Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Foto-postupak sa "uradi sam" oslojavanjem : Iskustva
Stigao je i developer, probao bih danas da vidim kako će ići...

Da li da svih 20g odma pomješam sa 2l destilovane vode ili?



Sreća pa na carini ne otvaraju pakete inače bi bilo svega.
Reply
Kažeš bilo bi kakva je to bijela supstanca u vrećici. Tongue 

Možeš to odmah smiksati,možda probaj u 1L vode pa kasnije razrijeđuj da ti ne bi ispalo prerijetko pa ćeš trebati kupovati još jednu vrećicu bijeloga,a tada možda paketić zapne na carini. Big Grin

Ja taj razvijač imam u jednoj litrenki i mijenjam ga tek kada poplavi kao šljiva,a ni tada ako se pločica i dalje normalno razvija.
Reply
Bilo bi rizično da zapne na carini.
Moram nekako odokativnom metodom odvagati pola jer nemam tako precizne vage.
Reply
Kao što rekoh na prethodnoj stranici, ja stavim na običnu kuhinjsku vagu i onda tek odokativnom metodom na pola. Iako kao što sam rekao ne trebaš ništa vagati 20g otopi u 1L vode pa po potrebi razrijedi. Neće ovo ništa propasti ako stoji otopljeno u vodi.
Reply
Ja sam već uradio 10g u 1l vode, ali mi nešto nije uredu...

Kad sam osvijetlio pločicu (rađeno u nekoliko minuta jer sam radio test, svakih 30 sekundi prekrivao) i kad sam skinu paus vodovi su se već vidjeli, kada sam potopio u razvijač, ona folija mi je sva spala sa pločice samo se briše?
Da li nisam dobro peglom zapekao foliju ili nisam trebao trljati pločicu spužvom u razvijaču?
Reply
Vodovi se trebaju vidjeti jer je to negativ. Znači tamo UV svjetlo zapeče UV sloj na mjestima di su vodovi i oni se vide nakon osvjetljavanja. Sve ostalo ostane blijede boje(moja je folija plava pa bude blijedo plavo) i ta mjesta razvijač skine. Naravno prije potapanja u razvijač skineš zaštitnu pvc foliju. To je malo zeznuto jer folija treba biti dobro zalijepljena i osvjetljena da ne bi zajedno sa pvc folijom skinuo kompletan uv sloj, nije mi se to jednom desilo.
Ja ti nakon što provučem vitroplast sa folijom kroz laminator ostavim to neka stoji nekih sat vremena da se ohladi i možda folija bolje prihvati.

Foliju koristiš tako da jedan sloj pvc zaštite skineš a drugi ostaviš i naravno onaj sloj na kojem je uv folija zalijepiš na vitroplast. Ne mogu ti reći koliko treba da peglaš jer ja koristim laminator kojeg lagano zagrijem. Možda je i pegla prevruća jer u svim filmićima na netu ljudi koriste laminator za to. Progooglaj "pcb photoresist dry film" imaš dosta općenitih informacija a za finese(tj. napraviti dobar pcb u praksi) nema druge nego zasukati rukave.
Reply
Sutra ću ponovo i pažljivije, a to što si naveo sve sam ispoštovao.
Reply
Iz trećeg puta sam uspjeo, samo sam na kraju nešto zabrljao.

Ono kada mi se folija skidala sa pločice juče je bilo do peglanja slabo sam zapekao foliju, danas sam povećao temperaturu i vrijeme peglanja, i više se neda skinuti sa pločice, mora dobro šmirglati, jedna začkoljica manje.
A problem mi je u razvijaču, kada sam poslije osvjetljavanja potopio u razvijač, onako razvila se i izvadio sam je i prebacio u kiselinu za otapanje bakra ali tu mi nije nagrizalo vodove nikako, a problem je sigurno u razvijaču, možda moram još dodati natrijum hodroksida u vodu?
Da li treba da se vidi čist bakar kada se izvadi iz razvijača ili trebao ostati malo boje preko?

