05-27-2015, 03:11 PM
pretrcah malo temu pa da bacim par informacija... nadam se da ce koristiti
- na DP semi mozda bude i neka greska (bilo je brdo pa koje sam video ja sam rekao da oprave),
- original sema i pcb (ne taj sto ste pravili pth, taj je pravio filip vec moj smd+pth) kao i sorsovi za firmware su na sourceforge-u
http://sid.crsndoo.com/
- original projekat je pravljen u proteusu, ako neko oce sorsove neka trazi
- sema je pravljena "za delove koje imam u kuci" znaci ne sa optimalnim delovima
- 18f2550 je odabran zato sto je ian kukao da stavim hebeni usb a to je bio jedini cip sa usb-om kod mene kuci, hebo ga usb, ja sav dev radio preko uarta zalemljene zice direkt na podnozje taj mcu je em preskup em mator em .. krsina koju je jako tesko kupiti ovih dana, nikad ga normalno ne bi koristio za ovaj projekat
- firmware je napravljen "samo da radi" dakle za sve ozbiljne funkcije - morace neko da pise, mene prosla volja davno
sad nesto iz ove teme ..
- napon, sve te drske oce lako da crknu ako je malo dignut napon, dakle sa nekih 27-28VAC na trafou weller WES51 (vrlo popularna drska na ovom kontroleru) crkava za nedelju dve dana koristenja, hakko klonovi kako koji ali isto tako na 26-27VAC crkavaju posle mesecak dana zavsisi od grejaca ... ne pomaze to sto ja ne drajvujem grejac po kvadrantima nego sa 1-10 CELIH perioda!!! obratite paznju na to, dakle pid ne daje grejacu 0-100% od jedne periode vec od N perioda koliko traje "jedan pwm ciklus" daje N*% perioda - celih. Imate grafikone na DP sajtu, mislim neka 13ta strana ili tako nesto ne secam se vise ... tako da bolje ne prelaziti 25VAC
- napajanje cele sprave ide preko switchera, ja nisam majstor za switchere, ja sam stavio neki koji bio da se kupi lokalno koji radi, prvo bila ona stara motorola pa taj lm .. dakle to ono "radi" ali nista specijalno .. onaj zadnji L koji sam rekao da moze da se prespoji zicom, sta je tu fora, ako stavite onaj mali induktor velicine otpornika imacete na njemu drop od bar 1V i onda sve vamo dalje radi nestabilno, posebno ako turite neki lcd koji sisa struju sa backlight-om.. e sad na mom pcb-u footprint za taj induktor je mali tako da ne moze da se lako uglavi veliki induktor .. ako stavljate mora turite bar 500mA induktor tu ako ne i "deblji"
- 1mA kroz RTD, ovako, ja sam turio koju sam 3pinsku referencu imao u fioci, 1mA moze da se izvede na milion i jedan nacin i dovoljno je taj pth pcb veliki da se lako da prepraviti za bilo koju konfiguraciju strujnog generatora. Ovo vam uopste ne treba ako terate drsku za termoparom (solomon, weller wes51 i ekipa), samo za drsku za RTD-om (hakko)
- opamp,
* ako terate TC drsku (solomon, weller pes51 ..) bitno je da to bude opamp sa niskim ofsetom, malim sumom etc etc .. da bi mogli da dignete tu patetiku od napona sa TC-a na potreban nivo. ako se dobro secam umnozilac ukupni na op-u je 240x sto daje vrednost za 0-5V direkt u x2C pa je lakse citanje adc-a.
* ako terate RTD drsku (hakko) to moze da bude bilo koji opamp, napon na tih 1mA kroz RTD je dovoljno veliki cak i za hebeni 741
- NTC port ( temp referenca za TC drske), za TC mora da se doda referenca za cold junction, ja sam prvu verziju radio sa onim 1wire temp senzorom, tu sam stavio NTC konektor, on se nikad ne koristi kao senzor za lemilicu (nisam jos video NTC senzor na lemilici) vec sluzi da se izmeri amb temp na ploci posto je to u par C razlicito od cold junction temp same lemilice da bi se tacno izracunala temperatura vrha (posto TC daje samo "koliko je topliji od cold junction-a" a ne kolika je absolutna temperatura)
- LP filter - klasican filter, ja sam racunao neke vrednosti, mozete preracunati sami staviti neke druge, na originalnoj semi je filter poprilicno spor, moze da se ide sa manjim kondovima
- RC elementi na ulazu za enkoder i dugme - OVO JE URADJENO OCAJNO!!!! ja sam to originalno radio sa HC74 ali onaj retard od ian-a zapeo stavi ovako stavi ovako to radi super ... ne da ne radi nego ne radi uopste, tako da one kondove tamo na ulazu skroz izignorisite, ostavite samo pullup (ili bese pulldown zaboravio sam) otpornike a koristite software debouncing (Vec je u firmware-u)
bem li ga jel bilo jos nesto da sam propustio?
