Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SolderingIronDriver by Bogdan Kecman
#61
da, USB konektor nemojte lemiti na plocu ako nemate nameru da implementirate USB u firmware, meni nije palo na pamet za sta bi koristio USB na lemilici tako da ja nemam usb zalemljen ni na jednu, to je bila kao sto rekoh ianova molba da bude taj mcu i usb i kao on je trebalo da ubudzi usb u firmware i to neki open source stack sto su oni u dp razvijali, naravno od toga nije bilo nista, nit im je taj usb stack proradio kako valja niti su ulozili u taj projekat ista vise od toga da su prodavali pcb-e preko seeed-a (i cini mi se da su prodali nesto sitno 4-5 tura po 100 komada ako i toliko)
Reply
#62
da ponovim oko gresaka, otvorite moju semu

strana1:

C1 - C5 - NEMOJTE da populisete

R6 - R10 - kratko spojte (ili ko voli one 0R otpornike) - ni slucajno nemojte da ostavljate 10k + 10nF ima da se roknete da vam proradi

J10 - ako nemate nameru da pisete firmware sa usb podrskom ne treba vam ovaj konektor

Q3 + R39 - ovo je kao pwm koji menja brightness ekrana, to je takodje bila molba od strane Ian-a, ja licno R39 i Q3 ne stavljam na plocu a J11 kratko spojim tako da je brightness uvek max, ili ako hocu neki slabiji ako imam bas neki ludacki lcd onda umesto kratkospojnik na J11 stavim neki otpornik 10-470R zavisi koliko ocu zatamnim backlight

strana 2
ako cete da terate drsku za TC (termopar senzorom) tipa solomon, weller pes51 i slicno onda vam ne treba nista od ovih elemenata iz donjeg levog coska, dakle R23, D1, CAL1, Q1, R24, R25, R26, C9, C10, R27, RV2, C11 - dakle nista od toga ne morate da stavite na plocu

ako cete da terate RTD drsku (ptc senzor) tipa hakko, gordak, quick, bakku, weller WS80, WS81 .. onda vam ne treba nista iz gornjeg dela, dakle R12, R11, C6, C7, R13, R16, C12, R14, R21, R22, R23, C13, R17, R18, R19, C8, R15 .. nista od toga dakle ne morate da zalemite na plocu

ovaj NTC deo (dole desno) zavisi ... ako terate TC mozete tu da kacite NTC i tu stavite neki gain vezano za taj ntc i onda vam je to cold joint vrednost, ako pak terate RTD onda vam taj NTC ne treba za cold joint ali moze da bude jako koristan za kalibraciju, posebno ako znate tabelu za svoj ntc (deo za kalibraciju putem ntc-a nije napisan u firmware, ideja je da se okaci ntc tu na taj ulaz da se dodirne vrhom taj ntc i onda da drajver prodje od 100-500C temp vrha i poredi temp na ntc sa temp koji cita na TC/RTD i ... no to treba neko da napise)

dalje, za RTD, ovaj filter od R25, R26, C9 i C10 je UZASNO SPOR ... ja sam jos originalno C10 bio stavio 10uF to traje pola sada da krene da radi ... tako da te vrednosti valja preracunati .. ima ovde experata za te low pass filtere pa si preracunajte tu neku idealnu vrednost ... ako imate problem generalno skinede C10 i sve radi super Big Grin, meni je ako se dobro secam na mojih par komada C9 10nF a C10 100nF

strana 3

Ako terate lemilicu sa DC gore desno deo ne treba, dakle R32, U3, R33, U4, R34, R35, C14

ako terate lemilicu sa AC onda sredni deo ceo ne treba R37, u6, r38, d9, q2 ... inace ovaj segment seme ja nikad licno nisam probao, kapiram da je R38+D9+Q2 vise nego jednostavan sklop koji U6 moze da okine ali ni koji U6 bi bio dobar za to mesto ni dal mozda neki bolji fet .. sta ga znam .. ovako bi trebalo da radi ali da sam probo nisam - a niko se nije zalio da mu ne radi sad dal je iko probo pojma nemam

ovo skroz dole i psu deo, u ovom slucaju L1 je neophodan a L2 nije, dakle L2 je koristan ali morate da stavite L2 koji je isto 500mA min a ne neki 1uH velik ko 1/4W otpornik, taj tu na 200mA potrosnje ima preko 1V drop na sebi pa se em greje em vam sa druge strane nista ne radi kako valja .. naravno ako terate sve na DC umesto 4 diode na ulazu dovoljno je jedna zastitna, ja volim da kratkospojim ulaz diodom i stavim osigurac na zicu koja dovodi napon na celu plocu ali to je sad vec izvedba za "po zelji"

