Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Upravo stiglo
Tko zna koliko godina razmišljam o malom diy kompresoru jer već imam kompresor of frižidera ali mi fali sve ostalo. E pa izgleda tko čeka taj dočeka. Jučer mi prijatelj našao na facebook marketplaceu da netko u mojoj blizini prodaje jedan sklepanac. Vrisnuo je motor i on orignal zamijenio sa kompresorom od frižidera, upravo ono što meni treba. Za sitne pare sam znači dobio kompletan strojček kojeg mogu držati u stanu/na balkonu/uglavnom podalje od sebe da ipak ne bi bilo vraga. Big Grin 
Prvi pregled kaže da je sve ispravno, kompresor se pali na 2,a gasi na 6 bara,drži tlak, jedino što nisam isprobao je sigurnosni ventil jer ne mogu toliko natlačiti spremnik da on odradi svoje. Sve u svemu spremnik,zavareni spojevi i sve ostalo izgleda u dobrom stanju. Da je prašnjavo i prljavo je ali to su sitnice, trebati ću napraviti malo detaljniji pregled ali ima vremena.

.jpg   kompresor.jpg (Size: 173,47 KB / Downloads: 48)

A ovo je jedan od razloga zašto mi treba kompresor.  Dosta je ručne pumpice, prelazimo na automatski vakuum. Tj. ako ju uspijem nekako spojiti na WX2 stanicu,ako ne snaći ću se već nekako.  Tongue

.jpg   weller vakuum.jpg (Size: 80,84 KB / Downloads: 37)

.jpg   weller 2.jpg (Size: 19,21 KB / Downloads: 37)
Reply
Neka te samo dobro služi!
Povremeno dolij poe ulje u kompresor preko usisa, jer ga pomalo baca u posudu, kada ispuštaš kondenz iz posude, prazni ga u neku bocu gde možeš pratiti količinu ulja, koja pliva na vodi i toliko dospeš novog ulja u kompresor...
Inače zariba...
Druga stvar, imaš mogućnost pritiska, dobrog kompresora i do 60bar, a oslabljenog oko 8bar ili manje...
Naravno, nije za dugotrajan rad, jer nema hlađenje povratnim parama rashladnog sredstva...
Možda mu malko pomogne PC ventilator 12cm koji duva vazduh preko njega...
Reply
Dobri prijedlozi, jedino što je problem ispušanje kondenzata jer naravno da ne postoji na spremniku otvor za to. Ako sam dobro vidio na bokovima spremnika ima "čep" tako da bi u teoriji mogao okrenuti spremnik okomito da taj čep gleda prema dolje i na njega montirati nekakav ventil da se kondenzat može ispustiti.
Trenutačno je tlačna sklopka narihtana na 6 bara i ne mislim ići preko toga, tako da možda hlađenje kompresora nije pretjerano potrebno,a ako je stavim neki veliki ventilator na 230VAC da puše preko njega i to je to. Mogu i njega spojiti preko tlačne sklopke da se odmah upali kada se upali i kompresor.

