Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sve oko mršavljenja : od ishrane do aktivnosti
#1
fizika mi u školi nije bila mrska,ali sam pozaboravljao mnogo toga i izgubio sigurnost u ono čega se još sjećam.
.
ako se ne varam rad je ono što natjera masu da pređe put tj A = F x s gdje je A rad (Džul J),F je sila (m(kg) x G) a s (m) je put.
.
takođe ako se ne varam snaga je rad u jedinici vremena ( t u sekundama) tj P= = F x s /t i izražava se u W tj vatima.
.
kako izračunati koliki je rad/snagu izvršila/potrošila osoba od 125kg koja je pješke prešla 4400 metara za 2100 sekundi?
.
da se penjala vertikalno bilo bi 125x9,81x4400/2100 -> ali šta se događa kad se računa horizontalno kretanje,a ne penjanje uvis,kako to sračunati?
"Претпоставка је мајка зајеба..." : Д.В. - Дуд
🇷🇸 🇷🇸 🇷🇸
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#2
(07-01-2015, 05:42 PM)HomeMadeAudioProject Wrote: ako se ne varam rad je ono što natjera masu da pređe put tj A = F x s gdje je A rad (Džul J),F je sila (m(kg) x G) a s (m) je put.

Sve ti je ovde lepo objašnjeno Big Grin  (mala šala). Ja sam to skoro sve pozaboravljao. pa sve što me interesuje, pitam malu Anu Blush
Mali izgubljeni vanzemaljac, 3.000.000.000.000.000 svetlosnih godina udaljen od svog doma
Reply
#3
uh,ovo je i mene boljelo... Sad
.
ko je mala Ana? Smile
"Претпоставка је мајка зајеба..." : Д.В. - Дуд
🇷🇸 🇷🇸 🇷🇸
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#4
(07-01-2015, 08:50 PM)HomeMadeAudioProject Wrote: uh,ovo je i mene boljelo... Sad
.
ko je mala Ana? Smile

Sestričina
Mali izgubljeni vanzemaljac, 3.000.000.000.000.000 svetlosnih godina udaljen od svog doma
Reply
#5
(07-01-2015, 05:42 PM)HomeMadeAudioProject Wrote: fizika mi u školi nije bila mrska,ali sam pozaboravljao mnogo toga i izgubio sigurnost u ono čega se još sjećam.
.
ako se ne varam rad je ono što natjera masu da pređe put tj A = F x s gdje je A rad (Džul J),F je sila (m(kg) x G) a s (m) je put.
.
takođe ako se ne varam snaga je rad u jedinici vremena ( t u sekundama) tj P= = F x s  /t i izražava se u W tj vatima.
.
kako izračunati koliki je rad/snagu izvršila/potrošila osoba od 125kg koja je pješke prešla 4400 metara za 2100 sekundi?
.
da se penjala vertikalno bilo bi 125x9,81x4400/2100 -> ali šta se događa kad se računa horizontalno kretanje,a ne penjanje uvis,kako to sračunati?

U kontekstu rada sila ne mora da bude povezana sa masom jer, na primer, ako se objekat (auto) krece konstantnom brzinom po horizontalnoj podlozi, jedino otpori kretanju učestvuju u proračunu izvršenog rada.
Ključno je shvatiti silu kao opšti pojam i razmišljati o radu kao fenomenu koji postoji kada se sila pomera u prostoru.

Tvoje pitanje o osobi koja se kreće horizontalno nije dovoljno definisano, jer ako zanemarimo vertikalno pomeranje osobe pri svakom koraku, za proračun izvršenog rada potrebno je znati koliki je otpor pri tom kretanju. Na primer, ako je ta osoba na rolšuama, rad će biti manji nego ako hoda jer je trenje kotrljanja manje nego trenje pri hodanju.

Automobil sa manjim otporom (bolje gume, manji aerodinamični otpor) treba manje benzina nego vozilu iste mase, ali sa većim specifičnim otporima.

Pozdrav
Reply
#6
da,kontam da je tako ali nigdje da nađem neki obrazac koji upućuje na "trošak" koračanja u odnosu na brzinu koraka.
"Претпоставка је мајка зајеба..." : Д.В. - Дуд
🇷🇸 🇷🇸 🇷🇸
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#7
Pozdrav,
mozda ovo moze da pomogne

http://sprott.physics.wisc.edu/technote/walkrun.htm

Milan
Reply
#8
(07-01-2015, 10:21 PM)HomeMadeAudioProject Wrote: da,kontam da je tako ali nigdje da nađem neki obrazac koji upućuje na "trošak" koračanja u odnosu na brzinu koraka.

Nema lakog odgovora na to pitanje jer pri pešačenju postoje dva kretanja:pojedini delovi tela se dižu i spuštaju, a istovremeno imamo i otpore (trenje) u kontaktu obuće sa podlogom pri spuštanju noge na podlogu i deformaciji obuće pri pomeranju težišta tela unapred. Za ova dva zadnja otpora potrebno je imati model kojim se definiše neki srednji koef. trenja izmedju obuće i podloge.

Razlika u snazi izmedju brzog i sporog kretanja leži u broju koraka po jedinici vremena i većem koef. trenja izmedju podloge i obuće pri brzom hodu, jer je tada proklizavanje obuće veće.

