Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PCB Design Routing
(10-25-2020, 04:05 PM)ronovar Wrote: BC550
https://mgelectronic.rs/tranzistor-bc-550

BC560
https://mgelectronic.rs/tranzistor-bc-560

Pise da ih ima na lageru...trebalo bi nazvati i provjeriti ko je proizvodjac.

A zamjene bi bile KSA992/KSC1845 samo nozice izolirat i spojit na PCB po raspuredu BC550/560 i termicki stegnuti kucista TO-92 termo budzirom. KSA ima u mouseru i navodno su jos bolji od BC-a.

U mgu vise ne kupujem aktivne i pasivne kompinente. Prevaranti do bola. Zadnji put sam bacio 5 od 7 komada 7812...
Reply
(10-25-2020, 08:02 PM)viktor1986 Wrote: Ne znam zasto je takva situacija sa BC transzitorima. Valjda mogu da se nadju negde originali a ni u ludilu ne bih stavljao KSC transzistore na mesto BC pinout-a.  Mora nova ploca za upotrebu KSC tranzistora.

Ne proizvode se vise jer imaju smd zamenu. Hobisti nisu bitni Smile
Reply
Sa Ninjom se slazem u vezi ovih tvrdnji za M&G jer sam naleteo vise puta na djubre. 
Sto se BC...tranzistora tice, postoje smd BC850, BC860 u Sot-23 pakovanju koje je user friendly i lakse je za DIY pcb jer se ne buse rupe 😁
Reply
(10-25-2020, 06:47 PM)ronovar Wrote: R44 će ostati kako je...nekako mi tako simetrično izgleda layout signala koji ide do tog otpornika.
Sve OK napisati sve što ko ima ideje...to je bit foruma Smile

Mislim da me nisi razumeo pa sam malo probao da nacrtam sta sam mislio

[Image: attachment.php?aid=34246]


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
(10-25-2020, 08:02 PM)viktor1986 Wrote: Obrati samo paznju na jedan kraj otpornika R52. Tu ne sme biti metalizacije jer ce u suprotnom biti kratak spoj izmedju -55V i zvucnika. Mozda bi bilo bolje da taj kraj uopste nema rupu da neko ne pogresi i prespoji ta dva voda. Mozes da i ostavis tako ali na bottom strani moras izolovati taj pad otpornika sa -55V vodom. Ostalo su finese a obelezio sam uglavnom mesta koja su bas blizu jedno drugom.  Hladnjake za Q11 i 14 ne smes da spustis skroz dole na plocicu jer ce kratkospajati vodove na plocici, moraju da vise u vazduhu sto bi se reklo. 


Ne znam zasto je takva situacija sa BC transzitorima. Valjda mogu da se nadju negde originali a ni u ludilu ne bih stavljao KSC transzistore na mesto BC pinout-a.  Mora nova ploca za upotrebu KSC tranzistora.

 Odlično zapažanje viktor1986. Promakla mi je ta izolacija na bottom layeru za R52 i sada je to popravljeno. Mjesta koja su obilježena izgledaju na PNG dosta loše i kao da su u "kratkom spoju" pa prilažem PDF top i bottom strane i sve zajedno da se može lakše zoomirati i vidjeti da nema dodirivanje padova. EAGLE provjerom (DRC) ima stavljeno "clearance" izmedju padova i linija točno 17mils što je točno 0.4318mm tako da mislim da tu nebi trebalo biti problema. Ako je to premalo mogu označene padove smanjiti za nekvih 15-20% pa da se dobi "clearance" od nekih 0.55mm.

Hladnjaki za Q11 i Q14 su tako izašli jer nisam mogao drugačije dobiti kraće veze za ulazni buffer....kod montaže na otpornik R4,R5 i R7,R6 navući na nogice termo budzir i zalemiti otpornike na svoja mjesta. Još k tome hladnjaci su crno eloksirani pa je i to dodana zastita od bilo kakvog kratkog spoja sa otpornicima. Hladnjak je 577202B00000G pa se može pogledati u DS (imaju ga i Farnell i Mouser).


