Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
...a što činiš?!
(12-07-2018, 12:41 AM)Marshall Wrote: Pozdrav drugari , da budem kratak , evo slike .. ovo sam zavrsio jos da se skutija ( Mustang iz Elektro casopis ) , Potrebno mi je trafo, toroidni 2.5Kva ( tolko hocu da bude ) 2 X 50V AC , i dva puta po 2 X 18V, ako neko ima ili moze da napravi da narucim ili kako god vec treba da bude, tako ..

https://forum.yu3ma.net/thread-2058-post...l#pid89491
Bože,daj svakome pameti - ni mene ne zaboravi...
Reply
Danas napokon uhvatio malo vremena da nacrtan PCB za Haflera DH200. Budući da nemam sliku orginalnog PCBa složeno je gledajući montažnu šemu iz service manuala. E sada koliko je pametno ili ne, dodao sam originalnoj šemi decoupling kondenzatore za izlazne mosfetove i otpornike u sourceu(koji ne idu na PCB). 

Sada već nekoliko sati razbijam glavu kako bi bilo zgodno posložiti dio šeme od osigurača u sourceu pa do izlaza za zvučnik i di da smjestim diode D13 i D14 koje idu od grana napajanja na sourceove mosfeta...  Dodgy



Reply
Novi dan nove ideje...

Malo "3D" postavljanja elemenata na PCBu i ovo se iskemijalo. Zobel mreža i dijelovi oko osigurača su malo smješteni tako da se leme na jednu i drugu stranu PCBa. Zašto se išlo ovako, zato jer pločica ide u tvorničkog Haflera DH200 kod kojeg ima mjesta da se ugura PCB dimenzija 11x11cm sve više je previše. Kada se napravi jedan kanal i vidi jel sve radi kako treba bez oscilacija i sl. neželjenih pojava mogu okačiti fajlove u novoj temi.

Reply
(12-25-2018, 11:41 AM)Khadgar2007 Wrote: Novi dan nove ideje...

Malo "3D" postavljanja elemenata na PCBu i ovo se iskemijalo. Zobel mreža i dijelovi oko osigurača su malo smješteni tako da se leme na jednu i drugu stranu PCBa. Zašto se išlo ovako, zato jer pločica ide u tvorničkog Haflera DH200 kod kojeg ima mjesta da se ugura PCB dimenzija 11x11cm sve više je previše. Kada se napravi jedan kanal i vidi jel sve radi kako treba bez oscilacija i sl. neželjenih pojava mogu okačiti fajlove u novoj temi.

C5 (u NFB) mislim da je bolje da bude bipolarni elektrolit.
Reply
Naravno da je ali nemam bipolarac takvih dimenzija u biblioteci pa sam stavio polarizirani,osim toga napisao sam u šemi pored njega da ide bipolarni. Moglo bi zbuniti manje iskusne čitatelje ali kada se vidi jel je PCB dobar onda će se napraviti prepravka ili napisati da unatoč znaku tamo ide bipolarac.
Reply
(12-25-2018, 01:00 PM)Khadgar2007 Wrote: Naravno da je ali nemam bipolarac takvih dimenzija u biblioteci pa sam stavio polarizirani,osim toga napisao sam u šemi pored njega da ide bipolarni. Moglo bi zbuniti manje iskusne čitatelje ali kada se vidi jel je PCB dobar onda će se napraviti prepravka ili napisati da unatoč znaku tamo ide bipolarac.

Možda možeš umesto bipolarnog da predvidiš mesto za dva polarisana elektrolita back to back, eventualno bajpasovano sa 100nF PP.

Zobel ako nema mesta na PCB može da ide i direktno na terminale zvučnika, čak je možda i bolje tako.
Reply
Da to bi bila zgodna varijanta sa dva elektrolita, tako sam napravio sebi na jednom pojačalu jer u to doba prije nekih 10tak godina nisam baš znao di naći takve elektrolite pa sam stavio dva polarizirana spojena back to back.

