DIY Electronic projects

Full Version: BSR3 - trosistemac velikog formata
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Ful rejndž drajveri su odavno poznati po svojoj preciznosti i prirodnom prikazivanju srednjih tonova. To je verovatno proizvod nedostatka bilo kakve skretnice na najosetljivijem delu spektra - od 500Hz-8KHz. Ispod i preko toga naše uho-mozak slabo percipira anomalije (osim ukoliko nisu baš ozbiljne anomalije).

Drugar je dugo vremena slušao Fostex FE126E u BLH (back loaded horn) kutijama. Kako mu je nedostajalo basa iz tih kutija pomogao sam mu oko dobijanja boljeg zvuka.

Šta smo uradili ? Dodali smo bas Smile

Ovo su merenja Fosteksa u horni sa slike:

[Image: 2cgld3t.jpg]

Merenje na osi:

[Image: 9a0b45.jpg]

Merenje na osi i van ose 30, 60 stepeni:

[Image: 2h6ykvs.jpg]

Pošto sam tada već duže vreme imao Beyma 15K200 (model koji je u novom katalogu označen kao SM115/K) drugar je takođe kupio taj bas pa smo krenuli odatle.

Prilično je linearan od 500Hz do 5KHz. Kako se vidi da postoji nekoliko pikova na osi koji se ravnaju van ose (osim ovog brega na 7KHz), moralo se malo srediti područje preko 5KHz. Noč filter i zavojnica od 0.1mH su uradili svoje - plava bez RLC-a i redne zavojnice, a zelena sa:

[Image: sa_i_bez_RLC_a.jpg]

Skretnica za gotove zvučnike je vrlo prosta. Za bas je 12dB/o (6mH na red i 100uF u paralelu), a za Fostex FE126E skretnica je pass band. To znači da je malo odsečeno i sa gornje i sa donje strane. Dakle 100uF na red, pa zatim 0,1mH na red, a u paralelu sa srednjetoncem serijski noč filter (R=1om, C=1uF, L=0,75mH). Ukrštanje je na oko 290Hz.

Bas je stavljen u bas refleks kutiju zapremine 120 litara, a fulrejndž je na open baffle. Fostex je inače 93dB osetljivosti je ali na OB to malo više tako da su se osetljivosti lepo posložile.

Mereno u mojoj sobi:

[Image: beymafox.png]

Dip na 200Hz je na skoro svim mojim merenjima jer su mi kutije uvek na podu, a mikrofon uvek istoj visini od poda pa dolazi do odbijanja zvuka od pod.

Ovako izgledaju probne kutije sa završenim skretnicama (na slici proveravam je li sve povezano kako treba):

[Image: IMAG0514.jpg]

Probne kutije su unutrašnjih dimenzija 80*50*33, što je nešto preko 130 litara - kad se oduzme zapremina drajvera, unutrašnjih ojačanja, BR cevi i ispune dođe na oko 120. Ploča za fulrejndž je debljine 5mm, širine iste kao i kutije i visine 20cm.

Eto, to jako lepo svira, drugar je naručio mnogo lepše kutije za svoje zvučnike kod stolara - a ove probne će da ostanu probne za ko zna koji projekat. Ko voli FR ali mu fali basa ovo bi moglo da bude opcija za njega. Prosto i jednostavno - Bon appetit Smile

Što se tiče baseva, nabavljivi su kod nas za 250 evra par. Bolji bas za moje uho u mojoj sobi još nisam čuo. U ravni je sa JBL 2235H i TAD 1601 - oba sam slušao, doduše ne u svojoj sobi ali mi ovo radi nenormalno dobro.

Evo i malo slika baseva izbliza Smile

[Image: IMG_3867.jpg]

[Image: IMG_3868.jpg]

[Image: IMG_3869.jpg]

