DIY Electronic projects

Full Version: Da ne otvaram novu temu, par pitanja...
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Koga davi neka ispreskače Smile Hvala!
Ja se ne bunim. Volim kad neko napiše nešto ovako. Smile
Pitanje, kako i na kom telu mogu da namotam prigusnicu od 6.2uH i 0.9uH ?

Treba mi sto veci Q, recimo preko 20.
Low-power signal je u pitanju, neki Cauer LPF HF filter ...

[attachment=7283:Screen Shot 2014-02-15 at 9.29.26 PM.png]
[attachment=7280:Screen Shot 2014-02-15 at 9.04.01 PM.png]

Miki, za manji kalem je dovoljno vazdušno jezgro. Iz jednog projekta u Elektoru vidim da se sa 13 navojaka žice od 1.5 mm namotane na telu prečnika 7mm dobija 450nH. Inače za jednoslojni namotaj formula je L = Mi * N**2 * A / l, gde je Mi=1.2566*10^-6, N broj navojaka, A povrüina kalema i l dužina zavojnice (od prvog do poslednjeg namotaja).
Pretpostavljam da se i veći kalem može namotati bez jezgra, ali verovatno u dva sloja.
Aha, moze dakle i vazdusna zavojnica.
Ja sam mislio mozda na nekom feriticu da namotam posta ce verovatno ispasti dosta navoja za ovu od 6.2uH.
I motao bih nekom tanjom zicom, sta znam 0.2 - 0.4mm posto je input filter u pitanju, ne treba mi snaga.
Dobio sam ovaj link sa drugog foruma, pa kad sam vec pitao evo i odgovor tj kalkulator za vazduzne zavojnice:

http://users.triera.net/zupanbra/elektronke/vf-tuljave.html

Dakle levi deo stranice, ona tri ulazna polja, tu je prvi parametar precnik tela na koji se mota (plasticno npr), drugo polje je duzina zavojnice, trece polje je broj navoja i rezultat je induktivnost.
Koliko vidim, slaže se za ovaj Elektorov Zobel kalem.

Sa tanjom žicom imaš manju dužinu zavojnice i zato veći iduktivitet kod istog broja navojaka. Pošto broj navojaka ide na kvadrat, mislim da sa tankom žicom možeš da dobiješ i ovaj veći induktivitet sa pristojnim dimenzijama.
Sračunao sam na brzinu - trebaće ti nekih 50 navojaka žice od 0,4 mm, na telu od 7 mm.
Da li se neko susretao sa ovim:
<a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.ebay.com/itm/DC-Boost-Buck-Converter-Step-up-Step-down-Power-Supply-Regulator-Module-LM2587/251452548314?rt=nc&amp;_trksid=p2047675.m1851&amp;_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D261%26meid%3D4986525688440272965%26pid%3D100005%26prg%3D1088%26rk%3D3%26rkt%3D5%26sd%3D291082454878%26'>LM2587</a>
Interesuje me može li se iskoristiti za malu vjetrenjaču koju bih postavio na vikendicu... Ono što nisam skontao sa linka je ako varira napon na ulazu, da li je napon na izlazu fiksan kad se podesi recimo na 13.8 za punjenje akumulatora. Ima li neko sličnu šemu sa većom snagom koja bi se mogla iskoristiti u ovu svrhu? Pozz
tu bi druže bolje legao neki buck konvertor jer bi imao jako male gubitke i ne bi gubio obrtni momenat vetrenjače na toplotu - nešto poput regulacije broja obrtaja baterijske šrafilice samo obrnutim redom. tu bi ti najviše mogli pomoći macola i dragan100 ukoliko vide pitanje,a može i ime Jevtić. bar ja mislim da je to pravi put...
EDIT:
sad tek otvorih link, čim sam vidjeo LM pomislio sam na klasičan stabilizator,na pravom si putu!
<blockquote class="ipsBlockquote" data-author="HomeMadeAudioProject" data-cid="21195" data-time="1392971809">

tu bi druže bolje legao neki buck konvertor jer bi imao jako male gubitke i ne bi gubio obrtni momenat vetrenjače na toplotu - nešto poput regulacije broja obrtaja baterijske šrafilice samo obrnutim redom. tu bi ti najviše mogli pomoći macola i dragan100 ukoliko vide pitanje,a može i ime Jevtić. bar ja mislim da je to pravi put...

</blockquote>
Ono što nisam napomenuo a bitno je da u dogledno vrijeme planiram da uključim i solarni panel... Pošto na mom podnevlju nema previše vjetra, pa kombinacija više izvora bi trebalo da puni akumulator 12V, koji bi se koristio za LED rasvjetu max. 20W. Pozz
Znam da ću se obrukati, ali da i ja pitam, jer ovo ne znam proračunati. :ermm:

Koliki mi hladnjak treba za BUZ11 (i za BYV42/200 antiparalelno elektromotoru), koji bi trebao regulirati motor ventilatora na autu.

