Ja sam kupio neki sa ebay-a isto sa 3 cifre, ima samo dvije žice mjeri napon svog napajanja pa zato ne mjeri čini mi se ispod 3V, ja ugradio na punjač za akumulatore, čisto onako da imam kontrolu napona, tako da kad priključim kleme na akumulator i mogu izmjeriti napon akumulatora.
Da ne otvaram novu temu, par pitanja...
|
12-03-2016, 12:11 PM
(12-02-2016, 12:28 AM)Khadgar2007 Wrote: Jedno pitanje. Ima li di kakve provjerene literature o proračunu R2R DAC mreža. Mislim nije problem googlati ali je problem prepoznati što je kvalitetno pa rekoh da pitam. Tražim više nekakav priručnik nego knjigu od hrpu stranica. Necu biti od pomoci za proracun R/2R ali bar malo da pripomognem, odmaganjem: Na jednom stranom forumu, medju ozbiljnim digitalcima sam naveo Soekris-ov projekat R/2R D/A konvertora kao jeftino a dobro resenje - tako je otprilike i glasila forumska tema. Komentar vlasnika foruma je bio pa mozda malo i surov: "Ako zaista zelis DAC sa efektivnih (manje od) 12 bitova i ako je to ono sto se naziva 'Real Poor Man's' (DAC), onda da." O cemu se radi: Soekris-ov DAC se radi sa otpornicima preciznosti 0.01% ili 0.05% preciznosti. Da bi se stiglo do nekih 20-bitova rezolutnosti D/A konvertora, neophodni su daleko, daleko precizniji otpornici i uz to jos nesto 'trikova'. Naravno da ja ne znam te 'trikove' vec samo prenosim komentare iz teme . Malo dalje komentarisana je tvrdjna cuvenog proizvodjaca MSB Technology da imaju konvertor rezolucije 28.5 bita, sto je i nekakva Soekris-ova tvrdnja. I onda ide surova matematika: Da bi se stiglo do rezolucije od 28 bita, potrebna je preciznost otpornika od 0.000 000 022 351 742% Pozz.
12-03-2016, 12:21 PM
Da li je tko od vas radio što sa LDO regulatorima od Microchipa serija MIC29300/29500 i sl. serijama. Vidim da su dosta jeftiniji od LTa pa me zanimaju kao alternativno riješenje.
12-03-2016, 12:34 PM
Kao i uvijek trebao sam da budem jasniji oko pitanja R2R mreže. R2R mi treba da okačim na izlaze nekog uC da mi generiraju običnu sinusoidu od nekih 50Hz pa ne treba ultra super high end riješenje, nekih 8-10bita je više nego dovoljno,a preciznost otpornika 1% i vozi.
Kao što rekoh mogu nešto iskopirati ali zašto kada se može nešto naučiti a R2R mreža nije nešto komplicirana za shvatiti kako funkcionira. Našao sam neki brzinski vodič na Tektronixovoj stanici ali nisam našao nikakav pošteni PDF koji malo bolje opisuje tu mrežu.
12-03-2016, 01:09 PM
Kod R2R mreze nije bitna apsolutna preciznost otpornika vec je bitno da su u odnosu R2R.
Od vise uzoraka izaberemo one koji se uklapaju u jednacinu R=2*R, a to mozemo uraditi i sa obicnim unimerom.
Novac je sredstvo a ne cilj.
12-03-2016, 05:16 PM
Ja samo citam i prenosim. A tamo lepo pise: da bi se postigla rezolutnost od 28.5 bita, potreban je odnos signal / shum od -171dB, sto je skoro nemoguce
ostvariti a ne postoji sprava cime bi se ovo i izmerilo/potvrdilo. Iz ove postavke (prag shuma -171dB) proizilazi i preciznost otpornika gore navedene cifre.
Ako ti je izbor MCU slobodan predlažem ti da pogledaš PIC16F1783 koji ima interni DAC. To naravno ako ti je 8 bita dovoljno. Ja imam i već urađen program za 50Hz. 10-bita interni DAC verovatno ima neki MCU.