[Image: IMG_3871.jpg]
Zaboravio najbolju sliku Smile

[Image: IMG_3866.jpg]
jednom kad dođeš kod mene reći ćeš mi šta misliš da bi moglo u tom prostoru da zvuči po tebi najbolje moguće.
.
najmanje iskustva imam sa mjerenjima i izradom kutija te recimo namenom zvučnika po tipu prostora i načinu na koji je urađen (materijali i oblik,raspored...) ali nekako bi rekao da je mojem uhu najprijatniji veliki zvučnik (30cm) i to u što "sirokopojasnijoj" verziji.
.
mogao bi večeras da snimim video prostora u kojem mi je muzika i sve to,pa da daš svoje mišljenje ako je moguće na osnovu toga.
.
inače sad imam Canon phonum 600,kutije imaju sve što treba za pristojan zvuk ali recimo dosta pate kad se preko njih pusti psi-trance ili hard rock. jednostavno nisu za kratak bas već više za onaj "woof" koji meni valjda sa godinama sve manje prija. zvučaće besmisleno ali i pored garantovano neujednačenije krive visoki/srednji a i mogućih rupa u odzivu više mi prija sklepačina sa ei AZ1200/V8,još nekim ei srednjotoncem i piezo trubicama preko "na uho" skretnice nego fabrički canton bar po pitanju prirode basa.
.
daće Bog pa ćeš čuti i dati svoje mišljenje oko svega ovoga što nakucah sad.
Teško može samo na pogled da se zna gde šta treba. U suštini ja ne volim da tretiram prostoriju od baseva jer je tu slaba vajda. Mnogo energije tu ima za apsorbovati, a to je sa našim prostorima jednostavno nemoguće. Iz tog razloga volim da tjuniram kutije malo više nego što ljudi vole da vide - između 40 i 45 herca. Tada nema buminga po prostoriji odnosno mogućnost da do istog dođe je manja. Zato je odziv ovih zvučnika po pitanju basa skroz Ok iako su 15", a moja soba je nešto preko 16kvm. Veličina basa nema mnogo veze sa brundanjem nego loše projektovane kutije u prvoj liniji.

Ni meni ne prija sub-bas. Za filmove da, ali mi muziku zbrlja pa mi ispod 35-40Hz slabo šta treba.

Imaš li neki link za te Kantone ? Da pogledam to na netu.
Vidim da piše da je bas refleks ali ne vidim nigde otvor.

Ako je lošije odrađen bas refleks sistem ne čudi ako ima previše basa u manjoj prostoriji. Ne mora obavezno da znači da je lošiji već možda nije prilagođen prostoriji. Za prvu pomoć bih zapušio bas refleks i video menja li se išta po pitanju basa na bolje.

EDIT: Našao BR otvor Smile
Malo igranja DSP-em I sada odziv izgleda ovako:

[attachment=12728]
Zaboravio si sliku...
Postavio sam je. Sad ću da probam opet samo sa desktopa umesto sa telefona.

EDIT: Sređeno. Vidi se da postoji problem sa prostorijom ali osim toga DSP radi posao više nego dobro. Ovo sa slike dobijeno posle 15 minuta posla. 
Mda, zaboravih... Skoro sam došao do saznanja da je Beyma promenila TS parametre za skoro pa sve baseve koje ima. Što se mene tiče ne verujem da je promena na bolje ali - šta zna ja.

Napisao sam gore da je u starom katalogu Beyma 15K200 = Beyma SM115/K... Međutim to više nije tako. Revidiranje modela baseva je dovelo do izmene TS parametara, negde većih - negde manjih.

Poenta je da se model SM115/K više ne poklapa sa ovim basem pa suštinski ukoliko bi neko hteo da pravi sa tim basem, nisam siguran da bi dobio kakvoću basa kakva je kod 15K200.

Eto, nemo bide nisam reko (:
(02-25-2015, 01:26 PM)Zvu Wrote: [ -> ]Mda, zaboravih... Skoro sam došao do saznanja da je Beyma promenila TS parametre za skoro pa sve baseve koje ima. Što se mene tiče ne verujem da je promena na bolje ali - šta zna ja.

Napisao sam gore da je u starom katalogu Beyma 15K200 = Beyma SM115/K... Međutim to više nije tako. Revidiranje modela baseva je dovelo do izmene TS parametara, negde većih - negde manjih.  

Poenta je da se model SM115/K više ne poklapa sa ovim basem pa suštinski ukoliko bi neko hteo da pravi sa tim basem, nisam siguran da bi dobio kakvoću basa kakva je kod 15K200.

Eto, nemo bide nisam reko (:

...pa si proverio TSp?     http://forum.yu3ma.net/showthread.php?ti...1#pid36721 

pozV
Na tim novim basevima ? Nisam, jer ih nemam. Na svojim 15K200 nisam još ništa proveravao.
Prošlo neko vreme, prohtevi novi. Slušale su se neko vreme dvosistemske kutije sa širokopojasnim Fosteksom gore i Bejmom u ulozi basa. Ali kako je boljitak u odstranjivanju bas frekvencija sa Fosteksa bio očigledan, drugar se odluči za trosistemsku varijantu. Kud ću, šta ću - krenemo na tu stranu. Posle prethodne intervencije sistem je izgledao ovako:

[Image: image.jpg]

Išlo se po kombinacijama drajvera i lutalo se neko vreme po koncepcijama. Na kraju dođoh do onoga što sam smatrao dovoljno dobrim odnosom cena/kvalitet da mogu da preporučim drugaru da kupi (za šta njemu nije manjkalo vere u moje sugestije od samog starta). 

