veče struje nego kod normalnog rada,
dodaje se i taj pad napona.

NFB i dalje odlično radi, kompenzira "ugurani" otpor u izlazu,
zvučnik sada vidi pojačalo 15R daleko, RS postaje zvučniški kabal,
do nekih par wata snage sve štima, jedino se nam je sistem malo stišao.

Kod večih snaga več R6 560R preuzima na sebe veliki pad napona, i limiter nam je za veče struje,
NFB svejedno pokušava kompenzirati tu razliku, i pojačalo nam ide prema NAPONSKOM klippingu,
jer smo ograničeni naponom napajanja samog pojačala.
Pojačalo če i dalje tako raditi u klippingu bez bojazni na havariju,
jer smo izlaznu struju limitirali tim uguranim R6,
toplotna disipacija izlaza je mala, tako da smo duboko ispod SOA margine

Zvučniku pak dolaze paketi jednosmerne snage, ali takodjer su strujno limitirani, pa ne predstavljaju nikakve probleme.

Kako se tada čuje naš sistem...NIKAKO,
ali radio bi tako bez poteškoča na MAX ulaznog signala pojačala još dalje....


LP
Dragan
LP
Dragan
Reply
#16
Ja sam do ovde došao...
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#17
Ovo je prva verzija zaštite sa LM393. Malo ću probati da je još presložim i proverim komponente.
Sigurno bi trebalo da unesem i određene izmene kako bi ovaj sklop mogao da aktivira 2 releja, pošto je predviđen za 1.
Može li mi neko reći da li sam dobro nacrtao RT1-24-30A relej?

.lay6   LM393 SPK Protect v.0.1.lay6 (Size: 95,32 KB / Downloads: 2)
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#18
Dragan100,nisam siguran kako izgleda šema a TDA-ovo pojačalo LME49810 EF ali vjerujem da je izvedeno jako slično kao kod mosfet hibrida:



dakle ako ovde između izlaza pojačala i zvučnika postavimo otvoren relej tad nam se strujni krug zatvara preko 47r -> žica koja vodi +R.S. -> + zvučnika/- zvučnika -> masa.
.
dakle sav izlazni signal od recimo 10V prelazi preko 47r i (pretpostavićemo) 8r zvučnika što daje ukupno 55r. od tih 10V na zvučniku će ostati 1,5V a na 47r povratne sprege ostalih 8,5V koje dalje invertujući ulaz LME kola vidi kao grešku u zvučničkom kablu koju treba da popravi. to će uraditi tako što će dodatno povećavati izlazni signal i sve tako u krug dok se na izlazu ne pojavi četvrtast oblik napona maksimalnog nivoa kojeg pojačalo može dati sa prolazima kroz nulu na mjestima gdje inače i ulazni signal prolazi. ako pojačalo može dati 40V (a LME49810 EF može više pretpostavljam) to onda znači da će na zvučnik preko 47r otići 6V dok za 47R ostaje punih 34V kvadratnog oblika pa bi i račun snage za taj otpornik bio 34^2 / 47 = 25W - "mnogo je kume..." Smile
.
recimo da imamo takav otpornik koji je spreman preuzeti tu snagu - šta se dešava u momentu kad se kontakti releja spoje? kojom brzinom će odreagovati LME kolo i da li će ta brzina biti dovoljna da izostanu neugodni zvuci prilikom uključenja zvučnika? sad već znamo da treba sa punog klip-izlaznog nivoa doći do recimo ulaznih 0,3V x pojačanje od (pretpostavimo) 20 dakle na 6V i to brzinom spajanja kontakata releja... kad sam to radio kod BatoMM pojačala istim relejom je odvajan i zvučnik i R.S. ali pucketanja po uključenju/isključenju je bilo.
.
idemo dalje sa zaštitama sa relejima - već sam gore opisao kako bi to trebalo da izgleda i kojim redom da se uključuje/isključuje:
.
Quote:zaštita koja bi u ovom slučaju radila morala bi imati dva releja,jedan koji bi se uključivao prvi za zvučnike a zatim drugi koji bi uključivao povratnu spregu. isključenje bi moralo ići obratim redom tj prvo bi se trebao isključiti relej koji prekida povratnu spregu a za njim ovaj što isključuje zvučnike. takvim vremenskim odlaganjem opet,u slučaju kvara pojačala ugrožava se sam zvučnik jer se povećava vrijeme u kojem je dc napon usmjeren ka zvučniku.
.
eto mozgalice...
.
sve u svemu - ovde se ne bi uopšte "gadio" da na put grana napajanja negdje ostavim mjesto licni-osiguraču a na zvučničke konektore jednu "masnu pajserčinu" da mi 100% spali tu licnu ako pojačalo već izgori. več rekoh da kod mene mosfet hibridi imaju nečujno uključenje i ne tako ružno isključenje po pražnjenju kondenzatora. ko hoće i voli R.S. ja predlažem pajser-zaštitu.
.
svakako ću rado pročitati tvoj komentar na ovo moje pisanje,od pametnih se uči!

