Yesterday, 06:42 PM
Pogledaj Elektor Crescendo ME, tamo su sredili kompenzacije.
Sve i svašta
|
Yesterday, 06:42 PM
Pogledaj Elektor Crescendo ME, tamo su sredili kompenzacije.
Yesterday, 09:44 PM
pošto već ima pristojne pred-izlazne tranzitore,verovatno bi valjalo dodati nesto tipa
a deo je ove celine: tako bi "pogonski" deo ostao podjednako opterećen i bilo bi potrebno malo do nikako dodatno kompenzovati malim kapacitetima. naravno broj izaznih parova =1 jer BD139-140 ne podnose opravdano visok napon za više od jednog para izlaznih tranzistora,što ti samo olakšava preradu. ako je cilj zadržati istu pločicu,potrebno je ugledati se na recimo AX11 ili AX14,pa i ozbiljno preračunavanje naponskih i strujnih pojačanja uz promenu odabira tranzistora na pojedinim mestima. možda najbolji primeri provereno uspešnih transformacija izlaznog dela u odnosu na osnovu ispred još pre 20ak godina predstavio je Mile Slavković sa APEX AX14 NX14 FX14. izlazni deo sa bipolarnim komplementarnim,mosfet komplementarnim, i mosfet kvazikomplementarnim tranzistorima. stvarno je imao volju da poput Bore na praktičan način približi celu priču nama koji smo tu iz razonode. (šeme i neki komentari ax fx i nx su dole u linkovima,da ne šarenim stranicu previše)
...reci mi Bože,koje si boje kože...
Yesterday, 10:03 PM
Puno toga od apex_a sam probao, pravio, rasturao, prepravljao jedino sto sam zadržao to je SR150.
Takodje odavno sam pravio HV230 a i njega sam uradio sa prepravkama. Nakupilo se gomila delova pa bih ovu semu malo razradio i isprobao, naravno sve tranzistore sa šeme zamenio kvalitetnijim. Citam po netu da su imali problem sa oscilivanjem tako da znam sta me ocekuje. Ma igramo se. Pozdrav svima.
Vrlo slično tome. Leach LOW TIM. Ja sam napravio i standardnu i slabiju verziju sa +/-50V napajanjem i jednim izlaznim parom MJ15003/04. Napravio sam više tih pojačala, sve bez greške. Provereno kvalitetan zvuk. Mislim da sad ima svih tranzistora da se kupi za to. Bilo je i PCBs na ebaju, ne znam ima li još.
https://forum.yu3ma.net/showthread.php?tid=2864
Yesterday, 10:57 PM
ovde svakako treba da se uzme u obzir da je osnovna varijacija bio AX14 opcija čiji je pred-izlazni deo bio već strujno sposoban da gura "strujno gladan" bipolarni izlaz drajver+izlazni emiter folower. samim tim je lako-lakše izmeniti par otpornika u bias-kolu da bi se dobila mirna struja umesto za Vbe ,ovaj put za Vgs pošto su mosfeti u pitanju.
kod tebe drajveri preradom u bipolar izlaz,dobijaju ulogu pred-drajvera. stoga ,drajver bi kod tebe bez mnogo računanja postao pred-drajver,uz dodatak...kako već napisah. meni lično bio bi bila interesantna prerada APEX F100 u bipolarni izlaz,na isti način koji tebi treba. šema je Hitachi ![]() a oni su svojevremeno ipak imali svoju dobru priču,ne izuzimajući kvalitet. i ova osnovna verzija po meni je zvučno ok. sa strujno rasterećenim ulazom i ax14 fx14 nx14 izlazom sa dodatnim drajverima,gotovo sigurno bi se zvučno postigla poboljšanja. Borina pojačala sličnih varijacija su Techno-Modus vs Sigma ![]() ![]() još jedna varijacija za uzeti u obzir. imho ![]()
...reci mi Bože,koje si boje kože...
Yesterday, 11:01 PM
(This post was last modified: Yesterday, 11:01 PM by HomeMadeAudioProject.)
(Yesterday, 10:03 PM)Zoksy Wrote: Puno toga od apex_a sam probao, pravio, rasturao, prepravljao jedino sto sam zadržao to je SR150. po kojoj šemi i pločici?
...reci mi Bože,koje si boje kože...
8 hours ago
Miki, samo da te podsetim:
i plinski bojleri podležu servisiranju i ispiranju izmenjivača od kamenca fosfornom kiselinom, imaju posebni sistemi sa pumpom i posudom otpornim na kiselinu... Obrati pažnju, umeju i ovi bojleri da šušte i pucketaju, kada greju...