Reply
Nikakve boje se ne smije vidjeti. Bakar mora biti čist kao sunce nakon potapanja u razvijač kao tamo skroz desno i lijevo na tvojoj pločici. Uzmi kakvu spužvu ili mekanu četkicu i tijekom razvijanja skidaj višak foto-folije dolje. Vidim da si počeo od tri minute da mjeriš, da sam na tvome mjestu ja bi počeo od jedne. Kada sam radio sa živinom žaruljom kojoj nije razbijen balon i udaljenost do pločice oko 40cm trebalo mi je oko 2,5 minute da osvjetlim pločicu.

Samo imaš jednu veliku grešku, a možda i nemaš jer ti se nije dalo printati novi film. Da pločicu ovako staviš da ju nagrize ono što treba ostati a to su vodovi oni bi bili pojedeni a ostalo bi ti sve oko njih. Znači kada ćeš ubuduće raditi pločice za neke projekte ispis mora biti takav da su vodovi na filmu prozirni a sve ostalo što se treba skinuti tamni, to je NEGATIV.

Evo kako negativ izgleda:
Reply
1. Folija koju koristiš je za negativski postupak. To znači da na pausu treba da bude crno ono što treba da bude nagriženo, a providno tamo gde treba da ostane bakar. (Khadgar je bio brži.)
2. Tvoje ime treba da bude čitljivo. Sve i da si koristio pozitiv sprej, mogao bi da baciš pločicu, jer si paus okrenuo naopako.
3. Natrijum hidroksid ne pominji u ovoj fazi. Njega ćeš da koristiš za skidanje folije posle nagrizanja bakra.

Da, kada razviješ pločicu, treba da se vidi čist bakar. Nešto ovako:


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
Evo i moga današnjeg testa. Vrijeme osvjetljenja 2,5 minute.

Reply
Ta šema na pausu je samo za test jer nemam trenutno pausa čistog da printam na njemu.

Ne znam da li će osvjetliti na 2,5min, trenutna sijalica je oko 11W štedna a dokupio sam još jednu od 20W pa ću i nju namontirati.
Nekako mi se čini da je najbolje između 4,5 i 5min na mom primjeru?
Reply
Ja bi za početak kupio 100W živinu udaljio ju na nekih 40cm od pločice i počeo sa time jer ne znam kako se štedne ponašaju tako da si baš na neistraženom području i bez dosta eksperimentiranja ništa od rezultata. Što se tiče razvijača stvarno probaj naći čisti natrijev karbonat ili kako se već zove u svakodnevnom govoru jer ima više naziva.
Problem je u tome što si možda previše osvjetlio pa ti se boja ne skida ili ti je razvijač preslab. Na tvojoj pločici su svi vodovi oštrih rubova od početka osvjetljavanja do samog kraja tako da ne možeš zaključiti koliko treba osvjetliti. Kažem ti ja bi počeo od 30 sekundi pa do nekih 4-5 minuta jer mi se po boji čini da si ti dobrano previše osvjetlio.
Reply
Sledeći test će biti smanjeno vrijeme osvjetljavanja + nova sijalica, pa javim rezultate, a ovaj isti razvijač ako opet ne bude dobro razvio na kraćem vremenu onda ću malo pojačati.
Hvala Vam na pomoći. Smile
Reply
Da se ukljucim.Makso, ako mozes da kupis zivinu sijalicu 125W sa prigusnicom (na Bgd buvljaku placeno oko 1.000 din - 8 Eur) i napravis nesto kao sto sam i ja na slikama.Visina sijalice je oko 30 cm, i nije razbijan spoljni omotac.Vreme osvetljavanja je 8 min.Ja sam vreme pronasao tako sto sam na jednu plocicu poredjao 10 DIP 8 cipova i pomerao zastitu svaki minut i na kraju pogledao koje vreme je dalo najbolju osvtljenost.Za razvijanje se koristi Natrijum-hidoksid (kausticna soda, kamena soda, ziva soda) u odnosu 10gr na 1l vode.Samo treba paziti jer kad se soda sipa u vodu dolazi do reakcije i grejanja i pene, ali nista strasno.
Ventilator na vrhu kutije je za 12V i napaja se direktno sa 220v preko ispravljaca sa kondenzatorom jer je mala struja i sluzi da hladi sijalicu i celu kutiju da se ne greje previse.Moze a i ne mora.
Reply
Za razvijanje se NE koristi natrijev-hidroksid(NAOH) barem ne za negativ film-folije.  NAOH se koristi kada se rade pločice sa pozitiv20 sprejom ili već gotove foto oslojene.  Znači da ponovim još jednom za razvijanje kada se koristi negativ film-folija koristi se natrijev karbonat(kristalna soda)
Reply
Da to sam zaboravio da napomenem jer ja koristim pozitiv.
Reply
Danas ponovo testovi...

