Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Da ne otvaram novu temu, par pitanja...
Dobro ti je Savan rekao. Ona ručna električna šlajferica vidiš sa kojom gradacijom šmirgla ćeš trebati ići da skineš one risove i nakon toga sa nekim finijim. Nakon toga sve ti ovisi kakav finiš ide na to. Ako ćeš ti farbati onda bi površina trebala biti finija, ako ćeš dati nekome da to plastificira dovoljno je završiti sa šmirglom gradacija 240.
Reply
Šta da kažem sem... od onog kako sam ja to bio zamislio da će ići (previše optimistično), preko toga kako sve zbog kutija (jedva) ide dodjoh do samo da sklepam nekako da liči na nešto... 
Pisao sam na temi ax-14 da ovakve stvari ima smisla započinjati samo ako imaš kakve makar prostorne uslove i neki neophodan alat a ova kutija se sastavlja na trpezarijskom stolu. Ubuduće ako budem šta pravio ne počinjem ako ne mogu kupiti kutiju ili prepakovati u neku.
Inače nadjoh ovaj tutorijal pa ću ukombinovati sa Savanovim savetom za šlajfaricu i valjda će ispasti koliko toliko izgledno. Planiram da bude mat crna... kako ću posle za slova i oznake nemam pojma


Attached Files
.jpg   20251013_164951.jpg (Size: 4,7 MB / Downloads: 35)
.jpg   20251015_201802.jpg (Size: 4,07 MB / Downloads: 32)
Reply
Lepo ti to izgleda baš.  Smile
Što se obrade ploča aluminijuma tiče, mislim da je potrebna mesingana četka fina da se njom pređe par puta da lepo izgleda.
Što se farbanja tiče, reče mi neko Parkside mat crna iz Lidla da se drži ko blesava na auminijumu, ne treba prajmer. Šmirglanje i odmašćivanje se podrazumeva. To bi išlo za sve osim front plate.
Treća opcija je šmirglanje, odmašćivanje i plastifikacija. Ja sam praktokovao mat crnu, a može i polu mat. Na to dobro ide UV štampa, a nije preskupa. Probao naravno, bez greške. Sad ima i metalik boja za plastifikaciju, to bi moglo dobro da izgleda na front plate.
Ja bih dodao alu L profile 15x15 između prednje/zadnje i gornje/donje ploče. Da bude kruto kako dolikuje. L profil se može zalepiti za prednju, a za donju/gornju ušrafiti.
Reply
Ide prvo dobro odmascivanje, kupis tolet papira i polako, pre farbanja, postoji sredstvo za to i zove se Antisil, trazis brzosusivi, dobro se prebrise u nekoliko puta, ostavi malo da ispari sve, onda se ide na prajmer za aluminijum, moja preporuka ides dorektno sa akrilnim spric gitom koji u sebi to vec sve ima, na primer jedan izuzetno postojan jeste https://dragicevicauto.rs/proizvod/color...eju-400ml/ , on je ujedno i prajmer i filer pa sa njim mozes da popunis sitne neravnine, fino posle presmirglas zapamti ne sme da se vidi metal, smirglas sa P600, opet sve izduvas i odmastis, ostavis da se dobro izvetri, i na to ides onda sa farbom. Ja farbam sa ColorMatic metalik bojom i zadovoljan sam izgledom, nisam jos do kraja utvrdio gradivo jer hocu i da predjem 1k bazbojnim mat lakom, to bi sprecilo eventualne fleke od alkohola i, trljanja rukama i sta ti ja znam preko metalik boje koja hoce da dobije fleke ili da joj se izgled skroz unakazi tako da mora ici i lak neki preko toga i onda je to prava stvar, samo jos da to probam i nadjem odgovarajuci mat bezbojni lak pa da to izgleda kako treba da izgleda ne previse mat. Za plastifikaciju ti ne mogu pomoci jer nisam je radio pa ne znam koja je priprema.
Reply
Evo kako to izgleda sa samo metalik bojom, nije preporucljivo da se trlja rukama, previse brise, i to moram da resim pronalaskom odgovarajuceg laka da bude tog sjaja kao na slici i onda nema problema, inace priprama je isla kao gore pomenuto. Ako se zumira vide se poneki propusti, ako se hoce idealno bez ijedne tackice onda na pripremi mora da se povede racuna jer znaj nece boja prekriti bilo koju nepravilnost! Znaci mora priprema da bude tip top! Kao da farbas automobil. Kad budes farbao metalik bojom odalji nekih 20cm znaci onako kao maglom da farbas, u dve ruke dovoljno. Po meni farbanje je kvalitetnije i lepse nego bilo sta drugo, i imas nijansu boja da biras kakvu god ti padne na pamet. Jos ja tu nisam neke stvari isprobao a hocu jeste da probam lasersku stampu preko ofarbanog materijala pa ako to ne bude lepo a mislim da ce biti lepo onda ne znam moram onda da trazim neko ko radi klasicnu stampu, pa polako pronaci kojom tehnikom bi to izgledalo kao fabricki, verovatno oni to sve vec znaju samo je pitanje odneti jedan primerak u stampariju i traziti savet nista vise, dok se ne proba ne moze se ni znati. : )


