08-25-2016, 08:30 AM
Da ne otvaram novu temu, par pitanja...
|
08-25-2016, 09:12 AM
(08-24-2016, 10:31 PM)fokussd Wrote: Dok se nagriza bakar pločica je u kiselini, a posle toga, kada skidam zaštitu sa vodova, u bazi. Tako isto rade i profesionalci pre eloksiranja, hromiranja ili plastificiranja metala - malo u bazu pa u kiselinu. Naravno, to je jako dobar pristup, - Ja tako radim godinama. Ukoliko se ne koristi tretman bazom posle nagrizanja (pogotovo sa Sona+Hidrogen), uvek postoji mogućnost da pločica nije dovoljno isprana vodom, odnosno da se kiselina zavuče izmedju spoja bakra i pločice. Tada vremenom, čak i ako je lakirana dolazi do korozije bakarnih vodova. "Baza" je običan rastvor masne sode (natrijum hidroksid) u vodi. Koncentracija nije kritična, ali u svakom slučaju mora biti veća od onh 7% koliko se koristi prilikom razvijanja foto laka. Ja obično uzmemo oko 200ml vode u stavim ugrubo jednu kafenu kašičicu masne sode. Tek kada se masna soda potpuno rastvori u vodi onda to sipam na već nagriženu pločicu. (ako naspete na pločicu pre potpunog rastvaranja masne sode, na bakru ostaju crvenkaste fleke koje se ne mogu skinuti) Efekat je dvostruki : 1. Usled veće koncentracije dolazi do skidanja fotolaka sa vodova. 2. Dolazi do neutralisanja svake pa i najmanje čestice kiseline koja je zaostala na ploči. Za ovaj tretman nije potrebno više od 1 minute. Posle ispiranja vodom, pločicu uvek isperem i sapunom (bakar se posle ovoga baš lepo sija) Ostaje još lakiranje sa sprejom SK10 i bušenje ... Pozz
08-25-2016, 10:20 AM
Drugari,
Treba mi savet za izradu plocice za kondenzatorsku bateriju za pojacalo u klasi A First Watt F4. U prilogu je nesto sto sam pokusao da uradim prema pisanjima Dragana100 u nekoj od tema. Na ovoj slici se vidi izgled plocice, neophodan polozaj elektrolita u kutiji i sema iz uputstva za F4. kondenzatorska baterija.lay6 (Size: 38,78 KB / Downloads: 0)
Opet neki moj ''projekt''.
Dakle, hoću da napravim Arduino RF/TX daljinsku kontrolu. Za početak sa nekoliko komandi na Arduino Nano a poslije ću uzeti Arduino Mega jer će mi biti potrebno oko 20-tak komandi. Ono što mi treba jeste da kada se na jednom Arduinu sa predajnikom pritisne jedan taster, da pošalje komandu drugom Arduinu sa prijemnikom da upali led ili relay na izlazu i dok se taster drži da izlaz bude aktivan i čim se taster pusti izlaz je neaktivan. Našao sam jedan projekt, ali mi je potrebna izmjena koda pa mi treba pomoć, evo linkova: predajnik i prijemnik.
08-27-2016, 05:43 PM
BeliNinja, ja ne bi baš išao na zvjezdište kada je u pitanju ovakvo napajanje. Na diy-audio.com.hr forumu je baš bila jedna mala diskusija jer je jedan član nacrtao PCB sa zvjezdištem i layoutom koje je definitivno lošije od obje gornje slike.Ispravljač je bio jednostruki RCLCRC.
Naravno obrazloženje zašto to ne valja je dao Ilimzn(čovjek nije na ovdje na forumu pa ne mogu baš govoriti u njegovo ime i ne volim baš copy+paste sa drugih foruma zbog mogućih nesporazuma ali kako rijetko to činim vjerujem da jedan post od velikog znalca se neće krivo protumačiti) Ilimzn-ov osvrt na zvjezdište mase, ispravljač je običan RCLCRC Quote:Navrtaj je spojenu TOCNO kako je na shemi, i napajanje i masa idu sa zadnjeg kondenzatora + i -. Razmisli malo - je li dodatni otpor voda u minus grani napajanja kako ide od elektrolita do elektrolita losa ili dobra stvar kad se tice filtriranja? Nacrtaj si malo umjesto tih linija otpore i vidi sto mozes zakljuciti. I ostavi se suzenih padova, pogotovo za mjesta gdje ces lemiti usice ili zice, sto ce ti takvi? Oni se koriste samo tamo gdje moraju biti blizu jedan drugom ili nekom vodu pa su zato suzeni, ti nemas nigdje takav slucaj. Od opcenitih stvari, isti otpor postavljen vertikalno se hladi losije nego kad je postavljen horizontalno, pogotovo ako je podignut od povrsine PCB-a (npr nekakvim malim odstojnicima od buzira ili jednostavno savijanjem izvoda tako). Ako ve imas dvije rupe za montazu (a stalo bi i 4 bez problema) onda radije na nasuprotne bridove po duljoj osi nego na jednom bridu. Citat nije potpun jer je ostatak teksta vezan općenito za ovdje ne bitne stvari. Evo i jednog moga layouta kojeg sam napravio upravo prema uputama iz gornjeg citata. Šema je ista kao i u tvome slučaju Belininja.