Nisam pitao čovjeka da li je ikada nalijevao ulje unutra ali nekako sumnjam da je.Tako da zapravo ne znam koliko je ulja ostalo u kompresoru. Inače sigurnosni ventil je original što bi značilo sigurno je za nekih 9-10 bara i to bi trebao zamijeniti i staviti neki na 6 bara jer više od toga ne mislim koristiti. Tlačna sklopka je trenutačno narihtana na 6 bara.
Reply
Ventil sigurnosti je tu samo da zaštiti posudu ako otkaže presostat. Ne bih ja to dirao ništa. Pritisak za rad se podešava onim regulatorom sa filterom, tu se skuplja i kondenzat. Pritisak uključenja i isključenja podešavaš na presostatu, ali to je ovde baš razvučeno dosta (2-6bar). Realno bi bilo 4-6bar ili 5-6bar. Neki imaju dva šrafa, pritisak i histerezis, neki samo jedan za pritisak, a histerezis je fiksan. Što se kondenzata tiče, možda je izlazna cev stavljena na samo dno rezervoara, pa ti izbacuje kondenzat u tu posudu sa filterom i regulatorom. Inače po pravilu bi trebalo da ima ispust kondenzata na dnu posude, sa malim ventilom. Zameni ulje i zameni filter vazduha, to ti je svo održavanje. Taj kompresor budženi nema usisni filter vazduha, nego neki sunđerčić, tako da pazi, ako uđe abraziv neki ili usisa komad tog sunđera, neće da valja nikako. Možda bi tu mogao da staviš filter goriva neki plastični, malo veći.
Reply
Kao što rekoh polako, bitno da je kompresor kod mene. Ionako neće ići u upotrebu sigurno sljedećih mjesec-dva pa ću lagano riješavati te sitnice.
Reply
Da se pohvalim, ponosni vlasnik polovne sedmice, R model, 2014 godiste, za svoju dusu! Mnogo sam zadovoljan, jako dobar auto! Nema siber, nema parking kamere, nema digitalni sat, nema veliku multimediju, i ne treba mi, ali je zato motor i uopste stanje auta kao casa, koza, dvoozonska klima, auto je tip top, modovi voznje, dinamicno vesanje, poluautomatski menjac... itd, fabrickih 300ks. Dve godine sam bio strpljiv da se pojavi neki auto koji mi se svidja, pojavljivali su se po neki ali nisam hteo da srljam uglavnom su sve to neki automobili prosecni, sa predjenih mnogo kilometara i nisu se uklapali u realnu cenu i nisu bili vredni tih para, i evo dosao je i taj dan da sam poonosni vlasnik jednog jako dobrog automobila malo je skuplji od obicne sedmice ali je zato nebo i zemlja za razliku na obicnu sedmicu, prezadovoljan i hepi! : )
[Image: attachment.php?aid=43112]


Attached Files
.jpg   7R.jpg (Size: 149,53 KB / Downloads: 791)
Reply
neka je sa srećom dok je kod tebe,i srećno da ga udaš kad poželiš sledeći!
Bože,daj svakome pameti - ni mene ne zaboravi...
Reply
Hvala! Pokusavam da nadjem info sta ga razlikuje recimo od GTI verzije posto vidim da se prodaju GTI verzija sa 300++ konja i naisao sam na jedan post gde je bas lepo objasnjeno o cemu se radi. Auto je tako napravljen da je efikasniji, bolje trpi opterecenja i mogu vam reci zamalo da kupim GTI verziju sa 300 konja, mislim da bi se prevario i da je bolje sto sam dodao malo vise para kreditom i uzeo ipak R ?? Ne znam, neko mi spominje da R imaju dve turbinme, dvojica su me vec pitala jel to onaj sa dve turbine, ja nisam nigde naisao na info da je R sa dve turbine? Kakvo je vase misljenje? Primetio sam da ne trosi puno goriva za razliku na primer na cetvorku 1.8T, cini mi se da mi je cetvorka vise trosila goriva njego sad ovaj Golf


Attached Files
.jpg   DSC_2349.jpg (Size: 1,41 MB / Downloads: 24)
Reply
(06-22-2024, 05:29 PM)savan Wrote: Hvala! Pokusavam da nadjem info sta ga razlikuje recimo od GTI verzije posto vidim da se prodaju GTI verzija sa 300++ konja i naisao sam na jedan post gde je bas lepo objasnjeno o cemu se radi. Auto je tako napravljen da je efikasniji, bolje trpi opterecenja i mogu vam reci zamalo da kupim GTI verziju sa 300 konja, mislim da bi se prevario i da je bolje sto sam dodao malo vise para kreditom i uzeo ipak R ?? Ne znam, neko mi spominje da R imaju dve turbinme, dvojica su me vec pitala jel to onaj sa dve turbine, ja nisam nigde naisao na info da je R sa dve turbine? Kakvo je vase misljenje? Primetio sam da ne trosi puno goriva za razliku na primer na cetvorku 1.8T, cini mi se da mi je cetvorka vise trosila goriva njego sad ovaj Golf
Neka te lepo služi!

