Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fisher CC-7000
#41
Mase su povezane isto kao pre 100%, nista menjao nisam.

Sad poredim plocice i semu/manual strana 3/4 i sve je povezano kao na toj semi.
Sutra cu sklopiti preamp pa probati da odspojim masu koja ide od plocice ulaznih rca do sasije.
Cini mi se da moze biti bas tu petlja.

Ps
Hvala Vlajko.


Attached Files
.pdf   fisher_cc-7000_service_en.pdf (Size: 5,36 MB / Downloads: 4)
Reply
#42
je li to samo na phono ili na svakoj sekciji, zaboravih?
"Претпоставка је мајка зајеба..." : Д.В. - Дуд
🇷🇸 🇷🇸 🇷🇸
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#43
Na svakoj.
Reply
#44
E sad si ga totalno s#ebo. Baci ga i kupi drugi! Tongue
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#45
Jes vala...
Nego, moze li preveliko pojacanje praviti ovakav zvuk?
Reply
#46
(04-03-2016, 04:52 PM)Аритон Wrote: Jes vala...
Nego, moze li preveliko pojacanje praviti ovakav zvuk?

Pa pojacanja sklopova cini mi se da nisi menjao, definisana su otporima povratne sprege oko operacionih.

Nego, jel se secas, jel bilo tog bruma i pre refresh-a?
Reply
#47
da sjetih se,mislim da je važno napomenuti da brum postoji samo kad je potenciometar pred i na samom kraju,kao i da se događa i kad je ulaz u kratkom spoju.
"Претпоставка је мајка зајеба..." : Д.В. - Дуд
🇷🇸 🇷🇸 🇷🇸
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#48
Pozdrav momci.Evo malo i ja da se ukljucim.Gledam kako se mucite pa da malo pomognem ako mogu.Taj brum se javlja ako se mase signala i napona na svojim putevima ukrste na neki nacin.Prvo da ti nije koji cinc otpozadi dohvatio kuciste.Drugo iz posta 20 as prve slike gde ide ona zica za masu? Trece ja mislim da ima razloga sto je most zica imao razmak a ti si stavio zice u boji tako blizu jedna drugoj.Da nisi zaboravio da iz zvezdista mase odvedes kabal do sasije.Obavezno sasiju samo na jedno mesto da ne tece struja kroz nju vec da bude kao kavez.Za sada toloko od mene.
Pozdrav MILAN
Reply
#49
(04-03-2016, 05:02 PM)Vlajko Wrote:
(04-03-2016, 04:52 PM)Аритон Wrote: Jes vala...
Nego, moze li preveliko pojacanje praviti ovakav zvuk?

Pa pojacanja sklopova cini mi se da nisi menjao, definisana su otporima povratne sprege oko operacionih.

Nego, jel se secas, jel bilo tog bruma i pre refresh-a?

Otpornici su ostali istih vrednosti. Postoji li zvuk prevelikog pojacanja ili sam u zabludi?
Pre je bilo suma u visokim koliko hoces a ovog bruma u niskim frekvencijama se ne secam.

(04-03-2016, 08:15 PM)HomeMadeAudioProject Wrote: da sjetih se,mislim da je važno napomenuti da brum postoji samo kad je potenciometar pred i na samom kraju,kao i da se događa i kad je ulaz u kratkom spoju.
Tacno tako.

(04-03-2016, 08:56 PM)cakani Wrote: Pozdrav momci.Evo malo i ja da se ukljucim.Gledam kako se mucite pa da malo pomognem ako mogu.Taj brum se javlja ako se mase signala i napona na svojim putevima ukrste na neki nacin.Prvo da ti nije koji cinc otpozadi dohvatio kuciste.Drugo iz posta 20 as prve slike gde ide ona zica za masu? Trece ja mislim da ima razloga sto je most zica imao razmak a ti si stavio zice u boji tako blizu jedna drugoj.Da nisi zaboravio da iz zvezdista mase odvedes kabal do sasije.Obavezno sasiju samo na jedno mesto da ne tece struja kroz nju vec da bude kao kavez.Za sada toloko od mene.
Pozdrav MILAN

idemo redom...
Rca ulazi i izlaz nemaju dodirnu tacku sa sasijom. To sam prvo proverio, to su dve zasebne plocice i sa plocice in aux, tuner, phono osim svojim direktnim kablovima do selektora, masa ide i preko dve keramike 4700pF kabalom na sasiju. Phono ide direktno u svoj preamp. Mislio sam  da je tu problem ali nije.
[Image: image.jpg]
[Image: SAM_1649.jpg]