Attached Files
.pdf   A40 - All.pdf (Size: 79,66 KB / Downloads: 14)
.pdf   A40 - Top&Bottom.pdf (Size: 80,34 KB / Downloads: 15)
Reply
(10-26-2020, 12:36 AM)YuMERA Wrote:
(10-25-2020, 06:47 PM)ronovar Wrote: R44 će ostati kako je...nekako mi tako simetrično izgleda layout signala koji ide do tog otpornika.
Sve OK napisati sve što ko ima ideje...to je bit foruma Smile

Mislim da me nisi razumeo pa sam malo probao da nacrtam sta sam mislio

[Image: attachment.php?aid=34246]

 Odlična ideja ali stavio sam tako iz razloga što ako se malo bolje pogleda layout kod izlaznih tranzistora svaki pad otpornika mora biti čim bliže Bazi i Emiteru a samo Collectori mogu da imaju poduže šire bakrene vodove. Ovako kako je dat prijedlog pad sa R44 je poduži prema Bazi i nije dužina tog voda kao kod ostalih Baza izlaznih (simetrija dužine voda treba da je čim bliža svima na layoutu).

Kod ovih silnih kratkospojnika moglo bi im se izbjeći da se spoji sa bottom strane +55V vod na kolektore, a gornji sloj da se poveže pad sa R44 na ostale otpornike koji idu sa Baze. Ali onda treba oko drugog pada R44 koji se nalazi u punoj bakrenoj zoni napraviti krug u kojem se izolira taj pad od R44 a pošto tu idu povelike struje a pad otpornika može da pokupi i dio AC koji se ne izgubi kod ispravljanja i filtriranja mislim da bi bilo problema da se ta smetnja ne pokupi na padu R44 i prenese na Bazu Q37. Zato sam ostavio tako. Collector kao collector njemu nije bitno jel bakrena veza puna ili jumperima, bitno je da je dosta široka i da teče povelika struja da mogu izlazu da daju snagu. A jako osjetljivi na smenje B i E trebaju da imaju čim kraće vodove....tom logikom sam se vodio.....
Reply
Koje su dimenzije ove PCB? Mozda mi je promaklo ali ne mogu da nadjem da negde pise.
Reply
(10-26-2020, 10:21 AM)YuMERA Wrote: Koje su dimenzije ove PCB? Mozda mi je promaklo ali ne mogu da nadjem da negde pise.

 104.14mm x 121.84 mm
Reply
(10-26-2020, 10:29 AM)ronovar Wrote:
(10-26-2020, 10:21 AM)YuMERA Wrote: Koje su dimenzije ove PCB? Mozda mi je promaklo ali ne mogu da nadjem da negde pise.

 104.14mm x 121.84 mm

Koje je snage to pjacalo? Verujem da je prilicna snaga u pitanju s'obzirom da su tri para snaznih tranzistora u izlazu.
Ako se vec prelazi gabarit 10X10cm gde se ulazi u veci cenovni rang kod proizvodjaca PCB, zasto se ne uradi veca PCB i da tranzistori budu vise razmaknuti zbog "radi" boljeg hladjenja, mislim da ce to vise znaciti tom ampu nego eventualni uticaj na duzinu PCB vodova.
Novac je sredstvo a ne cilj.
Reply
Ja sam stavio Sankene jer su najvecih dimenzija..pa je tako i PCB univerzalniji tj. mnogi ce staviti 2SC5200 i njegov kompl. par koju su manji. Razmjesteni su izlazi tako kako se u sredini popunilo sa ostalim komponentama. Cijene PCBa su vece cim rastevelicina PCBa iznad 10x10cm tako ako bi razvukao izlaze ili napravio izlazi sa driverima u liniji odostraga pcb bi bio skoro pa 20cm po duzini..a cijena paprena.