Što se tehnike tiče, motor nema dva turbopunjača, već samo jedan, ali ima dva sistema ubrizgavanja goriva.
Snaga od 300KS u Srbiji ne igra nikakvu ulogu jer je ona potrebna za velike brzine - snaga je proizvod sile i brzine, pri čemu se pod silom pdrazumevaju svi otpori kretanja.
Pri velikim brzinama dominira otpor vazduha (raste s kvadratom brzine), a za ubrzanje i ekonomičnost pri normalnim brzinama odgovoran je obrtni moment, a pre svega broj obrtaja kada se dostiže pun obrtni moment (kod tog motora to je 1800 o/min).

Od 2012. imam Seat Leon sa TSI motorom od 1,4 litara, momentom od 200Nm@1500 o/min i maks. brzinom od 197km/h. Za ilustraciju, da bi se dobila brzina od 250km/h potrebno je udvostručiti snagu motora.

Menjač koji pominješ je zapravo automatski (DSG, sa dva kvačila, postoje varijante sa 6 ili 7 brzina), koji se može šaltovati i ručno, ali samo sekvencijalno, odn. stepeni prenosa se ne mogu preskakati.

Moguće je da ti je četvorka trošila više jer je njen motor dostizao pun obrtni moment tek kod viših brojeva obrtaja.
Reply
Hvala Braco! Rekao bi ja da nema dve turbine, zacudilo me je da su me dvojica pitala jel to onaj sa dve turbine, koliko znam ne postoji VW sa dve turbine? Nije ni bitno. Ovaj autic ima 380Nm kao i dizel varijanta GTD, i za tog dizela sam prvo imao nedoumicu dali da kupim dizela ili GTI, i na kraju sam ipak odlucio za R verziju kao najskuplju i najbolju varijantu. Dizel na papiru kaze da trosi 4L/100km ali koga zanima moze da pogleda na YT ima dosta prica na tu temu da to nije tako ni priblizno tako da u poredjenju nista vise para na gorivo ne ode na R verziju nego na GTD verziju pa sam ipak odlucio da kupim najbolju varijantu ma koliko me to kostalo, i stvarno je odlican auto. Inace ovaj autic za 1500eur moze da ide na 450ks bez puno modifikacija i preko 450Nm, pravo da vam kazem ja ga vozim u normal rezimu, to ima toliko snage bila uzbrdica ili nizbrdica nista ja tu ne primecujem da on oseti bilo sta, snage i vise nego sto treba, u isto vreme kada se vozi polako to je toliko prijatna voznja u njemu da ja nemam reci. Kako lezi na putu sa svojim aktivnim vesanjem to je jos nesto sto me je toliko jako privuklo da sam morao da ga kupim. Odmah da se zna to je tvrd auto, nije za puteve gde ima rupa, ali je zato na dobrom putu raketa. Svasta sam ja tu nesto gledao, recimo Audi A1 1400 kubika me je privukao sa svojih 184ks, cini mi se da je to varijanta motora slicna kao gti ili r verzija golfa samo sa manje kubika, ali sta znam uzivo mi se nije svideo mali je to auto, bio bi odlican kao gradski auto, odustao sam i stvarno nisam mogao da nadjem sebi auto koji mi se svidja... Ko bude kupovao sebi naredni auto obavezno probajte sedmicu R verziju!

Edit: malo kad se iskobeljam sa parama gledacu da mu zamenim kontrolnu tablu digitalnom , i gledacu isto neku drugu multimediju sa androidom da mogu da instaliram sta god mi padne na pamet, fabricka mi se ne svidja ni tabla ni multimedija, inace te dve stvari kod nas podizu cenu autu stvarno nerealno, malo je bezveze uopste kako se krecu cene automobila sa 200000km na satu kod nas u Srbiji, jedva nadjoh : )
Reply
Eh blago vama ... Smile

Ima neka tema na Trionic forumu u kojoj ucestvujem, zove se "ECU from hell" ...  ma idi ... 