finalni dodatak sve ove moderne drske imaju ESD pin, on se vezuje na uzemljenje ali NE DIREKTNO vec preko 1M otpornik, ili sto kaze jedan kolega sa es-a, preko 10 komada 100k otpornika u seriji
Reply
#63
(05-28-2015, 12:04 AM)bogdan.kecman Wrote: hehe nema bagova to je ispeglano, radi lepo sa 3 tastera ili sa enkoder+taster, radi sa double i single detent enkoderima to su vec sto ja, sto kinezi (napravise oni isto nekih klonova sa tom semom i tim firmwareom), sto ludaci sa DP-a istestirali .. naravno mora se kompajlira posebno za svaku varijantu, ima #define za dal oces ovo ili ono .. ono sto fali je "dodatne opcije"

Pa onda nema nikakvih problema Smile

Vecina vec ima snimljene PIC-eve, samo da se izletuju plocke i da se to skutija …
Reply
#64
Za referencu, Bogdanova shema u prilogu po kojoj je opisivao sta/kako raditi u postu #64.


Attached Files
.pdf   solderingironcontrollergen3.pdf (Size: 236,11 KB / Downloads: 32)
Reply
#65
(05-28-2015, 12:27 AM)bogdan.kecman Wrote: strana 2

dalje, za RTD, ovaj filter od R25, R26, C9 i C10 je UZASNO SPOR ... ja sam jos originalno C10 bio stavio 10uF to traje pola sada da krene da radi ... tako da te vrednosti valja preracunati .. ima ovde experata za te low pass filtere pa si preracunajte tu neku idealnu vrednost ... ako imate problem generalno skinede C10 i sve radi super Big Grin, meni je ako se dobro secam na mojih par komada C9 10nF a C10 100nF

Prekontrolisacu ja malo taj filter nije problem.

Nego, sta radi ovaj C11 na izlazu iz OP?
Tu nebi trebao da bude nikakav kondenzator a ako si hteo sa njim nesto da dodatno filtriras, MORA da se stavi "izolacioni" otpronik sa izlaza iz OP (7 nozica) od nekoliko stotina ohm.
Mozda ti je radilo ali to je NO-NO za OP, tezak kapacitivni load …

Evo gledam DS za MCP619, navode specifikaciju za svega 60pF opterecenje (Cl), ajd da kazemo da je 100pF krajnja granica, ali 10nF je previse.
Reply
#66
C11 je ostao sa neke druge seme bez op-a pa sam ga po inerciji prebacio, radi sa njim ok ali da, bolje i on da se ne montira
Reply
#67
U vezi filtera, simulcija kaze sledece:

Kada je C9=47nF i C10=1uF
@0.1Hz = +9.5dB
@14.8Hz = +6.5dB (normalizovano -3dB, corner frequency)
@50Hz = -1.5dB (normalizovano -11dB)
@100Hz = -7.8dB (normalizovano -17.3dB)

Kada je C9=10nF i C10=100nF
Situacija je drugacija potpuno, do 100Hz nema atenuacije, pa onda oko 300Hz ima "picking" tj neko dodatno pojacanje i odatle onda opada.

Ako je bio cilj ovog filtera da se pocisti brum mreze + HF smetnje, onda ipak treba ici na prvu varijantu jer druga varijanta uopste ne cisti brum mreze cak i pojacava harmonike.

Inace mi je malo cudno da prva varijanta "sporo radi", nebi trebalo tako da se ponasa jer je settling time (sa 0V do 3V izlaza) tu oko 80ms sto je smesno kratka vremenska konstanta za ove termicke pojave a usput solidno "cisti" brum iz mreze. Ako ne radi tako onda tu neki drugi problem ima, ne znam ovako napamet koji, mozda OP zeki i njegov RR I/O ...
Reply
#68
nemoj me drzat za rec treba proci kroz ceo onaj tamo log, mozda su u stvari finalne vrednosti koje rade to koje su na semi a one sto su bile spore su bile vece bem li ga toliko vremena je proslo a iskreno mrzi me da kupusam sad neki od ovih ispravnih drajvera da vidim sta je tu montirano .. meni je nesto ostalo u glavi 10n i 100n al ko ce ga znati
Reply
#69
(05-27-2015, 03:21 PM)TDA Wrote: Hahaha!
Baš iskreno! Smile

Dobrodaošao Bogdane i hvala ti što si nam se pridružio!
Nadam se da će ti se svideti atmosfera na našem malom forumu.

takođe i od mene dobrodošlica!
Bože,daj svakome pameti - ni mene ne zaboravi...
Reply
#70
Dobrodošao Bogdane!

