Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arduino - tutorijali, pitanja, primjeri i projekti
Na primjer, na elektronikama od veš mašina, naročito onim jeftinijima gdje su ulazi nikad izolovani nego direktno povezani na pinove mikrokontrolera, nekad se nađe i po neki serijski optornik na tim vezama, ali ipak to nije urađeno po propisu, i sad na tome je senzor temperature koji radi na dvije žice, na koji način se softverski detektuje da je taj senzor u kratkom spoju ili ima beskonačni optor (opet neispravan) ili (kao kod skupljih modela i marki) prepozna da je veoma malo odstupanje otpora od originalne vrijednosti, u najčešćem slučaju zamjenski dio, naravno ispravan ali ga elektronika prepoznaje kao neispravan, tj. kopija dijelova?

To je trenutno jedan od primjera, a ima ih još dosta koji me interesuju da shvatim, mislim to je nešto osnovno (a možda i griješim).

EDIT:

Isti primjer je kao što si spomenuo za airbag, na autima/kamionima, vezano za svjetla, kako se mjeri potrošnja za taj izlaz, jer kada se halogena sijalica zamjeni sa led, on prepozna da je crkla sijalica, dok opet na mlađim autima ima softversko prebacivanje rasvjete na led i onda radi u modu za led sijalice?
Reply
Detkecija otpornog termo senzora (NTC ili PTC) se vrši merenjem napona na njegovim krajevima pri konstantnoj ili približno konstantnoj struji kroz njega, koja dolazi sa ploče.
Izvor struje može biti i samo jedan otpornik, gde struja nije baš konstantna ali je u MCU snimljena tabela za takav slučaj. Onda se taj otpornik napaja stabilisanim naponom.

U normalnom radu se njegov otpor kreće od - do i takođe napon na njegovim krajevima, koji se meri pomoću ADC.
U slučaju da granice napona budu ispod ili iznad okvira u kojima se pri normalnom radu menja otpor senzora, onda kod PTC viši napon znači prekid - niži kratak spoj, dok kod NTC obrnuto.

Jednostavno se zadaju margine graničnih veličina i one generišu grešku ako budu prekoračene.

Sasvim je moguć i test pri normalnoj sobnoj temperaturi, pri uključenju sprave, gde je temperatura u uskim granicama sobnih temperatura. tada je moguća daleko strožija detekcija ispravnosti jer je otpor ispravnog u uskim granicama određen. Ukoliko postoji još jedan takav negde u napravi onda poređenjem pri istoj temperaturi može detekcija biti vrlo stroga u okvirima procenta.

Što se tiče merenja potrošnje sijalica na autu, nekad je se to radilo običnom reed cevčicom sa nekoliko namotaja žice oko nje. To je bila vrlo niskopotrošna i krajnje jednostavna i pouzdana metoda. pad napona na tom malenom namotaju od debele žice je bio zanemarljiv a tok dovoljne struje bi "zalepio" reed kontakte.

Na modernim automobilima su verovatno Hall senzori pored pcb kroz koju ide struja konkretne sijalice i to je verovatno to. Stvarno ne znam jer se nisam upustao u tu problematiku. Valjalo bi ti rasturiti neku od tih elektronika i pogledati malo unutra...

Na primer, to bi mogao biti neki od ovakvih ili slično, možda minijaturnije:

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=...qKcnwl89zX

Pozdrav
Reply
Kako da povežem inkrementalni enkoder sa 12V izlazima A i B faze na Arduino, da li preko serijskih otpornika veće otpornosti ili da koristim optokapler sa gate driver-om?

Negdje sam na nekom forumu pročitao da se može dovesti 12V na digitalni ulaz preko nekih otpornika u serijskoj vezi, ali mi se to čini rizično, pa da pitam...
Reply
Pogledaj datasheet za cd4049 i cd4050.
Reply
Vezi enkoder na 5V, trebalo bi da radi i na tom naponu i onda nema problema.
Reply
Probao sam i neće na 5V.
Reply
Možeš da rešiš na više načina:



ili

Make no mistake between my personality and my attitude.
My personality is who I am.
My attitude depends on who you are.

塞爾維亞文
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)