<a data-ipb='nomediaparse' href='http://schematiccircuit.com/wp-content/uploads/2013/07/Rangkaian-Driver-Motor-DC-PWM-Sederhana.gif'>http://schematiccircuit.com/wp-content/uploads/2013/07/Rangkaian-Driver-Motor-DC-PWM-Sederhana.gif</a>

Motor na 13.8V pri punoj brzini vuče oko 10A, znači oko 140W
Otišla mi prva tri stupnja na prekidaču u autu, radi samo na četvrtom, najbržem, a tu je glasan k'o sto vragova. Pa sam mu mislio staviti malo elektronike...
Listao sam po internetu i ovdje, ali se baš ne snalazim sa hladnjacima... :hmm:
Mislim da bi trebao sasvim zadovoljiti Elmatisov hladnjak A4240 od 5cm. Takodje mozes i ustedeti ako koristis neki manji hladnjak od starih PC procesora.
Najbolje da probas ako imas neki i vidis koliko se greje...

Sam buz11 bez diode sa hladnjakom iz atx verovatno ce biti dovoljan ali koliko dioda dispacira ne znam.
@mickeyzg
Ukratko, grubo, trebas izracunati discipaciju koja moze tu da se ocekuje, dakle za MOSFET imas dve vrste, staticne gubitke i dinamicke (kada se brzo radi on/off).
Staticni se racunaju na osnovu Ron tranzistora pri nekoj temperaturi (pogledaj DS), dakle P = Ron * I^2 (I na kvadrat).
Dinamicni prvenstveno zavise od ucestanosti ukljucivanja ali ako je ti taj sklop radi na par kHz ili sporije skoro da njih mozes da zanemaris ili uzmi tu grubo neki Watt.

Kada nadjes ukupnu discipaciju onda izaberes hladjak koji ima dovoljnu termicku otpornost.
Recimo da imas neki hladnjak od 10C/W (isto je kao i 10K/W, Kelvina). To znaci da ce za 1W ulozene snage njemu da poraste 10C (stepeni Celsiusa) temperatura. Recimo 10X bolji hladnjak ima 1C/W.

Iz ovoga proizilazi, npr izracunao si da taj tvoj sklop discipira 5W i da imas hladnjak od 10C/W (to je relativno maleni hladnjak), njemu ce da poraste temperatura za 50C u odnosu na okolinu (recimo da je temperatura okoline 30C) sto na kraju daje konacnu temperaturu na hladnjaku od 80C sto je koliko-toliko prihvatljivo. Teoretski bi mogao da "ganjas" tranzistor do jedno 125C ali svakako to ne treba praktikovati nego zbog duzeg radnog veka valja da bude sto niza temperatura dakle veci hladnjak tj sa manjim termickim otporom.

Cisto za orijentaciju evo kako izgleda 10K/W hladnjak:
[attachment=7461:Screen Shot 2014-02-25 at 7.20.30 PM.png]

<blockquote class="ipsBlockquote" data-author="mikikg" data-cid="21493" data-time="1393350551">

P = Ron * I^2 (I na kvadrat).

</blockquote>
A budaleeeee... Mene....
Ohmov zakon...
0.04 Ohm * (10A)<sup>2</sup> = 4W disipacije plus još malo dodam, sigurnosti radi i etoga...
Jednostavno da jednostavnije ne može biti, samo treba uključiti ono malo mozga koji je bio na standby...
Društvo, hvala svima...
Da li neko od vas zna gde skinuti sa neta dobre FLAC ili mp3 kodeke?
Svaki player ima svoje kodeke, ako na to misliš.
Ja na win koristim foobar ili aimp i ništa više nisam instalirao pored njih.
FLAC kodek je samo jedan a kuca mu je ovde: <a data-ipb='nomediaparse' href='http://xiph.org/flac/index.html'>http://xiph.org/flac/index.html</a>
MP3 takodje ima svoju kucu ali bih ja, uz izvinjenje, da je preskocim.

@TDA
Nema potrebe za samostalnom upotrebom FLAC-a (iako ga ima: <a data-ipb='nomediaparse' href='http://flacfrontend.sourceforge.net/'>FLAC Front End</a>)
nego daj malo opsirnije sta si zeleo da uradis pa da priskocim(o) u pomoc
Mislio sam da imam problem sa kodecima pošto sam sa izlaza kartice povremeno dobijao opucketanje slično onom sa gramofonskih ploča.
Problem je bio do drajvera. Povećao sam bafere i sad je sve ok. Smile

Hvala u svakom slučaju.