(08-31-2014, 07:18 PM)TDA Wrote: Ovo je prva verzija zaštite sa LM393. Malo ću probati da je još presložim i proverim komponente.
Sigurno bi trebalo da unesem i određene izmene kako bi ovaj sklop mogao da aktivira 2 releja, pošto je predviđen za 1.
Može li mi neko reći da li sam dobro nacrtao RT1-24-30A relej?


.zip   BatoMM zaštite. ESP33.zip (Size: 488,07 KB / Downloads: 35)
.zip   BatoMM zaštite.uPC1237.zip (Size: 366,74 KB / Downloads: 5)



eto ti da se ne mučiš,sa sve APEX clip indikacijom.

usput TDA - da bi ti releji mogli raditi pralelno vezani preko rednog otpornika (pretostavljam da je to uloga R18,nisam gledao šemu) moraju biti identičnog otpora kalema a kako sam skontao iz tvojeg ranijeg pisanja to nije slučaj. takođe,manji otpor kalema releja ne govori da je on brži ili sporiji već samo koliko struje troši i na kojem naponu radi. obično rejeli veće snage (radni napon x struja koju troši) mogu da iznesu veće struje tokom rada jer bolje drže vezu dva kontakta.
brzina zavisi od unutrašnje građe.
.
ako hoćeš malu ali postojeću razliku u vremenu uključenja,iskoristi jedan par radnih kontakata releja kojeg će uključivati sklop zaštite i to tako što ćeš preko njega povezati napajanje tog drugog koji treba da kasni. tek kad se uključi prvi,njegovi kontakti će pokrenuti ovaj drugi i taj će garantovano malo ali kasniti sa uključenjem. efekat je takođe i da će se taj drugi kasnije isključiti što u ovom slučaju nije dobro.
.
zaštita za ovakav slučaj mora biti "pametna" tj nešto sa mikrokontrolerima,bar kako ja to vidim iz ove perspektive.
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#19
Jel postoji mogućnost da po detekciji DC napona na izlaznim klemama pojačavača umesto spaljivanja izlaza, zaštita okine FET na napajanju pojačavača između + i - grane i topljenjem osigurača skroz odvoji pločicu od napajanja?

Nadam se da ćete razumeti šta je "pesnik hteo da kaže" Big Grin
"Ako kaniš pobjediti, ne smiješ izgubiti" - Grunf
Reply
#20
(08-31-2014, 08:42 PM)euronymus Wrote: Jel postoji mogućnost da po detekciji DC napona na izlaznim klemama pojačavača umesto spaljivanja izlaza, zaštita okine FET na napajanju pojačavača između + i - grane i topljenjem osigurača skroz odvoji pločicu od napajanja?

Nadam se da ćete razumeti šta je "pesnik hteo da kaže" Big Grin

spaljen izlaz dovodi do DC napona ka zvučnicima druže,kako misliš da drugačije pajser zaštita reaguje osim kad se pojavi DC na izlazu VEĆ PREGORJELOG pojačala...
.
inače postoje razmišljanja na tu temu ali sam zabravio gdje sam to čitao. bonus bi u tom slučaju bio odvajanje velikih struja od pločica pojačala,kablova i zvučnika što je već dovoljno dobar razlog za razmatranje tako povezane "pajser" zaštite.
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)