Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Electronics WorkBench - alati koje treba imati svaki elektronicar
#21
SMPS su hladnoji, manjih dimenzija i gledaj da su LLC tipa (soft switching) niskog rippla i dual napajanja i to je sve sto trebas.

Kod linearnog psu trebas soft start+toroide+grez+bulk elektrolite+rc clan za smanjivanje rippla+dc blocker kod toroida da me zuji i imas odmah par kg tezine, vecu kutiju i zujanje emi toroida....to je proslost i buducnost su ti llc psu.

Recimo ovo je jedan od psu za audio:
https://hifimediy.com/product/smps500r-5...er-supply/
Reply
#22
(01-03-2024, 10:59 PM)ronovar Wrote: I jedno vrlo zanimljivo pitanje....
Dali svi mi postajemo gluplji ljudi? Pitam u smislu da sva tehnologija kinezi naprave jeftinije nego da radimo sami DIY varijantu i time ne ulazemo trud kako sklop radi, nego samo iskeširamo par eura i dobimo gotov uređaj, uključimo i radi.

Mislim da sve te diplome magistra elektrotehnike s godinama koje dolaze padaju u vodu jer kinezi prodaju znanje u sklopu za malo love.

Evo citam u novinama, njemci šokirani jer su ih kinezi pretekli u proizvodnji elektricnih automobila, i postaju sve jeftiniji. Zato ja uvijek kazem da nemozemo mi doma napraviti sklop ili uredjaj jeftinije od kineza Smile

Ovo je sad za posebnu temu i diskusiju ali sve se svodi na količinu i tržište. Minimalna zarada po komadu, ogromno tržište koje sve "guta" masovna proizvodnja, cena razvoja podeljena na veliki broj proizvedenih jedinica....
Mogu i drugi da izmisle i naprave ali ne po toj ceni. Implicira se da ako ne možeš da profitiraš, ne možeš ni da investiraš i zatvoreni krug.
Reply
#23
(01-03-2024, 11:22 PM)ronovar Wrote: SMPS su hladnoji, manjih dimenzija i gledaj da su LLC tipa (soft switching) niskog rippla i dual napajanja i to je sve sto trebas.

Kod linearnog psu trebas soft start+toroide+grez+bulk elektrolite+rc clan za smanjivanje rippla+dc blocker kod toroida da me zuji i imas odmah par kg tezine, vecu kutiju i zujanje emi toroida....to je proslost i buducnost su ti llc psu.

Recimo ovo je jedan od psu za audio:
https://hifimediy.com/product/smps500r-5...er-supply/

Da da , takvim jednim napajam IcePower. (misliš li da ovaj iz tvog predloga ima 500W? Meni sumnjivio ali ja nisam stručnjak za SMPSe. Ako ima 500 W nije ni čudo što će trafoi u penziju. Još uz ovu cenu bakra)

Nego daj objasni ovo za toroide.
Sad se spremam da dva velika toroida upotrebim za neko pojačalo.
Može i na PP da ne gnjavimo ostale ako znaju i nije im interesantno.
Reply
#24
Ako nisi kupio toroide kupi smps llc i rjesis se puno muka Smile
Reply
#25
Nisam kupio ali ih imam.
Gde sad Siroma da kupujem  novo?
Ću kupujem za neki treći projekat.
Mada su sve opcije u igri.
Reply
#26
Prvo trebas soft start, on ti omogucuje da zastitis toroide jer svaki toroid na softstart ima svoj osigurac a glavna namjena mu je da preko otpornika limitira kratko vrijeme visoku struju (inrush current) jer su elektroliti prazni i povuku puno struje koja tece kroz toroide.

Za softstart imas na forumu samogradnju ili imam ti ja gotov sastavljen:

https://forum.yu3ma.net/thread-64-post-4...l#pid49646

Kad budes imao soft start javis pa krenemo dalje sto ti treba.
Reply
#27
Pa krenimo dalje sto nam treba osnovno od TH alata...

Nezaobilani alat je lemna zica i mora biti najbolje kvalitete kako nebi imali hladne spojeve i oksidaciju padova i lemova jer uredjaj ce s vremenom i korozirat i nece raditi.

Tu sam nekad kupovao kineske lemove i svi padovi oksidirali s vremenom a da ne kazem losi lemovi.

Zato sam kupio alpha fluitin sa SN60 PB38 CU2, kupio sam 500g jer je bila akcija, i lemna zica nema rok trajanja ako je dobro uskladistena u vrecici sa mjehuricima i na suhom i tamnom mjestu kad se ne koristi.

[Image: attachment.php?aid=41755]

[Image: attachment.php?aid=41756]


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
#28
Za sijecenje duzine nozica TH elemenata potrebne su nam i sijecice koje dobro rijeku i imaju mali feder koji sprijecava da kada odrezemo npr nozicu otpornika da nam odrezani dio ne odleti po radnom stolu nego odsjecena nozica ostaje na sijecicama.