"Lako je napraviti preterano jako, teško je napraviti Dovoljno jako!"
![]()
HMAP SR150,bilo davno,i dan danas radi,ima slike u temi APEX SR150.
(Yesterday, 06:21 PM)BeliNinja Wrote: Inox kazani za bojler su najveća prevara ikada. Navodno 15 god garancije, sa onakvim zavarivanjem (bez pune penetracije, bez zaštite gasom sa strane provara) dobro izdrži 10 god (kao moj koji sam zamenio pre 2 meseca) a realno bi trebao da nadživi novu generaciju dinosaorusa ako se ikada budu ponovo pojavili... Ali da je bapravljen kako treba. Ja imam neki strah od bojlera, sta bi bilo kad bi procurio a ja nisam kuci! To moze da procuri i samo da se jos vise otvori pa da voda samo lije i lije, pomislio sam na te kazene o kojima priocas, znaci nisu dobri? Moj bojler je pocinkovan i krpljen je vec pa sam razmisljao mozda da kupim novi bojler sa inox kazanom! Koja je debljina tog inoxa znas li mozda?
3 hours ago
(5 hours ago)Zoksy Wrote: HMAP SR150,bilo davno,i dan danas radi,ima slike u temi APEX SR150. moja pločica tj ja nacrtao 🙂 nisi popunio zaštitu 😲
...reci mi Bože,koje si boje kože...
(3 hours ago)savan Wrote:(Yesterday, 06:21 PM)BeliNinja Wrote: Inox kazani... Debljina nije više od 1.5 do 2mm. Ali to nije problem. To je sasvim dovoljno debelo. Problem je loša konstrukcija i tehnologija zavarivanja. Na podužnom zavaru i u spoju torisferičnih danaca i cevi su preklopni spojevi. A svi priključci su klasičan ubod i ugaoni zavar. Kada se inox zagreva ne temperature usijanja i više dolazi do oksidacije i gubljenja količine hroma, zato je bitno da se provar štiti inertnim gasom ( argon ili formir gas) kako bi se kiseonik udaljio iz zine zagrevanja. Usled svega toga i lošeg zavarivanja zona provara (korenskog zavara) je korozivno neotporna, čak ima i interkristalne korozije. Sve to daje loš proizvod koji ne može imati tako dugu garanciju. A trebalo bi da ima doživotnu. E tu do izražaja dolazi debljina materijala, tj. kod popravke. Tako tanak lim se još gore upropasti krpljenjem TIG postupkom. I da, od njih sam dobio informaciju da uvek otkazuju na zavarenim spojevima. U sve ovo sam se uverio skoro. Kupio sam INOX kazan za hidrofor od Elite inox Ča. I bacio sam pogled na unutrašnjost. Naravno da sam sve navedeno video. Posude pod pritiskom i nerđajući čelici su apecifična kombinacija... Ja sam u stanu glavni ventil zamenio kugla ventilom na holenderima i čim idem negde na duže od 12h zatvaram vodu u stanu. Ne prepuštam ništa slučaju.
2 hours ago
3x inox DOM Pancevo montirani 2012 i 2013te godine i jos ni jedan nije pokazao nikakve probleme sem periodicnog ciscenja i zamene grejaca .
Linux is like a wigwam NO Windows NO Gates and an Apache inside
1 hour ago
I kod INOX koriste MAG zavarivanje, ali to nije problem.
To nije onda dobro ako na ubodima moze da se desi da procuri, moze da se desi i da nikad ne procuri ali to je onda sve macka u dzaku. Ne znam koji bojler da kupim, limeni sa keramickom oblogom je da ne kazem sta, jedino mozda pocinkovani kupiti ali i to je pitanje kako je pocinkovan, nekad su Tiki to radili izuzetno debelim slojem cinka i to je trajalo godinama i godinama, kako je to sad reseno ko to zna. Najbolje bi bio neki senzor pa kad se covek kupa pre kupanja klikne na dugme da iskljuci zastitu a kad se ne kupa i kad nema protoka vode ukljuci na prekidac senzora koji prati protok vode, ako ima protoka vode senzor javi elektronskom ventilu da se ugasi jer se javio protok vode. : ) Sta tu oraditi da ne dodje do curenja i poplave, nema izgleda zastite od toga osim osigurati se da se kupi dobar i pouzdan bojler, a koji kupiti od 80 litara da je 100% pouzdan narednih 15 godina?
10 minutes ago
Nemaš izbor. Kupi Inox i prekrati se svaki lut kad kreneš negde, i zatvaraj ventil
![]() |
« Next Oldest | Next Newest »
|