Nista, pravim onako kako mislim da treba (post 29) i to je to, da vas ne davim. Znaci stavljam diferencijalni ulaz od AD sa filterima referisanim na PGND, digital gnd odvajam od PGND totalno jer necu da mi bilo sta bude na digital gnd sto nije digital, PGND cu da spojim na ground lift pa sta mi Bog da. Eventualno ako bude smetnji na digital gnd stavim 1nF+1M na ovu tacku ground lifta i to je to. Hvala u svakom slucaju! Ako bi neko obrazlozio zasto ne valja tako bilo bi mi stvarno drago.
Diy duvaljka, jbc lemilica, led svetlo, mikroskop
|
11-04-2022, 08:03 PM
Ja odustajem😀
Hvala u svakom slucaju!
(11-04-2022, 06:19 PM)savan Wrote: Galvansko odvajanje podrazumevam kompletno odvajanje jednog dela od drugog dela ukljucujuci i gnd povrsine, zato sam dodao VOM optokoupler misleci da razdvojim kompletno digitaliju od analogije U ovom slucaju sa ovom ruckom ti ne mozes kompletno galvanski da odvojis digitalni deo od grejaca tj. 24v AC iz razloga sto je u samoj rucki spojeno tako da dzaba se trudis da izvedes nesto sto nije moguce. Optokapler si dodao zapravo da bi pojednostavio upravljanje mosfetovima, a ne nuzno zbog izolacije (iako ti mislis da je zato). Preko njega je puno lakse upravljanje iz mcu i ne moras misliti o naponskim nivoima na kome su ti gate/sors mosfetova i taj optokapler ima sasvim upotrebnu vrednost tu gde jeste. Ono gde gresis je sto mislis da ce spajanje jednog kraja 24v ac linije na digital gnd nesto da smeta, uopste nema sta da smeta niti to pravi ikakav problem. Uostalom ako ti je lakse da posmatras na drugi nacin mozes i ovako: Posebno prema rucki lemilice vodi 24v ac 2 zice, a posebno 2 zice prema termoparu. Na taj nacin imas 4 zice prema samoj lemilici koje ce se naravno silom prilika opet na samoj lemilici spojiti ali kao sto rekoh tu nista smetati nece jer je 24v AC galvanski odvojeno od ostatka i spajanje na bilo koji nacin u 1 tacki nece predstavljati nikakav problem. Posle svega uzmes uzemljenje tj. earth i spojis na gnd i to opet nece da prestavlja nikakav problem ni na koji nacin jer je sve opet galvanski odvojeno od bilo cega i spajanje prema zemlji nicemu ne smeta, a tebe stiti od moguceg strujnog udara. Stvar je tu realno veoma prosta samo sto neces da ides tim putem nego komplikujes, pogotovu sa onim grecom koji spaja earth i gnd, totalno nepotrebna stvar i ono ima upotrebnu vrednost kod audio pojacala na koje se spajaju ostale periferije, u ovom slucaju ne vidim sta radi.
Linux is like a wigwam NO Windows NO Gates and an Apache inside
Ali cekaj, ulaz u AD je diff visoke impedanse, zar nije tu vec dovoljno odvojen ovaj 24V AC? Post 36. Znam da funkcionise sve na jednom gnd kao sto je odradjeno na velikoj pcb, to radi sasvim ok, ali sam hteo da to malo popravim da ne bude tako direktno na digital groundu sve skupa nego da to pomerim malo na drugi nivo. Mozes li da obrazlozis zasto ne valja ovo sa pgnd sto sam dodao, sta tu nije u redu? Konkretno post 29.
