07-31-2020, 08:24 PM (This post was last modified: 07-31-2020, 08:33 PM by mikikg.)
Ovo je vrlo interesatno, Aurdiono PRO "Portenta H7", nova "originalna" plocica u Arduino seriji ali ovog puta sa STM32H747XI (Cortex-M4F + Cortex-M7F) i jos sa par vrlo ozbiljnih dodataka poput NXP-ova crypto IC-a i WiFi/BT.
Sa druge strane plocice ima dva super fina konektora sa jedno 150+ nozica ...
08-01-2020, 10:20 PM (This post was last modified: 08-01-2020, 10:25 PM by gorankg.)
Što li su stavili samo 8-bit camera interface? Šteta, verovatno se gađaju pinovi sa nekim drugim periferijama koje su iskoristili pa nije moglo. A cena je vrlo...
Sviđa mi se i ovaj DisplayPort over USB-C. Nisam ni znao da to postoji.
Imam jedno pitanjce. Da li postoje nekakva urezna svrdla ali da počnu raditi navoj u plitkim rupama do možda 6-7mm dubine a poželjno je i nešto pliće pliće. Ona standardna 3-dijelna imaju dosta velik početni dio koji ne radi navoj. Pitam zato jer kod nekih manjih hladnjaka koji nemaju toliko "mesa" treba izbušiti plitku rupu i urezati navoj za šaraf. Naravno možemo seljački skroz na skroz ali ako je hladnjak vanjski dio kutije onda se vidi ta rupa u hladnjaku.
Može proći i druga ideja a to je da se izbuši rupa kroz hladnjak i onda sa vanjske strane ide glava šarafa tako da se ipak ne vidi rupa sa navojem,a iznutra se element prišarafi sa maticom.
(08-06-2020, 05:16 PM)Khadgar2007 Wrote: Imam jedno pitanjce. Da li postoje nekakva urezna svrdla ali da počnu raditi navoj u plitkim rupama do možda 6-7mm dubine a poželjno je i nešto pliće pliće. Ona standardna 3-dijelna imaju dosta velik početni dio koji ne radi navoj. Pitam zato jer kod nekih manjih hladnjaka koji nemaju toliko "mesa" treba izbušiti plitku rupu i urezati navoj za šaraf. Naravno možemo seljački skroz na skroz ali ako je hladnjak vanjski dio kutije onda se vidi ta rupa u hladnjaku.
Može proći i druga ideja a to je da se izbuši rupa kroz hladnjak i onda sa vanjske strane ide glava šarafa tako da se ipak ne vidi rupa sa navojem,a iznutra se element prišarafi sa maticom.
Uzmes na primer ureznicu M6 i navijes maticu M6 na nju skoro do samog dna ureznice da bi mogao da skratis brusilicom prvih nekoliko milimetara posle toga blago obrusis vrh ureznice pod uglom od 45stepeni ali samo kolko da zabrusi ostre ivice od secenja , posle toga odvijes maticu da predje preko tog secenog dela i ispravi eventualna ostecenja, ovo uglavnom mozes da koristis za aluminijum ali ja sam cak koristio i za metal (gvozdje) kad se radi o ll ili lll ureznici , prilikom urezivanja navoja u aluminijumu obavezno koristiti neko sredstvo za podmazivanje redja ulja ili mozda bolje i euro dizel, (jeste malo cipavo ali ti govorim iz prakticnog iskustva vise puta sam to radio pogotovo ako pukne vrh ureznice nema bacanja ).
Zanimljiva ideja. Imam neki set jeftinih ureznica pa bih mogao baš probati. Također pretpostavljam da se to napravi na "završnoj" ureznici ako je komplet od tri komada.
08-06-2020, 09:34 PM (This post was last modified: 08-06-2020, 09:36 PM by ddanijel.)
Ovo sto je Dragan83 rekao koriste i u jednoj od metaloglodackih fabrika u Italiji gde mi radi drugar, i kao resenje je skroz validno. Inace za tzv slepe rupe po pravilu treba spiralna ureznica koja je kao burgija i izbacuje span van, medjutim i sa obicnom ureznicom uz vise vadjenja i ciscenja ce svakako moci da se odradi posao. Ove spiralne vec imaju mnogo kraci pocetni deo pa najcesce i ne mora nista da se brusi na njima.