Zobel...radije bi ostavio ovako na PCBu da ne kompliciram život prijatelju za kojega radim ovo. Također u originalu onaj osigurač koji je u sourceu ide na šasiju ali sam njega stavio na PCB radi boljeg ožičenja. Trebam točno vidjeti koliko ima mjesta po visini u Hafleru da se možda pločica poveća te da sve stane bez problema na nju, možda čak i otpornici u sourceu.
Reply
(12-25-2018, 11:41 AM)Khadgar2007 Wrote: Novi dan nove ideje...

Malo "3D" postavljanja elemenata na PCBu i ovo se iskemijalo. Zobel mreža i dijelovi oko osigurača su malo smješteni tako da se leme na jednu i drugu stranu PCBa. Zašto se išlo ovako, zato jer pločica ide u tvorničkog Haflera DH200 kod kojeg ima mjesta da se ugura PCB dimenzija 11x11cm sve više je previše. Kada se napravi jedan kanal i vidi jel sve radi kako treba bez oscilacija i sl. neželjenih pojava mogu okačiti fajlove u novoj temi.
I onda tako sicusnu plocicu uguras u kutiju pola metara sa pola metara i amp se uopste ne vidi od trafoa i elektrolita Smile
Novac je sredstvo a ne cilj.
Reply
Jesi li vidio original Hafler DH200? Gustoća crne rupe je premala prema njemu... Stvarno nema mjesta da se stavi veći PCB




Imaš također jedno drugo pojačalo,šema iz Elektora, 20W u a klasi sa istim mosfetima.Jednostavnije od Haflera DH200,a pločica je gigantska(16x16cm). Ima samo dva diferencijala, dva strujna izvora,i jedan VAS sa kojim gura mosfetove. Davno sam to radio prije 10tak godina dok još nisam imao previše iskustva sa elektronikom. Inače imam nacrtan noviji PCB za to pojačalo,dva puta manji,jedino širinu nisam smanjivao iz razloga da mi mosfetovi budu na nekoj većoj udaljenosti da se hlađenje bolje rasporedi. 

Pojačalo je standardno 40x30cm, i mogu reći da mi je proradilo iz prve, DC offset do 20mV, lijepo se čuje jedino što cucla 200W snage ;Wink
Nisam ga nikada mjerio jer u ono doba nisam imao mogućnosti a sada mi se baš i ne da. Trebao bi ga rasturiti, staviti nove PCBe unutra i bolje kondenzatore ali to je tamo negdje u sljedećoj petoljetci...

Reply
(12-25-2018, 07:21 PM)Khadgar2007 Wrote: Jesi li vidio original Hafler DH200? Gustoća crne rupe je premala prema njemu... Stvarno nema mjesta da se stavi veći PCB




Imaš također jedno drugo pojačalo,šema iz Elektora, 20W u a klasi sa istim mosfetima.Jednostavnije od Haflera DH200,a pločica je gigantska(16x16cm). Ima samo dva diferencijala, dva strujna izvora,i jedan VAS sa kojim gura mosfetove. Davno sam to radio prije 10tak godina dok još nisam imao previše iskustva sa elektronikom. Inače imam nacrtan noviji PCB za to pojačalo,dva puta manji,jedino širinu nisam smanjivao iz razloga da mi mosfetovi budu na nekoj većoj udaljenosti da se hlađenje bolje rasporedi. 

Pojačalo je standardno 40x30cm, i mogu reći da mi je proradilo iz prve, DC offset do 20mV, lijepo se čuje jedino što cucla 200W snage ;Wink
Nisam ga nikada mjerio jer u ono doba nisam imao mogućnosti a sada mi se baš i ne da. Trebao bi ga rasturiti, staviti nove PCBe unutra i bolje kondenzatore ali to je tamo negdje u sljedećoj petoljetci...
 Sećam se tog 2x20W u A klasi, pravio je moj drug davno i sviralo je fenomenalno. Ti si koristio BUZ tranzistore umesto 2SJ / 2SK, može li se  znati koji su, najasna je fotografija?
Reply
Buz900/905
Reply
(12-26-2018, 09:47 AM)Khadgar2007 Wrote: Buz900/905

Zahvaljujem, prvi pogled na parametre kaže da veoma liči na 2SJ/2SK. Ja imam u šteku 2SJ50/2SK135, ali samo dva para, zato sam pitao.
Reply
Imaš jednu provjerenu konstrukciju sa jednim parom po kanalu u AB klasi. Ne znam jel isto iz Elektora,na jednom od hrvatskih foruma je to rađeno pa trebam malo pretražiti.