Video si VOM na 220V na velikom pcb, kako mislis da bi to moglo bez njega jednostavnije da se uradi? Znaci ipak sam ga stavio sa namerom da galvanski fully odvojim taj deo za grejac na duvaljci a da ostanem na konceptu sa ssr. Znam da nije dobra velika pcb, ali ajde bar nek mi neko obrazlozi sta to nije u redu na ovoj mini pcb gde je dodat pgnd, znaci vrtimo 3 stranice a pitanje je bilo jednostavno. I jos nesto, zasto direktno na earth veza gnd-a, zasto ne podici iznad eartha? Ads1115 nisam bas siguran da bi bio tolerantan na bilo kakvu smetnju iz mreze
11-04-2022, 10:27 PM
Ovde ima malo problema sa ovim termo parom koji je tako vezan, ovde mora kontra-sinhrono da se vrši uzorkovanje sa A/D i senzora tj kada ne radi grejač onda može da se meri temperatura! U suprotnom da ostane tako i da radi grejac dobićeš netačno očitavanje temperature zbog pada napona na kablovima koji su relativno mali ali unosi veliku grešku jer se inače sa termoparovima barata naponima reda 10-20mV i generalno to nikako ne valja. (11-04-2022, 10:00 PM)savan Wrote: Ali cekaj, ulaz u AD je diff visoke impedanse, zar nije tu vec dovoljno odvojen ovaj 24V AC? Post 36. Znam da funkcionise sve na jednom gnd kao na velikoj ploci, ali sam hteo da to malo popravim da ne bude tako direktno na digital groundu sve skupa nego da to pomerim malo na drugi nivo. Mozes li da obrazlozis zasto ne valja ovo sa pgnd sto sam dodao, sta tu nije u redu? Da bi onaj R4 1M imao smisla mora da bude spojen prema gnd tj. prema pinu3 -VS (AD8495), a ti si spojio prema PGND koji je prakticno lebdeci i moze da ima i pozitivni potencijal i negativni u odnosu na tvoj gnd i samim tim nece raditi ono zasta je predvidjem, za slucaj da dodje do prekida optopara (post 36). To sto su ulazi visoke impendanse ne znaci da ti te ulaze smes da povezes na neki termopar koji je u odnosu na gnd tog kola 300v ili 1000v pomeren, vec smes da ides max -0.2v u odnosu na -Vs i -1.6V u odnosu na +Vs tj. prostim recima u odnosu na digitalni gnd na koje ti je povezan -Vs tog kola smes ulaze diff ampa da imas na potencijalu -0.2v do +3.4v , a ti posto si preko 1M ulaz spojio na PGND ne mozes znati koliko se sam PGND tj , uzemljenje biti naponski pomereno u odnosu na gnd sa 5v napajanja i samim tim rizikujes da spalis AD8495. Eto to je najprostije sto mogu da objasnim zasto to nije u redu. (11-04-2022, 10:00 PM)savan Wrote: Video si VOM na 220V na velikom pcb, kako mislis da bi to moglo bez njega jednostavnije da se uradi? Znaci ipak sam ga stavio sa namerom da galvanski fully odvojim taj deo za grejac na duvaljci. Znam da nije dobra velika pcb, ali ajde daj bar nek mi neko obrazlozi sta to nije u redu na ovoj mini pcb gde je dodat pgnd, znaci vrtimo 3 stranice a pitanje je bilo jednostavno. Ne mislim da bi bez optokaplera moglo jednostavnije da se uradi niti sam to napisao, pogresno si razumeo. Rekao sam da namera da galvanski odvojis je mozda bila ok kao zamisao ali da zapravo posto ne mozes da odvojis galvanski nesto sto je u samoj limilici spojeno ti upotrebom ovog VOM1271 zapravo iako nisi postigao zeljeni cilj si postigao lakse upravljanje sa ona 2 mosfeta jer sa digitalne strane ne razmisljas o tome kako da ih drajvujes i onaj vom je idealno resenje u tom smislu. Ne znam samo, nisam analizirao karakteristike pomenutog kola da li je dovoljno brzo i ima dovoljno energije da mozes da precizno aktiviras i deaktiviras mosfetove na nivou jedne poluperiode/periode, videh samo da mu je izlazna struja izuzetno mala pa zato rekoh nisam siguran da li moze na tom nivou da se upravlja ? (11-04-2022, 10:27 PM)mikikg Wrote: Ovde ima malo problema sa ovim termo parom koji je tako vezan, ovde mora kontra-sinhrono da se vrši uzorkovanje sa A/D i senzora tj kada ne radi grejač onda može da se meri temperatura! To sam mu i ja isto napisao, post37 , ali ja ne vidim problem sa fizickom vezom, svakako je posle na nivou softvera da kada nije aktivan grejac radi uzorkovanje.
Linux is like a wigwam NO Windows NO Gates and an Apache inside
11-04-2022, 10:45 PM
Znas koliko tu sve sitnih detalja i caka ima, ima i mnogo zanimljivih "features" sa lemilicama, na primer "auto-stand-by" ili "auto-wake-up" skoro dodju pa neizbežna opcija.
