03-25-2016, 12:48 PM (This post was last modified: 03-25-2016, 01:02 PM by emiSAr.)
Problem tackastog izvora UV svjetlosti kakav je u razbijenoj zivinoj sijalici je da dolazi do disperzije(rasipanja)
ili difrakcije (loma svjetlosti oko ivica stampe predloska) ako izvor nije dovoljno daleko od povrsine koja se
osvjetljava, gdje samograditelji cesto grijese priblizujuci izvor UV svjetla da dobiju krace vrijeme osvjetljavanja.
Linearni izvori (UV fluoroscentne cijevi) imaju isti problem i zato ih se mora rasporediti tako da svi dijelovi
osvijetljene povrsine budu jednako osvjetljeni. Daljina predloska se da i izracunati kod vise izvora-fluo cijevi,
znamo li cinjenicu da osvjetljaj opada po kvadratnoj funkciji u odnosu rastojanje od izvora.-
Sama zivina sijalica se ne mora razbijati (provjereno) a ako se zeli jaci izvor postoji nacin da se ukloni
fluoroscentni premaz staklenog balona.
Na 250W sijalici na samom vrhu balona postoji udubljenje na kojem mjestu se moze busilicom sa
visokim brojem obrtaja, dijamantnim borerom provrtiti rupa priblizno 3-4mm, u balon se uspe cist kvarcni
pijesak (iz topljivih jakostrujnih osiguraca) i treskanjem balona sijalice odstrani se OTROVNI fluoroscentni
premaz. Poslije slijedi ispiranje balona i na kraju destilovanom vodom, naravno pijesak se prije toga istrese kroz rupicu kud je i nasut. Sama zivina ampula i otpornik za paljenje ostanu netaknuti.
125W sijalicu je najlakse probusiti kod samog E 27 grla. Dalji postupak je isti.
Ovako ociscena sijalica ima istu efikasnost kao razbijena, ali ne razvija u svojoj okolini ozon koji se
itekako osjeti (miris) kod razbijene sijalice. Odoh potraziti jednu ovako "prepariranu" sijalicu
da okacim slike.
Za ovo sam saznao od jednog njemackog radiamatera prije skoro 30 godina, a i na elektonik.si je nekad
poodavno pisano o ovome.-
Tačno emiSAr,
iako koristim razbijenu sijalicu u drvenom boksu koji služi kao osvetljivač uvek udaljim pločicu
od same sijalice po cenu nešto dužeg vremena osvetljivanja.
I kada je udaljeno vreme osvetljivanja mi je do 5 minuta, a dobijam ujednačeniju i bolju pločicu kada je dalje od
razbijene sijalice.
Ozon nešto i ne osetim, jer kao što rekoh - sijalica je u boksu koji koji je zatvoren sa svih strana.
Inače, i meni se čini da bi rezultati bili bolji kada izvor svetlosti ne bi bio "tačkast"
03-25-2016, 01:19 PM (This post was last modified: 03-25-2016, 01:23 PM by emiSAr.)
Da dodam da se za osvjetljenje bez ikakve prepravke mogu koristiti HID ML 160W sijalice.
Proizvode ih razni proizvodjaci, a konstruktivno su slicne-iste kao cuvena Osramova Vitalux 300W sijalica-sa zivinom ampulom redno vezano volframovo vlakno-nije potrebna prigusnica- Jedino sijalica ispravno radi kad je vertikalno
montirana ali su dozvoljena i neka manja odstupanja-napisano na pakovanju.
Ubjedljivo najbolje rezultate (izuzmem li prof. osvjetljivac za grafiku koji ima 2,2kW sijalicu) u amaterskim
uslovima dobijao sa Philipsovom HPR 125W sijalicom. Sa metar visine osvjetljava cijeli kvadratni metar
i to kvalitetno-reflektorka.
Ovu HID MLR nisam imao u rukama niti probao-obecava-samo je treba nabaviti?
03-25-2016, 05:44 PM (This post was last modified: 03-25-2016, 05:45 PM by Makso.)
Ja ću za početak probati sa štednim sijalicama one spiralne (uvrnute) za domaćinstvo, jer ovu živinu ne mogu u lokalu nabaviti.
Da li da odmah uzmem neke jače, mislio sam dvije staviti, i da li uzimati one bijele ili žute svjetlosti? A poslije bih možda uzeo i led uv.?
