Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 4.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LM4780 2x60W
(02-04-2022, 07:40 PM)Bocko Wrote: Trenutno, na novom sistemu sa LM4780 Smile 

LIČNO smatram da naša zemlja nema bratskije zemlje od Slovačke,opet jer su to na xy načina pokazali u skorijoj istoriji a PORED toga čujem i Zvonka Bogdana,pa i još po neke prizvuke drugih naroda... l koji čak i meni kao dođošu u Vojvodinu zvuče domaće. ukratko - bravo za izbor etno muzike pri prvom slušanju pojačala! 😀
"Претпоставка је мајка зајеба..." : Д.В. - Дуд
🇷🇸 🇷🇸 🇷🇸
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
(02-04-2022, 08:45 PM)Bocko Wrote: Eeehh, Aco, pravilo se u to "moje" vreme i kopija Acoustic-a od 100W, sa 8 komada 2N3055 u izlazu...
A gde su tek Mashall cevaši, koji su prangijali po tadašnjim gitarijadama...
Da je našoj deci da osete čari tih vremena, druženja a tek motocikli Smile

Baaaš skrenusmo (sa teme) Smile

setismo se u par minuta raskoraka 😀
"Претпоставка је мајка зајеба..." : Д.В. - Дуд
🇷🇸 🇷🇸 🇷🇸
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
(02-04-2022, 09:50 AM)NIXIE Wrote: To znam, nego tražim nešto bez izlaznog kondenzatora i jednostruko napajanje - bridge varijantu.

http://www.kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=8067

Idealno, možda, za to, što tražiš Smile
RK 8560

RK 8560 Audio pojačalo 2 X 40W/2Ω, Hi-Fi

Mali broj upotrebljenih elemenata je osnovna osobina ovog pojačavača, kao i velika izlazna snaga, uz upotrebu zvučnika impendanse od 2 ili 4oma. Od karakteristika, vredi napomenuti da je predviđen “stand by” prekidač, zaštita od kratkog spoja, termička zaštita, zaštita od obrnutog polariteta napajanja, kao i zaštita od pucketanja prilikom uključivanja i još mnogo toga. Sve to je urađeno sa integrisanim kolom oznake TDA8560Q koje predstavlja integrisani pojačavač B klase, snage 2 X 40W u BTL spoju.
Napon napajanja pojačavača je od 6V do 18V, a tipičan napon je 14,4V. To je zapravo napon akumulatora pri punom gasu automobila. Pri tome pojačavač troši 7,5A struje. Izlazna snaga kod zvučnika impendanse 4 oma je 25W, a kod 2 oma izlazna snaga iznosi punih 40W po kanalu.
Reply
Možda još bolji izbor;
RK 2005 Audio pojačavač 20W, Hi-Fi, u mostu

Ovo je pojačavač koji daje 20W čiste sinusne snage u frekventnom opsegu od 20Hz do 30.000Hz. Napaja se iz ispravljača, naponom od 6V do 18V i troši maksimalno 3A struje. Za izlaz se vezuju standardni zvučnici impendanse 4 ili 8 oma.
Reply
(02-04-2022, 09:18 AM)NIXIE Wrote: Jel ima neko jednostavno pojačalce sa čipom slično ovom LM4780, ali da bude sa jednostrukim napajanjem (19-24V) da dobro zvuči i da ima širok FR opseg? Treba mi kao probno pojačalo, rezervno pojačalo, za merenje zvučnika (opseg, impedansa,TS parametri), centriranje zvučnika pri zameni vešanja i slične namene. Bitno je da je minimalnih gabarita tako da stane u neku jeftinu kutiju sa Aliexpress-a, da ima sve moguće zaštite i DC izlaz. Takođe da ima ulaznu osetljivost barem 1VRMS ili manje, kako bi ga lako pokrenuo sa eksterne zvučne kartice. Imam neka brick napajanja 19,5V - 90W i 24V - 120W. Oba su solidnog kvaliteta i snage (nisu ona najgora, 120W je od ASUS laptopa).

