Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wharfedale Diamond 9.3 - Zamena kondenzatora
#1
Posedujem Wharfedale Diamond 9.3 zvucne kutije koje su kupljene nove pre jedno 8 godina. Kutije su sasvim solidne za te pare s'tim sto imaju manje basa za moj ukus, vise su orijentisane ka srednjem i visokom. Elem, trenutno su obe kutije spojene na jedan izlaz pojacala pa ima manje razlike u zvuku. Pokusacu da objasnim "probleme" zbog kojih bih promenio kondenzatore u skretnici ukoliko su oni problem.

Naime, imam utisak da mi se jedan zvucnik malo jace cuje nego drugi. Predpostavljam da ovo nije do skretnice vec je do samih drajvera tj. blage neuparenosti jedinica. Razlika nije uopste velika ali je malo primetna. Sve se to da resiti sa balans kontrolom ali sta ako nema balans kontrole?! Udaljim se jedno metar od zvucnika i stanem na sredini i cujem da mi jedan(taj koji se malo jace cuje) zvucnik vise reprodukuje srednje tonove nego onaj drugi. Kod tog drugog zvucnika mi je zvucna slika mutnija nekako uprovo zbog toga sto nije toliko naglasen taj srednji opseg. Jednostavno onaj prvi zvucnik mnogo bolje radi.

Da li problem moze biti u skretnici, tj. u kondenzatorima? Hteo bih da cujem neko misljenje ili savet sta da radim, da li da menjam kondenzatore ili ne. Da probam da skinem skretnicu a i kondenzatore pa da uporedjujem vrednosti i esr ukoliko je do kondenzatora?

Specifikacija zvucnika:

Niskotonac 8" 200mm B/M
Visokotonac 1" 25mm tex
Snaga 30-120W
Impedancija 6ohm
Osjetljivost 88dB
Frekv. raspon 40-24k @ -6dB
Crossover 2.0kHz
Frequency Fb 40Hz
Dimenzije 247x450x331

Detaljnije karakteristike


U skretnici na basu imam bipolarce 33uF 12db/oct, na visokotoncu imam 8.2uF pa onda 12uF 18db/oct. Tu su i dva otpornika od 1.5oma i 1.8oma, jedan kod basa a drugi kod visokotonca, oba keramicka.


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
#2
takav problem sam imao sa nekim drugim zvučnicima i problem je bio u nejednakoj namagnetisanosti stalnih magl+neta zvučnika. tad je još ei svrljig radio i to sam relativno lako riješio. ukoliko imaš načina da izmjeriš izdizanje tih zvučnika na sekund 1,5Vdc provjeri,ako je jednaka namagnetisanost magneta pri istom dc-naponu na kalemu trebalo bi imati jednako izdizanje membrane. takođe,i tvrdoća vješanja može odigrati značajnu ulogu. ipak,najlakše je provjeriti same kondenzatore,em znaš em imaš sa čim,bez improvizovanja.
Chop your own wood and it will warm you twice
Reply
#3
Da, kondenzatore mogu lako proveriti i to mi nije problem. Videcu sutra kada dodjem sa posla da otvorim kutije i da premerim kondenzatore. Samo se nadam da je problem u njima i da cu resiti probleme sa njihovom zamenom. Secam se da sam pao na dupe kada sam ih priukljucio na prvu napravljenu Sigmu. To je sviralo za medalju! Razlika je bila primetna izmedju mog setup-a i setup-a u BGB studiju gde su zvucnici kupljeni.

Tesko da cu moci da izmerim to sa izdizanjem membrane, jedino onako odokativno.
Reply
#4
Izdizanje membrane nije nikakav etalon za jednakost/nejednakost drajvera.

Ako se jedan zvučnik čuje malo jače nego drugi, ja bih prvo proverio polaritet zvučnika. Desi se da u fabrici okrenu polaritet kako ne treba. U tvom slučaju je možda visokotonac povezan u kontrafazu pa se dobija poništavanje na frekvenciji ukrštanja.