08-27-2016, 06:20 PM
08-27-2016, 06:40 PM
Neko moje zadnje (za 2 x trafo sa zajedničkom nulom), za ideju kako........, lako se prepravi za dodavanje otpornika ili druge opcije po želji....
08-27-2016, 08:04 PM
Na kraju cu da napravim samo plocice za otpornike a sve ostalo cu da ozicim zicama pa cu sam da odlicim sta je najbolje u praksi.
08-29-2016, 11:28 AM
pisanje oko punjenja baterija preko USB prebačeno u http://forum.yu3ma.net/showthread.php?tid=1337
Bože,daj svakome pameti - ni mene ne zaboravi...
08-31-2016, 01:13 PM
Pomoc?! Na forumu se spominjao lepak koji se stavlja na tranzistore kada se montiraju i sluzi za odvodjenje toplote sa nogica a ima odlicnu elektricnu osobinu sto se tice neprovodjenja. Da li se secate o kom proizvodu je rec, potreban mi je za visokofrekventni uredjaj 1,5kW snage.
Drugo pitanje da li postoji neki proizvod kojim bih zalepio zavojnicu trafo za plocu. Odnosno vise pritisnuo kao one sive elasticne mase koje se vide kad se otvori uredjaj. Trece pitanje je lepljenje krupnih elemenata za plocu, kao sto su kondenzatori pa ona masa sto se nalije oko elektrolita i dryi ga zalepljenog za plocu. Koristio sam nekad gradjevinski silion ali me interesuje da li postoji nesto sto je bas za tu namenu? Hitno mi treba informacija ako neko zna. Hvala unapred
08-31-2016, 01:52 PM
Samo sačekaj desetak minuta da pronađem Wurth-ov silikon specijalne namene, za elektroniku.
Silikon je upravo onaj kojim se lepe power elementi. Ima odlične termalne i izolacione osobine.
Evo: http://www.wurth.ba/Public/OnlineShop/Pr...ctId=46696
Pogledaj rubriku "Tehnički podaci". To je redak silikon kome je naglašena termalna provodnost i električne izolacione osobine. Toplotna provodljivost (ASTM D-2214/70) 0,002 Jcm-1s-1K-1 Koeficijent izolacije koeficijent (ASTM EB-31) 20 x10-5 K-1 Elektr. provodljivost (ASTM D-149) 16 kV/mm Konstanta dielektriciteta pri 1MHz (ASTM D-149) 2,8 P.S. To je onaj nezgodni silikon kojim su obično ulepljeni IGBT tranzistori na invertorskim aparatima za zavarivanje. Većina sasvim pogrešno misli da je svrha mehaničko ukrućenje, no naprotiv! Svrha je značajno poboljšanje hlađenja IGBT, odvođenjem sa ostalih površina koje nisu u direktnom kontaktu sa hladnjakom. Tom metodom se hlađenje IGBT može intenzivirati za preko +20% u odnosu na isto to bez silikona. Serviseri uobičajeno skinu taj silikon i posle zamene tranzistora ne namažu ni sa čim. To je ozbiljna greška za uslove profi primene aparata, gde se malo "odmara". Lako dođe do ponovnog pucanja tranzistora jer im je temperatura viša od predviđene... P.P.S. Kod ovih silikona iz serije RTV supersilikon, boja označava podvrstu i polje primene. Za ovo što tebi treba, koristi se transparentni, što se tiče wurth-ovih silikona. Neki proizvođači takav označavaju sa mutno belom, neki sa sivom, wurth transparentnom.
08-31-2016, 02:18 PM
Hvala mnogo
09-04-2016, 11:14 AM
Treba mi ovako nešto : http://uk.rs-online.com/web/p/resettable...s/1769205/
Ali ako ima negde kod domaćih prodavaca ? Probao sam bezuspešno pretraživati, i nailazio u ponudi samo obične ( ne resetabilne) termo osigurače. Zna li ko, - ima li kod nas šta slično ? Pozz
09-04-2016, 12:06 PM
http://primotronic.co.rs/
Ovo su zastupnici za Srbiju, nabavljaju sve sto ima u RS.ELRKTRONIC:uk po njihovim kodama. Cijene nisu bas ugodne jer uvoz dolazi iz UK.- Druga varijanta, zaganjaj proizvodjaca i zastupnika za Srbiju, ako postoji.- pOz
09-04-2016, 12:09 PM
Hteo sam da predlizim isto kao i emisar. Kao sto je rekao cene su malo vise. Ja od njih narucujem samo kada je neka frka. Jedina dobra stvar kod njih je da komponente stizu za par dana.
09-04-2016, 12:10 PM
|
« Next Oldest | Next Newest »
|
Users browsing this thread: 21 Guest(s)