Zica za masu iz posta 20 ide na sasiju zajedno sa masom elektrolita i tu se spaja sa masom iz trafoa.
[Image: SAM_1617.jpg]

Evo kako je bilo ranije vezana..
[Image: pre.jpg]

ovako je sada...
[Image: 646.jpg]

Trece, kada se sabere debljina izolacije izmedju dva voda izadje skoro na isto.

Nisam zaboravio nista.
Pozajmio sam malo bolji unimer i merio otpore od tacke spajanja masa na sasiji zvezdista kod trafoa do ulaznih i izlaznih rca.
Izmedju mase izlaza kod rca i tacke zvezdista je 0.80R dok su sve ostale do 0.10R. Pre nego sto sam zamenio kablove od volume pota do preampa svojim unimerom izmerio otpor od 2R. posle zamene se brum umanjio ali mi se cini da je tu i dalje neki zajeb.

Ovde su izmereni naponi...
[Image: fisher_c2.jpg]
Reply
#50
Pokušaj napraviti izmjenu po sliki:



Postavljanjem večih elektrolita popravili smo filtraciju, ali su nam udarne struje punjenja konda veče,
ostalo je isto što je i bilo pre refreša, ali sada taj "brum" udarnih struja bude sovraponiran u našu referentnu masu,
koja bi trebala biti izmedju glavnih elektrolita (1),
eventualno posle još dodatne filtracije RC (R39-C33, R40-C34)
u tački (2)

Išao bi ovim modifikacijama:

-Srednji vod trafoa trebao bi iči pravo izmedju elkosa C31/C32
-referentna masa predpojačala trebala bi iči izmedju C33/C34 (vidi plava isprekinjana linija 2)
-chassis E (šasija) dobije referencu za kavez baš iz te tačke C33/C34
Prije nego se vezuje masa na šasiju, ohmmetrom preveriti dali možda nisu več mase ulaza/izlaza u nekom kontaktu sa šasijom (@cakani je več na to opozorio),
ako je tako pronači taj spoj i nekako ga izolirati.
Kontakt sa šasijom SAMO na predvidjenom mestu!

-ako nismo uklonili brum ovim gornjim, pokušati sa crvenom punom linijom (1) umesto isprekinjene plave linije (2)


----------------------------------

Iz Bracine tabele trafo snubbera pronadji vrednosti C - RC po snazi tvog trafoa, pa stavi ispod PCBja u blizini greca DO1

----------------------------------

Lp
Dragan

EDIT:
Kasnije se možemo pozabaviti i sa korigiranjem napona +/- 17VDC da budu podjednaka.
LP
Dragan
Reply
#51
(04-04-2016, 08:03 AM)Dragan100 Wrote: Pokušaj napraviti izmjenu po sliki:



Postavljanjem večih elektrolita popravili smo filtraciju, ali su nam udarne struje punjenja konda veče,
ostalo je isto što je i bilo pre refreša, ali sada taj "brum" udarnih struja bude sovraponiran u našu referentnu masu,
koja bi trebala biti izmedju glavnih elektrolita (1),
eventualno posle još dodatne filtracije RC (R39-C33, R40-C34)
u tački (2)

Išao bi ovim modifikacijama:

-Srednji vod trafoa trebao bi iči pravo izmedju elkosa C31/C32
-referentna masa predpojačala trebala bi iči izmedju C33/C34 (vidi plava isprekinjana linija 2)
-chassis E (šasija) dobije referencu za kavez baš iz te tačke C33/C34
Prije nego se vezuje masa na šasiju, ohmmetrom preveriti dali možda nisu več mase ulaza/izlaza u nekom kontaktu sa šasijom (@cakani je več na to opozorio),
ako je tako pronači taj spoj i nekako ga izolirati.
Kontakt sa šasijom SAMO na predvidjenom mestu!

