Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Da ne otvaram novu temu, par pitanja...


Imaš modele SN-48B i SN-48B, pogledaj po netu kakva je razlika

https://www.instructables.com/id/Make-a-...VERY-TIME/
Reply
Lično, imam i jeftine no se najbolje "osećam" u društvu Knipexa:  
https://www.knipex.com/nc/en/products/?p...oupID=1320 

Reply
(12-23-2018, 11:44 PM)progster Wrote: Slika je bila samo primer da bih ilustrovao na šta mislim, pošto sam nailazio na bar 5 naziva za te konektore. Smile
Meni je to poznato kao buksna, ali neke to asocira na neke druge stvari...
Npr:
http://www.proelectronic.rs/Utika%C4%8Di...C%200205-2

Big Grin

Znam da se razlikuju, i kako treba da izgledaju, zato sam i napisao da mogu da budu i univerzalni, a mogu i samo za neizolovane, pošto uglavnom njih i koristim.
Ja sam imao dve kineske verzije, i obe su krš, zbog toga sam i ostao na motorcanglama...
Biće verovatno one sa KP, ako niko ne predloži još nešto prihvatljivo...

U zapadnom svetu ove buksne krste kao "faston" konektor.

Ova klešta ja imam
"Ako kaniš pobjediti, ne smiješ izgubiti" - Grunf
Reply
@branko
Hvala na predlogu. Relativno mi se žuri, tj. voleo bih da do nove godine nabavim, pa Ali otpada trenutno, ali videću kasnije da isprobam neke od tih.

@bocko
Verujem, ne sumnjam da su dobre, ali su previše za moj budžet trenutno...

@euronymus
E baš takva sam hteo inicijalno da kupim, ali sam u nedoumici sad... Kroz ruke mi je prolazilo dosta Unior alata, i to je uvek bio odličan alat, jedino ako se sad nisu iskvarili kao i većina ostalih.
Reply
Imao sam neke Švedske, zaboravih marku, sa brzoizmenjivim čeljustima i uz njih samo jedne čeljusti koje mi nisu odgovarale, a kupovina drugih čeljusti bi izašla preko 50 evrića i to u inostranstvu, tako da sam ih prodao kad sam na bubnju kupio ova na slici za  15 evra, takođe sa neodgovarajućim čeljustima. Čeljusti sam poručio iz Niša, ali se više ne sećam od kojeg dobavljača. Koštale su me oko 10 Eura.
Rade odlično.


Još da kažem da su ona sa brzo izmenjivim čeljustima vrh, jer se čeljusti (obe i gornja i donja) vade zajedno i druge isto tako ubace unutra za 1-2 sekunde. Sve brzo legne na svoje mesto, škljocne i bravica zabravi, ma super...
Utori na čeljustima obeležavani bojama radi bržeg uočavanja, na nekima dva , na nekima tri utora. Jaka kao đavo, a čeljusti nisu bile po pravcu, nego na stranu , kao papagajke.
Reply
(12-24-2018, 02:58 PM)progster Wrote:  Relativno mi se žuri, tj. voleo bih da do nove godine nabavim, pa Ali otpada trenutno, ali videću kasnije da isprobam neke od tih.

Vidi kod ovih jeli sta odgovara
https://www.mgelectronic.rs/1-2424

pOz
Reply
(12-24-2018, 03:40 PM)milepa. Wrote:  Čeljusti sam poručio iz Niša, ali se više ne sećam od kojeg dobavljača. Koštale su me oko 10 Eura.
Rade odlično.
Mozda ovde
Imaju stvarno dobar asortiman raznoraznih buksni, a uz to u i proizvodjaci a ne trgovci.
Novac je sredstvo a ne cilj.
Reply
(12-24-2018, 02:58 PM)progster Wrote: @euronymus
E baš takva sam hteo inicijalno da kupim, ali sam u nedoumici sad... Kroz ruke mi je prolazilo dosta Unior alata, i to je uvek bio odličan alat, jedino ako se sad nisu iskvarili kao i većina ostalih.