Lepo što si sa nama, bezveze je da samo komšijski forum ima ekskluzivno pravo na tvoje tekstove Big Grin
"Ako kaniš pobjediti, ne smiješ izgubiti" - Grunf
Reply
#71
Dobrodosao Bogdane!
Reply
#72
AHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAm hvala svima na dobrodoslicama.. nego sam vam ja baksuz, prosli "privatni" forum gde su me iscimali da dodjem posle jako kratkog vremena sa organizacija medjusobno pokacila .. valjda ste vi ovde bolje medjusobno slozni Big Grin

a nesto ne vidim ja "tamo" neke "kvalitetne" tekstove, osim ponesto korisno u mysql-u sto ovaj forum i ne zanima bas ja se tamo ispraznim negativne energije i pitam de sta da kupim kad mi treba Big Grin ... ili da prodam evo idem bas da turim oglas da prodam moju IR kameru (dodatak za mobilni) stize mi druga pa ovu ocu prodam Big Grin

no da se vratimo na temu ... mora mi "vratite" nesto za ovaj projekat sto sam vam "dao" Big Grin ... dakle svi koji naprave nesto da radi sa tim da mi posalju slicku sprave koju su napravili (polufinalnu i finalnu) nebitno dal napravite fancy kutiju ili je sklopite u kutiji od cipela Big Grin
Reply
#73
Ja izlemio 90% delova. Imaš u nekom od predhodnih postova par slika.
Sad se trenutno bakćem nečim drugim dok mi ne naleti trafo za lemilicu...

Ako ti se učini zanimljivim da pišeš o nečemu čega nema na forumu slobodno se obrati meni, mikikg ili 1vanu pa da ti to i omogućimo.... Wink
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#74
kad zavrsis i proradi Big Grin te slike ocu da vidim Big Grin ... neke sto su slali ljudi koji su pravili sam kacio na sourceforge ali su ostale samo 2 slicke, ne znam se desilo sa ostalima ..
[Image: 326471.jpg]
[Image: 326317.jpg]

Quote:ko ti se učini zanimljivim da pišeš o nečemu čega nema na forumu ..
i tako probudim se ja jedno jutro a ona cibulja od...

samo opusteno da se zadrzimo zasada na izradi ovog drajvera, nije neka komplikacija Smile
ono sto bi recimo bilo korisno, vi koji ste kupovali delove, da napravite recimo BOM sa linkovima na domace prodavce ko sta prodaje .. sve zajedno sa konektorima i slicno

inace ja sam kutije pravio kod 5mk, ne znam dal ste saradjivali sa covekom ali mega profi, uradio mi je kutije po nacrtu, isekao otvore (poslao mu dxf) na cnc-u, ono bas bas sam bio zadovoljan... posle sam od njega uzimao svakakve kutije za druge stvari .. nisam kod nas nasao da neko pravi kutije tog kvalieta za te pare .. moze da bude zanimljivo ako nemate kutiju u koju gurate spravu ..
Reply
#75
Jeli bre.
Kome pade na pamet da nacrta onoliko male fotprintove za trimere?
Još ih nisam našao!
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#76
na mom pcb-u su to oni klasicni kineski multiturn potovi, oni plavi sa srafom sa strane
[Image: %24(KGrHqR,!kwE5dBZDNivBOevQJ4tJ!~~_12.JPG]

ne znam sta je filip stavio na footprint ali bi svakako iz kometa mogao da uzmes bourns i da ga uglavis
http://store.comet.rs/Catalogue/Product/16797/
[Image: 8860_img_2.jpg]

kineski su u liniji, 0.1" raster ako se secam, bourns su trougao (mada se lako uguraju i u sil ako treba Big Grin )

u stavi u kometu imas i bourns koji su u liniji:
http://store.comet.rs/Catalogue/Product/22663/
[Image: 4793_img_2.jpg]

tako da u kometu mozes da uzmes trimere Big Grin

a "ko", taj trough hole pcb koji ste pravili je dizajnirao Filip Dulic (arakis na dp forumu) dok je primao platu od Ian-a (Ian je vlasnik dp foruma).... i ovako odokativno odradio je odlican posao .. osim par sitnica koje bi ja licno promenio mislim da je pcb izasao skroz ok
Reply
#77
sta je fora, ja kad pravim pcb, ja prvo narucim delove, sta ima jeftino u tom trenutku i onda modifikujem semu takodje ako ima potreba da uglavim druge delove, i tek kad mi sve stigne napravim pcb .. tako da je moj pcb uvek u odnosu na sta imam u fioci + sta ima u kometu u tom trenutku ..

sa druge strane filip kad je pravio taj pcb on je stavljao delove koje Ian ima po fiokama sto je dobio samplove od ovih i onih + neki open library od seeed-a (posto ian sve sto radi pravi se u seeed-u) i to je mnogo drugacije ...