Kako je imao sveže napravljene kutije za Bejma baseve kod stolara, trebalo je naći nešto što će gore da svira kako treba umesto Fosteksa. Tu ulogu preuzeli su Sken Spik 15W/8434 i RAAL 64-10 i još jedna sličica . Dakle nije bio projekat u kom se baš ne gleda cena komponenata ali je bio projekat u kom se treba dobaciti najviše moguće za neke prihvatljive novčane iznose - odnosno vodilja je bio odnos cena kvalitet. Za malo bolji zvuk trebalo je otići cenovno mnogo skuplje pa sam se zaustavio na ovome. No dosta o izboru drajvera, hajmo malo na tehnikalije...

Frekvencije ukrštanja su na 170Hz i na 3.3KHz. Ukrštanje se vrši DSP-em ali ne zato što mora baš DSP-em već zato što je pri ruci. U ulozi skretnice je. Može bilo koja aktivna skretnica umesto DSP-a pri čemu treba voditi računa da su nagibi odziva LR 24dB/o između basa i srednjetonca. Između srednjetonca i visokotonca situacija je malo drugačija jer je ukrštanje rađeno pasivnom skretnicom. Sam RAAL 64-10 ima već ugrađen trafo u sebi koji se nalazi u paraleli sa visokotoncem i vrednost mu je 0.61mH. Dakle prostim dodavanjem kondenzatora na red se dobija skretnica od 12dB/o. Srednjetonac je sa gornje strane odrezan kalemom, dodat RC član i jedan RLC da se izbori sa pikom na 6KHz - tek da se ne meša u ukupan odziv. Bejma je priključena na F5 pojačalo, a dvosistemac sa gornje strane na Vladino CMA-MK1 pojačalo. Dvosistemac je u 12,5 litara neto, kompresiona kutija, 19mm MDF.

Što se tiče zvuka - prostorija je ista kao i pre pa pravi malo zbrlj sa basem i to ništa drugo nego se čuje zvonjava prostorije ali pošto imam isti taj bas u istoj kutiji u svojoj prostoriji, znam vrlo dobro kako zvuči kada nije poljuljan sobom koja je pravljena kao horna (: . Zvuk je takav da se ne bih stideo da mi kaže sutra da moram da se potpišem na te zvučnike. Mali Skenovi rade posao srednjetonca odlično, nema ničega što bih im mogao zameriti, a Acin ribon itekako dobro sarađuje sa Skenom. Sve u svemu, kompletan zvuk kom se malo šta (ako išta) ima zameriti. Ja nisam imao primedbi. Kad smo povezali skretnicu i pustili muziku, to je bilo to. 

To sada izgleda ovako (izvinjavam se na lošijim fotkama - sa telefona su):

[Image: image.jpg] [Image: image.jpg] [Image: image.jpg]


Slika skretnice između srednjetonca i visokotonca (signal je gejted na oko 350-400Hz pa se oko te frekvencije malo šta suvislo može zaključiti): 

[Image: Skretnica.jpg]


To bi bilo to. U skorije vreme ćemo napraviti finalna merenja (uz možda poneku intervenciju dsp-a u smislu dizanja odziva srednjetonca za dB ili 2 počev od nkih 200-600Hz - to ćemo još videti da li treba i možda peglanja brdašceta oko 1KHz), a ako nekoga zanima mogu da okačim merenja koja sam učitao u simulator kad sam pravio skretnicu. Uglavnom, ne beži dalje od +/-2dB preko frekventnog opsega nama bitnog, a bez naglih pikova ili dipova što je suštinski jako bitna stvar. 

