DIY Electronic projects

Full Version: Da ne otvaram novu temu, par pitanja...
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
@progster,

Nisam ni mislio da ti Cr posmatraš kao snubber, već da ne dođe do zabune kod onih koji su početnici.
Quote:Nije taj Cr snubber, kao što i sam znaš, već osnovni rezonantni kondenzator LC kola.

Mislim da je dovoljno da proveriš kapacitet ta dva kondenzatora, jer obično im se unutra raspunktuju listići i opadne im kapacitet kad ne valjaju. I to se dogodi od pregrevanja nožica najčešće. Može biti sumnjiv taj kome je noga imala loš lem.

Dobro je što si pronašao originalni IGBT.
Nema ti druge - Proveriš što možeš, zalemiš nov IGBT, okreneš malo glavu na stranu i uključiš... :-)
Ne okreće se glava u stranu već se uzme štap od 2m i sa njime se pali prekidač,a još se može staviti zaštitna pregrada od pleksiglasa.Tako to rade profesionalci. Tongue
Treba mi ovakav muski konektor ako neko zna o cemu se radi i gde moze da se nabavi, hvala.

[attachment=28264]
Imam problem sa merenjem balansiranih izlaza koje sam radio.... Ne znam kako da ih merim i šta da merim, koliko znam ima 2 standarda +4dBu i -10dBV. E sad, znam (mislim) koji su to naponi ali kako ustvari da ih merim e to ne znam. Hvala
(01-04-2019, 04:35 PM)apexaudio Wrote: [ -> ]Treba mi ovakav muski konektor ako neko zna o cemu se radi i gde moze da se nabavi, hvala.
Znam ja. To je engleski konektor za svetlo po diskotekama. Sretao sam ga pre mnogo godina.
Pravi(o) ga Bulgin. https://www.bulgin.com/us/products/myproducts

https://uk.farnell.com/bulgin/px0551/plu.../dp/151740
https://gavshop.co.uk/8-pin-bulgin-plug-...-444-p.asp
https://int.rsdelivers.com/product/bulgi...ew/0487384
(01-05-2019, 08:23 AM)branko tod Wrote: [ -> ]
(01-04-2019, 04:35 PM)apexaudio Wrote: [ -> ]Treba mi ovakav muski konektor ako neko zna o cemu se radi i gde moze da se nabavi, hvala.
Znam ja. To je engleski konektor za svetlo po diskotekama. Sretao sam ga pre mnogo godina.
Pravi(o) ga Bulgin. https://www.bulgin.com/us/products/myproducts

https://uk.farnell.com/bulgin/px0551/plu.../dp/151740
https://gavshop.co.uk/8-pin-bulgin-plug-...-444-p.asp
https://int.rsdelivers.com/product/bulgi...ew/0487384

Hvala
(01-05-2019, 01:35 AM)Vlada021 Wrote: [ -> ]Imam problem sa merenjem balansiranih izlaza koje sam radio.... Ne znam kako da ih merim i šta da merim, koliko znam ima 2 standarda +4dBu i -10dBV. E sad, znam (mislim) koji su to naponi ali kako ustvari da ih merim e to ne znam. Hvala

Njih bi trebalo meriti diferencijalnom sondom. Ako nemas diferencijalnu sondu, a imas digitalni osciloskop, mozes da meris sa dva kanala i da ukljucis na osciloskopu opciju oduzimanja ta dva kanala. Ako nemas to, onda mozes na izlaz da postavis diferencijalni pojacavac, pa da posmatras njegov izlaz. Napon na izlazu je jednak proizvodu ulaznog diferencijalnog napona i pojacanja pojacavaca.

Pozdrav
(01-05-2019, 01:35 AM)Vlada021 Wrote: [ -> ]Imam problem sa merenjem balansiranih izlaza koje sam radio.... Ne znam kako da ih merim i šta da merim, koliko znam ima 2 standarda +4dBu i -10dBV. E sad, znam (mislim) koji su to naponi ali kako ustvari da ih merim e to ne znam. Hvala
Nivo od +4dBu se odnosi na profesionalnu tehniku i odgovara naponu od 0,775Vrms (1mW na otporu od 600R), dok nivo od -10dBV važi za kućne uredjaje i ima vrednost od 0,316Vrms (10dB ispod nivoa od 1V).
Za merenje ti je potreban izvor sinusa, obično 1kHz, i voltmetar koji na toj frekvenciji može da ti dovoljno tačno izmeri RMS vrednost (pogledaj podatke o tačnostiu uputstvu za instrument).
Ako imaš osciloskop koji prikazuje RMS vrednost, onda tim bolje, mada je dobar RMS vlotmetar uvek bolji od osciloskopa.

Pozdrav
Braca, možeš li da pojasniš ono "da je dobar RMS voltmetar bolji od osciloskopa"?

Osciloskop sigurno ima veći bandwidth od voltmetra i što god da mu gurneš na ulaz on će na ekranu prikazati identičan signal, e sada zavisno od skopa negdje trebaš da brojiš kvadratiće a negdje ti ispiše amplitudu signala automatski.
osciloskop prosto nije namenjen za precizno merenje visine napona već njegovog oblika.
(01-05-2019, 01:10 PM)Khadgar2007 Wrote: [ -> ]Braca, možeš li da pojasniš ono "da je dobar RMS voltmetar bolji od osciloskopa"?

