To nije standardna strujna utičnica već nešto što znam pod eng. 'Hydra Power Cord' - jedan utikač na jednom kraju i više kablova (i utikača) na drugom. Koristi ih npr. 'Naim' za povezivanje svih komponenti jednim strujnim kablom. Ovde se verovatno omogućava istovremeno gašenje celog sistema na 'klik' sa daljinca.
Probacu dve stvari:
1. Mozda ce uspeti IEC uticnica da stane bez prosirivanja otvora ili busenja novih rupa za srafove.
2. Deluje mi da bi mogao da se utakne IEC utikac da nema plastike oko kontakata.
Narucujem uticnice i utikace za probu iz MG.
@Ebe
Gde će ići taj kabl tj. šta će se napajati njime, samo jedan uređaj? Evo kako izgleda domaća 'hidra' pa smisli nešto zaista upotrebljivo - ako baš insistiraš da se upotrebi taj svičovani (prekinuti) strujni izlaz.
Link: https://elektroleum.rs/product/kabl-napo...nski-0-2m/
(Nisam gledao dalje ima li dužih itd)
07-29-2025, 01:46 PM (This post was last modified: 07-29-2025, 01:50 PM by Ebe.)
Ici ce u jedan razdelnik, u koji ce biti ukljuceni ostali uredjaji sistema. Dobro si pretpostavio da se preko toga ukljucuju uredjaji na daljinski.
Cilj mi je da resim to bez skrnavljenja uredjaja, secenja panela, prosirivanja otvora i slicno.
Ne znam ni sta ce im uzemljenje tu kad ga ni jedan uredjaj nema. To je opet neka engleska zahebancija.
07-29-2025, 02:28 PM (This post was last modified: 07-29-2025, 02:39 PM by nik.)
To je specifična utičnica baš iz razloga da ne može da se pomeša sa standardnim da napraviš ka-bum, dovod-na-dovod struje. Najverovatnije je na drugoj strani bila multi-utičnica za kablove ostatka sistema. Tako bih i ja nešto napravio: nabavio npr. IEC C20 muški montažni (liči mi odgovarajuća dimenzija pinova), razbucao ga i dobro izolovane kontakne pinove spojio na kabl. Sa druge strane kabla stavio bih odgovarajuću multi-utičnicu, najverovatnije CEE7/16 'Europlug' romboidne dvopolne. Ovo pišem napamet jer nemam(o) sliku priključaka ostatka sistema. Nadam se da sam preneo ideju - nema prepravki, rasturanja originala a dobro zaštićeni pinovi neće biti opasnost za ukućane - dok je sve u rek-u.
EDIT: Bez komplikovanja, obična (ili šuko) strujna letva sa potrebnim brojem gnezda i pinovi na drugoj strani.
Fabricki je uredjaj (samo UK verzija) bio isporucivan sa tim posebnim utikacem. SAMO utikacem, bez kabla i razdelnika. S tim u vezi, nekad su uputstva za automobile sadrzala proceduru stelovanja ventila i paljenja, danas sadrze upozorenja da ne treba piti antifriz za hladnjak.
07-29-2025, 02:54 PM (This post was last modified: 07-29-2025, 03:00 PM by NIXIE.)
Bogami, ne treba piti ni tečnost za kočnice.
Mene samo plaši mogućnost da ti unutra nešto ne strada (rele, prekidač) ako kačiš spoljašnje uređaje, plus upitan uticaj dodatnih konekcija na zvuk. Ali kad si se već odlučio, zamenom te utičnice otvaraju se mogućnosti povezivanja.
Kod mene je danas stigao jedan stari true RMS voltmetar. Treba mi nešto takvoga sa kazaljkom pa sam kupio jedan primjerak prihvatljive cijene na ebayu, naravno "sold as is". Za početak ima jedan problem koji je ili riješiv ili će ovo završiti u kanti za smeće. Kazaljka zapinje na prvoj trećini skale,a na ostatku se ponaša odlično. Do sada nisam otvarao instrumente u svrhu njihovog popravka tako da će ovo biti zanimljivo. Koliko sam googlanjem našao moglo bi se raditi o problemu zvanom "magnet whiskers" tj. da se na površini magneta pojave čestice koje smetaju pri radu instrumenta.
Volim ove stare uredjaje, imao sam x takvih slucajeva , samo polako i smirena ruka,
Pripremi čist radni sto da slucajno ne upadne neki metalni deo.
Naoružaj se lupama, sočivima, mikroskopima i polako.
Sve metalno, šrafčiće itd odmah udalji.
Pripremi jedno pero iz jastuka ili očupaj papagaja da tim perom pomeras kazaljku kako bi utvrdio gde koči.
Obicno je nesto na magnetu,pa ako je nemagnetno očistiti tanko isecenim delicem od papirne maramice.
Ako je metalni opiljak onda je najbolje ukloniti ga vrhom igle.
Znaci iglu prevuces preko nekog drugog magneta, onda polomiš vrh pa taj vrh ubaciš u sendvič selotep trake,trebalo bi tako da se izvuce ili barem da dovuce do pozicije gde bi bilo lakse da se ukloni.
I postoji opcija da su lezajevi vremenom pritegli osovinu, u tom slucaju samo treba malo odpustiti šrav .
To je neko moje iskustvo
(07-31-2025, 11:10 PM)Zoksy Wrote: Ako je metalni opiljak onda je najbolje ukloniti ga vrhom igle.
Znaci iglu prevuces preko nekog drugog magneta, onda polomiš vrh pa taj vrh ubaciš u sendvič selotep trake,trebalo bi tako da se izvuce ili barem da dovuce do pozicije gde bi bilo lakse da se ukloni.