-ako nismo uklonili brum ovim gornjim, pokušati sa crvenom punom linijom (1) umesto isprekinjene plave linije (2)


----------------------------------

Iz Bracine tabele trafo snubbera pronadji vrednosti C - RC po snazi tvog trafoa, pa stavi ispod PCBja u blizini greca DO1

----------------------------------

Lp
Dragan

EDIT:
Kasnije se možemo pozabaviti i sa korigiranjem napona +/- 17VDC da budu podjednaka.

Upravo sam probao varijantu jedan, brum je jos izrazeniji.
Idem na varijantu 2.

Ps
Rca nemaju nikakvu dodirnu tacku sa sasijom.
Reply
#52
Pozdrav drustvo
Prvo da se zahvalim Draganu100 na zivacima za moje ludilo...
Blagodarim Dragane!

Elem, posle raznih kombinacija zavrsih ovaj preamp...
[Image: SAM_1778.jpg]
svasta nesto sam pokusao, uglavnom bruma vise nema, ostalo je malo suma i to kada je vol pot negde na 30/32
[Image: 1_Pot.jpg]
ali kada je vol. pot odvrnut do kraja, na 40, sum je jedva cujan i to nocu.
Probao sam i zamenom sa dva razlicita nova Alps pota ali promena nije bilo osim da Alps ima losiji zvuk od originalnog Noble.
Probacu da napisem redom, koliko se setim, sta sam/smo radili...
Posle zamene otpornika, kondezatora i otprilike treceg ozicenja u preampu...
[Image: image.jpg]
resih da iscupam trafo iz starog ruskog gramofona koji je imao sekundar 2X19VAC i posto nikada nisam rasturao torus trafo resim da pokusam da ga otvorim i odmotam sekundar do 2X16VAC koliko je bio i originalni EI trafo a i da naucim ponesto pride...
[Image: image.jpg]
i uspeo sam u tome.
Super je torus samo mi nije jasno cime su ruje ulepili lak zice, bez razredjivaca je nemoguce skinuti tu lepljivu masu sa ruku.
Montirao, oklopio trafo mi metalom, povezao i poslusao preamp..
[Image: image.jpg]

Brum je nestao, ostao je samo sum prilicno glasan ali se zvuk samog preampa poboljsao.
Onda resim da ocistim sve dzekove, preklopnike i potove... mada nisu suskali ili krckali...
[Image: image.jpg] [Image: image.jpg]
[Image: image.jpg] [Image: image.jpg]
[Image: image.jpg]
Usput uspem da shebem balanns pot pa sam jurcao isti i jedva nabavio nov.
Tu sam imao blagog poboljsanja, sum se stisao ali je i dalje cujan.
Zamenio tranzistore, Q1/Q2 2SC945 i Q3/Q4 2SC2240  
Sledeci korak je bio dodavanje otpornika i kondenzatora na sve ulaze, kod RCA, preampa osim na phono ulaz, tu sam dodao samo kondenzatore 100pF
[Image: Input_PRE.jpg]
i ovim korakom se sum malo utisao kada je vol. pot odvrnut do kraja i tu sam prvi put primetio da se sum pojacava kako stisavam pot do polozaja 30 pa se od tog polozaja ponovo utisava.
Takodje sam primetio da kada je selektor na aux a monitor prebacim sa source na tape1 ili tape2, sum se duplira/duplo jace se cuje.

Onda sam menjao vol. potove misleci da je tu problem ali bez uspeha, originalni Noble 2X250K vol. pot zvuci ubedljivo bolje od plavog Alpsa.
Dragan100 je ovde vec prihvatio da se ja ustvari ludo zabavljam pa je dalje sve islo lakse...
Onda je Dragan predlozio da se neki vodovi izvedu drugacije i to sam uradio uz pomoc skalpela...
[Image: 9_3_Loudness_2.jpg]
Tu se sum jos malo utisao kada je vol pot na 40, takodje i kada ga stisavam do onog famoznog polozaja vol pota na 30 .