Ako odgovara Apex fh9 imate plocice
Reply
Mora biti jednostruko napajanje. Poručio sam TDA7396, pa kako ispadne, to se sklapa bez PCB ladno. Samo - ulaz vežem na GND i sve radi kao SE sa + ulazom. Da ne kvarim više temu, over and out.
Reply
Dugo je i trajala radost Sad 
Sinoć dođem sa posla, kad u radionici sinak opet ušao u "sitna crevca" i raspakovao pojačalo... 
Reko, ide da stavi od onijeh zelenih Muse buba, umesto keramike, a ono...
Keramika od 100nF/50V u paraleli Elka pukla pri uključivanju pojačivača i ugljenisala pločku, vidi se posle pranja alkoholom...
Sistem je preživeo, radio je još kratko, dok se nije stiglo isključiti Sad
Nećemo spašavati pločku, ima se još koja, nego "glavu", LM4780 Smile

Dilema-trilema:
postaviti odgovarajuće vrednosti blokova i istog napona, ovde 50V,
postaviti odgovarajuće vrednosti blokova ali 100V,
postaviti TH blokove?


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
Na žalost to sa SMD keramikom se dešava baš tako, probije u kratak spoj kondenzator zbog napona i na tom mestu se upali i uglavnom ugljeniše pločicu.

Potencialno taj rizik imamo i na BatoMM stim što smo nivo rizika delimično smanjili sa upotrebom kondenzatora 2x većeg radnog napona od nominalnog napona, tamo je Vrail oko 50V i stavljeni su kondenzatori za 100V.
Za sad na sreću niko nije imao takve probleme sa BatoMM.

PS: Postoje MKP i FPK kondenzatori u SMD kućištu koji nemaju takve probleme, samo jedan kondenzator košta skoro kao svi ti kondenzatori sa pločice.
TH kondenzator MKP tipa (FKP nema u tim kapacitetima, tj ima ali su kao kutija šibica jedan) je bolji od bilo koje keramike.
Reply
(02-14-2022, 09:53 PM)Bocko Wrote: Dilema-trilema:
postaviti odgovarajuće vrednosti blokova i istog napona, ovde 50V,
postaviti odgovarajuće vrednosti blokova ali 100V, 
postaviti TH blokove?

Imas jos jednu opciju, da ne postavis nista. Poskidaj de "bubacke" i poslusaj amp (a znas kako je zvucao sa njima), pa vidi ima li razlike.
Novac je sredstvo a ne cilj.
Reply
(02-15-2022, 09:40 AM)Gosha Wrote:
(02-14-2022, 09:53 PM)Bocko Wrote: Dilema-trilema:
postaviti odgovarajuće vrednosti blokova i istog napona, ovde 50V,
postaviti odgovarajuće vrednosti blokova ali 100V, 
postaviti TH blokove?

Imas jos jednu opciju, da ne postavis nista. Poskidaj de "bubacke" i poslusaj amp (a znas kako je zvucao sa njima), pa vidi ima li razlike.

operi alkoholom i pali...
nadam se da integrisano kolo nije otkazalo. ja sam spalio jedan primerak kada sam kratko spojio minus napajanja i masu.
Reko sam ti sve. a pomenuo te ne. ipak sada znaju svi. da si to ti
Reply
Ne vidim razlog da se svi ti sitni SMD keramički koji su potencijalno opasni ne zamene blokovima od 63V ili 100V, Wima MKS2 i MKS4 recimo oni su tanušni. Mesta ima. Sve se zalemi lepo odozdo, može i da se zalepi jednom kapljicom termo lepka, a i ne mora.  Malo se podigne pločica ako nešto od toga dodiruje kutiju i gotovo. 470nF ako je debo, stave se dva od 220nF.

http://www.kelco.rs/katalog/komponente.p...oupweb=585
http://www.kelco.rs/katalog/komponente.p...oupweb=581
http://www.kelco.rs/katalog/komponente.p...oupweb=587
Reply
Da, treba poslusati NIXIja, komplikovana je situacija na relaciji nabavka i vrste keramika, i ono šta mi želimo da to radi.

