Upravo sada sam se prihvatio montiranju nekoliko tranzistora na hladnjak i dođem do problema. Namažem ja hladnjak, tranzistor, postavim liskun i idem da gurnem izolator kroz sve to a ono ne ide. Problem je u tome što je izolator širi od rupe na liskunu. Pa tko je ovdje lud.
Skoknem ja lijepo do svojih poljaka TMEa da uzmem naramak jednih i drugih a ono u datasheetu od liskuna i izolatora piše sljedeće. Rupa na liskunu 3mm, promjer izolatora 3,6mm?!!! Rekoh da nije do liskuna, otvorim ja da vidim kolika je rupa kod silikonskih a ono piše isto 3mm, pa sada ne znam tko je lud...
Sada sam već paranoičan jer i da odem na ebay ili aliexpress kupim runjak toga za kikiriki novce a ono mi dođe roba sa istim problemom. Inače taj liskun koji sam upotrijebio i je kupljen na ebayu od nekog bugara/ukrajinca ili sl. prije par godina ali do sada nisam otvorio paketić pa nisam naišao na dotični problem.
(08-02-2016, 08:41 PM)Khadgar2007 Wrote: Upravo sada sam se prihvatio montiranju nekoliko tranzistora na hladnjak i dođem do problema. Namažem ja hladnjak, tranzistor, postavim liskun i idem da gurnem izolator kroz sve to a ono ne ide. Problem je u tome što je izolator širi od rupe na liskunu. Pa tko je ovdje lud.
Skoknem ja lijepo do svojih poljaka TMEa da uzmem naramak jednih i drugih a ono u datasheetu od liskuna i izolatora piše sljedeće. Rupa na liskunu 3mm, promjer izolatora 3,6mm?!!! Rekoh da nije do liskuna, otvorim ja da vidim kolika je rupa kod silikonskih a ono piše isto 3mm, pa sada ne znam tko je lud...
Sada sam već paranoičan jer i da odem na ebay ili aliexpress kupim runjak toga za kikiriki novce a ono mi dođe roba sa istim problemom. Inače taj liskun koji sam upotrijebio i je kupljen na ebayu od nekog bugara/ukrajinca ili sl. prije par godina ali do sada nisam otvorio paketić pa nisam naišao na dotični problem.
Koliko ti je debeo tranzistor ?
Ako je "tanki" što je sve češći slučaj kod proizvodjača zbog uštede na materijalu
kao na slici http://forum.yu3ma.net/attachment.php?aid=17560 sa desne strane
onda će nipl biti duži nego što bi trebalo i biće problema.
Inače, kada je komponenta u TO-220 normalne debljine - uži deo nipla je tačno dugačak
koliko je debeo metalni deo komponente, tako da i ne treba da prolazi kroz liskun !
Ako je tanka komponenta u pitanju, ja to rešavam tako što stavim nipl u TO-220 pre montaže
da vidim koliko izlazi napolje i oštrim skalpelom odsečem višak dok je još uvek nipl u komponenti.
To mi omogućava pravilan i tačan rez koji odstrani višak i sada sve lepo naleže na liskun.
Na svu sreću u TMEu ima dosta raznih varijanti istog tranzistora a ja uvijek kupim sa debljim hladnjakom pa makar bili i nešto skuplji.
Za ovo da nipl ne ide kompletno kroz liskun i hladnjak,to nisam znao. Uvijek sam montirao da nipl ide skroz kroz sve to, ali sada kada malo bolje razmislim ne sjećam se točno na koje sam sve načine prije to montirao. Poanta je da nisam znao sve do sada da nipl treba da prođe samo kroz tranzistor pa tu informaciju jednostavno nisam niti pokušavao zapamtiti.
Da li bih mogao iskoristiti LM338 regulator za napajanje led dioda s tim da mi ulazni napon varira po nekoliko volti a izlazni da ostane nepromjenjen, naravno da ulazni napon bude veći od izlaznog?
A ono što je bitno je to da kada je ulazni napon 12V a nekad i 24V, izlazni treba da ostane isti na sve izmjene ulaznog napona a da se ništa ne dira u šemi, neka automatska regulacija?
Hoću da na njega da vežem led diode 5630/5730 0,5W (radi na 3,2-3,6V ja bih išao na 3,5V a potrošnja je 120mA po led diodi), vezao bih 3 ledice u seriju i išao bih na 10,5V, a struju bih išao na maksimalno iskorištenje on ide do 5A a zadnja granica bi možda bila 4,8A?.
