Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 4.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sve i svašta
Milane prvo ocisti ler diznu pre nego sto odradis tu generalnu...
Reply
I pre svega proveri nivo plovka.
Mora biti tačno koliko je fabrika propisala, ukoliko nemaš plin.
Ukoliko imaš plin, onda je potreban malo manji nivo u lončetu jer je smanjen efektivni presek difuzora.
Tek tada će raditi dobro na oba goriva.
Reply
Nema plin i ne verujem da preliva...

evo uputstva za diy...

http://www.casasostenibile.org/panda_4x4...atore.html
Reply
[Image: 22-ramsay-memes.jpg]
Reply
Ja sam se zainatio kod jednog takvog karburtatora da popravim.
Na kraju sam nasao kvar.
Sad ja ne znam kako se to zove sarnir sarka kako vec, elem lim na kojem je plovak je na kraju je savijen u krug. Kroz taj krug prolazi osovina oko koje se plovak ( u vertikalnoj ravni) okrece.
Kod doticnog karburatora se ta krug malo razlabavio i bilo je daleko malo lufta oko osovine pa je plovak mogao klimati horizontalno.
Sad, vjerovatno je to napravilo da se plovak zalijepi za zid lonceta, ili da se podkloca o zid i tad je prelivao gorivo, dimio crno i neravnomjerno radio, posebno na ler gasu.
Prije toga sam par puta cistio karburator cistio dizne itd, a kad sam pritegao daleko malo pomenuti krug sve se samopopravilo.
Reply
karburator je jedna zeznuta rabota kad krene svojim putem. naizgled mali aparat,ali svaki njegov deo je više nego bitan za ukupnu efikasnost. radio sam jedno vreme sa onom ručnom bušilicom sa dvotaktnim motorom koja razbija beton (u mom slučaju i asfalt), i ta je baš imala svoju ličnost. kad hoće pali na prvi zub,ali kad se zainati... xy puta je bila kod majstora i isto toliko puta opet bila svojeglava dok god nismo prešli na električne takve mašine uz agregat. dobar majstor za karburator nikad nije skup,a to mi je bila kritična stavka dok sam vozio Toyota corolla 1.3 12v sa "onim" karburatorom kojeg neće nego samo po neki majstor i da pogleda,a još ređe da sređuje. jednom me je iz čista mira namučio kao vraga,prosto auto nije hteo da upali i to je to. goriva ima, baca varnicu ali neće da upali ni nakon potrošenog akumulatora. na drugom je upalio i vozio još par godina kasnije bez problema - ali sam pri svakom paljenju motora imao isti ? u glavi-hoće li ili neće... takav je i otišao kod komšije koji ga nikad do sad nije ni spomenuo.
Bože,daj svakome pameti - ni mene ne zaboravi...
Reply
Nema naprslina i ler dizna je čista.
Verovatno je neki kanal u karburatoru zapušen.
U svakom slučaju moraće da sačeka lepše vreme ili sledeći vikend ukoliko budem imao vremena da se igram sa njim.
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
(12-14-2018, 10:47 AM)TDA Wrote: Čini mi se da na auspuhu izbacuje nesagorelo gorivo i da se u ulju oseća miris benzina.

Nije ni zapusen kanal ni ler dizna.
Visina goriva u loncetu pravi problem.
Provjeri da nije plovak supalj pa uslo gorivo u njega, i naravno  iglicasti ventil.
Reply
evo crteza karburatora, ler dizna je ispod leptira i kad je leptir skroz zatvoren kroz ler diznu treba da dodje dovoljno goriva za rad motora. Ovde su cetiri razlicita karburatora lai je princip isti za sve


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
Oko takvih zbivanja oko karburatora imam par iskustava, bilo sa motociklima, bilo autima:
-ume da se dešava nešto oko membrane , dal je pogon, ili je pukla-trula mambrana za tzv prvi špric i oće auto da se "klanja"
-potrošena iglica plovka ili puknut plovak ili se odlemi plovak sa nosača plovka, u svakom slučaju preliva i "neće"
-zapušeni kanali-dizne...
Reply
ako vozilo ide ustaljenom brzinom i hocete da date gas, vi pri tom otvarate usisno grlo. Sa otvaranjem usisnog grla kolicina vazduha se poveca a kolicina goriva ostaje ista i auto padne u snazi. Zbog toga je montirana membrana koja u takvim trenucima ubzrizga dodatnu kolicinu goriva da motor poveca broj obrataja. Kod sistema sa ubrizgavanjem motorni racunar vodi racuna o ovome. kod karburatora je to radila ta membrana sa polugicom na polugu gasa.

