Savane ovo što kažeš za bojler, trebao bi imati FIDovku pa čim bi imao nekakvo "curenje" struje preko uzemljenja ona ti izbaci kao automatski osigurač i ne da da ju uključiš sve dok se problem ne riješi.
Dimmer za klasične i halogene sijalice je za jednu LED sijalicu neupotrebljiv. Nisam probao šta se dešava ako su vezane jedna LED i jedna klasična sijalica paralelno na jedan dimmer.
06-17-2024, 08:56 PM (This post was last modified: 06-17-2024, 09:00 PM by savan.)
(06-17-2024, 07:46 PM)Khadgar2007 Wrote: Savane ovo što kažeš za bojler, trebao bi imati FIDovku pa čim bi imao nekakvo "curenje" struje preko uzemljenja ona ti izbaci kao automatski osigurač i ne da da ju uključiš sve dok se problem ne riješi.
To su stare zgrade jos uvek postoje topljivi osiguraci, ne znam kako bi se ponasala sklopka jer sam na cetvrtom spratu a osiguraci su u prizemlju? Moracu ja to da sredim nekako kad uhvatim vremena, da izbacim topljive i da stavim automatske i sklopku ako bude mogla, dobro si mi to spomenuo. Malo me sad i jeza!
06-17-2024, 09:30 PM (This post was last modified: 06-17-2024, 11:43 PM by ddanijel.)
(06-17-2024, 06:48 PM)savan Wrote: pogotovo se najezim kad vidim da neko uopste ne gasi bojler kad se kupa.
Nekad ugasim nekad ne, ne smatram da je neophodno iz 2 razloga, prvi je sto voda je prilicno dobar dielektrik, drugo plasticne cevi su u zidu, a metalni kazan bojlera spojen direktno na uzemljenje, trece imam ispravnu fid sklopku pa samim tim nema sanse da se desi opisano.
To sto je stara zgrada i osiguraci dole i jos topljivi, ne menja situaciju da ti mozes da spojis fid sklopku i kod tebe u stanu, ako treba i ispred samog bojlera. Kada dodje do probijanja grejaca prema vodi ni automatski osigurac nece izbaciti, ali diferencijalna hoce, zato se i koristi, i to za kupatilo 30mA, makar sve da imas i 300mA spasice stvar ako dodje do toga, nece niko izginuti sta god da uradi ili da se desi.
Linux is like a wigwam NO Windows NO Gates and an Apache inside
06-17-2024, 09:39 PM (This post was last modified: 06-17-2024, 09:40 PM by veselinovic.)
(06-17-2024, 10:05 AM)Sir Oliver Wrote: Jedno pitanjce za energetičare ili ko već se razume.
Pregorela mi sijalica posle 30 godina rada. Nekad se pravilo kvalitetno.
Stavim ovu modernu LEDovku i dok je uvrćem ona proradi ( prekidač ostao uključen). Dobro, znači ispravna. Isključim kad sijalica i dalje tinja. Gledam i ne kapiram. Rekoh možda neki kondovi se prazne, kad ono celu noć tinja. Odvrnem, ugasi se( znači nije kond)
Šta može da bude? Neki parazitski napon, hf, masa pod naponom....
Sire,
moze biti da je nula na prekidacu, ali mozda i nije.
Jednostavno kapacitet dvije paralelen zicke je dovoljan da LED tinja.
Obicno pomogne blok kond reda 100 nF paralelno sijalici. A da budes siguran stavis 220 nF i nece tinjati.
06-22-2024, 10:04 AM (This post was last modified: 06-22-2024, 10:05 AM by Jevrem.)
(06-17-2024, 08:56 PM)savan Wrote:
(06-17-2024, 07:46 PM)Khadgar2007 Wrote: Savane ovo što kažeš za bojler, trebao bi imati FIDovku pa čim bi imao nekakvo "curenje" struje preko uzemljenja ona ti izbaci kao automatski osigurač i ne da da ju uključiš sve dok se problem ne riješi.
To su stare zgrade jos uvek postoje topljivi osiguraci, ne znam kako bi se ponasala sklopka jer sam na cetvrtom spratu a osiguraci su u prizemlju? Moracu ja to da sredim nekako kad uhvatim vremena, da izbacim topljive i da stavim automatske i sklopku ako bude mogla, dobro si mi to spomenuo. Malo me sad i jeza!