Attached Files
.jpg   saviola.jpg (Size: 880,15 KB / Downloads: 23)
Reply
(10-17-2025, 10:12 AM)savan Wrote: Evo kako to izgleda sa samo metalik bojom, nije preporucljivo da se trlja rukama, previse brise, i to moram da resim pronalaskom odgovarajuceg laka da bude tog sjaja kao na slici i onda nema problema, inace priprama je isla kao gore pomenuto. Ako se zumira vide se poneki propusti, ako se hoce idealno bez ijedne tackice onda na pripremi mora da se povede racuna jer znaj nece boja prekriti bilo koju nepravilnost! Znaci mora priprema da bude tip top! Kao da farbas automobil. Kad budes farbao metalik bojom odalji nekih 20cm znaci onako kao maglom da farbas, u dve ruke dovoljno. Po meni farbanje je kvalitetnije i lepse nego bilo sta drugo, i imas nijansu boja da biras kakvu god ti padne na pamet. Jos ja tu nisam neke stvari isprobao a hocu jeste da probam lasersku stampu preko ofarbanog materijala pa ako to ne bude lepo a mislim da ce biti lepo onda ne znam moram onda da trazim neko ko radi klasicnu stampu, pa polako pronaci kojom tehnikom bi to izgledalo kao fabricki, verovatno oni to sve vec znaju samo je pitanje odneti jedan primerak u stampariju i traziti savet nista vise, dok se ne proba ne moze se ni znati. : )

Evo nekih slika od jednog clana ovog foruma koji je to vec radio sa metalik bojom i zavrsnu sa mat lakom, i svidja mi se kako izgleda, nema sjaj sto je i cilj da ima izgled vise nalik na eloksirano ali mnogo lepse sa metalik bojom od eloksaze, samo je najvaznija priprema i od nje zavisi i konacan izgled i svi nedostaci se vide ako nije valjano uradjena priprema. Lak cu najverovatnije neki akrilni jer je izuzetno postojan, samo pronaci odgovarajuci mat lak koji ima sjaj tek ono sto bi rekli svileni sjaj e onda bude bas onako kako treba da izgleda. Pojacalce sa ovog linka svidja mi se boja, garavo crna mi je ruzna a ova je lepa tamnosivo-crna boja : )

https://forum.yu3ma.net/showthread.php?t...7#pid89737
Reply
Mozda je ovde zgodnije: Novi projekat mi treba kao rupa u glavi, al moram da pitam: Jel imamo neku proverenu semu za G ili H klasu koja bi radila sa naponima +-30V i +-50V?
Ili dajte neku preporuku za dobru AB klasu za tih +-50V.
Reply
(11-13-2025, 08:37 PM)Ebe Wrote: Mozda je ovde zgodnije: Novi projekat mi treba kao rupa u glavi, al moram da pitam: Jel imamo neku proverenu semu za G ili H klasu koja bi radila sa naponima +-30V i +-50V?
Ili dajte neku preporuku za dobru AB klasu za tih +-50V.

Mozda Apex A40
Reply
Sredjujem jedno staro Hitachi pojacalo pa sam napravio ili otkrio problem. Balans ne radi kako valja. U krajnje desnom polozaju je ok, levi zvucnik se ne cuje. U krajnje levom polozaju se cuje i desni zvucnik. Uradio sam potpuni recap i svi potovi i prekidaci su cestito ocisceni. Sta moze biti problem?