Iz istog razloga postoji jos jedan kanal koji se nalazi tik iznad leptira da ne bi u trenutku prelaska sa ler gasa na dati gas auto ostao bez dovoljne kolicine goriva, pa se dodatna kolicina goriva povuce iz tog kanala prilikom otvaranja grla
Reply
(12-14-2018, 09:52 PM)Macola Wrote: I pre svega proveri nivo plovka.
Mora biti tačno koliko je fabrika propisala, ukoliko nemaš plin.
Ukoliko imaš plin, onda je potreban malo manji nivo u lončetu jer je smanjen efektivni presek difuzora.
Tek tada će raditi dobro na oba goriva.

(12-18-2018, 09:08 AM)veselinovic Wrote:
(12-14-2018, 10:47 AM)TDA Wrote: Čini mi se da na auspuhu izbacuje nesagorelo gorivo i da se u ulju oseća miris benzina.

Nije ni zapusen kanal ni ler dizna.
Visina goriva u loncetu pravi problem.
Provjeri da nije plovak supalj pa uslo gorivo u njega, i naravno  iglicasti ventil.

Tu izjavu sam i uzeo u obzir kada sam napisao ono iznad...
Reply
Svaki karburator mora da ima mehanizam za obogaćenje smeše u prelaznim režimima sa manjeg na veći broj obrtaja.
- kao što reče Jevrem.

Kod nekih to radi membranica, kod nekih je klipče koje glumi diferencijator.

U svakom slučaju odziv tog sistema veoma nalikuje diferencijatoru u elektronici. Što je veći nagib promene - to je veća privremena količina ubačenog goriva. Kada je pomeranje pedale gasa (položaja leptira) završeno (stacionarno stanje) dejstvo tog mehanizma prestaje.

Naglo osiromašena smeša, pri naglom otvaranju leptira može dostići takav stehiometrijski odnos da čak bude nezapaljiva. Tj. da na kratko potpuno izostane paljenje smeše i rad motora.

Manifestacije grešaka u sistemu za obogaćenje smeše pri prelaznim režimima su raznolike:
- od "poklanjanja" auta pri naglom dodavanju gasa, što znači da dolazi do kratkotrajnog prestanka rada motora jer nema ili skoro da nema obogaćenja,
- pa do manje vidljivih stvari, samo-paljenja i detonacoinog sagorevanja kod nedovoljne količine goriva, jer je siromašna smeša sklona obema pojavama.

U oba slučaja su pojave štetne, prvensveno po ležajeve kolenastog vratila i klipnjače u maloj pesnici. Detonaciono sagorevanje ima oko 10 puta veću brzinu prostiranja od normalnog (200m/sec vs 20m/sec) i obično pre GMT izvrši snažne udare na klip.

Miris benzina iz auspuha i loš rad na leru može poteći i iz sistema za obogaćenje ako ima takvog fizičkog oštećenja da gorivo non-stop curi u difuzor. To ne mora biti jako i vidljivo curenje, jer su samo tragovi dovoljni da pokvare smešu na leru. A ako i jeste odatle, onda je to dodatni znak da leptir ne zatvara korektno.

Pre sam mišljenja, kao i Veselinović ili EmiSar, da je malo viši nivo u lončetu plovka i da ono malo preostalog strujanja, poreklom od verovatno nesavršenog zatvaranja leptira (što je česta pojava koju obavezno treba proveriti, mada bi trebalo savršeno da zatvori), bude dovoljno da unese izvesnu količinu goriva kroz radnu diznu...  
Malu a ipak dovoljnu da pokvari osetljiv odnos smeše potreban za ler.