03-25-2016, 07:42 PM (This post was last modified: 03-25-2016, 07:44 PM by VladaC.)
pih, malo nezgrapan odgovor...
ne strada uvek unutrasnji balon, i ako sijalica ne svetli...
skinuti spoljasnji i videti sta je "pregorelo"....
ja sam (daaavno) koristio unutrasnji balon (125W) ali on ima stetno zracenje i trebastititi oci ...
redna prigusnica je bila od tri paralelne 40 watne.... postojao je prekidac za izbor
dve ili tri prigusnice... pravio sam postolje sa staklenim poklopcem, ali je sijalica bila
nisko montirana i nije se ravnomerno osvetljavalo....
ja sam filmove crtao na pausu "Rotring-om" ...
a nisam imao ruku za nanosenje ''Positiv 20'', cesto je bio tackast nanos....
Najlakse je naci HID ML160, ima grlo E27 i u kolo se vezuje bez prigusnice. U Sarajevu sam ih vidjao
maltene u svim prodavnicama elektromaterijala, ali cijene su toliko za isti proizvod razlicite, od 3,5 KM
do 11,5KM za sijalicu istog proizvodjaca.-
Sa daljine 25-30 cm osvjetljava jednoliko poveliku povrsinu uvrnuta u najobicniju stolnu lampu, iako je
lampa deklarisana na 60W, osvjetljenje traje dosta kratko 5-7 min, zavisi od fotolaka i predloska i jedna
napomena- sijalicu ukljuciti sa nekim kartonom i kad se sijalica dovoljno "razgori"-oko 2 minuta
skloniti karton i stopati vrijeme osvjetljavanja.
Svim zivinim sijalicama je potrebno da dostignu maksimalnu efikasnost nakon 2-3 minute. Po gasenju
ne mogu se odmah upaliti dok se ziva ne kondenzuje ili sijalica ohladi-kako je kome lakse shvatiti.-
04-16-2016, 07:02 PM (This post was last modified: 04-16-2016, 07:03 PM by Khadgar2007.)
Razvijač ti je natrijev karbonat. Učini si uslugu i kupi si kanticu od jedne kile te si miran i ti i tvoji potomci. Zapravo ako ti je folija za izradu negativ filma onda ti je to razvijač, ako imaš pozitiv film onda ne znam.
Folija je negativ, a to za razvijač je neko spomenuo ako se dobro sjećam, prokuhati sodu bikarbonu 20g u 1l vode i da se dobije razvijač, ali sam ja malo brzao i naručio 20g razvijača za negativ foliju tako da imam 2l razvijača. A ako nađem natrijum karbonat negdje u većim pakovanjima još bolje da ne moram kuhat sodu bikarbonu.
Zaboravio sam napomenuti, bilo bi dobro da tu foliju lijepo premotaš na što širi tuljac. Ja sam svoju ostavio namotanu na ono što su je oni motali i ne sviđa mi se. Nakon kojih 7-8 mjeseci stajanja napravili su se nabori. Baš sada radim neke dvije velike pločice di ima dosta nabora pa javim kako će to ispasti. Nabori nisu veliki ali vjerujem da su nastali od toga što su oni pri namatanju foliju na tuljac jaku ju zategnuli pa se ona sa vremenom izvitoperi koliko to utječe na postupak nisam siguran ali vjerujem da bi se ponovnim namatanjem bez puno zatezanja to spriječilo.
04-20-2016, 04:31 PM (This post was last modified: 04-20-2016, 04:39 PM by Khadgar2007.)
Jučerašnje eksperimentiranje sa osvjetljenjem nije uspjelo. Znači koristio sam standardno negativ na paos papiru(kojeg sam napario u razrjeđivaču da se toner malo dobije na tamnoći), te sam vitroplast i film poklopio sa 3mm staklom. Opet sam dobio iste probleme kao i sa živinom lampom. Na nekim mjestima pločica veličine 12x20cm nije bila dobro osvjetljena,između padova za to-220 ostalo je foto-folije(previše svjetla), vodovi koji su duži(recimo 5cm) i debljine nekih 80millsa bili su lelujavi kao sinusoida i sve u svemu nije to bilo to. Vrijeme osvjetljavanja je bilo od 30-40 sekundi što je ok, ali staklo nije davalo dobar rezultat.