Dalje, ako hoćete da vam grejač potraje i ako birate te varijante, uzmite neku sa najjačim grejačem ali da se pokreće sa JEDNOM POLUPERIODOM uvek, dobijete duplo manje snage ali zato grejač ne može da pregori, radni vek se produžava x10 !!! Za senzor sam objasnio, najbolje kad ga nebi ni imao a da možeš da znaš temepraturu! Bolje potražite ručke sa PTC grejačem!
AD ne radi uzorkovanje dok mu ne zadas komandu preko i2c veze mada u registrima moze da se podesi da radi kontinualno, ja sam izabrao one shot opciju po naredbi, ne ulazim u to kako funkcionise i dali mu se unutra menja impedansa dok uzorkuje i dok ne uzorkuje uglavnom uzorkovanje radim jedino kada je ssr OFF. Uzorkovanje radim na svaki zero cross ugasim prvo ssr pa onda uzimam uzorak, temperatura nije postignuta - next zero cross palim ssr i tako u krug dok se ne dosegne temperatura koju sam podesio, funkcionise sve skupa sasvim ok, lemim ground plane itd nema problema nikakvih sto se toga tice, znaci dobro drzi temperaturu na vrhu kada lemim tako nesto. Ok sad sam razumeo sto se tice DGND, hvala, skinucu ga i to je to, bunio me taj 1M otpornik nisam znao kako da ga spojim pogotovo ako bi GREEN stavio na pgnd direktno onda 1M nebi imao smisla nikakvog. Ostaje onda tako kako je na velikom pcb sve na jedan gnd, nacrtam shemu kad zavrsim pa vidite dali je ok, nista vise
Edit: greska, tako funkcionise ads1115 a ne AD, precrtao sam. P>S> necemo PTC!! Hocemo JBC!!!
Vidite ovo, u Lidlu bilo da se kupi, mala lemilica na tri AA baterije, maaa milina, to radi i zavrsava posao sa svojih 6W!
Jel' možemo mi nešto slično da napravimo sa 40W grejačem prepolovljenim na 20W? AHH, na kraju videa je "majstor" uzeo turpiu i našiljio vrh, ah kakav nevidjen fail i neznanje, TO NIKAD ne raditi sa vrhom od lemilice, nikakve smirgle, turpije, makaze i slične stvari, samo vlažan sundjer ili žica za čišćenje. https://www.youtube.com/watch?v=W7TgtRAd2uc
Konkretno sa lemilicom nemam problema nikakvih radi kao sat, sisaljka je baš dobra ali je zato polovna skuplja od nove Erse na primer, i tu je mučena Baku stanica kojoj je prvo stradao par puta grejač na lemilici i onda sam odustao od te ručke i tu je duvaljka za vruć vazduh na kojoj je nekako ispravan grejač i senzor za temperaturu ali je prolupala elektronika unutra, odvratno napravljena i sklepana, dobar je kopresor za vazduh i radi mu regulacija ali ne može da kontroliše temperaturu, nešto ga muči ...
Tu Baku stanicu bih eventualno revitalizovao, unutra da se smesti pismen kontroler i da se pusti u normalan rad, za ručku ima konektor pa ako pretekne nožica na MCU što da ne
I ako može večiti problem sa napajanjem da se reši kao kod Parkside, da postoji neka LiIon baterija da može ručka i stanica da budu prenosni i da radi bar 5-10 minuta, za toliko je dovoljno i super bi završilo posao.