Ne mogu ti reći da li je sad isti ili lošiji kvalitet, ja sam zadovoljan ovim kleštima. Mada ne treba ih forsirati za sečenje šrafova jer je to najteža stvar za odraditi, posebno M5 šrafove, vremenom se "jedu" ivice rupa i počinju da "žvaću", tj. ona nitna više ne drži delove klešta paralelno. Majstori kod kojih sa učio zanat su imali takva klešta i bila su prilično raštimana baš zbog sečenja šrafova, pa se moralo dobro paziti kad se stežu buksne da to lepo legne.
Inače bilo bi najbolje imati kešta samo za buksne ili kao što je milepa naveo neke sa izmenjivim čeljustima, pa šta ti odgovara to radiš.
"Ako kaniš pobjediti, ne smiješ izgubiti" - Grunf
Reply
(12-24-2018, 04:40 PM)emiSAr Wrote:
(12-24-2018, 02:58 PM)progster Wrote:  Relativno mi se žuri, tj. voleo bih da do nove godine nabavim, pa Ali otpada trenutno, ali videću kasnije da isprobam neke od tih.

Vidi kod ovih jeli sta odgovara
https://www.mgelectronic.rs/1-2424

pOz

Izgleda su ova klešta što je iskusni vuk linkovao dobra.
"Ako kaniš pobjediti, ne smiješ izgubiti" - Grunf
Reply
Ima ih jeftino u farnellu:
https://uk.farnell.com/duratool/ht-230c-...dp/3126341
Reply
http://www.proelectronic.rs/Alati/Celjus...a%20klesta

Evo, mislim da sam našao. Ove što sam ja uzeo, prve po redu, više nemaju u ponudi...
a odrade posao ovako:



Naravno, važan je i kvalitet buksni, stopica ili čega već.

Ja da sad kupujem klešta obratio bih pažnju za koji model klešta i gde mogu da kupim drugačije čeljusti ukoliko se ne kupuje sve odjednom.

Sviđa mi se onaj magacin za čeljusti što je stavio Bocko. Zgodno za brzu izmenu ukoliko imamo potrebe da često menjamo čeljusti, samo što bi trebalo čeljusti fiksirati šrafićima ako se krimpuje više buksni, da ne ispadnu, što ovi na snimku nisu radili, mada za par presanja manje kvadrature može i da se pripazi.
Za veću kvadraturu bi bolje bilo staviti šrafiće i pritegnuti ih jer to dodatno ojačava konstrukciju klešta da ne doživimo da se limovi koji nose čeljusti deformišu. jeste da nisu tanki i kako mi se čini dobar kvalitet, ali nikad se ne zna.
Reply
Imam neko trofazno brojilo (ili jedan njegov deo?), koje bih stavio kao kontrolno u radionu, ali ne mogu da nađem nikakvo uputstvo za njega.
Domaće je proizvodnje : CITI d.o.o.  tip DST1 .

Osim "redovnih" ulaza i izlaza ima još neke dodatne, a i dva tastera pride, pa me interesuje ima li možda neko uputstvo za montažu i korištenje?
...ili se sada može koristiti samo kao "obično" pošto mu u donjem delu očigledno nešto fali?
Reply
Ja sam dvoje klešta u Novom Sadu na Najlon pijaci platio 1000 dinara-klešta su polovna-korišćena ali za te pare su i više nego dobra.Za nova traže od 10 do 30 eura.Knipex su od 100 do 200eura jeste da imaju izmenljive čeljusti ali su mi preskupe.
Reply
Treba mi pomoć, pošto sam slab oko rezonantnih konvertora...
Crkao mi je Crown indukcioni rešo, pošto je kinez ne mogu da nađem nikakvu šemu. pločica je relativno prosta, svi elementri su obeleženi osim kontrolnog IC, tako da nemam predstavu koji je IC u pitanju.
Principski, to je ovaj tip konvertora:
http://www.next.gr/uploads/76/ScreenShot0029.jpg