Prije nekoliko mjeseci dobio sam 3M foliju za laserski printer pa sam danas na njoj napravio film i umjesto stakla sam koristio pleksiglas. Prvo kada sam izvadio pcb nakon 40 sekundi vidio sam da je premalo osvjetljen, dobro znači pleksiglas upija UV svjetlo. Tako da je razvijač na prvoj pločici skoro kompletno skinuo film ALI obrisi filma su se poznali i na dobrom sam tragu bio. Sljedeća pločica osvjetljenje 1 minuta također premalo osvjetljena pa sam svojim "sokolovim" okom nekako ponovo vratio film i osvjetlio još minutu. Rezultat, moglo bi se još malo osvjetliti možda 2,5 minute, ali to nije poanta priče. Rubovi vodova oštriji od katane koju je radio neki stari japanski majstor, linije ravne, nigdje pod ili preosvjetljenja kompletna pločica se osvjetlila RAVNOMJERNO svih 12x20cm. Dobro imao sam malo "duplih" vodova zbog nepreciznog vraćanja filma ali oni su isto bili oštri kao britva.
Znači za moj osvjetljivač treba upotrijebiti pleksiglas,pravi pleksiglas a ne kojekakvo smeće koje znaju prodavači uvaliti u uradi sam centrima,i to daje najbolje rezultate. Možda je ovome i pomoglo što sam koristio foliju umjesto paos papira ali to ćemo na sutrašnjem testu točno utvrditi. Znači sutrašnji zadatak sa pleksiglasom vidjeti koliko treba točno biti vrijeme osvjetljavanja i napraviti usporedni test paos i folija kao predložak.
(04-20-2016, 04:31 PM)Khadgar2007 Wrote: Jučerašnje eksperimentiranje sa osvjetljenjem nije uspjelo. Znači koristio sam standardno negativ na paos papiru(kojeg sam napario u razrjeđivaču da se toner malo dobije na tamnoći), te sam vitroplast i film poklopio sa 3mm staklom. Opet sam dobio iste probleme kao i sa živinom lampom. Na nekim mjestima pločica veličine 12x20cm nije bila dobro osvjetljena,između padova za to-220 ostalo je foto-folije(previše svjetla), vodovi koji su duži(recimo 5cm) i debljine nekih 80millsa bili su lelujavi kao sinusoida i sve u svemu nije to bilo to. Vrijeme osvjetljavanja je bilo od 30-40 sekundi što je ok, ali staklo nije davalo dobar rezultat.
Prije nekoliko mjeseci dobio sam 3M foliju za laserski printer pa sam danas na njoj napravio film...
Osvetljavanje folije se vrši od 4 do 7 min (zavisi koliko su UV neonke udaljene od PCB-a), sa staklom (znam iz iskustva).
Sve ispod 4 min, je zaebavanje i neuspeh (pogotovo u kombinaciji sa kliritom).
Još jedna stvar u vezi UV neonki. Ako si komad platio 2-3 eura, batali posao. To su bledo-blede kopije UV neonki.
Mali izgubljeni vanzemaljac, 3.000.000.000.000.000 svetlosnih godina udaljen od svog doma
Nego što,naravno da sam ih platio toliko preko ebaya,9$ 4 komada neonki i 5$ poštarina iz UK. Upravo sam i uzeo neonke jer se nisam htio zezati sa lemljenjem stotine UV LED,a i preporučio mi je jedan ovdje bivši kolega sa posla koji radi pločice da on svoje osvjetli do 1 minute i gotovo. E sada velika je razlika to što on radi vrlo male pločice, 5x5cm SMD i njemu je to ok i meni su male ispadale ok ali ove velike ćorak.
Uglavnom bilo kako bilo svi ti osvjetljivači koje sam vidio su takvi da su im neonke udaljene od vitroplasta nekih 6-7cm što mogu i ja dobiti uz manje ili više zezancije. Tako da je sada ostalo samo da se igram i isprobavam.
04-20-2016, 06:52 PM (This post was last modified: 04-20-2016, 06:53 PM by emiSAr.)
Evo sa susjednog foruma osvjetljivac -doduše jednostrani i potrebno vrijeme osvjetljavanja. Koristim slicnu
spravu, kad je se dokopam (posudjena drugaru) slikam i "objesim" ovdje.- http://www.elitesecurity.org/t23768-2#419054
Vrijeme se odnosi na vec oslojene plocice, za foliju eksperiment zakon.-