Meni se mnogo svidja konfiguracija sa bocnim izlazima...a naravno da moze bolje ljepse i drugacije...PCB layout je plod maste i kreacije..imamo vise kombinacija pozicioniranje i layout komponenti i PCB..meni se ovaj nacin svidio pa sam njega i nacrtao...ali me je jakoonamucio..cca mjesec dana 'mozganja' sto gdje i kako da ispadne tocno linepo i pedantno Smile

Snaga je 100W/8R sto je vise nego dovoljno za kucno slusanje...a dodatak tri para izlaznih i ti TEF izlaza je da pojacalo sa padom impendancije zvucnika lakse radi...tj. svaki od izlaza djele nisko optetecenje zvucnika na 1/3snage pa im je lakse podnjeti i 4R zvucnike uz naravno nizi napon napajanja.

Ovo je Najbolje Ultimate audiofilsko pojacalo kone je apex velikodusno podinelio diy zajednici i veliko mu hvala na tome, to je njegovo najbolje pojacalo u A kategoriji pojacala koje ima, dok SR je pored kvalitete ima i snagu mada za kucno slusanje kome treba 300W/R? Morao bi onda da probudi cijeli kvart kad se to navine dodaske Smile
Reply
Imam par pitanja za apexaudio:

- dali može na izlazu PSU10R da se stavi između + i GND te - i GND 10000uF/100V elko? Pitam zato ga na izlazu nema a na PCB mi nekako logičnije da je tu na izlazu (paralelnim vezivanjem smanjuje se ESR, a povećava Ripple Current)
- izlazi su MJ15003/4 koji su tu u TO3 a to mi se ne "uklapa" u zamišljeni PCB pa bi tu stavio u TO-264 tj MJL21193/4 koji su 16A. Planitam TO-264 staviti ispod PCB.
- driveri MJE15030/31 trebaju mali hladnjak ili ne?

Evo i sheme pošto je nisam vidio na forumu:

[Image: attachment.php?aid=34290]


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
Preporucujem PSU15 bez ikakvih izmena.
APEXaudio.MileSlakovic
Reply
To je to...hvala apexaudio na ovoj shemi...nisam vidio da ima i sa mosfetom u izlazu pa netreba ni driver jer nema BJT-a, i još pojednostavljeno. Ono što neznam dali treba da bude na izlazu još 10 000uF/100V ili je dosta na ulazu taj jedan? Razumijem da MOSFET radi strujno pojačanje pa sad zato valjda ne treba. Znači ulaz sa greza je filtriran i zatim mosfetom pojačan strujno i naponski stabiliziran na podešen izlazni napon.

Evo kako sam zamislio layout...i definitvno krecem na PSU15. Ovaj grez će biti ispod PCB-a a sa gornje strane će se šarafiti na glavni hladnjak. Između ovih velikih elektrolita bi stavio izlazne mosfete ispod PCB-a, i isto šarafljenje na glavni hladnjak kroz gornji PCB rupe. Zato me zanima dali može izmedju "+" i GND te "-" i GND elektrolit jer kapaciteta nikad dosta a i smanji mu se ESR te poveća ripple current.

[Image: attachment.php?aid=34294]


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
Ne treba na izlaz dodavati 10 000uf, postoji blok kondenzator 2,2uF na izlazu... napisao sam da preporucujem semu bez izmena.
APEXaudio.MileSlakovic
Reply
http://www.kelco.rs/katalog/komponente.p...560&search=
http://www.kelco.rs/katalog/komponente.p...550&search=

Da li su u Kelco-u originali ? Piše da ih ima na stanju.
Reply
Zovni ih i pitaj.
Make no mistake between my personality and my attitude.
My personality is who I am.
My attitude depends on who you are.

塞爾維亞文
Reply
Po rečima gospodina Mileta PSU60 je preporuka za  A40 .

Na semi F40 kao i A40, A33, A23... napajanje VAS-a je preko otpornika 10 oma sa na napajanja izlaznog stepena. Namerno sam tako nacrtao zato sto vecina ljudi u samogradnji za napajanje pojacala korist samo grec i dva elektrolita. Najbolje bi bilo koristiti posebno stabilisano napajanje za VAS kao sto je PSU60.


