Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hladan toner - transfer?
#1
https://youtu.be/HBIxvwZ_0og

www.instructables.com/id/Heatless-cold-Toner-Transfer-for-PCB-Making

djeluje interesantno...
Chop your own wood and it will warm you twice
Reply
#2
Vrlo interesantno, trebalo bi ovo isprobati... Wink
Verujem da bi se ovim postupkom resio i problem poroznosti tonera kod vecih povrsina mase, koje cesto budu pune "tackica" ako se pre nagrizanja plocica ne stavi u kutiju sa acetonom ili razredzivacem na dnu, da isparenja omeksaju i spoje nevidljive rupice...
I'm gonna live forever or die trying...
Reply
#3
Ja sam probao da ispratim video sto bolje ali nisam zapazio da se spominje od kolko je posto alkohol i aceton, razemeru sam video i razumeo...
Reply
#4
Malo mi deluje skakljivo nisanjenje otiska na vitroplast. Ok mali komadi ali neka veca ploca. Opet kod vece ploce to treba ravnomerno stisnuti ne deluje mi da one dve dascice i stega mogu to bas najbolje resiti. Opet treba isprobati pa videti. Ovo otvara i ideje za ekserimentisanje npr kombinacija nitro i alkohol.
Reply
#5
Ljudi,

Nema ništa bez fotopoustpka!
Nije koplikovan, nije ni nešto skuplji i ko ga jedanput savlada - neće mu na pamet padati
nikakva peglanja, toner transferi i slično ...

Sa foto postupkom bez problema pravite vodove od 0.25mm (10 mila) debljine a i tanje
a da vidim sa ovakvim postupcima fine vodove i male razmake izmedju vodova ...

Pozz
Reply
#6
A što je najgore, ništa ove alternativne metode nisu brže od fotopostupka.

Nagrizanje sledi u svakom slučaju,
- a tvrdim da je brže odštampati na pausu ili OHP filmu pipremu koju odmah stavimo
na fabričku foto oslojenu pločicu, osvetlimo 5min i razvijemo u razvijaču.

Jedino ako sami oslojavamo pločice sa Positiv sprejom onda je sporije!
Ali mislim da retko ko više sam šprica ploče, već se kupuje oslojen materijal.

Ne zamerite, ali ovo je moje mišljenje.

Pozz
Reply
#7
Slažem se sa Željom. Jedina stvar je da se mora imati više "aparature" ali to ne bi trebao biti problem. Jedino di se ne slažem je kupovanje već oslojenih pločica. Kod nas u Hrvatskoj su besramno skupe a i pitanje je kakav je lak na njima. Preko 10 godina sam također koristio positiv sprej koji pojeftinjuje izradu ali je problem kada je limenka pri kraju ponestane tlaka i iako ima laka u njoj mora se baciti,a bome niti sprej nije jeftin.
Uglavnom kako radim i PCBe po narudžbi svugdje di uštedim a da kvaliteta PCBa ostane ista ili bolja je bolje za mene pa sam zbog toga uzeo onu foto foliju i ona mi se pokazala najisplativijom.Vjerujem da dosta ljudi ne radi fotopostupkom jer im nije potrebno a u nekim slučajevima treba duže da se napravi PCB.

Ali zapravo svo to vrijeme koje treba da se napravi PCB se više potroši na pripremu sve aparature nego na sam rad, i zato jedan moj susjed koji ima mali obrt uvijek kaže da je priprema pola posla. Koliko puta znam odgađati sebi napraviti neki PCB samo iz razloga jer trebam raskrčiti radni stol da stavim osvjetljivač,pa naliti u akvarij kiselinu pa poslije toga očistiti akvarij i dođe mi muka...
Reply
#8
Mislim da se toner transferom, ako se koristi modificirani laminator umesto pegle, mogu dobiti rezultati vrlo slicni foto postupku, sto se tice preciznosti i debljini vodova, evo jedne plocice koju sam pravio nedavno koristeci laminator...


Attached Files Thumbnail(s)

I'm gonna live forever or die trying...
Reply
#9
Sta je tacno modifikovano na laminatoru?
Reply
#10
Da bi se toner uspesno preneo, treba povecati temperaturu na valjcima, ovo se obicno radi zamenom termalnog prekidaca (najcesce 140-160C) sa drugim za 180C ili vise. Ja sam ga kod mene jednostavno premostio, a grejac napajam dimerom, uz kontrolu temperature digitalnim termometrom, obicno podesim na nesto iznad 200C. Ovo je bilo kao privremeno resenje, ali eto ostalo do dan-danas... Wink 
Treba ostaviti laminator da radi nekoliko minuta da se zagreje, onda vise puta propustiti plocicu, da se toner lepo prenese.
I'm gonna live forever or die trying...
Reply
#11
A jeli moguce da se zagrijava sa 400C valjak (potrebne preinake na laminatoru)...teoretski visoka tempreatura bi omogucila brze odljepljivanje tonera sa foto papira i prenosenje na bakranu stanu sa cim vecom preciznoscu...ovo ovako pitam kao ideju..cudi me da jos niko nije isporbao sa tako visokom tempreatorum (veca povrsina bakrenih veza <--> veca potrebna temperatura zagrijavanja)