Takođe, možeš pogledati jedno softverski odlično rešenje DDS sa Atmelom. To je isto 8-bita. Evo link: http://www.radanpro.com/Radan2400/mikrok...iniDDS.htm Za R2R mrežu imaš i gotova rešenja da se ne zezaš sa otpornicima. http://www.digikey.com/product-search/en...%20network
Za 50Hz moze i R2R veza sa MF 1% otpornicima to je resenje sa trafike i radi na bilo kom MCU, moze i 10, 12bit, koliko pinova se upotrebi, moze se poterati do par desetina kHz ili vise zavisno od MCU.
Medjutim sto trositi vreme i prostor na PCB kada sad imas DAC minimum 8bit u nekim PIC, ima i modela sa boljim DAC do 16bit 44.1kHz na chipu. Takodje ako imas dovoljno brz PWM tebi ne treba R2R mreza jer pravis zeljeni signal modulacijom nosioca, treba ti recimo bar x10 veca frekvencija nosioca od zeljenog signala koji generises sto ispada 500Hz sto je inace boza za te PIC, to se tera do 500kHz!
12-03-2016, 07:08 PM
U ovom slučaju sam ja samo hardveraš. Prijatelj će pisati program ali za Raspberry Pi, osim ako ga ne natjeram na neki arduino,ali o PICu nema niti govora da se upotrijebi. Vi me sasuli sa savjetima od čega napraviti r2p ali nigdje nikakav link na malo provjerene literature.
Zapravo sam našao sve o R2R mreži http://www.tek.com/blog/tutorial-digital...3-r-2r-dac osim po meni glavnog pitanja, kako izračunati kolika će biti vrijednost otpornika u mreži, ili možda sam i to saznao iz te literature ali ne direktno. Znam izračunati napon na izlazu iz mreže(on po tekstu iz linka ne ovisi o iznosu otpornika), znam koliki maksimalnu struju može da isporuči pojedin pin nekog uC i R=U/I ili možda griješim?
12-08-2016, 04:59 PM
Da i ja ne otvaram tem, ovde da postavim pitanje.
Posedujem Led televizor LG 42LB5500, star malo vise od 2 godine, prikacen na kablovsku mrezu, danas se desilo da se zapalio koaksijalni kabel zajedno sa salterom koji izalazi iz zida, a i zadnji deo televizora na mestu gde se prikopcava antenski kabel deformisao od toplote. Zvao sam kablovskog operatera, da ih pitam da nije iz njihove kablovske mreze doslo, potrvdjuju da se kod njih sve ok, i da je mreza uzemljena. Ostali sve radi, internet, ostali televizori CRT Nikako mi nije jasno kako je to moglo da se desi, zato i pokrecem ovo pitanje? U prilogu imate i fotografije
12-08-2016, 05:09 PM
(12-08-2016, 04:59 PM)miloradkuzz Wrote: Da i ja ne otvaram tem, ovde da postavim pitanje. Ako se nekim slučajem u tvom TV na šasiji pojavila razlika potencijala prema uzemljenju (neki kvar na SMPS-u u TV) a TV nema šuko mrežni utikač, što je čest slučaj - upravo bi u takvoj situaciji došlo do havarije poput takve koja se tebi desila. Praktično je u tom slučaju komad koaksijalnog kabla "parče žice" na kojoj je došlo do protoka značajne struje čim je izgoreo kabl, jer je taj kabl sa strane kablovske uzemljen ( a MORA ! ). Ali opet je trebao izbiti stakleni osigurač u TV aparatu (što kod tebe nije bio slučaj - zašto, ne znam). Imaš li FIDOVU sklopku na tvojoj instalaciji ??, - ona bi u takvoj situaciji trebala odreagovati i sprečiti dalju havariju ... **** To je moj zaključak, - možda i nisam u pravu ... P.S. Mogao ti je izgoreti stan - ne daj Bože ... Pozz
12-08-2016, 06:56 PM
(This post was last modified: 12-08-2016, 07:30 PM by miloradkuzz.)