- na DP semi mozda bude i neka greska (bilo je brdo pa koje sam video ja sam rekao da oprave),
- original sema i pcb (ne taj sto ste pravili pth, taj je pravio filip vec moj smd+pth) kao i sorsovi za firmware su na sourceforge-u
http://sid.crsndoo.com/
- original projekat je pravljen u proteusu, ako neko oce sorsove neka trazi
- sema je pravljena "za delove koje imam u kuci" znaci ne sa optimalnim delovima
- 18f2550 je odabran zato sto je ian kukao da stavim hebeni usb a to je bio jedini cip sa usb-om kod mene kuci, hebo ga usb, ja sav dev radio preko uarta zalemljene zice direkt na podnozje taj mcu je em preskup em mator em .. krsina koju je jako tesko kupiti ovih dana, nikad ga normalno ne bi koristio za ovaj projekat
- firmware je napravljen "samo da radi" dakle za sve ozbiljne funkcije - morace neko da pise, mene prosla volja davno
sad nesto iz ove teme ..
- napon, sve te drske oce lako da crknu ako je malo dignut napon, dakle sa nekih 27-28VAC na trafou weller WES51 (vrlo popularna drska na ovom kontroleru) crkava za nedelju dve dana koristenja, hakko klonovi kako koji ali isto tako na 26-27VAC crkavaju posle mesecak dana zavsisi od grejaca ... ne pomaze to sto ja ne drajvujem grejac po kvadrantima nego sa 1-10 CELIH perioda!!! obratite paznju na to, dakle pid ne daje grejacu 0-100% od jedne periode vec od N perioda koliko traje "jedan pwm ciklus" daje N*% perioda - celih. Imate grafikone na DP sajtu, mislim neka 13ta strana ili tako nesto ne secam se vise ... tako da bolje ne prelaziti 25VAC
- napajanje cele sprave ide preko switchera, ja nisam majstor za switchere, ja sam stavio neki koji bio da se kupi lokalno koji radi, prvo bila ona stara motorola pa taj lm .. dakle to ono "radi" ali nista specijalno .. onaj zadnji L koji sam rekao da moze da se prespoji zicom, sta je tu fora, ako stavite onaj mali induktor velicine otpornika imacete na njemu drop od bar 1V i onda sve vamo dalje radi nestabilno, posebno ako turite neki lcd koji sisa struju sa backlight-om.. e sad na mom pcb-u footprint za taj induktor je mali tako da ne moze da se lako uglavi veliki induktor .. ako stavljate mora turite bar 500mA induktor tu ako ne i "deblji"
- 1mA kroz RTD, ovako, ja sam turio koju sam 3pinsku referencu imao u fioci, 1mA moze da se izvede na milion i jedan nacin i dovoljno je taj pth pcb veliki da se lako da prepraviti za bilo koju konfiguraciju strujnog generatora. Ovo vam uopste ne treba ako terate drsku za termoparom (solomon, weller wes51 i ekipa), samo za drsku za RTD-om (hakko)
- opamp,
* ako terate TC drsku (solomon, weller pes51 ..) bitno je da to bude opamp sa niskim ofsetom, malim sumom etc etc .. da bi mogli da dignete tu patetiku od napona sa TC-a na potreban nivo. ako se dobro secam umnozilac ukupni na op-u je 240x sto daje vrednost za 0-5V direkt u x2C pa je lakse citanje adc-a.
* ako terate RTD drsku (hakko) to moze da bude bilo koji opamp, napon na tih 1mA kroz RTD je dovoljno veliki cak i za hebeni 741
- NTC port ( temp referenca za TC drske), za TC mora da se doda referenca za cold junction, ja sam prvu verziju radio sa onim 1wire temp senzorom, tu sam stavio NTC konektor, on se nikad ne koristi kao senzor za lemilicu (nisam jos video NTC senzor na lemilici) vec sluzi da se izmeri amb temp na ploci posto je to u par C razlicito od cold junction temp same lemilice da bi se tacno izracunala temperatura vrha (posto TC daje samo "koliko je topliji od cold junction-a" a ne kolika je absolutna temperatura)
- LP filter - klasican filter, ja sam racunao neke vrednosti, mozete preracunati sami staviti neke druge, na originalnoj semi je filter poprilicno spor, moze da se ide sa manjim kondovima
- RC elementi na ulazu za enkoder i dugme - OVO JE URADJENO OCAJNO!!!! ja sam to originalno radio sa HC74 ali onaj retard od ian-a zapeo stavi ovako stavi ovako to radi super ... ne da ne radi nego ne radi uopste, tako da one kondove tamo na ulazu skroz izignorisite, ostavite samo pullup (ili bese pulldown zaboravio sam) otpornike a koristite software debouncing (Vec je u firmware-u)
bem li ga jel bilo jos nesto da sam propustio?