Koliko sam pregledao ostatak kola, deluje da je sve ispravno (koliko je bilo u mojoj mogućnosti), ali je crkao IGBT.
Rezonantni kondenzator Cr, koji je paralelno sa ringlom je bio odlemljen, pukao je lem. Ono što me zanima je da li je to verovatno glavni uzrok crkavanja IGBT, pošto ringla (induktivni potrošač) nije imala u tom slučaju nikakav snubber da ublaži napon na IGBT kada se isključi? Znam da to nije jedini mogući uzrok, samo me zanima da li je realno da je zbog toga probio IGBT.
Reply
Apsolutno je odlemljavanje Cr razlog za upokojavanje IGBT.

Nije taj Cr snubber, kao što i sam znaš, već osnovni rezonantni kondenzator LC kola. LC kolo ima jako definisana pravila napona i struja u zavisnosti od nekoliko parametara (frekvencija, opterećenje, Q faktor kola i odnos L prema C). Napon na kolektoru IGBT, na takvom konvertoru, je tipično od 900Vpk do oko 1100Vpk.

U slučaju promene parametara LC kola se i napon menja u jako velikim granicama, a pri odsustvu Cr naravno u katstrofalnim razmerama. Sve odlazi van kontrole.
Dovoljno je da samo u jednom jedinom polutalasu izgubi kontakt Cr i to je već strašan atak na IGBT.

I pored toga što je IGBT neverovatno robusna komponenta, prva posle tiristora, on može preživeti samo nekoliko desetina takvih polutalasa i temperatura pelete će dostići tačku topljenja iste, i BANG.

NPT IGBT su self limit komponente, koje spontano ograničavaju struju kratkog spoja na oko 6 do 9 puta veću od maksimalne deklarisane, i takvo stanje mogu preživeti u roku od tipičnih 5 do 10uS. Sa specijalnim drajverom gejta takav može biti spašen i pri totalnom kratkom spoju pri punom naponu, ali čisto sumnjam da je na indukcionoj ringli izveden tako složen drajver. Takvi IGBT u DS imaju obaveznu napomenu o "Sc capability", izraženu u uS.

Ukoliko je PT IGBT, on može podneti takođe strašni struji udar, ali se preko izvesne veličine kolektorske struje (tipično 3 do 5 x maksimalna), zalečuje u trajno provodno stanje bez obzira na gejt, baš kao tiristor (koji je i sadržan u osnovnoj strukturi IGBT), i to naravno opet znači BANG, osim što se takvi ne mogu spašavati nikakvim drajverom.
Ne može škoditi ova pričica o IGBT...
Ko je radoznao:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=...2NkeefpQZc

Onaj drugi Cf je HF bajpas za napajanje i takođe loš lem na njemu odmah ubija IGBT. Podjednako su važni oba kondenzatora.

Tvoje je da proveriš sve komponentice na gejtu IGBT i glavni grec. Prelemiš dobro ta oba kondenzatora (koji moraju biti ekstremne klase kvaliteta) i potom zameniš IGBT i to ne bilo kakvim sa sličnim performansama već ako ikako može istim, a ako nema, onda mi pošalješ oznaku tog da ti proberem korektnu alternativu.

Pozz

P.S.

A kontrolni IC je verovatno neki MCU. PIC, Atmel ili neki Kinez...
Reply
da li neko zna za kakav pouzdan program koji bi mi snimao audio i video sa desktopa računara? ovaj power point mi je istekao sa lcncom,a drugi predloženi Debut menja broj frejmova u sekundi pa snimci udaljenom kamerom budu onako baš iseckani.
Bože,daj svakome pameti - ni mene ne zaboravi...
Reply
OBS Studio,pogledaj neki snimak cisto kako da se namesti osnovno,radi provereno kao sat Big Grin
Fray the strings
Throw the shapes
Hold your breath
And listen!
Reply
hvala, probam odmah!
Bože,daj svakome pameti - ni mene ne zaboravi...
Reply
Ako opet ne budu ispadali snimci kako treba,pusti poruku da ukrojimo podesavanja prema tvom kompu,tu sam da pomognem Smile
Fray the strings
Throw the shapes
Hold your breath
And listen!
Reply
(12-29-2018, 08:18 PM)Macola Wrote: Apsolutno je odlemljavanje Cr razlog za upokojavanje IGBT.  