Ono što je meni najbitnije jeste da je moj drug zadovoljan zvukom. Kad smo konačno polemili skretnice da budu u skladu sa šemom, rekao mi je jako bitnu stvar, a to je da je jako srećan i zadovoljan kako se čuju zvučnici kao i da za taj novac nije mogao da prođe bolje. Meni srce puno - kao i svaki put kad vidim da se nešto što imam u glavi otelotvori i istovremeno čini nekog srećnijim (: Zavalio se u trosed, ženče mi sedela s desna, drugar s leva, popili neku rakijicu i ispričali se to veče uz malo kvalitetne muzike i mnogo međusobnog drugarskog prozivanja (kako uvek s njim biva). Ako i nije uvek tako dobro veče kao to, ono mi je bar drago kad mi se sve tako lepo udesi Smile Ja ovo sa kojom sedmicom zakašnjenja ali dobro.

Eto... Ako neko bude hteo da pravi, daću dimenzije manje kutije odozgo da bude sve potaman.
Mda, javlja mi se da ova tema više ne treba da se zove "Dvosistemac sa Fosteksom" već nešto tipa "je'n, dva, ovaaaj... ma trosistemac bre" ili tako nešto slično  6 
Samo nakratko .. Beyma cije je proizvodstvo a cije Biema .. ? to me buni ..valjda Biema Kina a Beyma spansko nesto .. samo nagadjam ..
(05-24-2015, 11:27 PM)Marshall Wrote: [ -> ]Samo nakratko .. Beyma cije je proizvodstvo a cije Biema .. ? to me buni ..valjda Biema Kina a Beyma spansko nesto .. samo nagadjam ..

Piše sve u prethodnim postovima koji je bas i koji je model. Navedeno je u prvom postu više puta, a za one koji vole vizuelizaciju ima i nekoliko fotografija basa na kojima se jasno vidi i proizvođač i model. Za "Biema" nikad nisam čuo - iskreno.

Uzgred, evo nekih merenja srednjetonca i visokotonca (visoki samo sa kondišem da ga zaštitimo od niskih frekvencija). 

[Image: image.jpg] [Image: RAAL.jpg]

Evo i slike jedne od simulacija na osnovu merenja koja sam radio i na osnovu koje je rađena skretnica. Plava - odziv srednjetonca, crvena - odziv visokotonca, crna - ukupan odziv srednjeg i visokog, siva - kontrafaza.

[Image: image.jpg]
ajd stavi ako smeš odziv izvan ose Big Grin .

Inače to su vrlo jednostavne stvari ako se čovek oslobodi nekih predrasuda ......ono najbolji je filter 12 db ili slično .

STVAR JE U KOMPROMISU I ZVUK JEDNE KUTIJE ČINI ODZIV U OSI , ODZIV IZVAN OSE I ODZIV PROSTORIJE .
Vidi se po PDF -u dokle neki zvučnik može biti rezan I NEMA VEZE AKO JE DOBAR U OSI ako brljavi izvan ose .....tj padne midbasu odziv jer mu je to kraj odziva a pošto je visokotoncu početak on drži i dolazi do disbalansa izvan ose .
Dakle , najednostavniji način filtriranja je početni snimak u osi i izvan ose čime se dobija neka početna ideja oko mogućeg reza . Zatim se postavi TARGET RESPONS i ONDA UZ POMOĆ SVIH TRIKOVA I ŠTAPA I KANAPA POKUŠA UBACITI REALAN ODZIV U TAJ IDEALNI ......što u startu znači da će već 90% posla biti zanatski korektno urađena .

Da ne bude da zakeram , dakle može da se krene od TARGET RESPONS 6 DB pa ako može nema problema .......U 99% SLUČAJEVA NE MOŽE .....onda se proba sa 12 pa ako može može ako ne može ide se dalje ......uglavnom 95% završava na 24db LR

To kad kažem 6-12-18 ili 24 db podrrazumevam AKUSTIČNE PADOVE što električni može da dođe i 189 db uz 280000000 kompezacija RAZNIH što uopšte nema veze ....

U principu ja o ovom pišem već 10 godina i još nisam našao nikog da mi je poverovao .

PS POSTOJE DVE ŠKOLE razmišljnja i rada sa kutijama .......oni koji vode računa o kontroli faza i odziva i oni koji ne vode .......u prvu grupa spadaju one vrhunske naprave a u ovu drugu spadaju oni " pa baš mi se sviđa ovako "

PPS ja naravno 10 godna pišem kako je to jednostavno , i naravno da svesno lažem jer tek kada se uđe u problematiku vidi se koliko je to sve skupa komlikovano .......ako sam prinuđen da lažem javno druge , makar sam toliko korektan prema sebi da sam sebe ne lažem .......jednostavno priznam da neki zvučnik koji imam i koji sam kupio ne ODGOVARA NEKOM PROJEKTU i to je to ......dakle malo svesti o tome da nešto može a nešto baš i ne može i nema problema ........nije lako nekom drugom reći da to što je kupio i nije baš dobro .
Realno sve je to vrlo jednostavno samo zahteva strpljenje .......stotinak raznih otpornika zavojnica i kondezatora Big Grin i sate i sate pažljivog slušanja uz promenu oko 15-20 raznih filtera i makar dve kutije .....jedne probne a druge definitivne Wink
(06-01-2015, 07:53 AM)Rade Wrote: [ -> ]ajd stavi ako smeš odziv izvan ose  Big Grin .

