Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beskontaktni termometri
#1
Drugari,

Treba sledece nedelje da radim tehnologiju zavarivanja poboljsanog celika 30CrNiMo8 (C.5431) i naravno za takav poduhvat se podrazumeva predgrevanje.

E sad, posto nemam nikakav instrument za merenje temperature treba mi savet koji da nabavim.

Nekoliko uslova:

1. Nabavljiv lokalno
2. Cena do 5000 din (pozeljno do 3000 ali... da ne objasnjavam)
3. Opseg ne manji od 400, ali ne vise od 500 stepeni C
4. Tolerancija +/- 5stepeni C, moze i preciznije

Cenu sam namerno stavio da ne bi ova tema presla u mastanje Big Grin
Reply
#2
Nesto poput ovoga?

https://www.kupujemprodajem.com/Elektron...er_id=2302
"Nij sve tako crno, samo su ti oci vezane".....rece dzelat.
Reply
#3
Video sam to, ali opseg mi ne odgovara.
Reply
#4
Mora li biti beskontaktni?
Termopar za male pare mjeri te temperature.
Reply
#5
Moze i kontaktni ali problem je sto nije bas praktican za rad na terenu i moze lako da se osteti...
Reply
#6
Beskontaktni ručni pirometri tog cenovnog ranga nemaju kompenzaciju koeficijenta refleksivnosti predmeta (a i ako imaju to nema pojma sa životom).

Oni koji imaju korektan su dosta skuplji, a oni odlični pirometri su papreni, reda kiloevra+.

Pošto se tebi ne menja koeficijent refleksivnosti i meriš uzak opseg temperature, najbolje je da kupiš taj jevtini, ručni, potom da zakačiš K termopar i uporediš merenja. Potom negde zabeležiš razliku i vozi Miško.

Potrudi se posle utvrđivanja greške ručnog pirometra da sva buduća merenja sa njim vršiš sa sličnog rastojanja i sa sličnim uglom "gledanja".

I to je to za male pare...
Reply
#7
E vidis nisam znao nista od ovoga.
Hvala Maki.

Na poslu imam dobar kontaktni termometar pa mogu da proverim tako.
Dakle ima resenja dok se ne dobijem mogucnost da promenim prva dva uslova.
Reply
#8
U pravu je Macola u vezi ovih rucnih ( laserskih ) meraca temperature.
Kod njih je bitno drzati neku relativnu istu razdaljinu prilikom merenja i izbegavati koso merenje tj meriti pod 90* da nebi doslo do reflexije i laznog merenja .
Imam takav rucni merac i desavalo se da recimo na tranzistoru nemozes prst da drzis od vreline a merac ladno izmeri 19* , medjutim mereno pod pravim uglom ocita tacnu temperaturu .
Malo mora da se zna tehnika merenja nista vise .
Reply
#9
Naravno.

Temperaturu nije jednostavno meriti i ogroman je spisak grešaka pri merenju.

To je čitava oblast za sebe.
Reply
#10
Može se o tome napisati knjiga od 500 strana.
Reply
#11
Kad spomenuste to, sta mislite o ovoj spravi?

https://www.flir.com/products/tg165/

http://www.metroteh.rs/flir-tg165

To je medju najjeftinijjim termo kamerama, specificna je po tome sto ima termo viziski IC koji daje tu sliku u boji ali ima i laserski merac temperature koji je kalibrisan, termoviziska slika nije kalibrisana ali se vidi vrlo dobro "o cemu se radi"
Reply
#12
Ipak Ninji treba za tehnološki proces otpustanja čelika i to mora u okviru nekoliko stepeni.
Reply
#13
U ovom slucaju cu se prov ci bez termicke posle zavarivanja jer cu da koristim austentni dodatni materijal posto zavarujem poboljsani za konstruktivni celik. Ali za termicku posle zavarivanja mora dosta precizniji instrument.
Reply
#14
Pitao sam nevezano za Ninjin slucaj.

Imao sam probleme na nekim PC racunarima, neki kablovi/konektori mi se zamalo zapalili, da sam imao ovo video bih istog sekunda problem ...
Reply
#15
Da Miki, to nije strašna cena za flir, koja može super stvari završiti u tom smislu.

Ninja, hladjenje u predgrejanom pesku na 300C u trajanju od 90 minuta.
Reply
#16
(07-04-2018, 11:18 PM)Macola Wrote: Ninja, hladjenje u predgrejanom pesku na 300C u trajanju od 90 minuta.