Inače ti BU900/905 bi kao trebali biti direktna zamjena za 2sj50/2sk135, također imaš isto zamjenu u TO3P kućištu 2sj162/2sk1058 ali sve je to u današnje vrijeme teško za nabaviti i dosta skupo. Ja sam prije desetak godina plaćao BUZove 20€ po komadu.

Inače na poslu prije više od godinu dana dođe na servis pojačalo upravo sa 2sj48/2sk133, nekakav PA amp, a ono na hladnjacima redaljka,bilo sigurno nekih 10 parova tih mosfeta, i naravno da su bili originali. Nije bila greška u njima već negdje drugdje,a meni počela curiti slina čim sam ih vidio onako poredane.  Big Grin
Reply
(12-26-2018, 11:38 AM)Khadgar2007 Wrote: Imaš jednu provjerenu konstrukciju sa jednim parom po kanalu u AB klasi. Ne znam jel isto iz Elektora,na jednom od hrvatskih foruma je to rađeno pa trebam malo pretražiti.

Inače ti BU900/905 bi kao trebali biti direktna zamjena za 2sj50/2sk135, također imaš isto zamjenu u TO3P kućištu 2sj162/2sk1058 ali sve je to u današnje vrijeme teško za nabaviti i dosta skupo. Ja sam prije desetak godina plaćao BUZove 20€ po komadu.

Inače na poslu prije više od godinu dana dođe na servis pojačalo upravo sa 2sj48/2sk133, nekakav PA amp, a ono na hladnjacima redaljka,bilo sigurno nekih 10 parova tih mosfeta, i naravno da su bili originali. Nije bila greška u njima već negdje drugdje,a meni počela curiti slina čim sam ih vidio onako poredane.  Big Grin

Iz Elektora je koliko se sećam bilo Mini Cresendo sa jednim parom, i Cresendo sa dva para 2SJ48,49,50/2SK 133,134,135 i onaj noviji Cresendo Millenium sa 2sj162/2sk1058, ne sećam se da li je bilo još nešto osim toga u A klasi i jednog mnogo jačeg tipa 500W. Buz 900/905 izgleda da ima još da se nađe, malo ređe su plastične varijante BUZ 900p/905p.
Reply
E upravo sam i mislio na Cresendo i njegove varijante.
Reply
(12-26-2018, 12:48 PM)Khadgar2007 Wrote: E upravo sam i mislio na Cresendo i njegove varijante.

Da, to smo pravili (par komada) tamo devedesetih, malo je bilo stabilno, veliko je znalo da osciluje pa se rešavalo usput.

Ja lično imam LEACH LOW TIM koji mi je uvek nekako subjektivno bolje zvučao od Cresendo, jako sam zadovoljan tako da ga neću skoro menjati.
Reply
Nakon još malo razmještaja elementa iskemijalo se ovo, ja mislim da bi to sada trebalo ići na izradu. Uspio sam smanjiti sve dimenzije PCBa da budu unutar 110mm.Tranzistore u TO-92 kućištu sam odmaknuo od okolnih elemenata jer se oni relativno dosta griju i na njih ide hladnjak.

Reply
Nije dobro, elektroliti na plocici se pune preko signalne mase, imacete brum. Masu tih kondenzatora smestite na masu zvucnika
Reply
Jesi siguran?
Ima onaj otpornik R39 koji odvaja signalnu masu od power mase. Jest da elektroliti nisu spojeni točno na PWGND pin ali od otpornika R39 do PWGND pina nije ništa spojeno osim tih elektrolita.
Reply
Otpornik je da ne napravi brum kada se na drugom uredjaju spoji uzemljenje. Brum koji ima na mreznim elektrolitima ce biti i na kondovima na plocici. Ta struja punjenja i praznjenja tih kondova ce na tom malom delu voda do onih kratkospojnika praviti pad napona i to se preslikavati na signal. Samo treba te kratkospojnike spojiti tamo gde pise PGND
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 11 Guest(s)