Posto ja nemam osciloskop a Aca-HMAP je pobegao u germanske krajeve, padne mi na pamet da probam da usnimim ove sumove direktno na komp, zvucna je sb-live-gold davno kupljena, ovaj racunar inace sluzi samo za snimavanje zvucnika Holmom...
Ovo je snimak zvucne, u njenom kontrol panelu Vol podesen na 100% i cekiran line-in 1 kao jedini kanal za snimanje i takodje podesen na 100%, svi ostali filteri, ulazi i izlazi iskljuceni
[Image: zvucna.jpg]

Povezem izlaz preampa direktno u line in zvucne kratkim kablom, na preamp nista nije povezano, svi filteri iskljuceni, selektor preampa na aux, vol pot na 40
[Image: sum_izlaza_preamp_aux_volume_100.jpg]
sum izlaza preampa selektor na aux+tape1, vol pot na 40
[Image: sum_izlaza_preamp_aux_tape1_volume_100.jpg]

sum izlaza preampa selektor na phono
[Image: phono.jpg]

Imao sam jos ovih snimaka preampa u ovom stanju, sa do tada uradjenim izmenama ali su misteriozno nestali sa kompa...

Sledeci korak je bio poboljsati napajanje sa LM317/337 pa poslusati
Ovo je sema po kojoj sam radio
[Image: 9_2_LM317_LM337_I.jpg]
ovako izgleda u mojoj prvoj izvedbi, kasnije sam zamenio grec, dodao otpornik za Pow.led diodu..
[Image: 9_0.jpg]
[Image: 9_1.jpg]
ugradjena u preamp
[Image: image.jpg]
i podesavao napon dok na LME49720 ic-u nisam dobio +-17V
Poslusao preamp i odusevio se zvukom, napretkom, ma ne moze se porediti zvuk pre i posle ugradnje LM stabilizacije... kao da je drugi preamp.
Onda smo resili da se preamp jos malo, fino ustelujemo..
C14/15 u loudness kolu od 27nF su zamenjeni sa blokovima 33nF
R39 i R40 smanjeni sa 150R na 33R i sada je napon na LME ic-u +-17.18V

R15 i R16 pre NE5532 smanjeni sa 100R na 22R i sada je napon na NE ic-u +-17.00V
U phono preampu na mesto otpornika R7 i R8 od 390R ugradjeni otpornici od 270R
R3 iR4 od 100K zamenjeni sa 270K i preko njih dodati kondenzatori od 100pF
[Image: 11fishe.jpg]
[Image: image.jpg]
Na donju stampu preampa gde su preklopnici, odozdo i gde je moglo sa gornje strane nalepio pvc-alu foliju koju sam vezao na masu i dodao sam mesing lim, oklopio sam i vol. pot mesimg limom, plocicu ulaznih rca takodje oblepio pvc-alu foliju pa sada iznutrice preampa izgledaju kao iz neke price o teoriji zavere..
[Image: SAM_1788.jpg]

Snimio sam sum jos jednom...