Uzeo sam knippex 78 71 125 ESD, i jako su dobre ako treba ispostovati da se ne sijece veca zica od fi 1.6mm i trajat ce jako dugo i noz biti jako ostar. tu i tamo malo podmazemo mehanizam.

Male su i antistaticne, a duzina od 125mm je savrsena za rukovanje u ruki i imaju drske koje ne klize iz ruku.

[Image: attachment.php?aid=41757]


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
#29
Zatim imamo nezaobilazni alat za praznjenje elektrolitskih kondenzatora, jer kad servisirate uredjaj i istekate iz struje, potrebna je ovakva pinceta koja prazni elektrolit i ima malu ledicu koja svijetli kako se elektrolit prazni, kad je elektrolit prazan ledica se ugasi. Praktican i brz alat koji stedi vrijeme...nekad smo radili to tako da smo elektrolit nozice srafincigerom praznili spajajuci nozice, ili cak neki su praznili tako na velikoj metalnoj povrsini sto je opasno, neprakticno i gubljenje vremena.

[Image: attachment.php?aid=41758]


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
#30
Za ciscenje vrha lemilice koristimo spuzvicu koju malo namocimo vodoim, ona se napuhne i tada vruci vrh lemne stanice samo stavimo na spuzvicu i rotiramo lijevo/desno i vrh je opet sjajan.
Spuzvice se lako ciste i koriste se tako dugo dok se ne potrga.

[Image: attachment.php?aid=41759]


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
#31
Nastavak dalje sljedi sa DMM, ESR Metrom i zaobilazit cu osciloskop jer za popravke mikrosolderinga on nam nije potreban dok za druge stvari je. Nakon toga krecemo sa alatom za SMD koji imam i koji se jos skuplja Smile
Reply
#32
Iz prakse bi rekao da se zaobiđu ove spužve sa vodom. Pogotovo ako netko misli lemiti 24/7 365 dana u godini. Do prije 3 godine kada sam lemio tu i tamo mokra spužva nije predstavljala nikakav problem. Evo u zadnje tri godine kako sam napokon složio radionu i kako stalno lemim mokra spužva je došla na naplatu. Prijatelj od koga sam kupio novu wellerovu WX2 stanicu mi je lijepo rekao da koristim onu žicu za čišćenje, ali ne, ja po svome. Nakon dvije godine mi je vrh koji koristim 90% vremena otišao vrit, a njemu koji lemi jedno 2-3 više od mene još je uvijek kao nov. Oboje imamo iste lemne stanice, iste ručke, iste vrhove.

Naravno svatko može isprobati na svojem lemilu što mu najviše paše i odlučiti što će koristiti. Zapravo, najbolje se vrh očisti sa onim papirnatim ručnicima jer papir baš fino obriše vrh, ne ostane ništa na njemu i vrh ne trpi nikakve promjene temperature,ali to baš i nije ekonomično riješenje.
Reply
#33
Malo da "zagrijemo" ovu temu koju sam otvorio davno...

Prodao sam prije par mjeseci 2kom UNI-T 61E+ koji su dobri DMM ali zelim bolji DMM (jednom kad sastavim elektronski lab onda sam miran dugo godina jer kad je to kvaliteta onda to vise ne mjenjam jedino ako se pokvari).

Specifikacije koje trazim:

- 60 000 counts
- 1uV/1uA rezolucija
- da idu baterije AA ili AAA (tu stavljam VARTA lithium baterije koje ne cure kao alkline i te lithium baterije duze traju)
- ima "pravu" zastitu u ulaznom djelu (CAT-III/IV)
- ispitivanje LED dioda na 3V max naponu
- brzi buzzer kad se ispituje na PCB dali je sto u kratkom spoju
- LoZ na Vac i Vdc
- i da je kvalitetno napravljen sa pozadinskim osvjetljenjem
- i jako bitna funkcija AUTO-HOLD to je savrseno kad ides na nedostupno mjesto gdje nemozes vidjet display pa samo utaknes pipkalice u potrosac, uzmes instrument nazad k sebi i ocitas display
- i da drzi tocnost dugi niz godina da nemoram svako malo na kalibriranje

Za ovo gore znam da je FLUKE 189 skoro pa savrsen i najbolje sto FLUKE nudi (nema bas 1uV rezoluciju nego 10uV) ali je taj dizajn stari i na ebayu su rabljeni oko 300eura sto za rabljeni instrument je puno.
Brymen BM789 je tu dosta blizu, novi je oko 200eura ali ima svoje greske da nekad se ne upali instrument kad idess sa OFF na neku funkciju (eevblog ima video na YT za model BM786).