Inače to su vrlo jednostavne stvari ako se čovek oslobodi nekih predrasuda ......ono najbolji je filter 12 db ili slično .

STVAR JE U KOMPROMISU I ZVUK JEDNE KUTIJE ČINI ODZIV U OSI , ODZIV IZVAN OSE I ODZIV PROSTORIJE .
 Vidi se po PDF -u dokle neki zvučnik može biti rezan I NEMA VEZE AKO JE DOBAR U OSI ako brljavi izvan ose .....tj padne midbasu  odziv jer mu je to kraj odziva a pošto je visokotoncu početak on drži i dolazi do disbalansa izvan ose .
 Dakle , najednostavniji način filtriranja je početni snimak u osi i izvan ose čime se dobija neka početna ideja oko mogućeg reza . Zatim se postavi TARGET RESPONS i ONDA UZ POMOĆ SVIH TRIKOVA I ŠTAPA I KANAPA POKUŠA UBACITI REALAN ODZIV U TAJ IDEALNI ......što u startu znači da će već 90% posla biti zanatski korektno urađena .

Da ne bude da zakeram , dakle može da se krene od TARGET RESPONS 6 DB pa ako može nema problema .......U 99% SLUČAJEVA NE MOŽE .....onda se proba sa 12 pa ako može može ako ne može ide se dalje ......uglavnom 95%  završava na 24db LR

To kad kažem 6-12-18 ili 24 db podrrazumevam AKUSTIČNE PADOVE  što električni može da dođe i 189 db uz 280000000 kompezacija RAZNIH što uopšte nema veze ....

U principu ja o ovom pišem već 10 godina i još nisam našao nikog da mi je poverovao .

PS POSTOJE DVE ŠKOLE razmišljnja i rada sa kutijama .......oni koji vode računa o kontroli faza i odziva i oni koji ne vode .......u prvu grupa spadaju one vrhunske naprave a u ovu drugu spadaju oni " pa baš mi se sviđa ovako "

PPS ja naravno 10 godna pišem kako je to jednostavno , i naravno da svesno lažem jer tek kada se uđe u problematiku vidi se koliko je to sve skupa komlikovano .......ako sam prinuđen da lažem javno druge , makar sam toliko korektan prema sebi da sam sebe ne lažem .......jednostavno priznam da neki zvučnik koji imam i koji sam kupio ne ODGOVARA NEKOM PROJEKTU i to je to ......dakle malo svesti o tome da nešto može a nešto baš i ne može i nema problema ........nije lako nekom drugom reći da to što je kupio i nije baš dobro .
  Realno sve je to vrlo jednostavno samo zahteva strpljenje .......stotinak raznih otpornika zavojnica i kondezatora  Big Grin i  sate i sate pažljivog slušanja uz promenu oko 15-20 raznih filtera i makar dve kutije .....jedne probne a druge definitivne  Wink

Znam ja da pročitam odziv van ose vrlo dobro - iako možda ne delujem tako (:  Nemam mereni odziv izvan ose ako misliš na celu kutiju, a nemam ni odziv van ose samo midbasa. Dao sam za Fostex FE127 u prethodnoj "dvosistemskoj" varijanti (koji je katastrofalan) pa ću tako dati i za ove, samo dok ga izmerim Smile  

Tek treba da izmerim ovo da vidim šta se dešava. Ovo sam simulirao i odradio shodno vremenu koje drugar i ja imamo za zezanje oko zvučnika. Nigde nisam rekao da je ova skretnica završena ili savršena. Šta je po sredi ? Drugar hoće da nabavi DSP procesor gde će moći svaki kanal pojedinačno da sreže na frekvenciji gde bi to bilo najbolje. U tom smislu, a kada nabavi, ukrštanje između srednjeg i visokotonca ide ispod 3KHz (dok je po RAAL-u preporučena najniža frekvencija ukrštanja 2,5KHz) što će uticati na odziv van ose, naravno. Ne mogu da kažem tačno na kojoj frekvenciji će biti ukrštanje jer ne znamo i dalje gde će najbolje zvučati. Ovi drajveri predstavljali su nepre*ebiv odnos cena kvalitet (15w/8434 37,5 evra po komadu, RAAL 64-10 100 evra po komadu).