Samo zvucna bez icega prikljucenog i sa otpornicima 1K na izlazu
[Image: 01_samo_zvucna_sa_1_K.jpg]
zvucna samo sa kablom u line in ulazu
[Image: 02_zvucna_sa_kablom_u_line_in_ulazu.jpg]
povezan preamp, svi filteri iskljuceni, selektor na Aux-u, vol pot na 0
[Image: 03_preamp_selektor_na_aux_vol_pot_0.jpg]
preamp, svi filteri iskljuceni, selektor na Aux-u, vol pot na 22
[Image: 04_preamp_selektor_na_aux_vol_pot_22.jpg]
preamp, svi filteri iskljuceni, selektor na Aux-u, vol pot na 30
[Image: 05_preamp_selektor_na_aux_vol_pot_30.jpg]
preamp, svi filteri iskljuceni, selektor na Aux-u, vol pot na 40
[Image: 06_preamp_selektor_na_aux_vol_pot_40.jpg]
preamp, svi filteri iskljuceni, selektor na Aux-u, ulaz aux kratkospojen, vol pot na 40
[Image: 07_preamp_selektor_na_aux_aux_kratkospojen_ula.jpg]
preamp, svi filteri iskljuceni, selektor na Aux-u, na ulaz aux povezan cd, vol pot na 40
[Image: 08_preamp_selektor_na_aux_na_ula_povezan_cd_vo.jpg]
preamp, svi filteri iskljuceni, selektor na phono, vol pot na 40
[Image: 09_preamp_selektor_na_phono_vol_pot_na_40.jpg]
preamp, svi filteri iskljuceni, selektor na phono, ulaz phono kratkospojen,vol pot na 40
[Image: 10_preamp_selektor_na_phono_phono_kratkospojen.jpg]
preamp, svi filteri iskljuceni, selektor na phono, na ulaz phono povezan gramofon,vol pot na 40
[Image: 11_preamp_selektor_na_phono_na_ulazu_povezan_gr.jpg]

Meni je sada zvuk ova dva op-ampa neverovatan i bas sam zadovoljan dobijenim.
Ko hoce moze poslusati kako zvuci zvucnica Pioneer pn-3mc+NE5532P+LME49720NA
usnimo sam nekoliko numera, bez filtera i bez obrade wav fajla
https://drive.google.com/file/d/0B_bKBDw...sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B_bKBDw...sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B_bKBDw...sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B_bKBDw...sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B_bKBDw...sp=sharing

Ps
verovatno sam zaboravio koji detalj, ako se setim napisacu
Reply
#53
Svaka cast na trudu. Verujem da se iz ovoga dosta naucilo. Siguran sam da ces uzivati  u zvuku ovog preampa.
Reply
#54
Još jednom sve pohvale ARITON!!!

Mirno i korektno si sve predloge prvo komentirao a kasnije sproveo u delo,
izmedju "milion-miliardi" snimaka šuma, terminisanja ulaza, izlaza, pa stavi to tu, ono tamo, kratkospoji ovu sekciju-snimi,
... pa izmedju preslušavanja za nekim poboljšanjima, uspjeli smo i izmjedju kolorirati zvuk i to samo adaptacijom impedance
(He..., pa naravno ...BW)
U nekom trenutku se i izgubili, šta smo več prije napravili (potrajalo je to naše dopisivanje ... :-) ),
i kako je to ispalo na merenju i naravno slušnom testu!

Zapravo išli smo prepravkama iz izlaza prema ulazu, kako bi bili non stop u nekoj primjeri sa ukupnim šumom,
naravno svaki put i test zvučnog utisaka promene, onda dalje sledećim korakom...

Šta je ostalo od originalnog preampa?
:-)

-PCB, i još se ju je skalpelom i kvalitetnim koaksom zaobišlo, zbog bruma i "sada mogu reči fantomskim - šumom",
koji se je podvukao u signal.
-potovi i selektori (očiščeni i naravno premereni, i tu se je odmah vidjelo poboljšanje od cca 0,5-2dB manjeg šuma)
-drugo mislim da je Ariton sve promenio, vidi se i po slikama, dosta "buranije" ostalo...:-)

Fascinantna je slika šuma Phono ulaza, okruženje je prepuno 50Hz šuma i njegovih viših harmonika, pa ako pogledamo
tu sliku od nekih 350Hz pa naviše:
-uočimo prvo RIAA karakteristiku, naime niske freq pojačava više a prema višim freq upada baš po toj krivi,
-oko 1KHz (gdje nam je ref.tačka) iznenadilo me kako je to zapravo tiho!!!
 
OK, Synthesis loadom još bi malo utišali! cca za 2-2,5dB:-)
Možda i posebnom napajanju samo Phono ICja, recimo LME48720 kao dual power supply!
-sa izrazitim poboljšanjem PSSRja
LP
Dragan
Reply
#55
Pridružujem se čestitkama za ovaj lep rad.

