Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ruski rlc na srpski nacin
#21
>>> miki obrati paznju na gornje tri sitne linije

D, Q, Z … ima i serisko i paralno merenje … Pa to je fenomenalno, stvarno ozbiljna sprava!

D - faktor discipacije (koliko je efikasan element tj koliko gubitaka ima)
Q - faktor dobrote
Z - Impedansa na merenoj frekvenciji

Pazi, ja imam onaj Tecpel RLC metar, odprilike ima to sve (bez Z) ali meri samo do 1kHz, ovo sa 100kHz merenjem je vec vrlo vrlo korisno! Bas mi se svidja i hteo bih da napravim neki primerak.

Samo nam kazi gde MCU i displej da nabavimo? Comet?
Reply
#22
BTW: za ove stipaljke (Kelvin clips), zar nebi trebalo da na jednoj provodnici idu jedan na jednu polovinu i senzing na drugu polovinu stipaljke? Ti si stavio oba provodnika na jednu polovinu?
Jedino ako su unutra tako privezane pa se ne vidi ali te polovine jedne stipaljke su elektricno razdvojene.



A vidim i nekakav koaksialni kabal si upotrebio, cemu kada nemas masu na buksnama? Smile
Zato stavljaju 4 x BNC ili izmisljaju ove custom shatro konektore kao na prikazanoj slici (napravljen od dvoslojne PCB) ...
Reply
#23
"si" je pogresno vezano za ove kablove, to su gotovi kablovi, imam i verziju sa BNC i sa bananama. iste su samo su razliciti konektori zato se koristi koax.
ide jedna zica na jednu druga na drugu stranu samo se ne vidi Big Grin mnogo je nezgodno tako kad izlaze zice sa obe strane ova fora je mnogo bolja Big Grin

[Image: DSC_0484-1.jpg]
Reply
#24
inace sto se opcija tice .. ima neki diag screen, pojma nemam cemu sluzi ima ga na jednoj od slika
ima kalibraciju i balansiranje, radi i jedno i drugo razlicito za razlicite frekvencije, za zatvorene i otvorene pipe .. sta tacno radi pojma nemam niti imam ideju sta znaci balansiranje Smile
main menu ima
- kontrast (kontrast value za lcd se menja kroz sw za oled)
- invertovanje ekrana (vidi se na slikama, isto kroz sw za oled)
- backlight (koristi se za nokia ekran kod nas ne radi nista)
- averages: 1-20
- shunt R - vrednost shunt res-a na pcb-u
- LC EQUIV: SER/PAR
- RANGE LIMIT: OFF/1M/10M
- PARAM1 (linija tanka gore prva)
- PARAM2 (druga)
- PARAM3 (treca), za svaku od tri linije moze da se odabere: off. ANGL, VBAT, VDD, D, Q, Z
- UART OUT: on/off
- LowBATT: off/3v5,3v2,3v0

dok radis, srednje dugme menja freq (prikazuje na ekranu freq merenja i da li je za tu freq uradjen cal i balans), donje dugme pojma nemam sta radi, pali i gasi signal >-<

i to je to ..
Reply
#25
Ima tu doobrih fora, merenje na drugoj i trećoj decimali, oj joj joooj!
Sve mi se više dopada spravica! Smile
Bravo, Bogdane!
Reply
#26
pa sad za drugu i trecu decimalu
- sprava bi morala da bude u metalnoj a plasticnoj kutiji
- pcb bi verovatno morao da bude malo bolji
- komponente bi morale (bar neke) da budu termalno stabilne i bolje od 1% (bar onaj shunt)

imam ja spravu koja meri te "decimale" i ne pokazuje iste rezultate kao ova .... ono unutar 1% je ali ..
Reply
#27
evo ga mali testic, isti induktor, ista frekvencija merenja (1kHz nisam hteo da ga silim), Lser

ruja
[Image: DSC_0485.jpg]
[Image: DSC_0486.jpg]

japanac
[Image: DSC_0487.jpg]
[Image: DSC_0488.jpg]
[Image: DSC_0489.jpg]
Reply
#28
i jos malo ..