Postoji nekvi transfer paper:

https://paulwanamaker.wordpress.com/perf...er-method/

Pogledajte kako je dobivena plocica ispala vrhunski nemogu naci koliko je dobio preciznost...ali crni toner i veze izgledaju kao sa fotopostupkom dobiveni pcb
Reply
#12
400C je previse, vec na 200C nakon nekoliko provlacenja papir je primetno tamniji, a i na visoj temperaturi bi toner postao previse mekan, ako i ne izgori.
Za transfer je obicni kunzdruk od 135gr. sasvim OK. Inace folija koju pominje je ova, sluzi da zatvori sitne pore u toneru koji daju "izjedeni" efekt na vecim povrsinama mase:
https://www.google.com/search?q=pcb+gree...8&oe=utf-8
Odlicna stvar, ali ne bas jeftina, ovim hladnim postupkom iz prvog posta mislim da bi se izbegla potreba za njom, trebalo bi probati... Wink
I'm gonna live forever or die trying...
Reply
#13
Sa tom zeleon sam ja probao prosle godine i super je to, ali je problem razvijac treba ti negativni razvijac uzeo sam od praska onog omeksivaca i razvijalo je jako lose...topla preporuka je kad se narucuje ta zelena folija sa ebaya da posalje kinez i negativni developer (prah)...inace ja plocice male (do 160x100) radim kod kineza...pa plocica izgleda profi...a vece plocice se isplati raditi doma posto su im cijene vrtohlavne...
Reply
#14
Koliko sam skontao ne treba razvijac i sl., propustis plocicu sa folijom kroz laminator, ona se zalepi samo gde ima tonera, ostatak odlepis i teraj na nagrizanje.
I'm gonna live forever or die trying...
Reply
#15
Toner transfer je sasvim korektna varijanta izrade PCB za nase kucne uslove.Koristim taj metod vec 5-6 godina i sasvim je ok.

Neko ovde napisa da je foto postupak bolji. Naravno da jesste ali meni mnogo komplikovaniji kad treba uraditi nesto brzo i kao prototip.Ako trba da uradim 10-ak PCB radicu toner transferom ali vecu kolicinu logicno foto postupkom.

Tema je kako raditi hladni prenos tonera (bez laminatora,pegle i sl.) ovo nisam probao ali sigurno hocu.
Reply
#16
Ovo je definitivno veoma zanimljiv način prenosa tonera.
Sad koliko je praktičan za veće pločice to je druga priča...

Ovaj postupak me potseća na onaj kojim premose štampu na prednje stranice pojačala.
Neki lepak tipa "oho" se nanese na gornju stranu papira pa isparenja kroz papir prenesu toner na površinu....

Inače, transfer laminatorom mi je najpraktičniji način prenosa štampe.
Kvalitet mnogo bolji od pegle a i žena te ne gleda popreko.... Smile
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#17
Kad već spomenusmo fotopostupak (iako je ovde Off topic),

- Zna li ko čemu služi na fabrički jednoslojno oslojenim pločicama na strani nezaštićenom folijim (NE strana sa bakrom i positiv lakom) sloj "svetlo braonkastog" laka.
Posle razvijanja pločice, primetio sam da taj sloj mestimično reaguje na svetlo, odnosno dobijao sam konture
predmeta kojim sam pritiskao pločicu prilikom osvetljavanja.

Pošto ja inače posle nagrizanja obavezno "bućnem" (prethodno ispranu vodom) pločicu u rastvor NaOH sa
koncentracijom od min 30-40% u cilju NEUTRALISANjA ostatka kiseline (solne + hidrogen).
TOM PRILIKOM se gore pomenuti sloj rastvori u NaOH zajedno sa ostatkom pozitiv laka koji je štitio vodove prilikom nagrizanja
a pločica sada postaje puno bistrija i skoro providna (naravno ako je od vitroplasta,a ne pertinaksa).

............

Ovo dovodi do zaključka da je taj sloj moguće upotrebiti za "Silkscreen" od komponenti.
Ako je tako zašto je onda taj sloj laka potpuno nezaštićen, i zna li ko proceduru za rad ?

Ako nije tako čemu služi taj sloj ?

Pozz
Reply
#18
meni se stvorio isti problem kod foto postupka kao kod vrućeg toner transfera pa i sa još većim posledicama - šupljine u štampi su me znale pojesti od muke. ovaj postupak bi možda baš mogao riješiti te probleme. ni ujednačen pritisak nije neki problem,imam rješenje u svojoj glavudži i za to,i to uz pomoć dva metalna bloka jedan na drugom između kojih bi išla pločica sa papir-tonerom. na unutrašnjim stranama tih blokova bila bi neka silikonska "oplata". donji blok bio bi fiksiran a gornji pokretan preko poluge čiji bi jedan kraj bio fiksiran tačno na sredini tih blokova. drugi, duži kraj poluge bio bi sa tegom čija bi udaljenost od blokova zavisila od površine pločice koja se radi - što veća površina pločice to veća udaljenost tega na poluzi pa time i ujednačen prisitak po površini plocice,i obratno ako je manja. mislim da bi to moralo da radi i to za sve pare pa i više jer uopšte ne mora da bude skupo. zapravo presa sa mehaničkim povećanjem pritiska u odnosu na površinu pločice... i obratno Smile
Chop your own wood and it will warm you twice
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)