Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LM317/337 Active servo PSU
"
Čitajući DS za TEXAS LM317T/337T podnose razliku ulaznog-izlaznog napona MAX 40VDC, pošto ja imam ulazni napon 27VAC (38,17VDC) a izlazni 24VDC to je razlika od 14,17VDC što je ispod MAX granice od 40VDC."
.
neko je već dao opasku da je pri samom uključenju izlazni napon jednak 0V ,i da je on zapravo merodavan.
🇷🇸🇷🇸🇷🇸
Reply
Da to je istina ali ta razlika se odnosi Vou-Vin u odnosu na GND. Posto je ADJ Lm-ova spojenina OPAMP i elko znaci da mozemo da gledamo samo Vout-Vin. Tako pise u DS. Sjeti se Borinog LM stabilizatora za pojacala za ulaznio dio...imamo na ulazu 34VAC koji preko dioda i kondenzatora taj napon dize na 56VDC izlaznog...razlika mu je 63VDC -48VDC=15VDC i to radi, jernije LM ADJspojeni direkt na GND. Da je spojeni na GND napon u startu bio bi 48V i bilo bi bum.

Znaci Vout-Vin uodnosu na GND.
Reply
Moze li na kraju suma svih korekcija da znamo kako da pokrenemo napajanje Big Grin
Reply
(09-03-2019, 11:52 AM)ronovar Wrote: Čitajući DS za TEXAS LM317T/337T podnose razliku ulaznog-izlaznog napona MAX 40VDC, pošto ja imam ulazni napon 27VAC (38,17VDC) a izlazni 24VDC to je razlika od 14,17VDC što je ispod MAX granice od 40VDC.

Napajanje je proradilo iz prve i mjereno na priklučcima kad je spojeni toroid na PCB sa 27,27VAC napon padne na 27VAC i tu ostaje...ono što sam primjetio je duuugoo vrijeme dok se napon ne podigne...i SK104-25,4 sa 15C/W ima kad se dodirne temperaturu oko 33C dok elektroliti na izlazu i onaj za AC Error OPAMP imaju temperaturu oko 36C, a sam OPAMP se dosta grije reko bih oko 35C.....vjerujem da je to zbog povišeg ulaznog napona koji toroid daje na ulazu u Active Servo PSU.

Evo i video snimke da se vidi kako se napon duugoo podiže (cca oko 90sec) i kako se brzo prazni AC kond kad se napajanje ugasi....

https://drive.google.com/file/d/1-KwTdft...sp=sharing

Kao da tu nema zenerke + diodice?
Proveri dali su korektno polarizirane!

[Image: attachment.php?aid=29839]

Tih 90sec+ dobivao je i @gorso69 u početku testiranja bez dodatka zenerke i diodice.
LP
Dragan
Reply
Svaka čast Dragan100.

Gledajuči shemu i PCB kako sam montirao kad sam mjenjao 22pF sa 220pF okrenuo sam za 180° i prvo mi je išla 1N4148 na R15 i na R16 a treba da prvo ide zener...zato se i grijao OPAMP i izlazni kondovi.

Odlemio sam 2V7 i 1N4148 i pošto nemam zenerice doma sutra ću kupiti u dućanu pa ću postaviti po gornjoj shemi kako je točno pa javim rezultate...ali sigurno je do toga.
Reply
(09-03-2019, 06:00 PM)ronovar Wrote: Svaka čast Draga100.

Gledajuči shemu i PCB kako sam montirao kad sam mjenjao 22pF sa 220pF okrenuo sam za 180° i prvo mi je išla 1N4148 na R15 i na R16 a treba da prvo ide zener...zato se i grijao OPAMP i izlazni kondovi.

Odlemio sam 2V7 i 1N4148 i pošto nemam zenerice doma sutra ću kupiti u dućanu pa ću postaviti po gornjoj shemi kako je točno pa javim rezultate...ali sigurno je do toga.

Grijanje nešto malo iznad sobne temperature je sasvim OK, 50°C je za nas ljude vruče, dok za elemente tek mlako :-)

Opamp radi sa izlazom na oko -2,5V i strujom cca 5-6mA kroz NEG napajanje -24VDC (kod POS Active servoa),


tako da uz svoju mirnu struju {cca 10mA (po DS) + 2x izlazniu struju cca 5-6mA}* cca22VDC = skoro 0,5W disipacije opampa za oba +/- napajanja kao dual opamp u 8-PDIL
PDIL kučište ima R_theta (Junction-to-PCBoard, +sa dodatkom bakra na PCBju} manje od 50°C/W
tako da sa tom potrošnjom ima normalnih oko 25°C iznad okoline.