Mnogo glup problem, treba mi neka intervencija za jednu tačku da pipnem lemilicom ali na dva metra od tog stola kod računara i to je problem da se svodi na to da premeštam lemilicu ili da potpuno raskačim PCB pa prinesem za toliko stolu, samo bezveze pravim posao i eventualne probleme kad to skidam i vraćam. Da je kabal od lemilice bar 5m ... : ) Zato sam kupio tu Parkside lemilicu, za toliko da završi posao, a generalno prenosna/portabal stanica sa baterijama bi bila vrlo fina varijanta. PS: Mnogoje bolja varijanta ako lemilica/stanica može da radi na USB-C PD, odatle da se napaja primarno i može da se kombinuje sa Power-Bank, evo nesto ovako neko već pravi: PS2: Ako je iz bilo kog razloga bolje po grejače da se ipak guraju sa 50Hz sinusnim signalom, ni to nije problem sa MCU da se odradi ako je izvor DC napon, napravi se Class-D full-bridge i pravi se 50Hz sinus bez problema, neki TAS Audio IC bi kompletno zavrsio za to posao : ) Tako je onda ispunjen i taj sahtev da se upravlja sa AC naponom čak i amplitudu AC napona možeš da kontrolišeš, ne mora da radi u ON/OFF režimu nego imaš lepu-finu kontinualnu regulaciju sa brzim odzivom i bez distorzije signala. To je idealno upravljanje ako vazi pravilo da je to bolje za grejače za lemilice, a ako kojim slučajem nije, lako prebaciš SW opciju da radi sa DC isti taj HW pa kako ko voli i želi, kontroler je univerzalan a ostalo se konfiguriše. PS3: Na takvom "lemilica-kontroleru" inače možeš da probaš sve koncepte i tehnike i algoritme koje smo spominjali oko DSD Audio, čak možeš da probaš "izvornu" delta/sigma A/D konverziju ali sa drastično sporijim i "jednostavnijim" zahtevima oko merenja i odrzavanja temeprature. Sve je potpuno isto kao sa Audio samo je NFB vezan za temperaturu i sve je drastično sporije.
Ako Macola prati temu ili Dragan100, mogli bi da predlože i koncept za diskretan single ili dual-slope A/D konverter.
Takav A/D je prvo vrlo jednostavan za izradu sa standardnim koponentama i nekom minimalnom cenom materijala a za konkretnu primenu je idealna varijanta jer radi sa integratorima i vremenom, uzorkuje se dužina impulsa sa MCU i promenljive je rezolucije, što je veće vreme uzorkovanja to je veća rezolucija i pošto se generalno radi sa temperaturom koja je spor proces u ovom slučaju onda se sa MCU dobiju vrlo fini rezultati i to recimo 16bit rezolucije bez nekih specialnih mera ili komponenti, vrlo čistih konkretnih "ispeglanih" 16bit rezolucije na HW nivou imunih na šum i smetnje, u MCU se čita samo stanje brojača koje je linearno zavisno naponu i sve ostalo je već manji problem. Neka radi i sa 14bit, i sa 12bit, manje više nije toliko ni bitno koliko je poučno da vidiš i neke druge koncepte sa A/D konverterima i da malo te stvari pogledaš iz drugog ugla, ne mora odmah da se hvata za gotova IC rešenja.
https://www.homemade-circuits.com/sinewa...r-circuit/
DSD 50Hz sine wave do DDPD pa u trafojce 8ohm na primaru a na sekundaru da daje 24V AC? Nabavio sam RP2040 ali sam se razocarao sto se kompajlera tice, ne mogu da poteram ni osnovno okruzenje da mi proradi sdk a cmake mi stalno izbacuje neku gresku, zasto je cmake uopste morao da udje u pricu, zasto sdk uopste, bas sam se razocarao a bas sam lepo mislio da cu ga moci lako i jednostavno ubaciti u ddpd pricu za neke stvari koje sam planirao da probam. Nasao sam neki barebone github page za rp2040 jedini koji tradicionalno preko make moze da se kompiluje https://github.com/ataradov/mcu-starter-...ter/rp2040 ali nije bas nesto dobro dokumentovano mada kada bolje razmislim moze i sdk da se prepravi na make ali ne razumem zasto je moralo toliko da se poremeti tradicinalno arm make okruzenje i svede na potrebu za cmake i okruzenje koje odstupa od tradicionalnog arm-none-linux-eabi okruzenja, bas sam se razocarao u rp2040. Taj gore github je jedini gde sam nasao kako funkcionise rp2040 i kako pobeci od sdk, ali i dalje mi nije jasno kako da startujem rp2040 bez eksterne flesh memorije. Jel radio neko bez sdk-a? RP2040 bi mogao da bude idealan kandidat za mnogorazne projekte, sve ima od usb-a pa do dovoljne brzine, dovoljno gpio portova, malen je...itd, steta sto su ga toliko zakomplikovali, nisu mu resili deep sleep mod bar ja nisam uspeo naci neki konkretan primer gde to funkcionise kako treba da ne trosi puno struje... itd, stvarno steta
11-05-2022, 07:00 PM
>>> DSD 50Hz sine wave do DDPD pa u trafojce 8ohm na primaru a na sekundaru da daje 24V AC? Nabavio sam RP2040 ...