Ako već ne mogu da se biraju X7 ili X8 keramike, ili trgovci uvaljuju koješta rebrendovano, sam barijum titanat je problematična keramika, naročito temperaturno. Plus sto menja kapacitet i nema baš prediktivno ponašanje ako se greje i ako je pod maponom.

Naponska margina kondova je bar40%, pa sumnjam da je 20v skočilo na 70, ali temperatura im urniše karakteristike, osim ako nisu od baš baš stabilne fele.
Reply
Drugari, rešeno je, da to budu blok TH blokovi, sada, kojeg napona?

Profesore, oprano je to već alkoholom, no je dvoslojna štampa i sasvim je propaljena pločka i uništeni su vodovi na obe strane...
Ima se nova Smile i svi elementi će biti novi, osim Lm4780 Smile
Reply
Pa 63VDC poliester je minimalno. 100V ako može uzmi njih. To ti je sve za šaku dolara.
Reply
Sumnjam da je problem u samim kondenzatorima.
Moguće je da su pregrejani pri lemljenju.

Ja sam sličan problem imamo kod SMD kondenzadora na napajanju koje sam radio za LME49810 gde su mi se pri prvom uključenju zapalila 3-4 kondenzatora u nizu.
Inače u tom napajanju se nalazi gomila takvih kondenzatora.
https://forum.yu3ma.net/attachment.php?aid=8927
Pretpostavljam da je problem pregrevanje pri lemljenu zato što se nalaze u nizu i bili su prvi zalemljenni od gomile njih.
Logično je da sam se i više trudio oko njihovog pozicioniranja pošto sam imao malo iskustva oko lemljenja SMD komponenti.
Kasnije mi se ruka opustila... Smile

To je jedini slučaj te vrste a kasnije sam ih svuda koristio.

U svakom slučaju, ukoliko se bojiš SMD keramike, ti slobodno zalemi blokove sa donje strane direktno na nožice elektrolita.
I onako sam SMD birao samo zbog prostora.
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
Smd keramike su bile supersrećno prihvaćene kada su se pojavile. Kada su se pojavili problemi, nije bilo lako povezati keramike kao uzrok.

Ozbiljne firme, tipa TDK daju detaljne karakteristike, gde se vidi zavisnost kapaciteta od temperature, dešavanja pri lemljenju ako se prebaci kirijeva temperatura, ili ako se naponom priđe nazivnoj vrednosti, keramici pada kapacitet i 70-80%. Pa umesto 100n se dobije 20-30, ili od 10n recimo 3nF

Pa ako se nagomilaju detalji u ambijentu, temperatura, napon promene nisu male, efekti su takvi, a rad kola zavisi od pozicije keramika.
Nakon višegodišnjeg oduševljenja, gledam da ih izbacim gde god mogu osim ako im nije baš ugodno okruženje i bez naprezanja u radu.
Reply
Lightbulb 
Da se "razdužim" i u ovoj temi: 
Sinak već uveliko sluša popravljeno pojačal©e, nova je pločica popunjena, sa TH, što se moglo, ostalo ipak keramika višeslojna, no za 100V, ulazni kondovi postavljeni odozdo, Muse zelene bipolarne, od 4,7uF/25V, i čip, koji je preživeo odlemljivanje i skidanje sa pločke... Sve ostalo sa stare pločke se nije moglo iskoristiti, ni ispravljačke diode, tesne rupe i neće ni sa duvaljkom...
Bilo i kod sestre na rođus žurci i "preživelo"  Big Grin Hocemo jos

Dodat je i RC član za gašenje kontraelektromotorne sile pri 0/1 na primaru trafoa, ima si i bolji ulazni kabal, "no je krut" i ne može da se drnda po sobi, pa je pijačarac "dovoljan"

A i otresao je sunđerasto vešanje CAT zvučnika, pa je drugi set CAT-a u sobi, a u pripremi je D200, sve sa Ciare 300W zvučnicima, neće se trebati ni prašina sa prozora brisati, sama će popadati! Smile Smile Smile


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
Bilo i kod sestre na rođus žurci i "preživelo" 

Znači prošlo je eksploataciona ispitivanja Big Grin

Svaka čast klincu, sad neka malo juri žeMske da slušaju ploče  Cool Wink
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)