Probaj sad kad si odlemio zenerice i diodice opet StartUP vreme, imačeš tih 90sec+ sigurno.

DropOUT {Vin - Vout} 317/337 imaš sad viši od kalkulisanih, pa če ti hladnjak biti nešto topliji !

Pozdravlja vas Draga100!
:-)
LP
Dragan
Reply
Probao sam spojiti bez diode+zener i isto se ponasa. Dakle "u tom grmu lezi zec" Smile

Sutra cu staviti te elemente i onda štoperica u ruke i maratonsko trcanje ko ce da bude brzi....dioda ili zenerica Big Grin

Za komplet shemu sa sitnim izmjenama ce biti sutra kad postavim elemente i elaboriram da je sve OK. Mada tu je shema samo dodatak 1N4148+2V7 i kalkulacija za drugaciji OPAMP otpornika...22pF zamjenjen sa 220pF (da nema overshoota ni ringinga) i..nista vise...to cu dodati u shemu pa da se moze iskalulirati za svaki drugi upotrijebljeni OPAMP.
Reply
Stavljene 2V7+1N4148 i PSU je proradio i to tek kako! Brzina startupa svedena je na oko 1sec (vrijeme punjenja 90%) nakon toga treba mu cca 3-4sec da fino se stabilizira na zadani napon (tih 10% koliko nam još fali do 100%).

Sve sada radi ali ja imam još uvijek problema sa prevelikim grijanjem, a to je da je C28 i C32 te C30 i C33 vruci kao SK104-25,4 hladnjak. I to me brine iz razloga što će s vremenom ta vrućina "isušiti" elektrolit u konenzatoru i on ce da mu se poveća ESR i ode u kratki spoj i naravno napajanje neće raditi. Ovo grijanje pripisujem prevelikom ulaznom naponu, pa sam mjerio sada kada je sve polemljeno kako treba i na ulazu na PCB su mi AC1 i AC2 26,80VAC što daje 37,90VDC (mi smo kalkulirali na 35VDC ulaza u simulaciji)...znači da LM-ovi se griju na (37,90VDC-24,00VDC * 0,05A(50mA struje koliko vuće)) 0,695W x 15C/W + 25C = cca 36C što je OK mada ja imam osjećaj kada taknem elektolite na izlazu da im je temperatura 50C..sad dali da vratim firmi koja mi je motala toroide i da mi srede napon na 24VAC kako sam im napisao ili da ostavim tako? Gledam na netu da se kod toroida uvijek stavlja 10% veci napon od deklariranog iz razloga kad se optereti da mu napon ne padne ispod deklariranog...znači 24VAC + 10%(2,4VAC) bi bilo 26,40VAC što je u blizu što ja mjerim (valjda mi je napon malo veći u utičnici pa zato ta mala razlika).

Evo upotpunjenje sheme za buduće graditelje PSU-a, samo obratiti pozornost na izračun otpornika kako je Dragan100 dao u prijašnjoj shemi u TINA-TI za različite OPAMP-e. Znači izmjena je samo dodatak 2V7+1N4148 i 22pF zamjeniti sa 220pF.

Evo i video snimke da se vidi kako to sad fino radi:

https://drive.google.com/file/d/1-NYSyi3...sp=sharing


Attached Files
.pdf   Active Servo PSU - Schematic.pdf (Size: 32,96 KB / Downloads: 8)
Reply
Drugi put naruči trafo tako da navedeš da je napon u neopterećenom stanju, jer ga ti koristiš sa dvadesetak posto i tu nema pada napona. Tako ja radim.

Možeš ubaciti i CRC nakon ispravljača pa na otporniku izgubiti pet-šest volti i još ćeš imati bolje napajanje.
Reply
(09-04-2019, 11:22 AM)ronovar Wrote: Sve sada radi ali ja imam još uvijek problema sa prevelikim grijanjem, a to je da je C28 i C32 te C30 i C33 vruci kao SK104-25,4 hladnjak. I to me brine iz razloga što će s vremenom ta vrućina "isušiti" elektrolit u konenzatoru i on ce da mu se poveća ESR i ode u kratki spoj i naravno napajanje neće raditi. 