Ja sam metalne opiljke uspesno uklanjao samo pomocu selotejp trake. Presavijem je tako da lepljiva strana bude van i provucem pazljivo kroz procep. Opiljci se zalepe na traku i tako ih izvicem.
08-01-2025, 11:13 AM (This post was last modified: 08-01-2025, 11:29 AM by Khadgar2007.)
Ono što vidim pod mikroskopom mi se nimalo ne sviđa... Između magneta i željezne jezgre nema ničega što bi smetalo, ima nekih sitnih čestica koje mogu nabrojati na prste jedne ruke ali s obzirom na razmak između njih nema šanse da smetaju.
Ono što vidim na željeznoj jezgri je pak druga stvar.Jezgra je prekrivena sa česticama. Mogu sa perom bez neke veće sile pomicati iglu,ali jednom od deset puta nakon što pomaknem iglu skroz na desno ona pri povratku zapne na sredini.
EDIT: Probao sam i dovesti napon(naravno preko odgovarajućeg otpornika) na instrument pa da vidim kako se točno kazaljka ponaša i di zapinje i vidim da mi zapinje na dva-tri mjesta.
Gošo slažem se sa tobom, može pokusati.
Inace tvoju metodu sam koristio prilikom čišćenja procepa za kalem membrane zvucnika, pokupi i prljavštinu i metal.
Samo sto je kod magneta zvučnika pristupačnije, u ovom slucaju potrebna je maximalna pažnja i smirena ruka.
Instrument je star pa postoji mogucnost odpadanja farbe i na to treba paziti.
Khadgar, to je to, nista strasno, čest slucaj,to se čisti, e sad vidi koliki je razmek izmedju namotaja i tog unutrašnjeg metala (ili magneta) , tu je vrlo mali razmak, tu koči .
Kreni lagano sa cišćenjem, biće to ok.
Farba na ovom instrumentu(valja misliš na skalu) nema šanse da otpadne. Skala je otisnuta na papiru i odlično izgleda.
Imam jedan mađarski? URV2 vtvm i iako je instrument prekrasan i način na koji su odradili skalu i njezino osvjetljenje je baš inovativan, upravo radi toga skala je otisnuta na staklu/plastici i ljušti se samo tako.
Znači u glavnim crtama jedan lagani "mikrostrojarski" sizifov posao. Čišćenje preklopnika, potenciometara i svega ostalog što radim sa vintage audiom je šetnja u parku nasprama ovome.
08-01-2025, 05:41 PM (This post was last modified: 08-01-2025, 05:54 PM by HomeMadeAudioProject.)
rekao bi da je najpre problem u blago potrošenim ležajevima kretnog kalema i da mu treba isto tako blago popuštanje utegnutosti. i to treba raditi sa ogromnom pažnjom,razloge ne treba navoditi siguran sam.
.
kod mene stigao i treći primerak koji donosi "odmor" od kupovine neko vreme i razmišljanje o prvim prepravka kako sam to zamišljao (a to nikada ne bude baš tako)
ovaj je u naj-nesjajnijem stanju u odnosu na prethodna dva,nema nogice odozdo i fali mu 15 šrafova naokolo što nesumnjivo sugeriše nečiju igrariju u nekom dobu nekog vremena,nekada 😀
ipak,zaštita uključi oba releja nakon određenog vremena,trafo je tih i na ispravljaču daje svojih +/-55V,skale reaguju na dodir na ulazne konektore,DC offset 5 odnosno 21mV - i ovaj put imam (nadam se) fabričke Sanken izlazne tranzistore. ako su i menjani - pojačalo je svakako imalo Sankene u izlazu jer su samo po dve rupe u hladnjacima fabrički izbušene. (edit- slagah,ima ih više,zbog ugla gledanja nisam ih video - ALI ipak,samo po dve za Sanken su korišćene,na ostalim nema tragova korišćenja...)
prilično sam siguran da će i ostatak tranzistora sa pločice biti iskoristivi.
takođe sam siguran da su dizajneri ovog pojačala debelo preterali sa snagom transformatora,a i da su zbog korišćenja samo jednog para izlaznih tranzistora odradili prekostrujnu zaštitu na samim izlaznim stepenima do te mere osetljivu da su nakon pojačavanja "preko pola" ti izlazni stepeni delovali više kao kompresori pojačanog signala nego kao pojačavači stepeni. prosto je nezamislivo da jedan par tranzistora pri radnom naponu od +/-55V i preporučenom otporu zvučnika od 4 Ohm izdrži trajno radno opterećenje a da se na prekostrujnu zaštitu nije obratila velika pažnja. nema sumnje,zato i ima RESET dugme zaštite na prednjoj strani pojačala - često potrebno pa samim tim i lako dostupno.
neko je imao kamaru dobrih transformatora i kretnih kalema,a nije znao šta će sa njima...
taman sam i planirao da u tu kutiju smestim kombinaciju Dragan100 predpojačala i Borinog Staccato pojačala za slušalice,sa dva VU metra sa pokretnim kalemovima.
međutim kad sam video šta još sve ima unutra
unutra je i mali torus trafo 2x16Vac izlaza - i naoko lepo složene elektronike, jednostavno ali rekao bi ljudski odrađeno,bar mehanički.
na kraju će mi biti i žao da je rasturim ali nema joj druge jer mi je sve organizovano sa RCA pa nam potrebe za ovako nečim,a trafo i kutija mi pašu kao budali šamar...