ECU Trionic T8 je tu kompletno ludilo, vrlo specifican računar, izuzetno kompleksno upravljanje motorom koji je zaključano u više desetina nekih PID petlji, "sve na sve" uriče.
Saab je kroz taj T8 patentirao nekoliko fora za kontrolu varnice sa nekim specificnim jonizatorima, mislim da patent nisu dali drugima, samo su oni to koristili na taj način.

Taj engine i računar se sa nekih 150HP ili 170HP "budzi" do nekih 440HP, imam ovde kompletan software za tuning ...
Ali da bi došao do te situacije morao sam da ispitam pomašanje druge lambda sonde koje kod mene nema a kod kolege ima pa sad gledamo da to emuliramo jer to utiče na kontrolu motora ...

Evo ovde malo više opisa o tom Trionic računaru:
https://www.saabplanet.com/the-saab-trionic/

[Image: attachment.php?aid=43119]


Attached Files
.jpg   lambda-mes.jpg (Size: 377,49 KB / Downloads: 236)
Reply
(06-23-2024, 10:45 AM)mikikg Wrote: Eh blago vama ... Smile

Ima neka tema na Trionic forumu u kojoj ucestvujem, zove se "ECU from hell" ...  ma idi ... 

ECU Trionic T8 je tu kompletno ludilo, vrlo specifican računar, izuzetno kompleksno upravljanje motorom koji je zaključano u više desetina nekih PID petlji, "sve na sve" uriče.
Saab je kroz taj T8 patentirao nekoliko fora za kontrolu varnice sa nekim specificnim jonizatorima, mislim da patent nisu dali drugima, samo su oni to koristili na taj način.

Taj engine i računar se sa nekih 150HP ili 170HP "budzi" do nekih 440HP, imam ovde kompletan software za tuning ...
Ali da bi došao do te situacije morao sam da ispitam pomašanje druge lambda sonde koje kod mene nema a kod kolege ima pa sad gledamo da to emuliramo jer to utiče na kontrolu motora ...

Evo ovde malo više opisa o tom Trionic računaru:
https://www.saabplanet.com/the-saab-trionic/

[Image: attachment.php?aid=43119]


Miki lepo se sigras.
Podrzavam, samo napred.
Reply
(06-23-2024, 12:28 PM)Аритон Wrote: Miki lepo se sigras.
Podrzavam, samo napred.

Prva i druga lamda sonda ...

Da ne veruješ kako to "osciluje", tu je 1sec/div, primarna labda, i što je najludje takvo je upravljanje motorom i klapnom gasa, upravo tako osciluje i to je norma;no ponasanje, stalno šeta gore-dole ali je integral toga neka vrednost koja daje "stabilan" rad motora. Baš zaludno, kao "noise ili ditter" u audio tehnici, namerno se ubacuje shum u upravljački signal ...

[Image: attachment.php?aid=43122]


Attached Files
.jpg   12-lambda.jpg (Size: 442,32 KB / Downloads: 111)
Reply
Znadem.
sigrao sam se sa tim.
prva sonda je lenja, plitka, mozda motor nije bio na radnoj temp.
Reply
Pratili smo napone od hladnog starta do radne temperature motora.
Vidi se tačna zavistnost napona i menja se relativno brzo, oko 10 puta u sekundi se vidi promena na lambda sondi, tj toliko se menja sadržaj kiseonika u izduvnim gasovima.
To je da kažemo prva sonda pre katalizatora, druga sonda je posle katalizatora i ona je "lenja" i pokazuje preostali sadržaj kiseonika i samim tim što je prošlo kroz "saće" katalizatora to ga je na hemiskom nivou usporilo tako da se iza katalizatora stvarno sporije menja taj sadržaj kiseonika tokom rada i tako sonda pokazuje.

