Uh jbt!
Baš si dao anamnezu do j... Sad kažeš da ga voziš pod sauhom i da misliš da se zbog toga oseća gorivo.
Odeš kod lekara i saopštiš mu da imaš bolove u stomaku, a zaboraviš da kažeš da si prethodno progutao ekser :-)
Verovatnoća uspešnog izlečenja je, pogodi kakva....
Pošto se dugo patiš sa tim onda moraš dijagnostiku započeti od početka (dođe Svevišnji, stvori zemlju prvi dan... :-).
Šalim se malo, ali za takve "koska" slučajeve se dijagnostika razlikuje od uobičajene.
1) Prvo se proverava napajanje (kao i kod struje). Dakle, pritisak goriva na dovodu. Mora da bude u propisanim okvirima inače ti ne radi regulator i preliv povratnog goriva. To je i više nego dovoljan razlog da brlja na leru. Tu je odnos vazduh-gorivo vrlo osetljiv i veoma male promene pokvare rad na leru. Manometar u šake.
2) potom se proveri savršenost zatvaranja goriva dejstvom plovka. Kada smo "dlačicu" sabiješ oprugu iglice, maltene samo malo više od nežnog prislanjanja plovka ka gornjem položaju, to mora da zatvori potpuno tako da ustima ne možeš da duneš kroz dovod goriva ni malo. Zatvaranje može biti narušeno prljavštinom u sklopu "iglice" (može biti i kuglica :-), oštećenjem njenog sedišta na nekom delu obima... Okrećeš taj mehanizam u razne položaje, koje bi inače mogao prirodno zauzeti i proveriš savršenost zaptivanja. Samo nijansa nezaptivanja i ler više ne radi dobro jer na leru poraste nivo u lončetu. Kad daš gas to je sitna stavka curenja da bi se uopšte primetila.
3) Podešnost nivoa plovka (tačno kako je fabrika napisala) i provera osovinice na zazor i zaglavljivanje. Plovak ni u kom trenutku ne sme da zakačinje zidove lončeta i mora da radi savršeno lako. Niži nivo plovka znači siromašniju smešu, viši obrnuto, a da auto i dalje kako-tako radi. Ne govorim o ekstremima nivoa već o blagim varijacijama.
4) Da li negde postoji naprslina u lončetu?
5) Sa skinutim karburatorom pregledaš zazore u osovinici leptira i da li perfektno zatvara kada je u krajnjem minimalnom položaju. Posle taj minimum podesiš na deklarisan položaj. Položaj lera se može podesiti dobro i pri radu motora, sa dve ruke, pošto su komande minimalnog položaja leptira i dizne vazduha za ler uzajamno zavisne. Treba ti najveći broj obrtaja sa minimalnim položajem leptira i da to bude oko 800 rpm :-) Dim na izduvu treba da bude jedva vidljiv i sive boje, sa karakteristično kiselkastim mirisom za dobru ler smešu. Plavičasta boja dima ukazuje na siromašnu smešu, a tamnija na prebogatu smešu i nije isti miris naravno.
6) Proveriti začepljenost ili zaprljanost dizne za vazduh na leru. I naravno isto to i za ler diznu goriva.
7) Proveriti zazore i zaptivenost mehanizma za obogaćenje smeše kod naglog dodavanja gasa. Takođe i "šikljač" diznu za obogaćenje kod maksimalno otvorenog leptira, ako je taj karburator ima. Curenje odatle, makar i minimalno, bez povoda, takođe pokvari ler. Mada se to pri radu na leru obično vidi kao blaga vlažnost difuzora.
I ako sa svim tim ne rešiš problem onda baci karburator i kupi drugi polovan, jer potencijalnu pohabanost, čvrste ostatke u sitnim kanalićima ili oštećenje na kućištu, ne možeš popraviti.
Pozz
P.S.
Problem može biti i van karburatora: ako ti bilo gde uvlači "falš" vazduh: zaptivač usisne grane, podnožja karburatora, uvlačenje tragova vode iz grejnog tela (crvenkasti ostatak na svećicama), bušna membrana depresora za servo kočnica, labave svećice i tako dalje...
Dim onda bude nežno plavičast kada držiš motor na minimumu na kom uopšte može da radi i ima miris siromašne smeše (to već ne umem da ti opišem, moraš sam negde nanjušiti).