Nisam se nikada bavio biomehanikom, ali pretpostavljam da negde postoje okvirne vrednosti za tu vrstu proračuna.

Pozdrav 
Reply
#9
(07-01-2015, 10:25 PM)Milan_kg Wrote: Pozdrav,
mozda ovo moze da pomogne

http://sprott.physics.wisc.edu/technote/walkrun.htm

Milan

Da, to je model o kome sam pisao.
Reply
#10
(07-01-2015, 10:21 PM)HomeMadeAudioProject Wrote: da,kontam da je tako ali nigdje da nađem neki obrazac koji upućuje na "trošak" koračanja u odnosu na brzinu koraka.

Šta ti ustvari hoćeš, da smršaš ili da pišeš naučni rad o hodanju? Big Grin

Postoji tablica u kojoj je ispisano koliko se energije troši za određene aktivnosti, ali jedinica mere nije watt i joule, nego kcal, mada može da se preračuna.
"Ako kaniš pobjediti, ne smiješ izgubiti" - Grunf
Reply
#11
1 kcal = 4,186 kJ
Reply
#12
Hvala Braco!



HMAP ovo je otprilike to što tebe zanima, eto "izradio" si 1373kJ Big Grin
"Ako kaniš pobjediti, ne smiješ izgubiti" - Grunf
Reply
#13
HMAP,

Možeš lepo da se pozabaviš i merenjem (ako koza laže - rog ne laže).
Organizuješ sve dnevne aktivnosti da budu maksimalno ponovljive u višemesečnom periodu, takođe organizuješ i ishranu kao ritmično ponovljivu sa obračunom unešenih kalorija.
Potom dnevno hodaš određenu distancu i svakodnevno popisuješ svoju težinu.

Ako posle nekoliko meseci utvrdiš da ti težina konstantno opada, organizam ti se hrani sopstvenim salom, tj. troši deponovanu energiju, a to je definitivno onda više potrošenih kalorija nego što unosiš.
Ako ti težina raste, onda unosiš više nego što ti je potrebno i organizam akumulira u salo.
Na osnovu rezultata povećaš ili smaniš maršrutu hodanja u više koraka (binarnom sukcesivnom aproksimacijom jer je najbrži metod :-) dok dovedeš težinu u stacionarno stanje.

To je merenje nultom metodom i posle savim lako možeš na osnovu svih tih prelaznih podataka izračunati tačno koliko trošiš po kilometru, koliko ti stvarno treba unešene energije i tome slično.

Pivo i seks nikako!

To su opasno nekontrolisane metode unošenja i gubljenja energije i vrlo su individualna stvar koja se teško da izračunati, osim ako neka od tih aktivnosti nije iz čistog računa pa se umesto kalorija koristi neka monetarna jedinica :-)  
Skoro je nemoguće u ta dva slučaja postaviti univerzalan model, osim ako nije foto model u pitanju, jer to može biti razlog za obe aktivnosti, pojedinačno ili udruženo :-)

Pozz

P.S.

Izvinite zbog malo šale  
Reply
#14
HMAP:
ako si naumio da po Macola receptu topiš salce, sa kim ću ja popiti obećanog "jagodinca"? Smile
Reply
#15
pa, ručaćemo pivo... Smile
"Претпоставка је мајка зајеба..." : Д.В. - Дуд
🇷🇸 🇷🇸 🇷🇸
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#16
Imaš poziv na "ručak", a i svi koje put nanese oko/preko Pazove! Smile
Reply
#17
(07-01-2015, 05:42 PM)HomeMadeAudioProject Wrote: kako izračunati koliki je rad/snagu izvršila/potrošila osoba od 125kg koja je pješke prešla 4400 metara za 2100 sekundi?

Tvoj problem je isti kao i moj, i nema veze sa fizikom nego sa brojem ( 125 )  123
Reply
#18
Dooobri ste! 
Vas dvojica k'o nas trojica!  Tongue
Reply
#19
uveo sam neke restrikcije,nisam izmjenio ishranu osim što sam izbacio slatkiše i slatka pića. ostatak hrane sam upolovio i izbacio večeru osim povremeno svježe salate. juče sam izašao desetak stanica ranije iz gradskog i opalio pješaka. izašao na 35 minuta za 4,4km što bi izašlo na oko 7,5km/h. znam.da nije neka cifra niti kakva bitna vježba ali kontam da dugoročno ipak treba da ima efekta,ako se uzme u obzir da to izađe na 30+km za sedam dana. vidjeću koliko ću izdržati,ako bude išlo ganjam poprilično ispod 100kg. samo od odricanja slatkog za desetak dana spao sam sa 127,5 na 105,a juče sam vagao 122,5 kg. ne znam kako će dalje ići ali guraću koliko god budem mogao,psihički i fizički.
"Претпоставка је мајка зајеба..." : Д.В. - Дуд
🇷🇸 🇷🇸 🇷🇸
"Pretpostavka je majka zajeba..." : D.V. - Dude
Reply
#20
Bacimo fiziku na stranu. Pored fizicke aktivnosti-hodanja, probaj na mrezi potraziti ishranu po krvnim grupama.
Tamo ces vidjeti koja hrana ti prija, a koja ne. Ostalo je samo stvar upornosti.-

pOz i nek je sa srecom i uspjehom
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)