Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SMPS za srafilicu/busilicu
#1
Imam vise komada akumulatorskih srafilica busilica , nekako sam se navikao na njih , velike busilice retko kada upotrebljavam uglavnom se sluzim ovim jeftinim na baterije.
Medjutim problem nastane kad baterija crkne , novu a dobru tesko da nadjes i onda ti preostaje da kupis novu srafilicu/busilicu .

Duze vremena se koristim jednom srafilicom koju koju sam povezao na 16v 4A externo napajanje , s njom busim cak pcb stim sto u njen futer ubacim mikro futer pa u njega milimetarsku burgiju.
I to radi super za taj posao ali opet nije prakticno jer kad god hocu da radim s tom busilicom  nesto dalje od radnog stola , ja zaedno snjom moram da vucem i ono napajanje Sad

Na ovom sajtu sam video da je autor uradio mali smps koji prakticno staje u kucistu baterije https://320volt.com/smps-ile-sarjli-matk...ma-ir2153/

a evo i seme 


Sad ono sto mene brine je kako li radi ovo sa ovako malo delova ? i nedostatak ventilatora za hladjenje napajanja ? ajd on je tamo vidim izbusio rupice na kucistu baterije da bi mu se to bolje ventiliralo hladilo , ali ??? ...

Kako god , ostaje da se proba , stoga sam nacrtao pcb po merama da  moze da stane u kuciste baterije , ostaje da se odstampa pa dalje redom ...


.lay6   SMPS ACCU DRILL.lay6 (Size: 105,08 KB / Downloads: 1)

Kritike predlozi saveti , dobrodosli .
Reply
#2
Pa nije malo dijelova. Pravio sam i sa manje.😀
Grije se trafo oko 80c, trebao si dodati prigusnicu na izlaz.
Sto si stavio kondezatore od 100nf?
Reply
#3
Dodaj otpornik i diodu od geita za gasenje feta i naravno prigusnicu.
Reply
#4
Poslusao vase savete , dodata prigusnica , dodate otpori i diode na gejtovima , izbaceni 100nF blokovi koje neznam ni ja sam sto sam tu stavio ...


.lay6   SMPS ACCU DRILL FIX.lay6 (Size: 102,38 KB / Downloads: 1)

Inace hvala na savetima  Smile
Reply
#5
So far so good  Tongue
Reply
#6
Brzo si naprvio plocicu !

Da ti nije blizu ovaj  320v vod, koliko je udaljen od kondezatora?
Reply
#7
Razmak tih padova od tog 320v voda je oko 1.5mm , mislim da nebi trebalo da bude problem jednosmerni napon je pa ... valda nece da smeta .
Sad je kasno a mogao sam da iskosim taj vod jos u levo jbga promaklo mi .
Reply
#8
Malko prelakiraš, za svaki slučaj, ili druga pločka Smile
Reply
#9
(06-03-2019, 12:23 PM)Dackotronic Wrote: Razmak tih padova od tog 320v voda je oko 1.5mm , mislim da nebi trebalo da bude problem jednosmerni napon je pa ... valda nece da smeta .
Sad je kasno a mogao sam da iskosim taj vod jos u levo jbga promaklo mi .

Taj razmak je na primarnoj strani i ne može te dovesti u opasnost.
Uostalom, manji razmak imaš između pinova 5 i 6 na IR2153, a isto 325Vpk, pa ništa s' tim.

Ono čega stvarno treba da se plašiš na toj pcb su mesta koja sam označio strelicama: margina između bilo čega na primaru i bilo čega na sekundaru, što provodi struju.

Još neuporedivo opasnije od tog razmaka na pcb su razmaci između krila na IRF740 i krila diode MBRxx prema hladnjaku.
Hladnjak je provodan a život ti čuvaju dva liskunčeta ispod tranzistora i diode i dva plastična čepića ispod šrafova koji ih stežu za hladnjak.

- Kod eksplozije tranzistora ili diode taj liskun se pocepa i dobiješ direktan kontakt na fazu.
- Kod pregrevanja tranzistora i diode, plastični čepić se istopi i opet dobiješ direkt  na fazu.

Sa takvom postavkom možeš naručiti komšiji da te prevrne da ne zagoriš samo sa jedne strane ako nešto pođe po zlu.

Nisam do sad gledao temu ali ne mogu da ostanem rezervisan.

Pod hitno seci taj hladnjak na dva posebna dela: deo za tranzistore i deo za duodiodu na sekundaru, a između njih neka bude min. 5mm sa lepo zaobljenim i ošmirglanim ivicama koje nisu oštre.

To važi i za bilo moje druge dve tačke između primara i sekundara (van trafoa i u trafou), posebno ako sekundar nije čvrsto vezan za uzemljenje, a nije.

Pozz


.pdf   Dackotr.pdf (Size: 2,35 MB / Downloads: 25)

P.S.

