DIY Electronic projects

Full Version: Upravo stiglo
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Generalno CE oznaka je dovoljna da se uređaj pusti u promet kod nas u Srbiji, ali za uređaje koji imaju RF u sebi se pita RATEL... tako da od njih sve zavisi. Inače pre par godina mi smo uvozili neke RF module i nije bilo problema sa RATEL-om, bilo je dovoljno poslati zvanični datasheet koji je proizvođač dao i uplatiti licencnu (oko 70 Eura za godinu dana) i uradili smo uvoz bez problema. Šta se to danas dešava nije mi jasno i zašto su toliko postali rigorozni... ko zna...
Danas sam se "počastio" sa pastom za meko lemljenje Felder. Cijena kod lokalnog dilera oko 18€, dok bi da sam malo googlao našao bi online trgovinu u Hrvatskoj u kojoj je ista oko 9€,ali nekih 4€ poštarine pa recimo da dođemo na isto... Sve u svemu 250g će biti dovoljno za sljedećih deset godina, a "otplatim" tih 18€ sa nekoliko napravljenih PCBa, tako da sve u svemu neću cijepidlačiti.

Sada samo trebam posuditi od nekoga fen za skidanje boje da vidim jel može da posluži u ovu svrhu. Da uzimam lemnu stanicu na vrući zrak ne isplati mi se jer ništa ne lemim sa time, a koristiti lemilo za ovako nešto šteta mi je vrha jer tko zna što je u toj pasti.

Probao sam malo fercinati PCB sa lemilom i ide to fino, jedino što je pasta stvarno gusta i ima hrpa kositra u njoj pa ću probati da je razrijedim sa onom običnom smeđom pastom za lemljenje. Vjerujem da ne bi trebalo biti problema.

[attachment=22213]


edit: ne znam jel sam ovdje već rekao, ali sam prije nekih 3 mjeseca kupio nekakav prašak za kositrenje PCBa. Umutiš ga u vrućoj vodi, ostaviš da se ohladi i staviš PCB unutra. Bez topline,kemije i ikakvih vanjskih elemenata PCB bi se trebao pokositriti. Za prvih nekoliko primjeraka je bilo super, nakon toga čisti promašaj. Da li zbog stajanja ili se tekućina već potrošila ali za tih 6$ koliko dođe zaobilaziti u širokom luku iako može privući na prvi pogled jer je kao jednostavno.
Probao sam razrijediti sa onom vulgaris smeđom lemnom pastom i ma ide ko po loju. Naravno uz pomoć lemila, nemam fen na vrući zrak tako da ne mogu reći kakvi su rezultati sa njime. Sutra ću otići do prijatelja u rtv servis koji ima puhalicu pa ću sa njom probati.
Tu pastu mozes razrediti destilovanom vodom , probaj manju kolicinu da se uveris. Koristim slicnu pastu samo od drugog proizvodjaca ne dobija se cetkica uz nju "amasan" lotpaste nr.3.
Prijatelj probao onu degufit.
U srbiji ih ima svuda gde prodaju bakarne cevi i fiting za grejanje.
Inače koliko vidim već dosta koristiš tu pastu, da li ona ima nekakav rok trajanja ili može da stoji neograničeno. Brine me to što je pasta baš gusta i ne znam točan sastav, da li ima vode u njoj ili nečega što može da ishlapi stajanjem.
Sama pasta je suspenzija-u vodi "plivaju" u vodi nerastvorljivi sastojci-najvecim dijelom kalaj ,neki lakotopivi metali
kao cink ali ima i do 3% srebra. Dok nadjem neku koju koristim na kojoj mislim da ima sastav upisan
"ROSOL" i neki broj. Isparenjem vode pasta prelazi maltene u cvrsto stanje tako da je treba "odrzavati" povremenim
dodavanjem male kolicine vode, ja koristim ampule za injekcije od 5ml povremeno (kad se sjetim Smile ).-
pOz
Čitam o onoj "amasan lotpaste nr.3." Sastav Sn97Cu3. Cena u Bg - 250 grama oko 1100 din.
To je nesto isapod 10€- u SA 18KM.- Ima se i to. Za kalajisanje PCB iskljucivo ove koje osim kalaja mogu
sadrzavati Cu i Ag.-
pOz
Ja ovu amasan imam oko 4-5 godina ,povremeno dodam destilovanu vodu i izmesam dobro. Kada se presusi malo se teze razmesa ,ume napraviti sitnih grudvica pa posle zna napraviti problem. Kada se doda vode lakse se i ravnomernije rasporedi cetkicom po pcb-u normalno ne preterivati sa kolicinom vode . PCB normalno odmascen sto bolje najbolje raditi odmah nakon skidanja tonera ili foto laka. Kod grejanja fenom ne moras preterivati iako ne deluje spolja da je pasta dovoljno ugrejana kada se ocisti ,opere vodom , ispod je to obicno sasvim korektan i fino kalaisan sloj. Ako se preteruje sa grejanjem mogu se javiti "grudvice" kalaja na pojedinim mestima. Ne umem bolje objasniti . Kao i sve ostalo praksa stvara vestog majstora .
Pozdrav
Danas sam se malo igrao sa puhalicom i ovom pastom i nisam baš dobio neke rezulate. Tinol se dosta slabo topi i kada je temperatura na 450°C, a ima naravno i dosta oksidacije pa i kada se otopi ne hvata se dobro za bakar. Pločicu sam prethodno naravno dobro izribao da je čista.
Za sada da završim trenutačnu narudžbu ići će ta pasta+lemilica i to radi samo tako. Namažem sloj toliko tanak da se niti ne vidi,prijeđem sa lemilom,a iza ostane savršena površina bez viška tinola kao što mi se zna desiti kada koristim tinol žicu.