Ne tako, ne treba transformator ni cela ta sklamerija ni sinusni oscilator. Potrošač u našem slučaju je običan OTPORNIK tj grejač, ima nesto malo induktivne koponente ali nije ništa kritično. Upravlja se sa 4 digitalne linije full-bridge i čak 3-level BTL modulacijom. Sinusni oscilator se pravi u SW, on moduliše izlazni PWM stepen i spominjali smo treba malo bolji PWM tj HRPWM modul, preporučujem na primer dsPIC33EP256MC502 ili njegove slične srodnike sa HRPWM modulom i to je sve bitno što treba da ima MCU za ovu potrebu. To sam probao i to radi odlično, posebno 50Hz je potpuno OK, sa na primer 100kHz PWM dobije se recimo <1% THD-a, sa OPEN-LOOP naravno. Sa time je zaokružena problematika izlaznog stepena, ima nekih 4 MOS-FET sa nekim full-bridge drajverom sa malo L/C filtera i to je generalno sve što je bitno za HW, ostalo je sve u SW i igranje sa modulacijom i merenjem/upravljanjem sa temperaturom. Bukvalno ovako na primer, umesto zvučnika SP1 se priključuje grejač od lemilice i umesto Audio imput tu se dovede signal sa temperaturnog senzora i to se zaključa u kontrolnu petlju sa sve 50Hz sinusnom pobudom! Displej i ostale stvari externo preko nekog RX/TX i to radi neki drugi kontroler.
11-05-2022, 07:44 PM
Sto nebi moglo na DSD?
Nacrtao sam i shemu i plocicu na 50x50 mm, ako je neko voljan da prekontrolise shemu
Ovakav cu i2c displej https://www.aliexpress.com/item/1005004620267339.html da ugradim. Dva tastera +- za zadavanje temperature i jedan on-off prekidac, torusni trafo 100VA i to bi bilo to
Jesi li ranije koristio vom1271 sa ovim mosfetovima i jesi testirao da li to moze uopste 50-100x u sekundi da odradi paljenje gasenje? Po onome sto sam video u karakteristikama meni to ne obecava da je moguce ista upotrebljivo u toj kombinaciji i potrebi za ovu namenu upravljanja.
edit: sad vidim da je i gorso69 pisao o tome u postu 15 kao i ja da sam ti vec pomenuo u postu 47 isto ovo sto te sad konkretno pitam iznad. Problem je ako ulozis trud i energiju i porucis pcb i da na kraju ne bude nista od svega jer neces moci da odradis upotrebljivu kontrolu jer ovaj vom1271 ima izuzetno malu izlaznu struju i nece moci da okine mosfetove dovoljno brzo i dobices veliku disipaciju na njima.
Linux is like a wigwam NO Windows NO Gates and an Apache inside
11-05-2022, 09:20 PM
Ja se izvinjavam na upadu u temu, ali predlozio sam davno savanu da kupi gotov kineski kontroler sa smps napajanjem, T245 ruckom, 3vrhova i stalkom za brzo mjenjanje vrucih tipova vrha te stalak za rucku sa posebnim kablom za senzor kada je rucka u stalku da temp vrha ide u standby.
US $131.52 50%OFF | Aixun T3A T3B Intelligent Soldering Station with Electric Soldering Iron T12/T245/936 Handle Welding Tips for SMD BGA Repair https://a.aliexpress.com/_mMgLGWC Cijena se moze naci jeftina na aliexpress za oko $120 USD i kuponima a do 11.11 je big sale. Ovako pravljenje kompleksnog ko teolera to sve izgleda amaterski diy smjesno jer za cijenu kopije origonalbog T245 lemne stanice dobi se profi proizvod koji u sebi ima 200W smps psu..veeelik izbor vrhova, stalak i meni osobno jako lijepi lcd display..i ono sto je neubicajno za kinese posalje im se na email bug u firmwareu ili zatrazi nova funkcija...upgrade fw se radi preko usb kabla a kontroler unutra je stm32. Pogledajte review na youtube Aixun T245 da vidite opis uredjaja kontroler i smps..te aluminijsko kuciste za rotacijskim knobom...samo alu kuciste vrijedi te novce. |
« Next Oldest | Next Newest »
|
Users browsing this thread: 2 Guest(s)