To što misliš da je jednosmerni napon manje sklon ka preskoku varnice, grešiš. Upravo suprotno.
Jednosmerni napon lakše preskoči ako postoji razlog za jonizaciju. Ona bude trajna i nema rekombinacije kao kod AC struje.

Mada, rekao sam ti već da je predviđen razmak na IR2153 između 5. i 6. pina za pun napon napajanja. Kad ti je na donjem gejtu nula onda ti je na gornjem sorsu 325Vdc sa nominalnim mrežnim naponom. I to je predviđeno da radi do max. šatro 600V za taj čip, ali 400 može da podnese stvarno.
Reply
#10
Jbg, nisam ranije video a ti si napravio pločicu već.
Reply
#11
Ma sto kazes nisi rezervisan , nista strasno ...

Taman sam poceo da je sastavljam  Tongue jedino sto sada mogu da uradim je da pomerim koji mm elektrolit dalje od 320v voda busenjem drugih rupica i uklanjanjem prvobitniih padova skalperom.

Hladnjak cu da dignem od pcba koliko budem mogao bar  3mm , secem ga na pola tj fizicki rastavljam hladnjak diode od irf-ova ito je to sto mogu .

Inace za naizmeniicnu jednosmernu struju , pa ono idem logikom da naizmenicna talasa pa mi logicnije  da ce ona pre da prebaci nego jednosmerna ali ... vidis da greeesiiiiiiim Undecided

Hvala  na instrukcijama i savetima puno znaci  Idea
Reply
#12
Uzmi pa raseci biaksom pcb između ona dva bliska voda primar-sekundar. To dosta povećava probojnost te zone.
Reply
#13
(06-03-2019, 05:54 PM)Macola Wrote: Uzmi pa raseci biaksom pcb između ona dva bliska voda primar-sekundar. To dosta povećava probojnost te zone.

Ej palo mi je napamet da znas da ocu  Big Grin
Reply
#14
Pa jel nije u tu plasticnu kutiju moglo da stane 4 baterije 18650 Li-Ion. I da se ugradi jedan battery charger za te baterije i da ostane sve u duhu mobilnog alata. Ovako mobilnost ce se svesti na duzinu mreznog kabla..
Lp,
YuMERA
Reply
#15
I odustajem od ovog mog pcb-a , previse zbijeno pogotovo tamo gde netreba , suvise rizicno ... ali sam bar nesto iz ovoga naucio 106

Sve i nekako , elektrolit  od 100uF sam odaljio od 320v voda , prosekao pcb izmedju primar sekundar vodova , medjutim kada sam dosao do montaze hladnjaka eeeee Tongue

Kada se fizicki odvoje hladnjak mosfetova od hladnjaka diode to ispadne skoro pa kao i da nema hladnjaka pogotovo na diodi , a sto je najgore razmak izmedju ta dva alu limceta nemoze nikako da bude veci od 3mm sto opet diriguje sama pozicija diode u odnosu na mosfete na pcb-u.
To ce tako naravno ne da se greje nego da se usija , znaci pravim ga  da crkne , pukne ... izgori ... tako da... obustava  106 


Evo ga problem sa razmakom 


No ne odustajem ja tako lako , uradicu drugu pcb  na vecoj skali kako treba koja nece ici u kutiju od baterije , nego nesto poput ovoga 

Gde ce biti mesta i za vece hladnjake i naravno ventilator .

Sto se trafoa tice , trafo je iz pc napajanje jezgro 33 ili 35 ??? primar sam motao jednom zicom 0.7mm 40 navoja , prvo  20 primarnih , zatim 4 navoja bifilar sekundarni , pa preko toga zavrsio primar sa dodatnih 20 navoja.
Sekundar je motan kao bifilar sa po dve zice 0.7mm , 4 navoja za napon 14v , posto je 3.5v po navoju.
Navoji odmaknuti od ivice spulne po savetu Macole , e jedino nisam ispostovao izolacioni materijal , upotrebio sam papirnu i pvc traku  Tongue 

Ovako stanu 2 sloja primara po 10 navoja pa sekundar , pa opet 2 sloja prim po 10 navoja .

Hvala svima na savetima posebno Macoli , toliko za sada .
Reply
#16
(06-03-2019, 09:39 PM)YuMERA Wrote: Pa jel nije u tu plasticnu kutiju moglo da stane 4 baterije 18650 Li-Ion. I da se ugradi  jedan battery charger za te baterije i da ostane sve u duhu mobilnog alata. Ovako mobilnost ce se svesti na duzinu mreznog kabla..
Pa moram ja da izmisljam rupu na saksiji  Big Grin  u pravi si ti za te baterije nego ... zanimljivo mi da pravim nesto pa ...
Reply
#17
Neka me netko ispravi ako griješim, ali za izolaciju se može upotrijebiti i paos papir, malo je nezgodan za raditi sa njime jer je krut ali ja mislim da je dobar izolator.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)