Veruj mi da nema potrebe, austenitni dodatni materijal 19/12/3 zavrsava posao. Austenit nema faznu promenu pa ne mora da se obradjuje termicki, u nekim slucajevima je potrebno i hladjenje (tzv. gasenje).

Kada bih koristio dodatni materijal koji ima drugaciju strukturu i sastav onda mora zarenje posle zavarivanja.

Ali osnovni materijal moram bogami u nekim slucajevimacak na ~350C da predgrejem pa tek onda da krene zavarivanje
Reply
#17
Tvoja oblast Ninja :-)
Reply
#18
Jbg, i ja se prvo zaleteo na put koji ti predlazes. Ali onda dodje jedan cikica IWT sa mnoooogo iskustva rada u Institutu Gosa i objasni mi neke stvari koje nisam cuo u skoli i na kraju povezem kockice Big Grin
Reply
#19
(07-04-2018, 10:48 PM)Dackotronic Wrote: U pravu je Macola u vezi ovih rucnih ( laserskih ) meraca temperature.
Kod njih je bitno drzati neku relativnu istu razdaljinu prilikom merenja i izbegavati koso merenje tj meriti pod 90* da nebi doslo do reflexije i laznog merenja .
Imam takav rucni merac i desavalo se da recimo na tranzistoru nemozes prst da drzis od vreline a merac ladno izmeri 19* , medjutim mereno pod pravim uglom ocita tacnu temperaturu .
Malo mora da se zna tehnika merenja nista vise .

Da se i ja malo umešam. Ovi uređaji nisu nikako laserski merači, i nisu uređaji koji mere na neki odbitak.
To su klasični PIR senzori. Pasivni infracrveni senzori imaju detektor koji menja otpornost pri "osvetljenju"
od ugrejanog predmeta koji zrači  talasnom dužinomm oko 2-10um. Ovi jeftini imaju samo jednu mernu
zonu i neku kvazi optiku. Zbog loše optike merna zona se sa povećanjem udaljenosti povećava, i to pravi
probleme kod merenja malih izvora toplote. D:S, ili odnos razdaljine i merne zone je oko 1:10. To znači da
ako udaljite merač 30cm od merene tačke, merna zona ima prečnik 3 cm.  Laser je samo šminka za bolje
nišanjene.



Zato se i dešava kod ukošenog merenja da se merna zona povećava jer se pretvara u elipsu.


Miki, onaj Flir je lepa sprava za neki malo ozbiljniji posao. Kod njega je D:S bolji, iznosi 1:24. Može da se
sa njim ostvare lepe uštede i popravke po pogonima.
Reply
#20
(07-04-2018, 10:58 PM)mikikg Wrote: To je medju najjeftinijjim termo kamerama, specificna je po tome sto ima termo viziski IC koji daje tu sliku u boji ali ima i laserski merac temperature koji je kalibrisan, termoviziska slika nije kalibrisana ali se vidi vrlo dobro "o cemu se radi"
Miki, laser nema aktivnu ulogu pri merenju temperature, već služi samo da ograniči (markira) mernu površinu na objektu. Kod konkretne kamere odnos merne površine (izražene stranicom kvadrata) je 24:1, što znači da ako se meri u kvadratu od 5cm, rastojanje kamere od objekta treba da bude 24 x 5 = 120cm.
Predstavi to sebi kao da imaš foto aparat koji nema mogućnost izoštravanja slike (fiksni fokus) - tada izoštravaš sliku približavajući se objektu ili udaljujući se od njega.

Pošto sam temu tek sada pregledao, par napomena o tačnosti merenja.
Ključni parametar je emisivnost, ili koeficijent emisije površine, koji varira u rasponu od 1 (crno telo) do 0 (idealno reflektujuća površina). On mora da bude poznat, ili da se odredi baždarenjem kao što je Macola već napomenuo.
Zavisno od stanja površine i sastava legure, kod čelika ta vrednost može da se kreće od 0,1 do 0,9:
https://www.engineeringtoolbox.com/emiss...d_447.html
a zavisi i od temperature površine, pa baždarenju treba posvetiti punu pažnju.
Da je Ninja na fakultetu imao prave vežbe iz Termodinamike, bilo bi i manje pitanja Big Grin .

Pozdrav
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)