Posle toga kondiši, ali bih prvo zamenio skretnice između kutija da vidim hoće li onda ova druga raditi glasnije.

Treća stvar koja može da bude je prostorija. Zameniti mesta kutijama i videti da li i dalje ista kutija radi glasnije.

Četvrta stvar, sluh. Moguće je da na jedno uho slabije čuješ. Mala verovatnoća ali ipak moguće Smile
Reply
#5
Trecu stvar cu odmah da proverim.

Za cetvrtu...sta znam, nije iskljuceno!

Ako i dalje bude isto onda cu da proveravam polaritet mada sumnjam da je to jer ranije nisam primecivao to(koliko se secam).

Hvala na savetima. Idem da zamenim mesta zvucnicima.
Reply
#6
Zamenio sam mesta zvucnicima jer mi je to bilo najlakse. Mogu reci da sada oba zvucnika sviraju kako treba. Mozda, ali bukvalno za dlaku, onaj drugi zvucnik(koji je ranije svirao slabije) da sada svira jace ali je ta razlika jedva primetna. Hvala Zvu na savetima, ne bi mi palo napamet da ovo uradim.

U svakom slucaju casticu zvucnike sa novim setom kondenzatora, samo da mi stigne paypall kartica.

Da li da se obazirem na ovo ili ne? Covek je zamenio bipolarne sa MKP i po njemu je zvuk losiji. Ja sam bas mislio da stavim MKP na visoki a na bas isto to ako nadjem nesto povoljno(a ako ne onda bipolarac u paraleli sa nekim MKP).


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
#7
Najjednostavnije je da probaš.

Nije isključeno da je tom tipu bio drugačiji/tamniji zvuk sa bipolarcima. Naime, fabrika kada naručuje kondenzatore za u skretnicu, može da si priušti da kupi škart. U kom smislu ? Pa recimo da se u proizvodnji kondenzatora desio kiks te je tolerancija mnogo veća od dozvoljene. Samim tim kondenzator koji ima napisano 8,2uF može bez problema imati oko 7uF u mereno. Verfedejl kao fabrika treba da naruči 6,8uF kondenzatore, međutim ovi im ponude 7uF (bez obzira šta piše na kondišu) za 40% manju cenu.

Verfedejl dobija šta je hteo, a fabrika iskoristi škart proizvodnje. Nemali broj puta mi se desilo da sam merio kondenzatore i da je kapacitet bio mnogo van onoga što piše na kondenzatoru, a kutije nemaju 30 godina. Obrnuto, desi mi se da dobijem kutije koje su stare 30 godina i da kondenzatori nisu izmenili vrednosti. Posle zamene kondenzatora onima za koje mislimo da treba tu da se nalaze, zvučnik može da zvuči i dosta lošije.

Ja bih izmerio kapacitivnost kondiša i tek onda kupio odgovarajuće MKP.

Što se basa tiče, slobodno stavi nov bipolarac sa nekim manjim MKP u paralelu. Tu se ne isplati bacati novac na kvalitet kondenzatora. Jedino ukoliko je cilj neuništivost, tj. da ne želiš da ih za 15-20 godina otvaraš i menjaš kondiše jer su bipolarci otišli.
Reply
#8
Potvrdjujem ovo sto je @Zvu napisao. Kondenzatori za filterska kola imaju nekad "coskaste" vrijednosti, a skretnice
nisu nista drugo nego filtarska kola. Elektroliti, bipolarci ili obicni imaju veoma velik stepen tolerancije, i nerijetko
na istim pise recimo -10/+20%. Samo mjerenjem ispravne skretnice koja zadovoljavajuce radi mozemo doci do
podatka o vrijednosti potrebnog kapaciteta. Direktnom zamjenom bipolarca pa i MKP kondenzatorom, gledajuci
samo sto pise na istom, nerijetko ce se dogoditi promjena zvucne slike, kao u citiranom postu.-

pOz
Reply
#9
(11-16-2015, 09:52 AM)Zvu Wrote: Što se basa tiče, slobodno stavi nov bipolarac sa nekim manjim MKP u paralelu. Tu se ne isplati bacati novac na kvalitet kondenzatora. Jedino ukoliko je cilj neuništivost, tj. da ne želiš da ih za 15-20 godina otvaraš i menjaš kondiše jer su bipolarci otišli.