Naime, zbog loših uslova punjenja cilindra pri malim brzinama kretanja klipa: curenje pored zaptivnih prstenova i slično, onda male brzine sabijanja i pothlađivanja sabijenog sadržaja jer dugo bude izložen zidovima klipa i cilindra, postoji potreba za izvesnim obogaćenjem smeše na leru i to se podešava sistemom za regulisanje lera.

Obično je to jedan kanalić za gorivo ispod zatvorenog leptira i još jedan otvor za vazduh, takođe ispod zatvorenog leptira, kome se kontroliše količina vazduha nekim zavrtnjem (podešavanje smeše za ler).

Prvo se mora zavrtnjem za minimalni pložaj leptira podesiti deklarisan položaj leptira (sa skinutim karburatorom), pa tek po tom postaviti karbirator i namestiti smešu zavrtnjem za vazduh za prazan hod (ler).

Vrlo česta korisnička greška je da ler podešavaju zavrtnjem za minimalni položaj leptira.
Minimalni položaj leptira je samo jedan i jedino taj je optimalan. Sve ostalo je lošije.

Pozz

P.S.

Pošto TDA reče da mu auto sasvim dobro ide i radi iznad lera, to mi više liči na ovo oko nivoa u lončetu, koji je verovatno malo viši.
Reply
Ma čim se doda gas lepi ko lud.
Jedino mi ler dušu izvadi.
Rasklapam ga za vikend pa javljam rezultate.
Verovatno je problem do ler dizne. Nekako mi najviše odgovara opisu kvara.
Zbog toga ga stalno vozim na saugu pa se verovatno zbog toga i oseća gorivo na auspuhu.
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
Uh jbt!

Baš si dao anamnezu do j...  Sad kažeš da ga voziš pod sauhom i da misliš da se zbog toga oseća gorivo.

Odeš kod lekara i saopštiš mu da imaš bolove u stomaku, a zaboraviš da kažeš da si prethodno progutao ekser :-)

Verovatnoća uspešnog izlečenja je, pogodi kakva....

Pošto se dugo patiš sa tim onda moraš dijagnostiku započeti od početka (dođe Svevišnji, stvori zemlju prvi dan... :-).
Šalim se malo, ali za takve "koska" slučajeve se dijagnostika razlikuje od uobičajene.

1) Prvo se proverava napajanje (kao i kod struje). Dakle, pritisak goriva na dovodu. Mora da bude u propisanim okvirima inače ti ne radi regulator i preliv povratnog goriva. To je i više nego dovoljan razlog da brlja na leru. Tu je odnos vazduh-gorivo vrlo osetljiv i veoma male promene pokvare rad na leru. Manometar u šake.

2) potom se proveri savršenost zatvaranja goriva dejstvom plovka. Kada smo "dlačicu" sabiješ oprugu iglice, maltene samo malo više od nežnog prislanjanja plovka ka gornjem položaju, to mora da zatvori potpuno tako da ustima ne možeš da duneš kroz dovod goriva ni malo. Zatvaranje može biti narušeno prljavštinom u sklopu "iglice" (može biti i kuglica :-), oštećenjem njenog sedišta na nekom delu obima... Okrećeš taj mehanizam u razne položaje, koje bi inače mogao prirodno zauzeti i proveriš savršenost zaptivanja. Samo nijansa nezaptivanja i ler više ne radi dobro jer na leru poraste nivo u lončetu. Kad daš gas to je sitna stavka curenja da bi se uopšte primetila.    

3) Podešnost nivoa plovka (tačno kako je fabrika napisala) i provera osovinice na zazor i zaglavljivanje. Plovak ni u kom trenutku ne sme da zakačinje zidove lončeta i mora da radi savršeno lako. Niži nivo plovka znači siromašniju smešu, viši obrnuto, a da auto i dalje kako-tako radi. Ne govorim o ekstremima nivoa već o blagim varijacijama.

4) Da li negde postoji naprslina u lončetu?