japanac moze par i ser istovremeno
[Image: DSC_0490.jpg]

a evo ga ruja prebacen na paralelno
[Image: DSC_0491.jpg]
[Image: DSC_0492.jpg]
Reply
#29
Sve mi se više sviđa ova spravica....
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#30
Ma to meri razvaljuje Smile
Za ovog Japanca ne sme ni da kaze koliko kosta, cetvorocifrene su brojke u pitanju Big Grin
Odprilike 10 komada ovih malaca kosta kao jedna merna sonda za ovog Japanca ...
Reply
#31
@tda, hehe ... lepa sprava kazem ja, totalno odlicna baza za pravljenje bilo cega na tu temu

@bocko, ja sam od svega ovde nacrtao i otstampao kutiju i zalemio sve, semu je crtao ruja, pcb je crtao aca, plocice pravili kinezi, firmware uradio ruja + prepravio aca ... tako da osim ako ne mislis da su slike koje je napravio moj telefon za "bravo" nemam ja nikakve zasluge za ovaj projekat
Reply
#32
@miki, meri meri nego sta .. malo mi je cudno da i posle kalibracije (i sta god da je taj balans mora pogledam sors) i na otvorenim i na zatvorenim sondama pice neke gluposti po ekranu ... jedino to mi je malo bedak no ima tamo u konfigu da se setuju ti neki limiti bem li ga mozda samo ne umem da koristim ... realno gledano ja bi rekao da je ovo bez problema u rangu sprave od 200-300eur ako ne i bolje .. obzirom da 10 pcb-a kosta 14$ ( http://dirtypcbs.com/view.php?share=6586...055847b133 ), moguce cak i da covek koji je pravio pcb dobije neki bonus tamo kod njih ako ljudi budu kupovali te pcb-e, da je lcd kostao 5$ (mada deluje da ga sad ima i jeftinije), da su svi ostali delovi zajedno bili ispod 2k dinara .. mislim da je to pun pogodak
Reply
#33
btw zaboravih da napisem, ruja nije ovaj firmware stavio open-source, samo su hex-ovi dostupnim da li ce ga postaviti open ne znam, ima neka malo starija verzija open
Reply
#34
(05-31-2015, 07:55 PM)mikikg Wrote: Kutija je "ostampana" na 3D stampacu, pljuckavac plastike.
 Jako interesantno! Kakvi su tu problemi da se takve stvari urade, koliki su neki grubi troskovi slicne kutije i ko to sve moze da kod nas uradi - ima li toga "po narudzbini"?
Reply
#35
@boraomega

Bogdan ce ti odgovoriti dosta detaljnije oko toga ali generalno nije to jeftino jer recimo ovu kuticu je njegov stampac pljuckao jedno 6 sati i posle toga je jos rucno morao pola sata da potrosi da se ocisti kutica od "peckica" + vreme utroseno na crtanje u CAD programima samog modela.
Ti stampaci generalno sluze za brze prototipove gde se manje-vise ne gleda na cenu izrade.
Cak cela ta tehnika, tkz Rep-Rap je osmisljena tako da se ti stampaci prave u kucnim uslovima sa relativno lako nabavljivim delovima.
Reply
#36
@boraomega, pa vidi, ta kutija se stampa 5 sati, to je najveci trosak, treba jos 30min (meni koji sam iskusan) da je ocistim od support-a (nisu nikakve "peckice" u pitanju nego ne moze da se stampa u vazduhu ta kutija bude puna plastike kad se otstampa koja podrzava gornji deo da ne bi bio stampan u vazduhu i onda sav taj support mora da se ukloni, inace spolja to kako izgleda na slici to je to tako izadje iz printa), nekome ko nije treba nekoliko sati, to je dodatni trosak .. sad zavisi od kutije ova je malo specificna, ja sam pravio kutije gde je "ciscenje" 4-5 minuta, recimo zadjni poklopac za ovu kutiju se cisti 2 minuta .. naravno to da posedujes masinu je trosak .. plastika je takodje trosak (tesko se dobavlja izadje nesto oko 30eur kilo) ... usluzno, ja jedino da znam usluznu stampu je vlada iz bele crkve - rcsrbija.rc, oni rade usluznu stampu i cene su im extra korektne, za te pare za koje oni stampaju ja ne bi stampo ni u ludilu tako da uvek mozes da ih kontaktiras i pricas sa njima