Nije najbolji filter 12dB/o. Najbolji je onaj koji najbolje radi u pomenutoj konfiguraciji. Tu nema šta ko da veruje tebi ili meni (ne bavimo se verovanjima već dokazivom istinom) - to se može pročitati, a i isprobati u praksi - samo ko hoće da proba. Ko neće taj će da fura da je najbolji filter 12/18/24 ili šta mu se već javi u snu ili mu je srećan broj. Drago mi je da si pomenuo AKUSTIČKI pad jer sam se do pre par meseci konstantno ubeđivao da se ne može uzeti 24dB/o električno kao univerzalno i najbolje rešenje za sve. Sad me više zabole da se ubeđujem, ćutim i pravim se mrtav. 

Da... pomenuo sam malopre "frekvencija ukrštanja koja će najbolje zvučati". Eksperimentisao sam sa zvučnicima koje sam do sada pravio. To što neki zvučnik radi dobro (kad kažem radi dobro mislim da nema loš odziv niti da mu opada direktivnost) recimo od 300Hz do recimo 4KHz u globalu ne znači da može bilo gde u tom opsegu da se ukrsti . Gotovo uvek mi se dešavalo da kad ukrstim na nekoj nižoj frekvenciji gde imam konstantnu direktivnost uz pomoć zvukovoda preko većeg frekventnog opsega pa bi u teoriji trebalo da radi bolje - ispadne lošiji zvuk. Nije u pitanju granična frekvencija ili tako nešto zato što su neki od pomenutih zvukovoda mogli da se režu i za po 500-600Hz niže nego u pomenutim konstrukcijama.  

Što se tiče direktivnosti baš ovog midbasića, može on jako lepo da gura do 2,8-3KHz. "Problem" jeste u tome što RAAL 64-10 na 3KHz drži direktivnost ko smrt babu sve do 60 stepeni van ose, a to ide sve negde do 6-7KHz (po Acinim merenjima). Mislim ja kažem to je "problem" ali to nije problem nego kvalitet ovog visokotonca pa bi trebalo ukrstiti ovakav visokotonac sa nekoliko manjih srednjetonaca u idealnoj varijanti. A šta je idealna varijanta - da mi drugar kaže "reci mi šta i gde od zvučnika da kupim da mi napraviš kutije" - ali potšo se to neće desiti onda mora ovako. Samo ono na šta ja pucam jeste - koliko se to zapravo čuje. Diskontinuitet gde će na 45-50 stepeni van ose srednji da bude na nekih -3dB (zbog uticaja visokotonca će biti na oko -3dB jer će se preklapati na 2,8-3KHz inače bi bio na -5 ili -6). Vrlo je upitno koliko se to čuje iako bi u teoriji bilo idealno da se ima konstantna i kontrolisana direktivnost i do 90 stepeni van ose - u praksi to i nije tako lako niti jeftino dostižno. Tako da da, kompromis ove kutije će biti to što ima ribon, a ne zvukovod/vejvgajd/hornu - ali šta da se radi , niko nije savršen Smile 

Zbog poslednje rečenice koju si napisao sam i postovao sve ovo od prvog posta pa do sad. Kad bi neko čekao da prođe godinu, dve ili pet dok se neki projekat ne upegla do tančina kako bi bio beskompromisan.... Sad i ja lažem, beskompromisan zvučnik ne postoji tako da nekad mora da se kaže dosta i da se malo pusti muzika. Zbog takvog načina razmišljanja ja i dalje nemam gotove zvučnike, a muziku slušam na Zenhajzer Smile 
(06-01-2015, 07:53 AM)Rade Wrote: [ -> ]PS POSTOJE DVE ŠKOLE razmišljnja i rada sa kutijama .......oni koji vode računa o kontroli faza i odziva i oni koji ne vode .......u prvu grupa spadaju one vrhunske naprave a u ovu drugu spadaju oni " pa baš mi se sviđa ovako "......

Imam pitanje... Misliš na relativnu ili apsolutnu fazu ?

Stvarno pitam - ne zezam.
šta je to relativna faza a šta je to relativan odziv ......apsolutna faza za sada nije interesantna
Pages: 1 2