Tv ima suko utikac sa trozilnim kabelom, tj povezan je sa uzemljenjem, onda se mogla javiti razlika potencijala, u odnosu na moje, i njihovo uzemljenje.
Upitanju je kuca, slucajno sam usao da operem ruke i primetio vec u hodniku da je pun dima. Nista nije izbacilo ni fid sklopka, na tv-u i dalje sija signalna lampica, ali vise nece da se upali. Inace desavalo se, par puta, za te 2,5 god, da se u sobi oseti miris neke paljevine, a sve od tehnike je bilo ispravno i kaze mi sestra da se jutros isto tako osetilo, POzdrav
12-08-2016, 07:53 PM
Ipak ti proveri FID sklopku,
U prvim trenutcima havarije dok još nije izgoreo koax.kabl upravo preko tog kabla su tvoje i nihovo uzemljenje bilo u spoju. Svako "curenje" struje bilo od faze ili nule preme zemlji FID mora detektovati i odreagovati. Pozz
12-08-2016, 08:10 PM
Lako je moguce da je fid sklopka neispravna. Laicki gledano ispada bolje da tv nema uzemljenje i ne bi se to ni dogodilo.
Pozdrav
12-08-2016, 08:14 PM
Pročitaj i : http://forum.yu3ma.net/showthread.php?ti...5#pid61445
(nisam uopšte neki stručnjak oko toga - i nadam se da će se javiti neko ko to puno bolje zna ...) (12-08-2016, 08:10 PM)miloradkuzz Wrote: Laicki gledano ispada bolje da tv nema uzemljenje i ne bi se to ni dogodilo. Nije baš tako. Masu mora u svakom slučaju imati, a na tu masu uvek može nešto probiti i opet bi imao istu stvar što se tiče gorenja tog koaksijalca ... Kad je TV uzemljen, i FID ispravna ( i ispravno montirana, zato sam i linkovao tipove NN mreža) ne može doći do takve havarije. Može nešto uvek crći u uredjaju - ali bi tad FID upravo trebao da spreči teže havarije .. Pozz
12-08-2016, 08:34 PM
Obrati pažnju na sledeću situaciju :
U mnogim napajanjima imaš Y kondenzatore, čiji srednji spoj ide na uzemljenje. http://www.capacitorguide.com/wp-content...ilterY.png Ako izostane uzemljenje, onda je šasija uredjaja na 50% napona napajanja i ako pipneš šasiju i neko uzemljenje "udaraće te struja" ali te neće povrediti jer je kapacitetom tih kondenzatora limitirana na malu vrednost. Spajanjem srednjeg kraja na zemlju, Y kondenzatori dobijaju svoju funkciju i sve je OK. *** E sad, ako neki od nih probije a uzemljenje POSTOJI , - imaš havarijsku situaciju i FID treba da reaguje. Ako probije onaj prema nuli - imaš havarijsku struju koju odredjuje razlika potencijala od uzemljenja Ako probije onaj prema fazi, na šasiji tada imaš 230 V AC prema zemlji !! Havarijska stuja je velika i ako FID ne odreaguje " goreće sve okolo" dok ne izbije osigurač na toj fazi. Ako izostane uzemljenje poslednja situacija može biti FATALNA po onoga ko bi dotakao šasiju takvog uredjaja ! Pozz
12-08-2016, 08:35 PM
(This post was last modified: 12-08-2016, 09:16 PM by miloradkuzz.)
Sa svim klasicnim televizorima sa kojima sam se susreo, nisu imaju trozilni kabel za napajanje, nego po obicaju dvozilni, takva 3 tv-a pored tog led tv-a imam u kuci i normalno rade, predpostavljam da sam imao jos jedan tv da je povezan sa uzemljenjem i taj bi tako goreo.
Sve mislim da se ''moje'' uzemljenje u kuci i uzemljenje kablovske mreze ''ne trpe'' iz nekog razloga Definitivno cu promeniti fid sklopku. Inace sam merio i kuciste tjunera je povezano na uzemljenje, nije na minus napajanja. Pozdrav |
« Next Oldest | Next Newest »
|
Users browsing this thread: 22 Guest(s)