Osciloskop sigurno ima veći bandwidth od voltmetra i što god da mu gurneš na ulaz on će na ekranu prikazati identičan signal, e sada zavisno od skopa negdje trebaš da brojiš kvadratiće a negdje ti ispiše amplitudu signala automatski.

Osciloskop koristi 8-bitni AD konvertor.
(01-05-2019, 04:10 PM)vojinilic Wrote: [ -> ]
(01-05-2019, 01:10 PM)Khadgar2007 Wrote: [ -> ]Braca, možeš li da pojasniš ono "da je dobar RMS voltmetar bolji od osciloskopa"?

Osciloskop sigurno ima veći bandwidth od voltmetra i što god da mu gurneš na ulaz on će na ekranu prikazati identičan signal, e sada zavisno od skopa negdje trebaš da brojiš kvadratiće a negdje ti ispiše amplitudu signala automatski.

Osciloskop koristi 8-bitni AD konvertor.

Osim dobro kalibrisanog analognog :-)
Upravo tako. Samo da objasnim jos malo ovo Bracino vezano za instrumente. Dobar instrument kosta par Keur-a. Dobar osciloskop kosta isto toliko. Osciloskop u principu nije merni instrument, vec uredjaj za prikazivanje talasnih oblika signala. Postoje noviji osciloskopi kao npr. Tektronix-ova MDO3000 serija koja ima u sebi bas pravi digitalni unimer. Ovo nije merenje na signalima, vec dodatak za neki unimer srednje klase.
Tačno tako Vojče.
Na analognom se može videti bolje oko vertikalne rezolucije, uključujući veštinu posmatrača, ali definitivno je osciloskop upravo za one namene koje si opisao.
Vidim da je ovde već skoro sve rečeno.

Moderni osciloskopi, čak i klase oko 500 dolara već neko vreme koriste 12-bitne ADC, napr. Rigol 1054Z pri vrem. bazi >5usec, ali to još uvek ne znači da će tačnost RMS vrednosti odgovarati rezoluciji. Taj isit Rigol prikazuje na ekranu samo tri cifre, dok DVM klase 5,5 cifara ima jednu do dve više i time potencijalno veću tačnost.
Konkretno (izmereno pre 5min), na frekv. od 1kHz i Vpp od 6,96V (Rigol), Sanwa 5500 i Philips PM2525 daju mi Vrms od 2,458 i 2,451Vrms, a Rigol izmedju 2,43 i 2,41Vrms.

Kod četvrtke s amplitudom od 1,5V i srednjom vrednošću od 1,5V, moj Rigol pokazuje 2,1Vrms, Sanwa takodje (oba korektno, SQRT(1,5*1,5 + 1,5*1,5), dakle True RMS), dok PM2525 pokazuje 1,5Vrms, što odgovara amplitudi četvrtke (ne vidi srednju vrednost zbog AC veze na ulazu).

Očigledno, korišćenjem 12-bitnog ADC i korektnog softvera, noviji osciloskopi su se približili multimetrima klase 5,5 cifara, dok su stariji modeli sa rezolucijom od 8 ili 10 bita bili inferiorni.

Pozdrav
Imam i digitalni osciloskop, i opciju oduzimanja, i naravno opteretiću sa 600R. Šta bih trebao dobiti kao rezultat?, koliko znam 2 i 3 su u kontra fazi samim tim zbir ili razlika trebala bi biti 0 (ili grešim) Hvala drugari!
(01-05-2019, 07:56 PM)Vlada021 Wrote: [ -> ]Imam i digitalni osciloskop, i opciju oduzimanja, i naravno opteretiću sa 600R. Šta bih trebao dobiti kao rezultat?, koliko znam 2 i 3 su u kontra fazi samim tim zbir ili razlika trebala bi biti 0 (ili grešim) Hvala drugari!

Dobices keca iz matematike Smile
Kada su dva signala u fazi, onda je njihova razlika nula. Diferencijalni signal se sastoji od dva signala koji su fazno pomereni. Da bi ti bilo lakse da zazumes sta je diferencijalni signal, najlakse je da uzmes pravougaoni. Jedan ima napon +5V, a drugi koji je u protiv fazi -5V. Kada prvi predje na -5V, onda drugi ide na +5V. Oduzimanjem dobijas +5V - (-5V) = 10V ili -5V - (+5V) = -10V. Diferencijalni signal se krece u granicama +/-10V. Ona dva signala su polovina diferencijalnog signala.

Pozdrav,
Vojin
Evo, izmeri ću danas pa ću se javiti.... Nije mi bitno koliko ti izlazi mogu izbaciti, znam da mogu, nego što pre njih imam indikaciju kada je signal dovoljno dobar, a to moram da nacetriram pa mi je lakše naštalovati ako znam šta treba da imam na izlazu.
P. S. Trebao bih imati oko 1.55Vrms na izlazu, osciloskop na modu za oduzimanje?
Može li ovo uopšte da radi, 10PCS TDA2050A 1,6$ ili komad 16 centi.
https://www.aliexpress.com/item/10PCS-TD...st=ae803_3
Kupiš pa vidiš, 1,6$ je nikakva cijena. Uglavnom ako ih kupiš trebao bi ih testirati na granici izdržljivosti da vidiš jel to to, ili su nešto drugo ugurali unutra.