Trebao bi probati možda i sa fenom za skidanje boje kako bi to funkcioniralo, ali i metoda sa lemilom je puno bolja od moje prijašnje, namazati sa pastom i onda sa tinolom.
Ovo je jedna moja plocica radjena tom pastom i fenom za skidanje boje
[Image: Willem%20programator_zpsh9xjz9bt.jpg]
Ima i malo boljih od ove ,a ima i losijih zavisi u cemu se pretera.
Kada negdje nabavim fen onda ću ponovo probati jer sama pasta kao pasta je odlična,ali izgleda da je smd puhalica preslaba za ovakve radove.
Jel ti postaviš temperaturu fena na najjače ili slabije? Vidim da ima za kupiti raznih fenova kojima se čak može i mijenjati radna temperatura pa je to razlog zašto pitam.
Ja imam neki womax fen ima prekidac 1-0-2 i ovo radim na dvojci . Ist fen koristim i za razlemljivanje nekih stvari npr odlican je za vadjenje integralaca .Sam fen je bio bas jeftin reda 10-15 eur. Normalno oni malo skuplji su verovatno jaci i mogu duze da rade i traju. U sustini fen dobro greje i duvaljka je samo slabija verzija istog. Kada sam pocinjao da radim ovo fenom probao sam par varijanti cak sam potpuno otapao nanesenu pastu . Pcb se dobro prekrije kalajem ali ne izgleda bas nesto posebno. Grejati dobro pa brisati grubom krpom zahteva da pcb bude nekako fiksiran za nekakvu podlogu. Ova varijanta je moguca i grejanjem ploce u pecnici.
Odosmo u off ,bolje da smo o ovome pisali u temi o izradi pcb-a
Ja nisam našao neku temu osim izrade pločice sa laminatorom ili foto postupkom pa ako nije problem da admin otvori recimo temu "zaštita PCBa" ili tako nešto i prebaci ovih par postova.

Inače grijanje u peći ne bi htio jer ima dosta isparavanja koje sigurno neće dobro da djeluje na hranu koja bi se pekla u istoj peći.Već sam se dovoljno najeo hrane koja je imala miris po foto laku pa baš ne bi htio prijeći na teške metale. Undecided
Druga opcija da uzmem drugu mini peć za ovakve stvari baš i nije da mi treba.
Uzmi komad lima, odvoji ga od pločice cca 1mm i onda na njega stavi peglu na najjače.
Upravo stigao HM-10, videcu za koji dan kad stigne i PCB da li zaista lepo radi sa iOS-om. U sustini pin-out se poklapa sa HC-05 i HC-06 bluetooth-om, i kako navodno kazu, moze bez ikakvih izmena da se samo podmetne, videcemo jel istina Smile
(12-30-2016, 11:02 PM)vsavic Wrote: [ -> ]Upravo stigao HM-10, videcu za koji dan kad stigne i PCB da li zaista lepo radi sa iOS-om. U sustini pin-out se poklapa sa HC-05 i HC-06 bluetooth-om, i kako navodno kazu, moze bez ikakvih izmena da se samo podmetne, videcemo jel istina Smile

Radi ce on bez ikakvih problema sa iOS. Jedini problem je mala brzina prenosa podataka. Ako ti bude trebalo nesto brze, onda potrazi modul koji ima mogucnost aktiviranja iAP2 profila.
(12-30-2016, 11:39 PM)vojinilic Wrote: [ -> ]Radi ce on bez ikakvih problema sa iOS. Jedini problem je mala brzina prenosa podataka. Ako ti bude trebalo nesto brze, onda potrazi modul koji ima mogucnost aktiviranja iAP2 profila.

Za moje potrebe brzina ce biti ok.
[attachment=22290]Nije bas upravo stiglo ali pre neki dan sam se castio za novu godinu.[Image: rolleyes.gif]
Uzeo nedavno kad sam bio u Srbiji, ali tek sinoc dobio vreme da bacim pogled.

[Image: 0_cus_d4_16f1f18690267024b63441e186267d16.jpg]

Ako se izuzmu pravopisne greske, zaista nije lose za sada Smile