UNI-T "laze" na svim modelima CAT oznaku jer im je ulazna zastita "fake" i nisu za rad na kucnim instalacijama.

Ja vecinom radim i servisiram elektroniku i tu i tamo po kucnim instalacijama si povucem kabel, izmjerim napon sa DMM i to je to. Dakle DMM za precizna mjerenja u Elektronickom Labu i za mjerenja po kucnim instalacijama doma (230VAC). Posto sa DMM mjerim uvijek napon a ne sa ispitivacem napona.

UT171B i UT181A su stari modeli i na YT sa malim peakom napona instrument "krepa" i ne radi vise jer mu ulazna zastita nije odradjena kako treba.

Za sada mi je BM789 jedini kandidat ali ako ima bolje zasto ne? Mora biti novo sa garancijom jer kvalitetan DMM te sluzi cijeli zivot ako ga cuvas.
Reply
#34
Imam Fluke 179 i prezadovoljan sam Subi Dubi
želja mi je bila da imam FLUKE 289 ali želja nije dovoljno velika da nadvlada razliku u ceni Siroma

PS 
Quote:- i jako bitna funkcija AUTO-HOLD to je savrseno kad ides na nedostupno mjesto gdje nemozes vidjet display pa samo utaknes pipkalice u potrosac, uzmes instrument nazad k sebi i ocitas display
FLUKE 233 ima remote displej. Instrument ostaviš gde treba da se izmeri nešto a displej odneseš gde oćeš da vidiš rezultat.
[Image: 3a4aeb6e-4146-4a27-863d-b108002dff39_pro...w_main.jpg]
Reply
#35
Fluke mi je trenutno nedostizan novcano oko 400eura...

Gledam 121GW i odlican mali ali ima spori autoranging, ostalo je sve odlicno i 500h sa 4x AA baterijama...ali spori autoranging je debeli minus.

Mislim da cu jos pricekat sto ce od novih dmm da se pojavi krajem godine...
Reply
#36
U nezaobilaznoj temi alata koji treba svaki elektronicar da ima je i ESR metar (nije ultra precizan kao LCR metar ali je odlican i stedi vrijeme kod testiranja elektrolita na PCB i van PCB--a).

Ovaj mali ali vrlo mocan ESR meter je vrlo praktican jer samo se spoji elektrolitski kondenzator i za sekundu-dvije se na displeyu pojave rezultati mjerenja kapaciteta i ESR-a.

Kada sam nedavno popravljao jedan synology nije se nikako htio upaliti a drugi synology se upalio pa ugasio i tako u loop.

Brzom dijagnostikom sa ovim ESR metrom nasao sam dva elektrolitska kondenzatora ciji je ESR bio 17ohma i 34ohma! Odmah sam odlemio elektrolite van PCB-a, testirao ih ponovo i dobio iste rezultate! Zamjenio elektolite sa novim i eto oba synology proradila i rade ko novi.

Dakle sa ovim ESR metrom trebalo mi je pola minute da nabrzinu na PCB testiram nekoliko elektrolita i odmah mi je instrument pokazao koji je neispravan. Tako da se ovaj instrument iako je malo skupi za svoju cijenu isplati se vec kod prvog servisa elektronike.

Kupio sam i dvije vrste adaptera za SMD i TH nozice elektrolitskih kondenzatora pa npr ako ima SMD kond na PCB lako zamjenim testne stipaljke za spicaste i napravim kalibraciju testnih stipaljki i brzo ispitam SMD kondove na PCB.

Topla preporuka za instrument, jer ga najvise koristim u elektronickom labu, a jako je brz i kvalitetan i napaja se sa jednom 1,5V AAA baterijom, ja stavio Varta Lithium 1,5V (mjeri 1,7V) i platio je 3,40eura ali lithium nema curenje kao alkline baterije i ima lithium baterija vecu struju tj oko 1100mAh sto sa pozadinskim osvjetljenjem ce da me dugo drzi.

[Image: attachment.php?aid=46277]


Attached Files
.jpg   ESR70.jpg (Size: 81,46 KB / Downloads: 68)
Reply
#37
Sljedeci nezaboravni alat za nas DIY elektronicare koji gradimo ili servisiramo razno razne uredjaje (a posebno audio) je ovaj tester komponenti:

Mjeriti moze sve i svasta od poluvodica a sto nemoze da prepozna, posalje se u PEAK firmu oznaka poluvodica i brzo srede SW i FW i preko programa moze da se update firmware svaki korisnik preko USB kabla koji dolazi sa instrumentom. Evo danas je izasao FW 0025.hex pa ako ima DCA75 PRO moze da upgrade firmware, ima dosta update i bug fixova.