Fidovka i osiguraci su uredjaji za razlicite namene. Fidovka ce spreciti da bilo kakva struja ode nekim drugim putem sem kroz nulu tako sto ce prekinuti dovod napona a osiguraci da ne izgore kablovi od prevelike struje. Fidovka moze i na stare osigurace
Imam jedno pitanjce. Dosta se spominje RC snubber preko kontakata releja ali ne sjećam se da je bilo govora o izračunu vrijednosti. Pa sam malo googlao i naravno naišao na dobrog starog Rod Elliotta i on kaže sljedeće https://sound-au.com/articles/relays2.htm , pogledati odlomak 4.2
Kratki citat iz prijašnje spomenutog odlomka vezan za odokativan proračun bi bio ovaj:
Quote:There are some 'rules of thumb' that are applied to snubbers used across contacts, and these give the designer a good place to start. The following fall into that category - this isn't meant to be the only range of values that can be used, but you have to start somewhere ...
R1 - 0.5 to 1Ω per contact volt
C1 - 500nF to 1 µF per contact amp
Pa me zanima da li vjerovati tome ili ići dalje tražiti?
Da izvestim članstvo.
Ugasio sijalicu na prekidač i odvrnuo je. Glinerica pokazuje fazu na spoljnom gvintu fasunga.
Stavio običnu od 100W
Neki predlog bar u vezi sigurnosti? Malo mi glupo, isključiš prekidač a struja na fasungu.
Haha, znači pravi majstor je postavljao ožičenje za rasvjetu...
Prijedlog je da skineš prekidač i nadaš se da su u podžbuknoj kutiji dvije žice, faza i nula. Nakon toga samo zamijeniš fazom nulu na prekidaču i mirna bosna. Ako nemaš fazu i nulu u kutiji onda nema drugog riješenja nego krenuti pikati po razvodnim kutijama,instalacijama i sl. i tražiti di bi mogao prespojiti da na prekidač ide faza a ne nula.
Kada sam uređivao stan di mi je labos između ostalog sam naravno napravio i nove strujne instalacije i primjetio sam pri skidanju stare instalacije da mi je na jedan prekidač od svjetla upravo dovedena nula a ne faza...
Sta dobije time kada zameni mesta? Faza i dalje ostaje stalno prisutna, a nista ne menja da li je spolja ili u centru, ali bas nista, ona led sijalica ce opet svetleti, plus i dalje ostaje rizik od stalne faze. Posto sam od starta da kazemo pogodio gde je problem, a to je zaista problem jer na prekidacu mora da bude faza, pre nego sto ista petljas oko toga, proveri za pocetak stanje na ostalim prekidacima i sijalicnim grlima i ako je svuda ista situacija, onda na glavnoj razvodnoj tabli posle strujomera obrni fazu i nulu (ako je monofazna u kuci), jer nije iskljuceno da je u celom objektu greskom na glavnom dovodu obrnuto, a u tom slucaju je lako resivo na glavnoj kutiji.
Linux is like a wigwam NO Windows NO Gates and an Apache inside
u pravu si - pretrčao sam činjenicu da je faza konstantno prisutna,i to treba rešiti.
svakako,po propisu dolazna faza sa prekidača bi morala da se nalazi na dnu sijaličnog grla gde je fizički teže dostupna.
06-24-2024, 07:21 AM (This post was last modified: 06-24-2024, 07:22 AM by NIXIE.)
Do prekidača uvek idu dve žice i obe su faza koja se prekida, a ovde ide nula. Negde iznad tog prekidača treba da postoji dozna gde je to povezano, to se mora otvoriti i prevezati da prekidač prekida fazu. Doduše, može biti ta dozna i befde drugde, nikad se to ne zna. Onda će i u sijaličnom grlu da bude sve kako treba kad se zamene nula i faza i neće ništa tinjati.
06-24-2024, 10:16 AM (This post was last modified: 06-24-2024, 10:26 AM by Sir Oliver.)
To je 60 godina ako ne i više stara instalacija. Žice u platno umotane Zeznuto da se petlja. Sve ista boja.
U prekidač dolaze samo dve žice. Faza izgleda ide na sijalicu pa na prekidač.
Inače sijalica crkla posle manje od 30 minuta rada
06-24-2024, 12:20 PM (This post was last modified: 06-24-2024, 12:22 PM by NIXIE.)
Dodaj prekidač na sijalicu direktno, na fazu. Neki viseći, ili izvucu kablić sa dve žice pa prekidač na zid pored sijalice. Pričam napamet, ne znam kako izgleda fizički.
06-24-2024, 06:16 PM (This post was last modified: 06-24-2024, 06:16 PM by Sir Oliver.)
Proverio još 2 sijalična mesta. 50% : 50%
Jedno dobro, prekida fazu koja je na pipku, drugo loše, i isključeno ima fazu na gvintu. ( Tu je plazma sijalica, ne tinja kad se isključi.)