Baš si dao anamnezu do j... Sad kažeš da ga voziš pod sauhom i da misliš da se zbog toga oseća gorivo.
Odeš kod lekara i saopštiš mu da imaš bolove u stomaku, a zaboraviš da kažeš da si prethodno progutao ekser :-)
Verovatnoća uspešnog izlečenja je, pogodi kakva....
Pošto se dugo patiš sa tim onda moraš dijagnostiku započeti od početka (dođe Svevišnji, stvori zemlju prvi dan... :-).
Šalim se malo, ali za takve "koska" slučajeve se dijagnostika razlikuje od uobičajene.
1) Prvo se proverava napajanje (kao i kod struje). Dakle, pritisak goriva na dovodu. Mora da bude u propisanim okvirima inače ti ne radi regulator i preliv povratnog goriva. To je i više nego dovoljan razlog da brlja na leru. Tu je odnos vazduh-gorivo vrlo osetljiv i veoma male promene pokvare rad na leru. Manometar u šake.
2) potom se proveri savršenost zatvaranja goriva dejstvom plovka. Kada smo "dlačicu" sabiješ oprugu iglice, maltene samo malo više od nežnog prislanjanja plovka ka gornjem položaju, to mora da zatvori potpuno tako da ustima ne možeš da duneš kroz dovod goriva ni malo. Zatvaranje može biti narušeno prljavštinom u sklopu "iglice" (može biti i kuglica :-), oštećenjem njenog sedišta na nekom delu obima... Okrećeš taj mehanizam u razne položaje, koje bi inače mogao prirodno zauzeti i proveriš savršenost zaptivanja. Samo nijansa nezaptivanja i ler više ne radi dobro jer na leru poraste nivo u lončetu. Kad daš gas to je sitna stavka curenja da bi se uopšte primetila.
3) Podešnost nivoa plovka (tačno kako je fabrika napisala) i provera osovinice na zazor i zaglavljivanje. Plovak ni u kom trenutku ne sme da zakačinje zidove lončeta i mora da radi savršeno lako. Niži nivo plovka znači siromašniju smešu, viši obrnuto, a da auto i dalje kako-tako radi. Ne govorim o ekstremima nivoa već o blagim varijacijama.
4) Da li negde postoji naprslina u lončetu?
5) Sa skinutim karburatorom pregledaš zazore u osovinici leptira i da li perfektno zatvara kada je u krajnjem minimalnom položaju. Posle taj minimum podesiš na deklarisan položaj. Položaj lera se može podesiti dobro i pri radu motora, sa dve ruke, pošto su komande minimalnog položaja leptira i dizne vazduha za ler uzajamno zavisne. Treba ti najveći broj obrtaja sa minimalnim položajem leptira i da to bude oko 800 rpm :-) Dim na izduvu treba da bude jedva vidljiv i sive boje, sa karakteristično kiselkastim mirisom za dobru ler smešu. Plavičasta boja dima ukazuje na siromašnu smešu, a tamnija na prebogatu smešu i nije isti miris naravno.
6) Proveriti začepljenost ili zaprljanost dizne za vazduh na leru. I naravno isto to i za ler diznu goriva.
7) Proveriti zazore i zaptivenost mehanizma za obogaćenje smeše kod naglog dodavanja gasa. Takođe i "šikljač" diznu za obogaćenje kod maksimalno otvorenog leptira, ako je taj karburator ima. Curenje odatle, makar i minimalno, bez povoda, takođe pokvari ler. Mada se to pri radu na leru obično vidi kao blaga vlažnost difuzora.
I ako sa svim tim ne rešiš problem onda baci karburator i kupi drugi polovan, jer potencijalnu pohabanost, čvrste ostatke u sitnim kanalićima ili oštećenje na kućištu, ne možeš popraviti.
Pozz
P.S.
Problem može biti i van karburatora: ako ti bilo gde uvlači "falš" vazduh: zaptivač usisne grane, podnožja karburatora, uvlačenje tragova vode iz grejnog tela (crvenkasti ostatak na svećicama), bušna membrana depresora za servo kočnica, labave svećice i tako dalje...
Dim onda bude nežno plavičast kada držiš motor na minimumu na kom uopšte može da radi i ima miris siromašne smeše (to već ne umem da ti opišem, moraš sam negde nanjušiti).