Trenutno sam to sve sa "lambda sondom" stavio na hold jer pratim neki drugi parametar koji je vezan za "klapnu gasa" i njegov davač ugla pozicije, povećao sam neku Threshold toleranciju za diferencijalnu razliku izdmedju prvog i drugog davača sa 4% na 10% i za sad imam progres u smislu da mi se nije još upalio "Check Engine" Smile

[Image: attachment.php?aid=43123]


Attached Files
.gif   check-engine-light-animated.gif (Size: 17,99 KB / Downloads: 111)
Reply
koliko vidi, prva sonda kada je motor zagrejan treba da se krece od 0mV ili desetak mV do 1V
druga lamda kada je motor zagrejan treba da bude na 450mV, moze blago varirati, desetak mV, kada da je sa motorom sve ok.

za klapnu, proveri da ti negde na usisnoj grani ne falšira vazduh ili da nije slucajno, ako ga ima, pvc ventil uljnih para zaglavio.
Reply
stavka 30


Attached Files
.jpeg   IMG_9758.jpeg (Size: 271,05 KB / Downloads: 21)
Reply
Ok, proveriću to nakandno, moram etapno da proveravam jednu po jednu izmenu jer mi se ta greška pojavi posle recimo 150-200km vožnje, hoću da potvrdim neke stvari oko te specifične greške jer mnogo stvari je upetljano i svašta može da bude uzrok ali P2135 na Saab usključivo je vezana za preveliku razliku kod očitavanja prvog i drugog potenciometra na osovini klapne gasa koja se motorizovano pokreće, greška kaže da je razlika bar do sad bila veća od 4% izmedju potova koji su znaš i sam vezani obrnuto, kada se jedan povećava drugi se smanjuje i kada se to invertuje i normalizuje razlika izmedju očitavanja ne fasuje i izbacuje grešku, isključivo to piše u njihovoj oficialnoj dokumentaciji.
Stavljena nova klapna gasa, staru smo otvorili i analizirali i osim "izhabanih zupčanika" ništa drugo nismo videli, potenciometri su dobri i daju dobra očitavanja na workbench ECU, slikao sam to i pokazivao.
Problem je u stvari u tom ako je upravljanje same klapne tako "nervozno" koje je inače i dovelo do habanja zupčanika, šta radi A/D konverter kad to očitava, ne hvata ni on to simultano (hehe kao AD7779) nego sekvencialno jedno za drugim i kada tako "landara" potenciometar onda A/D ima grdne probleme da to usnimi i posle sračuna i kompenzuje i šta sve, ispada iz tolerancije greške, to je ceo zaglup sa tom greškom.
Povećao sam sa 4 na 10% i pratim ...
Reply
aha, nisam znao da ste se igrali sa klapnom. da tako rade sve klapne.
cisto iz radoznalosti, jel ta klapna ima oprugu koja odrzava leptir blago otvoren u nekoj pocetnoj tački?
Reply
Da ima opruga koja drzi u nekoj fiksiranoj poziciji na oko 30% celog hoda, može od te tačke da ide u + ili - i time upravlja Motorala 68xxxx 32bitni mikrokontroler, pedala gasa je potenciometar i to nema veze sa ovom klapnom, mora da se prvo sve izračuna pa ako ti dozvoli da on pokrene motor za klapnu na neku njegovu poziciju koja se samo-adaptivno "tjunuje" za najbolji rezultat izduvnih gasova.

Sve je to tu zbudzeno samo da bi imao optimalnu smešu za motor i najoptimalnije izduvne gasove u svim režimima rada, taj motor ima za klasu bolje izduvne gasove nego svi njegovi konkurenti iz tog doba!

Taj motor oficialno prolazi posle 15+ godina potrebnu klasu za izduvne gasove koje su trenutno normirane i to BEZ katalizatora!

Na Yugo je bila sajla od klapne do pedale pa ako pukne vežeš kanap ili paljenu žicu i kroz prozor Smile
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 14 Guest(s)