Attached Files Thumbnail(s)

Reply
PSU15 je puuno bolji od PSU60...a evo i zasto:

- glavno napajanje ima dva velika elektrolita i njihovim parallelnim vezivanjem duplo manji ESR i veci ripple current...ali PSU15 ima na ulazu finu filtraciju napona i onda mosfet to dize do max 15A a na izlazu 2.2uF koji ima najmanji moguci ESR i to je toliko mali ESR da nijedan 10000uF elko nemoze imat tako mali ESR ..tu je samo kedan pametan trik...a ima ih vise a to je ako je mosfet na glavnom hladnjaku i hladen adekvatno napajanje ne kleca kao unreg psu sa samim elkosima..zato je reg bolji jer skoro bi se moglo reci pa tvrdo napajanje pod trskim opterecenjem..a i ustedimo novac jer nam netrebaju jos dva velika elko na izlazu a imamo jako mali esr zahvaljujuci 2.2uF i struje na pretek zahvaljujuci mosfetu..mile je tu stvarno dao savrsen psu i rjesenja u PSU15.

- za stabilizirano napajanje bi bilo dobro kao prijedlog uzrti apex a class psu za preampove..preradit radne tocke i stavit lakse nabavljive komponente i da bude za rad od +/-45V pa do +/-70V...pcb je vec pdavno nacrtan samo bi umjesto crc na ulazu trebao naponski doubler sa diodama ispravljacicama a izlaz modificirani apex a class psu

Eto to mi je u planu a sad sam objasnio kako bi po mom misljenju trebao izgledati psu za ips+vas i ops. Crtam polako PSU15 i cim budem imao sto da pokazem postavit cu u ovoj temi.

Ko nece na A40 stab psu moze koristiti samo elektrolite i samo dodat ispod pcba 10R otpornik sa glavnog psu na regulirano napajanje i ostalo je sve isto. Zato je PCB crtani sa odvojenim glavnim i pomocnim psu da bira ko sto voli i hoce.
Reply
Najveci trik kod PSU15 kao i kod ostalih Low Drop regulisanih napajanja je to sto se izlazni napon moze podesiti vrlo blizu ulaznog, a da i dalje bude stabilisan. Kod klasicnih regulatora kao sto je PSU10 ulazni napon mora biti dosta veci od izlaznog da bi bio stabilan iz toga proizilazi i manja disipacija kod Low Drop regulatora. PSU10 je zato redizajniran u PSU10R... PSU60 je takodje bolje resenje nego zajednicko napajanje VAS-a i izlaznog stepena. Kod pojacala nije toliko bitno stabilisano napajanje izlaznog stepena zato sto on radi bez naponskog pojacanja...
APEXaudio.MileSlakovic
Reply
Naravno za Low Drop Out Ulaznog i izlaznog napona te jako male disipacije sam zaboravio napisati...tu je trik vrhunskog regulatora, a kada gledamo cijena jednog para mosfeta jeftinija je od jednog para 10mF/100V elektrolita a dobije se fini strujno pojačan naponski regulator sa jako malo grijanja.

Ono što trazim po forumu u temi....a muči me koje kondove stavljate za snubbler? Koliko sam vidio stavljaju se 10nF i 150nF defaultne vrijednosti, ali nisam nigdje uspio pronaći informaciju za koji napon i koji tip konda? Mislio sam staviti Vishay Roederstein MKP1840 ali ih u mouseru (u farnellu nemaju uopce vrijednosti sve) ima za napon 160VDC i 400VDC...pošto je 400VDC preogroman dali može 160VDC? Za otpornik sam stavio 56R i on se određuje prema upotrebljenom toroidu..stavio sam footprint za 2W za svaki slučaj.

Dakle koje kondove staviti MKT ili MKP i kojeg napona na snubbler?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)