ovo ti je bukvalno "iz masine" [Image: DSC_0472-1.jpg]

ovo je negde na pola stampe vidis kako se unutrasnost kutije puni plastikom (naravno ne 100% ispunjenost Big Grin ) da bi se generisala struktura za support
[Image: DSC_0452.jpg]
Reply
#37
inace ova moja masina je dosta kvalitetnija od klasicnog reprap-a, imam ja i par reprapa ovde ... zavisno od kvaliteta same masine dosta zavisi sve ostalo, realno ti mozes da nabudzis 3d printer za 200-300eur ako imas smeca po kuci, obidjes otpade za delove i imas spretne ruke i dobar alat .. e sad mozes da kupis kit za 600 - 3000eur zavisi koju masinu .. problem je sto ti kitovi, cak i oni vrlo skupi, sve je to "flimsy" vrlo neprecizno .. sad zavisi za sta ti treba jbg ..

a inace sto se tice samog dizajna, 5ta kutija je ovo sto "pasuje", to je poenta rapid prototipa, otstampao sa 2 samo top panela da lepo pogodim visine, dubine, razmake .. i onda jos 2 kutije cele da upasujem ostalo i 5ti print je finalni .. sto je neverovatno korisno kada radis neki dizajn gde stvari treba medjusobno da se upasuju .. za zadnji poklopac, ako si gledao video, poklopac je prvi print, onda sam izdizajnirao onaj lip koji se pomera i morao da secem poklopac, sad realno bi ja trebao da izmenim taj poklopac i otstampam novi ali radi dobro ovako secen rukom pa necu, ali znaci poklopac sa tim pokretnim lip-om koji se zalokuje u polozaju da drzi kutiju bi bio drugi print finalni za poklopac i prvi print finalni za lip
Reply
#38
Aha, sad mi je malo jasnije a to je i razlog za jos dublji naklon sa moje strane. Znaci ni malo naivno niti jeftino. Steta, sve te prelepe tehnike koje mi se svidjaju, kao sto je to 3D stampanje predmeta ili ploterska izrada stampane plocice graviranjem su prakticno nedostupne za obicnog korisnika osim ako se tome komercijalno posvecujes pa ulazes u to.

Hvala za info i jednom i drugom!
Reply
#39
za pcb, zavisi koja ti velicina treba ali za male pcb mozes da uzmes proxxon MF70 i da ga relativno jeftino cnc-ujes (ili kupis cncovanu varijantu) i tu mozes da glodas pcb bez problema, samo ne vidim poentu iskreno, osim za busenje rupa a ni to vise nije problem posto je sve zivo ionako smd pa onih 6 rupa za konektor busnes i sam, cnc ti ne treba, fotolak je dzaba ako neces sam da mazes kupis vec oslojene nisu skupe, folija, ecovanje .. brze i preciznije od cnc millinga plocke .. veci problem je metalizacija i to je osnovni razlog sto meni rade plocice kinezi inace izecujes pcb mnogo brze nego sto ga izmilujes, izgleda bolje, preciznije...

za 3d, sta bi ti rekao, ne znam odakle si ali u kg (znam da je miki odande) ima pun krivi majstora koji imaju alata i nemaju posla, ima otpadnih delova da sastavis 10k 3d stampaca ... i to vrhunskog kvaliteta ... da se budznuti za sitne pare da radi super... ako sam ja mogao usred beograda ..
Reply
#40
Mojom srećom jedna pločica je dospela i u moje ruke. Proučio sam šemu, napisao specifikaciju,
i ako bog da sutre naručujem delove. Opredelio sam se za veći displej jer je onaj malecki samo
do 40. godina. Kao i pločica, koju su jezivo usitnili. Nadam se da će za par nedelja proraditi i moj
uređaj. To zavisi više od brzine pristizanja delova nego od mene. Valjda ću do tada naći i novu
lupu ili mikroskop, treba će mi ! Shy
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)