Pre odluke da li  da se ide na bolji regulator za RIAA stepen, predložio bih da se postojeći regulatori sa LM317/337 poboljšaju na način opisan ovde (v. sliku Bad (left) and correct (right) wiring of the LM317...):

http://www.tnt-audio.com/clinica/regulat...ce1_e.html

To je jednostavna izmena koje popravlja izlaznu impedansu regulatora upravo tamo gde je to najpotrebnije, tj. na tonskim učestanostima.

Pozdrav
Reply
#56
Bravo!
SIguran sam da ste se ludo zabavljali. Big Grin
Mogu da priznam da je vredelo...
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#57
@Ariton:
Svaka čast na strpljenju i rezultatu! Smile
Reply
#58
Hvala vam svima!
Naucilo se mnogo. Inace ne radim nista dok ne ukapiram sta u stvari radim ili dobijam tim radom pa je sada Dragan izdvojio dosta vremena da odgovori i da objasnjenja na moje 1000zasto?. Zaista sam mu zahvalan na tome.
Prosli put mi je Emisar otvarao oci oko ampa, sada Dragan, ovaj forum je prava riznica LJUDI.
Hoce Dragan jos da se sigramo a ja bi ipak da malo slusam preamp pa cemo videti...
Braco, hvala na predlogu razmislicu kako to da izvedem, mislim da ce morati da se uradi, nacrta kompletno nova plocica.
TDA, skini Dzonija pa poslusaj ako vec nisi, bas me zanima kako ti zvuci na B/W zvucnicima. Ti si vec iskusio koliko znam biti tezak kada mi nesto nije jasno...
Bocko strpljenja imam no me drugo hara..
Veceras sam probao totalno glupu stvar, potrazim na netu slike ovog preampa ali sa zadnje strane i nadjem nekoliko njih u svom kompletnom sistemu i svaki ima jedan kratkospojen ulaz na tape1 ili tape2.
Probam to, kratkospojim jedan tape ulaz i famozni sum se drasticno smanji.
Probacu da ponesem preamp i komp kod drugara i da usnimim u drugom ambijentu, na nepunih 10m od mene se nalazi trafo stanica pa pomisljam da su onih 50hz njena zasluga.
A i dogovoren je revans sa yamahom c4 da vidim, cujem gde smo stigli.

Jos jednom Hvala svima.
Reply
#59
(05-20-2016, 09:45 PM)Аритон Wrote: Braco, hvala na predlogu razmislicu kako to da izvedem, mislim da ce morati da se uradi, nacrta kompletno nova plocica.

Ne mora da se radi nova pločica.
Potrebno je samo na pločici postojećeg regulatora odvojiti čvorište pina Adjust od mase I povezati ga sa tačkom na preampu gde je priključena masa regulatora.
Uzimajući pozizivni regulator kao primer, to znači da krajeve C1, C2 i trimera 4K7 koji su sada na masi regulatora treba otkačiti od te mase, povezati ih u čvor i taj čvor posebnom žicom povezati sa preampom na mestu gde je priključena masa regulatora.
Na taj način se dobija tzv. "Remote ground sense" veza mase na mestu potrošnje, tako da regulator tada ima nižu izlaznu impedansu.

Pozdrav

P.S. Ako dobro vidim, upredena parica (belo/crveno) nosi vruće krajeve poz. i neg. napona, dok je vod mase zajednički. Korektno rešenje je upredanje individualne vruće i hladne veze poz. i neg. regulatora, bez obzira što je masa zajednička na pločici regulatora. To znači da je na pločici regulatora potreban priklučak sa četiri kontakta, po dva za svaki polaritet.
Reply
#60
drug,SVAKA ČAST na trudu i volji, a i Draganu 100 naročito ako je prošao kao onaj čika što ti je ugađao baseve... Smile
"Претпоставка је мајка зајеба..." : Д.В. - Дуд
🇷🇸 🇷🇸 🇷🇸
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)