Malo je nezgodno peglom zapeći foliju, treba dosta vježbe.
Osvjetljavanje sa novom sijalicom, i kroz razvijač pločica izgleda ovako:
.

Za moje sijalice i daljinu, 4min su idealna za osvjetljavanje, i tu je razvijač dobro skinuo foliju.

A ovako razvijač izgleda nakon upotrebe, ali je i dalje upotrebljiv:
.

Što prije kupujem još paus papira i štampam u negativu pa ćemo onda vidjeti kako će ići.
Reply
Imam jedan problem koji mi se pojavi. A to je dosta loša osvjetljenost na rubnim/graničnim područjima osvjetljivača.

Problem je prikazan na sljedećoj slici. Kada stavim dio PCBa točno iznad krajeva UV lampi(označeno na slici osvjetljivača) di su grla javi mi se problem na slici ispod. Linije su dosta "mutne" i veoma loša oštrina vodova i naravno vodovi su samim time deblji. U glavnim crtama znači da mi je radna površina osvjetljivača barem po dužini onolika koliko mi je dugački stakleni dio UV lampe, u širinu nisam išao tako da za taj dio ne mogu ništa konkretno reći.





E sada da li bi se možda malo više površine dobilo sa kvalitetnijim lampama jer su ove sa ebaya ili smanjenjem udaljenosti UV lampi od PCBa. Naravno sa eksperimenetiranjem bi došao do tih granica ali rekoh možda je netko imao ovakvih problema pa da me samo uputi u nekom smjeru.
Reply
Iako se cini da da, ne svijetli cijela duzina stakla fluo cijevi. Svijetli dio izmedju grijnih vlakana sto su i elektrode, a struja prolazi najkracom relacijom-izmedju elektroda. Kad cijev ostari taj dio koji ne svijetli potamni.-
Svijetlost se prostire pravolinijski i opada sa kvadratom rastojanja tako da je kod tih cijevi (8W/T5) duzina
koja svijetli oko 265-270 mm. To je i duzina koja ce biti ispravno osvjetljena, bilo koje cijevi 8W .
Koristio sam za osvjetljenje u slicnom osvjetljivacu razne fluo cijevi, od germicidalnih do najobicnijih
DL (day light) cijevi i rezultati su vrlo slicni. cak najbolje rezultate dobio sa nekim ukrasnim blijedo
plavim i Philips aqarelle (za akvarijume) lampama.
Te tvoje imaju emisiju izmedju 368-372 nanometara ( za provjeru novcanica) i boja stakla iskljucuje
sve ostale talasne duzine, a foto lak i folija imaju najbolje osjetljivost izmedju 320 i 410 nanometara,
ali reaguju i na ostale talasne duzine ispod 450 nanometara.- Sve fluo cijevi imaju spic oko 440
nanometara (izboj kroz zivine pare niskog pritiska).-pa i tzv stedne sijalice su samo fluo cijevi
odrodjenih oblika.-

pOz

PS: Vec sam negdje postavio ovaj  Philipsov pdf ali evo opet:


Attached Files
.pdf   blb philips.pdf (Size: 91,49 KB / Downloads: 7)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)