Greju se elektroliti?????
To se desava samo ako su okrenutu kontra, i uz to pucaju ko petarde.
Novac je sredstvo a ne cilj.
Reply
Elektroliti su dobro okrenuti baš kako su na layoutu...da nisu istina na početku bi se grijali ali bi odavno vec bio BUM...a BUM-a nema.

Mislim da se zato griju elektroliti jer su blizu hladnjaka, i onda disipacija hladnjaka prenosi se putem zraka na elektrolite...a pošto je sav PCB stisnut-zgusnut to je efekt grijanja elektrolita...no još pored ta dva elektrolita u svakoj grani diode D11 i D19 kao i D12 i D20 su isto vruce kao i ta dva elektrolita na izlazu.

Hocu reci napon je na izlazu stabilan, nema opterećenja osim onog ukalkuliranog u simulatoru koliko je potrošnja elemenata na PCB i napon je stabilan oko svakih cca 5-6 sekundi promjeni se za 0,01V gore dolje i tu je zakucan tako da to radi...sad ili je ova gore teorija o blizini hladnjaka elektrolitima, ili je to zbog previsokog napona toroida (37,90VDC umjesto 35VDC koliko smo zeljeli imati nakon kondenzatora), ili to opako oscilira negdje nešto pa je potrebno staviti na osciloskop kojeg nemam.

Ili četvrta opcija imam FAKE LM-ove...ali sve sam naručivao iz FARNELLA tako da mislim da mi nisu uvalili fake-ove piše texas instruments na njima....

A ovako mi izgleda TEXAS LM317T:

https://www.ebay.com/itm/Texas-Instrumen...3614857118

Ili malo razmisljam posto sam dobio jeftino sa alixpressa Nichicon FW 220uF/50V da nisu mozda FAKE u smislu, na kucistu pise 50V a unutra 25V elektrolit, pa onda pošto je izlazni 24V to mu je vec opako na granici probojnog napona...posto nemam doma nikakvo napajanje da mu pustim npr 35VDC na kond pa da vidim dal ce da pukne, ali morat cu naci nacina da to provjerim..dakle samo ta 4komada elektrolita se na izlazu griju (220uF/50V) dok su svi ostali na PCB (ukljucijuic i u CRC) hladni ko led.

Montaza je kao sto je na PCB ali evo ponovo postavljam layout kako je montaza napravljena i slika prototipa:

[Image: attachment.php?aid=30875]


Attached Files Thumbnail(s)


.pdf   Active Servo PSU - Layout.pdf (Size: 93,33 KB / Downloads: 1)
Reply
Pozdrav,
Kolko sam video na snimku imas 32,48 pa 24,54 volta pa onda ode dole.
Meni se cini da je nesto kao kod mene sto je bilo.
Ako imas instrumenat sa skalom probaj.
A kondovi iz PRC su ti garant losi.Najlakse ti je da pronadjes PDF originala i izmeris tezinu ili ESR.
Reply
Pohvale @ronovar na vrlo lepo uradjenom PCBju!!!
Ti dodaci zenerke i diodice skupa sa kondičem zapravo se ni nevide, baš lepo sve sredjeno!

Video pokazuj da se zelena LED "pali" nešto sporije od crvene LED,
@ronovar: pogledaj kako se podiže izlaz NEG!

Hvala za prijedloge i @zbotic i @gosha i @belininja...!
Pohvala vrijedi, jer mi se takva forumska atmosfera baš i puno svidja! :-)

Ako su na ulazu svi kondovi u CRC "ladni", a samo oni u izlazu "topli",
onda kao što si napisao da su možda "fake" i na granici svog max napona (možda i preko)
jer ako bi imali oscilacija, grijali bi se nam više i neki otpornici i activa (opamp, 317/337).
Kond se grije ako ima puno AC amplitude sebi i slab je sa svojim ESRjem!
Svakako provjeriti osciloskopom dali je sve OK na izlazu,
pa i na izlazu opampa (pravi izlaz activ servoa je poslije otpornika na izlazu opampa, gdje se NFB zaokruži u loop!)
mada Activ servo ima u NFB cijelih 220pF, tako da nebi smijelo oscilacija biti!
Naravno, provjeriti!