npr ja od general purpose trandzi uzmem paket od 100x 2n3906 + 100x 2n3904; pnp, npn 40V 200mA, vise nego dovoljno za general purpose i oni su PTH i onda kad mi treba general purpose ja uglavnom turim te pth trandze jer njih uvek imam .. mislim da imam po recimo 300kom od svakih sa druge strane imam mozda 50 smd 3904 i nijedan 3906 te smd guram samo ako moram ... naravno ako je neka specificna stvar u pitanju i ne ide genpup trandza onda uzmem smd varijantu ... sa druge strane imam 0805 i 1206 otpornike svih zivih vrednosti 10% tol. po 200-300kom tako da ako ide 10% otpornik ide smd, opet za 1% zavisi, imam jedno 30tak vrednost u pth verziji po 100-200kom pa onda idu oni, ako nemam onda idu smd verzije .. i tako dalje i tako dalje ... sad npr imam tih kineskih trimera u liniji pa kad crtam trimere turam njih, kad ih potrosim ko zna sta cu i gde kupiti pa ce ici sigurno neki drugi ... takodje imam jedno 500kom 10k (ili 1k ne secam se) keramickih iskrinih trimera onih minijaturnih polozenih pa gde mi ne treba multiturn ja guram te gde god moze, da ih potrosim Big Grin

e sad, bedak je kad neko napravi pcb sa delovima "sada dostupnim" + delovima "iz fioke" koji su tu od pre hrista i onda ti dobijes da pravis to 10 godina kasnije kada tih delova nigde nema ni za lek .. spomenuh vec 18f2550, kada sam ja ovo pravio to je bio najjeftiniji pic sa usb-om, danas to je relikvija koju niko normalan u novi projekat nece staviti ..
Reply
#78
(05-29-2015, 03:59 PM)TDA Wrote: Jeli bre.
Kome pade na pamet da nacrta onoliko male fotprintove za trimere?
Još ih nisam našao!

Zapravo, ti mislis na trimere koji nisu viseobrtni.
Ja sam  svoj nasao u elektronskom otpadu ( trimer za kontrast LCD ).
Reply
#79
(05-29-2015, 03:12 PM)bogdan.kecman Wrote: AHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAm hvala svima na dobrodoslicama.. nego sam vam ja baksuz, prosli "privatni" forum gde su me iscimali da dodjem posle jako kratkog vremena sa organizacija medjusobno pokacila .. valjda ste vi ovde bolje medjusobno slozni Big Grin

a nesto ne vidim ja "tamo" neke "kvalitetne" tekstove, osim ponesto korisno u mysql-u sto ovaj forum i ne zanima bas ja se tamo ispraznim negativne energije i pitam de sta da kupim kad mi treba Big Grin ... ili da prodam evo idem bas da turim oglas da prodam moju IR kameru (dodatak za mobilni) stize mi druga pa ovu ocu prodam Big Grin

no da se vratimo na temu ... mora mi "vratite" nesto za ovaj projekat sto sam vam "dao" Big Grin ... dakle svi koji naprave nesto da radi sa tim da mi posalju slicku sprave koju su napravili (polufinalnu i finalnu) nebitno dal napravite fancy kutiju ili je sklopite u kutiji od cipela Big Grin

Veoma mi je drago sto je Bogdan u nasem drustvu. Dobrodosao.

Na es forumu sam zapazio ovaj projekt dosta davno. TDA je pokrenuo grupnu kupovinu i uz nesebicno ucesce vise clanova PCB je uskoro bio tu ( kao i kontroler i OP). Opredelio sam se PTC verziju sa HAKKO 907 klonom. Ono sto sad dosad probao je DC/DC konvertor,strujni izvor, pojacavac i izlazni deo sa trijakom. 
Juce sam hteo da probam celu masinu pa sam u zurbi pogresno povezao displej. Na LCD-u su 15 i 16 pin beklajt. Do njih je pin 1 a ne pin14. Na brzinu sam ponovo izlemio LCD.Sada imam samo karakteristicnu prvu liniju LCD-a popunjenu tamnim pravougaonicima. Na pinu E vidim da kontroler radi. Da nisam ukokao neki pin porta kontrolera ili displej? To ne bi bilo dobro jer je ovo prvi MCU koji nisam stavio u podnozje Big Grin . Sta treba da pise na displeju kada nije prikljucena drska? 
Slike uskoro...
Reply
#80
ti pravougaonici znace da se lcd nije inicijalizovao .. mislim da mcu nisi mogao da upucas tako sto okrenes lcd naopacke (inace to sa backlight sa ove ili one strane je razlicito na razlicitim lcd-ovima, bice da je filip tada imao takve pa je zato stavio takav footprint) a dal si mogao da upucas lcd.. pojma nemam

kada se upali sprava bez drske detektuje "nenormalno stanje" i baci te u kalibracioni meni
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)