Nije taj Cr snubber, kao što i sam znaš, već osnovni rezonantni kondenzator LC kola. LC kolo ima jako definisana pravila napona i struja u zavisnosti od nekoliko parametara (frekvencija, opterećenje, Q faktor kola i odnos L prema C). Napon na kolektoru IGBT, na takvom konvertoru, je tipično od 900Vpk do oko 1100Vpk.

U slučaju promene parametara LC kola se i napon menja u jako velikim  granicama, a pri odsustvu Cr naravno u katstrofalnim razmerama. Sve odlazi van kontrole.
Dovoljno je da samo u jednom jedinom polutalasu izgubi kontakt Cr i to je već strašan atak na IGBT.

I pored toga što je IGBT neverovatno robusna komponenta, prva posle tiristora, on može preživeti samo nekoliko desetina takvih polutalasa i temperatura pelete će dostići tačku topljenja iste, i BANG.

NPT IGBT su self limit komponente, koje spontano ograničavaju struju kratkog spoja na oko 6 do 9 puta veću od maksimalne deklarisane, i takvo stanje mogu preživeti u roku od tipičnih 5 do 10uS. Sa specijalnim drajverom gejta takav može biti spašen i pri totalnom kratkom spoju pri punom naponu, ali čisto sumnjam da je na indukcionoj ringli izveden tako složen drajver. Takvi IGBT u DS imaju obaveznu napomenu o "Sc capability", izraženu u uS.

Ukoliko je PT IGBT, on može podneti takođe strašni struji udar, ali se preko izvesne veličine kolektorske struje (tipično 3 do 5 x maksimalna), zalečuje u trajno provodno stanje bez obzira na gejt, baš kao tiristor (koji je i sadržan u osnovnoj strukturi IGBT), i to naravno opet znači BANG, osim što se takvi ne mogu spašavati nikakvim drajverom.
Ne može škoditi ova pričica o IGBT...
Ko je radoznao:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=2ahUKEwjQ6pK238XfAhVQlIsKHZobCwgQFjABegQICRAB&url=http%3A%2F%2Fwww.onsemi.com%2Fpub%2FCollateral%2FTND6245-D.PDF&usg=AOvVaw1Pr9Wbpdu_GT2NkeefpQZc

Onaj drugi Cf je HF bajpas za napajanje i takođe loš lem na njemu odmah ubija IGBT. Podjednako su važni oba kondenzatora.

Tvoje je da proveriš sve komponentice na gejtu IGBT i glavni grec. Prelemiš dobro ta oba kondenzatora (koji moraju biti ekstremne klase kvaliteta) i potom zameniš IGBT i to ne bilo kakvim sa sličnim performansama već ako ikako može istim, a ako nema, onda mi pošalješ oznaku tog da ti proberem korektnu alternativu.

Pozz

P.S.

A kontrolni IC je verovatno neki MCU. PIC, Atmel ili neki Kinez...

Hvala Macola! Sve jasno, nisam ni mislio da je Cr snubber, nego sam hteo da kažem da kad se on otkačio nije ostalo ništa što bi se ponašalo kao neki snubber da zaštiti IGBT, ali bitno je da se razumemo.



Malo kasnim sa slikama...
Oba kondenzatora su MKP, kinezi koliko vidim, jedan 0.27uF, drugi 4uF.
IGBT je ako dobro vidim 15T120, to je ovaj:
http://www.kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=14786

Da li misliš da ima potrebe da menjam i ova dva kondenzatora sumnjivog kvaliteta, i da li je ovo odgovarajući IGBT?


Attached Files Thumbnail(s)

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 39 Guest(s)