Probaj @zbotic prijedlog,
zamjeniti R u CRC za vrijednost da na njemu (ili paraleli) izgubiš nekih 7VDC uz izlaznu potrošnju od 150-180mA
R_crc = 22 - 33R, barem 2W (sa 33R)

@belininja
Pogledaj redoslijed kalkulacija elementa za tvoj odabrani izlazni napon tu:
https://forum.yu3ma.net/thread-1728-post...l#pid96350

Tu je bila kalkulacija za Uout = 17VDC
sa ulazom Uin = ranga 24 - 26VDC poslije CRC ulazne filtracije
LP
Dragan
Reply
StartUP bi trebao izgledati otprilike ovako:
https://forum.yu3ma.net/thread-1728-post...l#pid96321

[Image: attachment.php?aid=30231]
LP
Dragan
Reply
@ronovar
izbaci te izlazne kondove i stavi neke koje imaš a da su kupljene kod renomiranih
vrednost nije toliko bitna sada, a napon 35V+

Taj Overshoot (zapazio iz videa @cakani) u početku može da je i do tih kondova!
LP
Dragan
Reply
Mislim da sam našao problem...imam doma još 22 Nichicon FW 220uF/50V

1komad  mjeri ESR 0.097R
21komad mjeri ESR između 0.118R do 0.146R

Na MESR-100 ESR-Metru u tablici piše 220uF/35V je MAX ESR 0.17R a na 63V je 0.16R...nemam na naljepnici 50V.

DS je ovaj ali ima samo ripple current pored kapaciteta/napona a nema ESR naziv...trebali bi da budu low esr a po ESR metru to nisu...molim mišljenje forumaša o izmjerenim ESR vrijednostima što mislite?

http://www.nichicon.co.jp/english/produc...s/e-fw.pdf

Imam i Nichicon FW 470uF/63V (koji ne stanu na PCB) ali radi usporedbe ESR im je oko 0.035R...znam da sa manjim kapacitetom ESR je veći, a sa većim kapacitetom ESR opada ali meni se čine ove gornje vrijednosti jako velike.


Osciloskop nemam (biti ce za Bozic), a struju kod NEG grane cu mjeriti kad sredim ovo sa elektrolitima jer mislim da su oni uzrok paljenja jedne diode prije druge.


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
ZAPAŽANJA:

- stavio sam poveci hladnjak na SK104-25,4 (stavio jedan na drugi i time dobio sa 15C/W na 10C/W)...sada je hladnjak hladan i tek nakon drzanja prsta na njemu 2min se osjeca da je tek nesto malo toplo - rekao bih oko 33C).
- izlazni elektroliti su duze hladni (iako je glavni hladnjak hladan), i onda primjetim da se prvo počnu grijati diode D19 i D20 pa kad se one ugriju onda se polako počinju grijati i izlazni kondovi i onda se počnu grijati D11 i D12..i tada postanu vruci izlazni elektroliti. Sad što da probam napraviti? Izlazne kondove sam izvadio izmjerio ESR i on je ugranicama sa tabele (oko 0,118 do 0,126R) i capacitance meterom sam mjerio i dobivam od 214uF do 221uF što je OK.

- mjerio sam pad napona na otporniku:

POS STRANA: R11(1k) => 21,78V što daje struju za OPAMP 21,78mA (positivna strana napajanja OPAMP-a)
NEG STRANA: R12(1k) => 21,83V što daje struju za OPAMP 21,83mA (negativna strana napajanja OPAMP-a)

Što je isto OK.

D9 (12V zener) napon je 12,08V
D10 (12V zener) napon je 12,22V

D19 i D20 napon je 321mV kada se napon stabilizira na izlazu, jer je toliko brzi startup da nemogu izmjeriti početnu vrijednost...pa me zanima dal da ipak kupim elektrolite 220uF/50V iz lokalnog ducana (mislim da je nekvio J.D proizvodjac) pa da probam ili nekvo trece rjesenje? Ovi kodnovi sto sam mjerio na PCB kad sam ih izvadio po ESR i Capacitance metru su ispravni.
Reply
Probaj nabaviti u lokalnoj radnji neke 100uF ili 220uF adekvatnog napona i probaj sa njima.
Teško je tako ocijeniti šta se dogadja, pogotovo bez osciloskopa.
Treba pratiti izlaz u AC domeni, pa i izlaz ActivServoa, da smo onda sigurni, dali su tu prisutne oscilacije, kakve... ili je to baš zbog tih izlaznih konda?
LP
Dragan
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)