5) Sa skinutim karburatorom pregledaš zazore u osovinici leptira i da li perfektno zatvara kada je u krajnjem minimalnom položaju. Posle taj  minimum podesiš na deklarisan položaj. Položaj lera se može podesiti dobro i  pri radu motora, sa dve ruke, pošto su komande minimalnog položaja leptira i dizne vazduha za ler uzajamno zavisne. Treba ti najveći broj obrtaja sa minimalnim položajem leptira i da to bude oko 800 rpm :-) Dim na izduvu treba da bude  jedva vidljiv i sive boje, sa karakteristično kiselkastim mirisom za dobru ler smešu. Plavičasta boja dima ukazuje na siromašnu smešu, a tamnija na prebogatu smešu i nije isti miris naravno.

6) Proveriti začepljenost ili zaprljanost dizne za vazduh na leru. I naravno isto to i za ler diznu goriva.

7) Proveriti zazore i zaptivenost mehanizma za obogaćenje smeše kod naglog dodavanja gasa. Takođe i "šikljač" diznu za obogaćenje kod maksimalno otvorenog leptira, ako je taj karburator ima. Curenje odatle, makar i minimalno, bez povoda, takođe pokvari ler. Mada se to pri radu na leru obično vidi kao blaga vlažnost difuzora.

I ako sa svim tim ne rešiš problem onda baci karburator i kupi drugi polovan, jer potencijalnu pohabanost, čvrste ostatke u sitnim kanalićima ili oštećenje na kućištu, ne možeš popraviti.

Pozz

P.S.

Problem može biti i van karburatora: ako ti bilo gde uvlači "falš" vazduh: zaptivač usisne grane, podnožja karburatora, uvlačenje tragova vode iz grejnog tela (crvenkasti ostatak na svećicama), bušna membrana depresora za servo kočnica, labave svećice i tako dalje...

Dim onda bude nežno plavičast kada držiš motor na minimumu na kom uopšte može da radi i ima miris siromašne smeše (to već ne umem da ti opišem, moraš sam negde nanjušiti).
Reply
Da. I još nešto vrlo bitno:

Ler dizna vrlo često začepljuje od tragova vode u gorivu (jedan od privremenih lekova je pred filter na karburatoru).
Voda se kondenzuje u rezervoaru i taloži u posebno upuštenom delu ispod nivoa usisnika pumpe.
Vremenom to može dostići nivo koji zahvati pumpa i samo jedna malena kap je dovoljna da potpuno zatvori diznu za ler.
Površinski napon vode je mnogo veći od benzina i ta kap se ponaša kao čvrsto telo. Ne može proći kroz mali otvor.

Rezervoar se potpuno isušuje od vode kada se u njega sipa metanol neko vreme. Dozvoljena količina metanola je 5% prema količini goriva, za klasične automobile koji nisu spremljeni za veću količinu.

Jedan litar metanola ti isuši isto toliko vode i to sve prođe kroz motor bez problema, jer se voda rastvara u metanolu i pri tome smani površinski napon. Istovremeno auto bolje ide jer metanol smanjuje i površinski napon benzinu i tim povećava propusnost dizni generalno. Dodatno i hladi cilindar i povećava oktanski broj.

Metanol ne možeš kupiti pod tim imenom (zbog Zozovače), već kao razređivač za anilinske boje.

Trkači koriste i do 20% smeše metanola, ali imaju spremljene gumice i podešen auto za tu priču.
Skupa igranka zbog cene metanola, ali ide kao vatra.

Za sušenje rezervoara se isplati nekoliko litara, da ne skidaš rezervoar.
Reply
Vec je spominjano na forumu ali ne uspevam da pronadjem, step atenuator sa smd otpornicima u malom kucistu. Ne uspevam da pronadjem na aliju pa ako neko ima sacuvan link bio bih zahvalan. Ako neko ima na stanju i zeli da otudji bio bih jos zahvalniji.

edit: nasao sam link kod Zvu-a ali i dalje ako neko ima na stanju da proda, pomoglo bi mi
https://forum.yu3ma.net/thread-159-post-...r#pid40859
Reply
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4...+&_sacat=0
Reply
kad smo već kod toga - postoje li ovakvi a da su linearni, za ton kontrole? tražio sam preko mobilnog ali nalazim samo ove logaritamske.
Bože,daj svakome pameti - ni mene ne zaboravi...
Reply
jedino otvoriti ih i polemiti sve iste vrednosti otpornika
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 30 Guest(s)