Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
YIHUA-937D Repair
#21
Neznam koji je senzor gledao sam po netu i jedni pisu PTC a drugi K-Type thermocoupler...pa evo slika mozda se sa njih moze da vidi?

Na PCB pise:

131217
YH-936AV20

 
 
 
 
SAMO-BANOVAN OD 01.11.2024
Reply
#22
Danas kupio toroid 35VA/2x12V/1.45A cijena sa popustom bila točno 15€.

Greška je bila na glavnome kablu Faza je na multimetru "zujala" a Nula ne...stavio sam sada drugi kabel pa čemo da vidimo...e pošto sam vec sada kupio toroid (a nisam se prije sjetio provjeriti mrezni kabel za struju koji je bio u prekidu) njega cu upotrijebiti...i spojio sam kako sam gore prije par postova stavio spajanje toroida..i dobijam sljedece napone:

14,50VAC i 29,00VAC e sad me zanima koliki je maximalni AC napon koji smije ici na 24VAC lemilicu? Pošto na PCB-u vidim da BT137 nema hladnjaka i nema nikakve regulacije AC napona dakle u lemilicu ce ici čitavih 29VAC što mi je malo previše..ima ko ideju?

Viši napon mi je zato jer mi je trafo stanica 500m od kuće pa je zato tolika razlika u naponu...a i sa 14,50VAC (20,5VDC smanjiti na LM7805 ce biti previše disipacije jer sklop troši oko 50mA zajedno sa 3 znamekastim LED displejem disipacija bi bila 20,5V-5V x 50mA = 0,775W ako sam dobro izračunao pa nekvi mali hladnjak da stavim moram da vidim dali imam mjesta da ga uguram...

Ali kontam ako je na glavnom starom kineskom trafu pisalo 24VAC sigurno je davao van 29VAC (stari trafo nemogu da stavim jer sam ga vec bacio pa nekako da toroid iskorisim..ima ko kakvu ideju?

Eh da zasto asm kupio 35VA trafo? Vrlo jednostavno heather ima otpor 17R i po ohmovom zakonu 24VAC/17R = 1,41A ili ti 33,88VA i stino ostane za elektronike a i trijak mi nema hladnjak na PCB-u kao ni LM7805 pa sam isao zato na toroid da bude taman..inace za informaicju onaj transformator EI kineski je bio tocno 24VA jer je 1A osigurač na primaru tako da lemna stanica nije 48W nego je 36W posto se koristi 907A lemni štap...



EDIT:

Nasao sam stari trafo...i za nepovjerovat evo mjerenja:

10VAC daje van 11,38VAC sto je ok
24VAC daje van 32,96VAC sto je previse

Tako da ovih 29VAC mislim da je OK posto je radilo i na visem naponu vidit samo moram sto cu sa ovih 14,5VAC poto mi je razlika visi napon na LM7805 a to je 4,42VDC
SAMO-BANOVAN OD 01.11.2024
Reply
#23
Izgleda tebe zeza taj instrument (multimetar) ili su kinezi pogresno napisali vrednosti trafoa, ako ti je primar 220V a sekundar 24V onda ako na primar dovedes 240V na sekundaru nebi smeo da imas nikako vise od 27V ili preciznije 24+2,4V=26,4V ako gresim nek neko ispravi.
Reply
#24
Mislim da si u pravu multimetar je star 10godina ako ne i vise a to je MASTECH MY68

Spojio sam sve kako je bilo i vrlo čudna stvar se događa...

- kada spojim 24VAC za trijak i 12VAC za elektroniku ništa nema na uređaju ne pali se...odspojim sve sa mreznog napona i toroid je topao..dakle negdje je pretpostavljam problem kod trijaka tj djela za grijač na PCB-u

- kada spojim samo 12VAC koji sluzi za elektorniku display se upali i prikaze S - E sto znaci prikljuci lemilicu...e lemilicu nisam prikljucio jer je otpojeni 24VAC...znaci moram da cackam oko tih 24VAC na PCB-u...jel mozda zna gdje da pocnem? Mislio sam testirati trijak dal nije u kratkom spoju kao i optocoupler MOC3041...jeli ko zna kako se testira optocoupler? za trijak imam tester komponenti (ona jeftina sprava od kineza spojio sam na nju trijak i pokazujemi mi da je trijak ali sumnjam da taj detektor komponenti dobro pokazuje dakle kako se ispituje trijak BT137 i MOC3041?

Zahvaljujem.