Pogledao sam i te tvorničke koje izgledaju kao borer. Uglavnom znam što da tražim ili kako da se snađem pa sada samo treba probati. Hvala na savjetima.
08-07-2020, 04:38 PM (This post was last modified: 08-07-2020, 05:23 PM by Khadgar2007.)
Kod kuće imam jeftini komplet ureznica,nareznica iz Lidla nisu za ništa osim za staro željezo pa sam uzeo M3 i izbrusio joj vrh. Procedura,prvo sam sa kompletom ureznica M3 napravio navoj koliko je moguće 5mm dubokoj rupi, a onda završio sa "posebnom". Mogu reći odlična ideja za malo para.
Evo i razloga zašto mi treba plitka rupa. U TMEu ima za kupiti relativno jeftinih hladnjaka koji naravno nemaju podatak K/W. Hladnjak dužine 1 metar, širine 75mm i visine rebara 30mm,i sa 5mm "mesa" dođe oko 180kn pa sam kupio jedan da imam na lageru i do sada nisam izmjerio njegovu "korisnost" a imam jedan posao gdje bi mogao iskoristiti ovaj hladnjak pa moram znati koliko toplinu može odvesti.
Kako nemam nikakvih otpornika u onim metalnim kućištima složio sam jedan CCS sa BJTom, Uce=10,6V/Ic=0,81A što daje oko 8,5W disipacije. Početna temperatura je 30°C a trenutačna nakon kojih pola sata kuhanja 50°C na komadu hladnjaka duljine 100mm.
Imam i ja jedno blic pitanje potreban mi je gasni odvodnik EPCOS 3500 koji ima DC sparkover 1,4kV posto takav nemogu da nadjem u prodaji kod nas da li moze redno da se vezu dva komada na primer od 1kV i 450V ili dva po 700V ako budem uspeo i njih da nadjem.
Mladići, na Carel pCO2 kontroleru čilera od 350 kW se obrisala upisana memorija što se tiče sondi, broja kompresora, ulaza od pretvarača pritiska...
Pri prvom puštanju, odradio jedan ciklus, postigao i isključio i posle se nešto zabagovao i stao na nekoj temperaturi i više nije ni pomerio cifru, a temperatura vode rasla... Skinuli ga sa napona i po uključenju, vratio se na fabrička podešavanja, čak je obrisao radne sate od oba kompresora... ne poznaje koje su sonde, vratio i defaultne vrednosti pritisaka..
Pretpostavljam, da je neki zajeb oko backup baterije, ako je ima, ili ...?
Bavi li se neko programiranjem Carel kontrolera ili bi bilo pametnije odmah ići na nov Dixel/Eliwel, jeftiniju varijantu sa manje opcija?
08-11-2020, 11:21 PM (This post was last modified: 08-11-2020, 11:29 PM by Bocko.)
(08-10-2020, 04:06 PM)Bocko Wrote: Mladići, na Carel pCO2 kontroleru čilera od 350 kW se obrisala upisana memorija što se tiče sondi, broja kompresora, ulaza od pretvarača pritiska...
Pri prvom puštanju, odradio jedan ciklus, postigao i isključio i posle se nešto zabagovao i stao na nekoj temperaturi i više nije ni pomerio cifru, a temperatura vode rasla... Skinuli ga sa napona i po uključenju, vratio se na fabrička podešavanja, čak je obrisao radne sate od oba kompresora... ne poznaje koje su sonde, vratio i defaultne vrednosti pritisaka..
Pretpostavljam, da je neki zajeb oko backup baterije, ako je ima, ili ...?
Bavi li se neko programiranjem Carel kontrolera ili bi bilo pametnije odmah ići na nov Dixel/Eliwel, jeftiniju varijantu sa manje opcija?
"Rešeno" danas kompletnom zamenom jeftinijim i dostupnijim Eliwell i Lae kontrolerima, uz debelo kopanje po žičkama i dodatna tri presostata za jednu polovinu snage, sjutra nastavak, i sve bez hladnog piva na ovoj vrućini, ove savremene firme imaju alko testere na svakom prolazu