Ako ćeš ići na maksimalni ulazni napon od 24V, znači stabilizator mora "pojesti" 13,5V uz struju od 4,8A disipacija na njemu je velikih 65W, a to bome treba ohladiti.Što razlika ulaznog i izlaznog napona je manja to je manja disipacija na stabilizatoru. U datasheetu nisam vidio točno koliku disipaciju može da izdrži ali navedeno je da su neka mjerenja izvršena sa disipacijom od 50W.
Ja bi radije ako je potrebno tako nešto uzeo neki snažni bipolarac ili mosfet i sa njime napravio regulator,a ako je moguće uzeo bi neki kineski svičer sa ebaya i na njega okačio LEDice.
Kada bih koristio ulazni napon 24V, onda bi mi trebala tolerancija 24-28V ili 29V max. ulazni napon, onda bih mogao podići izlazni napon na 21V (sa 6 ledica u seriji) ili 24,5V ali to ne bi radilo kako treba (sa 7 ledica u seriji) samo mi je bitno da ima automatsku regulaciju za tih nekoliko volti razlike ulaznog napona, a sad bi i disipacija bila manja?
Ovako kao što ti je i Miki već rekao, stabilizator služi tome da bez obzira koji mu je ulazni napon on drži izlazni onolikim koliko ti želiš(u granicama koje su navedene u datasheetu). Znači ulazni napon odaberi da ti bude nekih 2-5V viši od izlaznog kojega narihtaš uz pomoć otpornika(šema u datasheetu). Primjer, izlazni je 20V, ulazni napon poslije greca i kondenzatora recimo da ti bude 24V. Znači napon sekundara trafoa oko 18V. Ali unatoč tome što je ulazni napon "samo" 4V veći od izlaznog i ako se uzme onih 4,8A struje ti bi imao 20W disipacije na stabilizatoru što nije mala brojka i zahtjeva popriličan hladnjak ili aktivno hlađenje sa nekim ventilatorom.
Ili ako ima neki drugi regulator ili pretvarač za ovo što mi treba, to bih trebao postaviti na kamion za led rasvjetu, ali pravi mi problem kada je punjenje aktivno, direktno sa akumulatora imam 24-25V ali kada je alternator aktivan napon će se penjati i do 28V što je za ledice kobno, samo mi je taj ulazni napon problem?
Mislio sam da mogu riješiti sa LM-om ali izgleda da će to ići malo teže...
Čuj, 6 LEDica u seriju tako da se napajaju sa 21V, malo veći hladnjak na stabilizator i na hladnjak staviš ventilator koji radi na 24V kojeg ćeš napajati sa akumulatora. Možeš staviti neki otpornik u seriju sa ventilatorom tako da kada napon na akumulatoru naraste na 28V napon na ventilatoru da bude dozvoljenih 24V ili malo manje. Sa time ćeš dobiti i recimo to tako "automatsku" regulaciju ventilatora, kada napon na akumulatoru poraste,disipacija na hladnjaku će narasti ali će i ventilator jače puhati jer će i na njemu napon porasti.
Najjednostavnije je tu upotrebiti kineske module sa prekidackim regulatorom ako to mozes pribaviti ili da napravis to slicno sa MC3xxx IC i par MOS-FET, ima negde na forumu Macolina shema, odlican pretvarac. Potrazicu shemu ...
Samo tu pise na shemi da je do max 19V (jer je izlaz 4V 5A) mada ne vidim smetnju da radi i sa vecim naponima, treba promeniti par otpornika. Neka jos neko samo proveri da li moze da se ide sa ovom shemom na veci Vin (do 40V je IC) !?
Taj sa prvog linka (DC-DC 8A 200W), bitno mi je samo da se izlazni napon ne mjenja dok se ulazni mjenja nekoliko volti, ako to podržava onda sam riješio slučaj?
(08-07-2016, 01:20 PM)Makso Wrote: Taj sa prvog linka (DC-DC 8A 200W), bitno mi je samo da se izlazni napon ne mjenja dok se ulazni mjenja nekoliko volti, ako to podržava onda sam riješio slučaj?
Ja bih pre uzeo ovaj sa treceg linka od 180 din. Uzmes dva-tri komada i opterecenje podelic u toliko grupa. Tako smanjis struju po grpi a povecas pouzdanost i ako ti crkne jedan regulator nece se ugasiti sve diode .
Imaju stabilizaciju izlaznog napona, ne brini.