[Image: attachment.php?aid=46915]


Attached Files
.png   Capture.PNG (Size: 183,59 KB / Downloads: 230)
Reply
Da li si kompletno rastavljao potenciometar.Pod time mislim maknuo klizače sa osovine i totalna rasturaljka. Da kojim slučajem nisi nešto zeznuo kada si ga nazad sastavljao.
Reply
Nisam. Sastavljen je bio u ultrazvucnoj na kupanju, osusen je vazduhom i strcnuo sam kontakt sprej.
Reply
Možeš njega eliminirati tako da ga odlemiš i izvan uređaja spojiš na ton generator i vidiš kako će se ponašati. Ovo zvuči kao da je problem baš u samome potenciometru. Naravno kada ti je pot van uređaja možeš vidjeti jel ti na izlazu pojačala oba kanala imaju istu amplitudu jer bi bez balans pota morala imati. Ne znam što imaš od opreme ali osciloskop bi ovdje bio poželjan i bolja opcija nego da mjeriš AC napon na multimetru.

Inače prema šemi ne znam baš kakav je potenciometar, jel jednostruki ili bolje riješenje je dvostruki jer onda svaka sekcjia upravlja svojim kanalom. Ako pot ne valja jednostruki je u teoriji jednostavnije zamijeniti jer dvostruki za balans ima otporni sloj po kojemu klizač kliže riješen na malo drugačiji način.
Reply
Potenciometar je jednostruki. Nisam hteo ponovo da rasklapam pojacalo, plastika iza prednje maske se dezintegrise kad je popreko pogledas.
Prikacio sam ga na osciloskop, povezao signal generator i gledao sta se desava. Problem se i tu vidi. Balans pot jedan kanal utisa potpuno, drugi ne. Medjutim, kad je pot na sredini, razlika je neznatna, pa sam resio da ostavim tako. Ovo pojacalo je svakako kupljeno da bude donor delova da popravim svoje. Na kraju, umesto da ostane u rinfuzu, kompletirao sam i njega.
Reply
Verovatno je izlizana otporna staza pri kraju, ili nije dobro očišćeno, otuda ti efekti. Vrti ga malo levo-desno u toj zoni, možda se razradi. U principu, za digitaliju ne treba balance, samo za gramofon, kasetofon, tuner i sličnu zasterelu tehniku.  Big Grin
Reply
Hteo bi da pravim FH9,trafo sam nasao 2 x 31VAC ako odgovara, koji PSU da uradim uz FH9?
Reply
(11-30-2025, 12:32 PM)DeFacto Wrote: Hteo bi da pravim FH9,trafo sam nasao 2 x 31VAC ako odgovara, koji PSU da uradim uz FH9?

Ja sam odradio ploce nisam mogao da cekakm odgovor hah Big Grin


.jpg   6.jpg (Size: 223 KB / Downloads: 49)

.jpg   7.jpg (Size: 209,25 KB / Downloads: 38)

.jpg   1.jpg (Size: 218,4 KB / Downloads: 35)
Reply
dobar izbor,komplet rešenje!
...reci mi Bože,koje si boje kože...
Reply
(11-30-2025, 04:51 PM)DeFacto Wrote:
(11-30-2025, 12:32 PM)DeFacto Wrote: Hteo bi da pravim FH9,trafo sam nasao 2 x 31VAC ako odgovara, koji PSU da uradim uz FH9?

Ja sam odradio ploce nisam mogao da cekakm odgovor hah Big Grin

Haaa neizdrž  Smile
Ima tema  APEX FH9 na forumu  slobodno pisi...
I obavestavaj napredak  Smile
Reply
Da,nestrpljenje jer posle dugo godina radim ponovo pojacalo.Bio sam u medjuvremenu napravio D klasu ali to je samo modul koji sam ugradio u kutiju pa ga ne racunam kao Apex kada pravim 😅,poslacu vam slike da vidite kako mi je ispala D klasa.Odlicno,naci cu temu oa cu tamo da pisem u vezi FH9.
Reply
Radim na jednom projektu za kondenzatore koji radi testiranje struje curenja i reformaciju elektrolita objavljenog u SC pa imam problema oko feritne jezgre koju da kupim u mouseru ili farnellu a da odgovara aplikaciji?

Projekt koristi MC34063A i omjer primasConfusedekundar 10navoja:80navoja da se dobije izlazni napon od 10VDC do 450VDC, ove koriste u originalnom projektu ali u mouseru nisam uspio naci zamjenu.

Electus Distribution - A pack of 2 FX 2240 equivalent transformer pot cores.
Electus Distribution - Matching bobbin for the LF-1260 pot core set


Nasao sam ove zamjene, dali odgovaraju?

B65671D0000R048 EPCOS / TDK | Mouser Croatia
B65672B0000T001 EPCOS / TDK | Mouser Croatia
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 5 Guest(s)