EDIT:

Gledajuci HAKKO 937 datashet S-E znaci Senzor-Error...znaci moram da vidim sutra na PCB-u oko LM358 mora da je tu nesto u kratkom spoju...posto kad se spoji 24VAC toroid se malo ugrije za kratko vrijeme...cim nadjem javljam.
SAMO-BANOVAN OD 01.11.2024
Reply
#25
Spoji ti ručku direktno na tih 29VAC i onda izmeri napon, mora da padne na ispod 23V jer je trafo slab, tih par sekundi ručki neće ništa faliti, a tebi dovoljno da vidiš da li si u granicama za teranje grejača.
"Ako kaniš pobjediti, ne smiješ izgubiti" - Grunf
Reply
#26
Ako je napon sa opterećenjem u redu, onda idi dalje i traži gde je problem.
"Ako kaniš pobjediti, ne smiješ izgubiti" - Grunf
Reply
#27
Proradila YIHUA....trafo jedva da se pozna da se ugrijao...stavio na 400C i fino to grije...mjerio sam AC napon na toroidu...kada je ukljucena lemna stanica bez spojene lemilice ac napon je 29,08VAC a kada priključim lemilicu i bilo koju god da temperaturu stavik (probao hladnu lemilicu sa 200C na 480C tj MAX temp) i AC napon je stalno 25,34VAC do 25,44VAC....a trafo kada sve iskljucim sa napajanja na dodir tek toliko da se osjeti da je topao... problem je bio sljedeci:

- otisao mi je AC kabel prije (dakle nije bilo do kineskog trafoa)
- spajanjem AC izvoda 24VAC i 12VAC je malo drugacije tu sam napravio glupost prije dok nisam pratio veze na PCB-u..dakle jedan kraj 24VAC je spojeni preko veze na PCB-u direkt na 12VAC tako da jedan 12VAC mora da je otpojeni da bi sve radilo jer je inace u kratkom spoju i 12VAC se veze direkt na 24VAC i vraca se napon u toroid i zato se toroid za par sekundi prije ugrijao ko lud....my mistake...

Sada sam spojio 24VAC obje zice direkt na trijak a sredinu izvoda dakle samo jedan 12VAC sa toroida sam vukao na elektorniku da dobijem 12VAC i sada to radi ko sat.

Zahvaljujem svima na pomoci. Bit ce kasnije slike da se vidi da sve radi...
SAMO-BANOVAN OD 01.11.2024
Reply
#28
Mislim da je tih 25V podnošljivo za grejač, malo brže će dostizati temperaturu. Uživaj!
"Ako kaniš pobjediti, ne smiješ izgubiti" - Grunf
Reply
#29
Evo slike i videa:


 https://streamable.com/ea1q0


I primjetio sam da se lemilica puunoo brze ugrije..a toroid je hladak tek na dodir ruke je da se osjeti da je topao...i spojeni su na isti vod toroida i elektornika i grijac i nema ama bas nikakvog problema...znaci da ona logika da se spaja posebno namotaj za elektroniku i poseban namotaj za grijac pada u vodu...ako se radi sa slabijim lemilicom ..moja je YIHUA 907A snage 36W i trafo snage 35W je taman...kod vecih snaga 50W pa na gore vjerujem da ima itekako razlike i da se mora poseban namotaj na elektroniku i poseban za grijac...kad uhvatim vremena napravit cu sa attiny i 7segmentnim displayed i potenciometrom mini verziju elektronike za soldering station i trijak + optocoupler kojeg okida attiny kada temerature padne/raste ispod zadane...nasam sam par stranica a arduino ima super stvari kako izmjeriti temperaturu thermistora sa CCS-o0m i otpornim djelilom gdje promjena otpora u thermistoru mjenja napon (jer je struja konstantna i mjerimo pad napona na poznatom otporniku..a ccs je izevedn preko LM317 i preko formule pretvaramo napon u stupnjeve...ali to jednom drugom prilikom jer moram da zavrsim sto sam zapoceo projekte...)


Na trijak sam stavio mali hladnjak...jer kinezi ga nisu stavili ali posto je jaci toroid treba manje vrijeme grijanja pa je i trijak manje vrijeme upaljen i time je hladan...ali dodao mu svejedno hladnjak..jer ko zna kakav ce biti kad u ljeti bude vani preko 30+C.

Eh..da uzemljenje sam direkt spojio na PCB...kod HAKKO 936 sheme na netu vidim da svi izmedju PCB i uzemljenja utikaca na 230V stavljaju izmedju 1M otpornik pa da pitam dali da ga stavim ili je tako ok?

Zahvaljujem svima na pomoci i ovaj sitni mod je osnazio lemnu stanicu uz izdatak od 15€...te svakako preporucam kod kupnje kineskih lemnih stanica zamjena EI slabog trafoa sa toroidom ovisno o snazi lemne ručke (36W ili 50W).
SAMO-BANOVAN OD 01.11.2024
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 7 Guest(s)