Instrument mi je koristan kad sa DMM mi je sumnjivo mjerenje, prikljucim na DCA75 PRO i vidim sto je detektirao a da budem siguran odradim grafove na PC-u sa ovim instrumentom koji ide 0-12mA i 0-12VDC pa se usporede grafovi i odmah se vidi jeli poluvodic ispravan ili nije. Takodjer ako je nekva komponenta losa kopija (fake) preko grafova se brzo vidi.

Napaja se preko jedne 1,5V AAA baterije i interni boost regulator to poveca napon testa na 12V. Unutra je elektronika impresivna za ovako mali instrument.

A za audio graditelje, preko grafova mozete tocno u mV i mA upariti BJT, JFET, MOSFET male snage jer instrument radi samo do 12mA,12V tako da je odlican. Jest skupi ali se brzo isplati ko servisira uredjaje.

[Image: attachment.php?aid=46278]


Attached Files
.jpg   Atlas DCA75 Pro Tester.jpg (Size: 81,77 KB / Downloads: 83)
Reply
#38
Zatim tu je nezaobilazni alat da vidimo u "svijet" elektronike je osciloskop.

Odabrao sam najjaci model iz DHO900 serije, nije vrh ali za hobby elektroniku i povremeno mjerenje kad zatreba je odlican! (puno je bolji od 8 bitnih osciloskopa jer je ovaj 12-bitni!).

Ima sve sto mi treba za mjerenje i servis, tako da mi netreba DHO4000 serija koje su preko 4k eura jer ovo je bestbuy osciloskop posto se povremeno radi servis na uredjajima pa zatreba tu i tamo a vecinom ce da skuplja prasinu na stolu u labu. Smile

Ima ugradjen funkcijski generator za testiranje uredjaja gdje zatreba (nije FG vrhunske kvalitete ima poveci THD), 4 kanalni je, 12 bitni, i jos k tome 250MHz, sonde su na 350MHz. Jedino sto mu je za jedan kanal je 1,25Gbps dok za sva cetri kanala taj broj treba podjeliti sa 4. (steta sto tu nicu stavili jedno 4Gbps za jedan kanal tako da bi imali barem 1Gbps za sva cetri kanala kad se uposle ali posto je ovo best buy osciloskop ja vise nego zadovoljan!)

[Image: attachment.php?aid=46279]


Attached Files
.jpg   Rigol DHO924S.jpg (Size: 224,77 KB / Downloads: 85)
Reply
#39
Sljedece sto je na redu za "UPGRADE" je AiXun T3A lemna stanica...

Gledam T420D i T400, ova zadnja ima jednu rucku i unutra idu tri vrha razlicite snage pa sa jednom ruckom imam 30W, 80W, 150W i 250W sto mi pokriva SMD i TH lemljenje te lemljenje ako je poveca zica ili bakrena povrsina u pitanju i nema onaj bug i leak na vrhu kad se dotakne GND sa vrhom da ga ne sprzi, i ima odlicno rjesenjo uzemljenje.

Unutra je i toroid pa je to plus jer SMPS napajanja krepavaju s vremenom elektroliti pa to treba onda i cesce mjenjat i servisirat Smile

[Image: 1739176203.webp]

Takodjer za DMM sam prodao ona dva UNI-T 61E+ jer backlight je bio lose rjesen tvornicki, puno je trosio AAA baterije, beskoristan NCV tester na instrumentu, hFE adapter koji je beskoristan te unutarnja zastita ako se mjeri 230VAC je jako lose rjesena.

BM789 je dobro napravljen sa elektronikom unutra ali ima FW bugove jer se nekad upali instrument a nekad ne, pa nekad pokazuje napon nekad ne, te ima temperaturni drift s godinama sa naponskom referencom o kojoj ovisi detaljan mjerenja.

Fluke 179 je odlican ali je star, ima problema sa uticnicama za kablove pa puknu uticnise na PCBu i treba ih mjenjat. Skupi su na ebayu tako da ceakm novi DMM od brymena sto ce da izadje a da bude dobro i pristojna cijena.

Zasad toliko a ukoliko ko ima kakve komentare slobodno napisete u temi Smile
Reply
#40
Da ova ruckica je interesantno resenje, prava stvar cini mi se! A i lemna stanica, verovatno radi na AC i da je kao i u mojoj diy verziji back to back mosfet... Ja sam mojom prezadovoljan mada mogao bi i jedan uprade ako resim da kupim uvakvu ruckicu i ako bude potrebe da se nesto doradi jer verovatno svaki ovaj prelaz sa C245 na Cxxx vrhova verovatno i malo drugacije funkcionise pa je mozda potrebno doraditi fw a za to bi morao da dodje i jedan stm32 umesto pic i eventuialno jos po nesto poboljsati kao recimo neki senzor za detekciju kada je rucka odlozena itd
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)