Možda samo metnuti na midbasu jedan blok od 100n-220n u paralelu sa elektrolitom da malo pomogne i ne pipati više. I dalje je ihaj u toleranciji konda a jeftino.

Prisustvovao sam zameni tih paralelnih kondova na zvučniku kod Zvua. Badava trud. Ove redne na visokotoncu vredi menjati.
Nemoj silom, uzmi veći čekić.
Reply
#10
Još su ti kondovi koje sam stavljao koštali 10 evra komad, a meni trebalo 4 komada.

Dok se divljalo, divljalo se. Sad se zna pametnije, jeftinije i bolje od toga Smile
Reply
#11
Prosvetli i nas da ne bacamo pare i ne divljamo Wink.
Reply
#12
Za koju kombinaciju biste se pre odlucili MKT+MKC ili bipolarni+MKC da bi dobio 32uF?

Prva varijanta Wima MKS4 100V 2*15uF + 2*1uF MKC.

Druga varijanta je Mundorf Ecap plain 2*15uF + 2*1uF MKC.
Reply
#13
Mozda ovo malo pomogne...

Koji je to tacno Mundorf, onaj beli?

U stvari evo celog tog testa kondenzatora pa neka gleda sta ko voli Wink:
http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
#14
Ne, nisam napisao dobro, u pitanju je ECAP Mundorf plain bipolarni kondenzator.
Reply
#15
(11-16-2015, 05:51 PM)zare Wrote: Prosvetli i nas da ne bacamo pare i ne divljamo Wink.

Prosvetljenje je u par u postova iznad. Bipolarac od recimo 100 uF košta oko 200 dinara, a mkp pd 100uF oko 1300 dinara u najjeftinijoj varijanti. Ako je shunt sa basem ili se nalazi u RLC, čujne razlike nema između ta dva.
Reply
#16
To je u redu. Ali pomislio sam da ima neka dobra i jeftina zamena za one na putu signala Wink.
Reply
#17
Tu nema mnogo vrdanja... Gde mora da se zalegne, mora. Mi smo probavali na srednjetoncu na putu signala kondiše i ima razlike MKP umesto bipolarca.
Reply
#18
"Referentni plavi" (referentan ne što je najbolji nego ih dosta nas ima toliko da ćemo i u kafu početi da ih mećemo). Kupi se koliko treba ovih s vrha linka 1u/100V pa u paralelu http://silken.rs/navigacija/proizvodi.ph...KOMPONENTE

Samo su sad skoro duplo skuplji nego ranije Wink
Nemoj silom, uzmi veći čekić.
Reply
#19
Jedino što za te Filipsove polikarbonate može da bude malo nezgodno jeste ako treba da se nakamči 50uF za bas ili na red sa srednjetonce. Ume to vrlo interesantno da izgleda kad se izlemi 50uF od po 1uF Smile
Reply
#20
(11-16-2015, 05:56 PM)viktor1986 Wrote: Za koju kombinaciju biste se pre odlucili MKT+MKC ili bipolarni+MKC da bi dobio 32uF?

Prva varijanta Wima MKS4 100V 2*15uF + 2*1uF MKC.

Druga varijanta je Mundorf Ecap plain 2*15uF + 2*1uF MKC.

Koja god je jeftinija varijanta. Ako je cena ista, onda prva opcija vrijedi.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)