DIY Electronic projects

Full Version: Ruski C/ESR metar
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Verujem da je vecini kolega vec poznat ovaj C/ESR metar, ali nisam ga video ovde, pa rekoh neka ga ima... Big Grin  
Originalni projekt je odavde, koga ne mrzi moze da prevede i procita svih oko 150 strana:
http://pro-radio.ru/measure/3288-151/
Ovo je koristan i relativno jeftin instrument, delovi kostaju negde oko 10-15e. Postoje dve verzije plocice, sa SMD i through hole delovima, pravio sam obe vise puta, obe podjednako dobro rade. SMD verzija je kompaktnija, ali teza za pravljenje jer ide na dvostranoj plocici tako sto se gornji sloj koristi kao masa, pa treba burgijom ukloniti malo bakra oko vecinu rupica. Isto tako kod SMD verzije je malo teze pronaci sve vrednosti otpornika, ja sam se snalazio t.z. "piggy-backing"-om pa sam lemio po dva otpornika jedan iznad drugog da bi dobio potrebne vrednosti. Ovo vazi i za kondenzator 4n3 umesto kog moze da idu dva od 2n2 paralelno.Trimer 22K je pozeljno da bude viseobrtni, kalibracija ce tako biti puno laksa. Inace iako ovaj instrument ima mogucnost kalibracije, pozeljno je koristiti 1% otpornike. Maksimalno merenje vrednosti ESR-a je oko 12 oma, za sve iznad toga stoji ta vrednost na displeju. Mislim da je bila neka izmena da se prosiri do 30-ak oma, nisam je probao, ako bude interesa potrazicu je... Inace iako na semi stoji PIC16F873 moze se bez ikakvih izmena koristiti 16F876. Isto treba paziti oko povezivanja sondi jer su cetvorozicane.
Postupak podesavanja je sledeci:
Dok je sklop ukljucen pritisnuti i drzati taster +, krakospojiti sonde, najbolje malim komadicem zice, pa trimerom 22k podesiti da displej pokazuje vrlo blizu nule, recimo, 0,001 om (zato je pozeljan viseobrtni trimer). Kad se to postigne, jos uvek drzeci taster +, treba pritisnuti taster SET cime se snimaju postavke u eprom i na displeju se treba ispisati "ready". Posle ovoga treba iskljuciti  instrument, pritisnuti i drzati taster SET i ponovo ukljuciti cime se ulazi u meni za podesavanje kojeficijenta. Ima ih tri vrsta, za 1 om, 10 oma i Cx (vrednost kondenzatora). Podesavanje za 1 i 10 oma se vrsi preciznim otpornicima poznate vrednosti, tasterima + i - se moze menjati vrednost kojeficijenata. Podesavanje za Cx se vrsi elektrolitom poznate vrednosti, isto i ovde tasterima + i - se moze menjati vrednost kojeficijenata. Posle svakog podesanaja treba protisnuti SET i iskluciti instrument, opet ga ukljuciti i proveriti pokazivanje, pa ako je potrebno koregirati kojeficijente. Ovo je inace prilican smor, ali se pravi samo jednom i ako se napravi kako treba pokazivanje je posle veoma precizno... Smile

Ovako izgledaju SMD i through hole plocice:

[Image: smd_zpsi66kt7qo.jpg]
[Image: through%20hole_zps4uiaoxwp.jpg]

A ovako izgleda merenje nekih delova:
elektrolit 10uF/16V
[Image: DSC_0091.jpg]

elektrolit 47uF
[Image: DSC_0095.jpg]
elektrolit 470uF
[Image: DSC_0096.jpg]

elektrolit 1500uF
[Image: DSC_0098.jpg]

elektrolit 2200uF
[Image: DSC_0089.jpg]

elektrolit 22000uF
[Image: DSC_0090.jpg]

blok kondenzator 6,8uF
[Image: DSC_0093.jpg]

otpornik 2 oma
[Image: DSC_0087.jpg]

otpornik 0,5 oma
[Image: DSC_0086-1.jpg]

otpornik 0,1 om
[Image: DSC_0084-2.jpg]


Evo jos jedne SMD verzije:


[Image: DSC_1230_zps8d4fcfa2.jpg]

Evo kako izgleda i through hole verzija:

[Image: DSCN1188_zps25ce7e77.jpg]
Deluje mi kao odličan uređaj.
Hvala za dokumentaciju!
Pa da, za tu cenu je vise nego dobar... Wink
Sklepa ga i ja al nikako da ga izbazdarim Smile
Uslikaj kako si spojio merne sonde, treba da vezes cetiri zice kao na slici...
Kad prespojim krokodilke sa predhodno stisnutim tasterima ''+'' pa ''set'' sve se desava kao sto si objasnio pise EPROM pa potom 'ready' i kad izgasim i upalim ponovo sa stisnutim 'set' otvori mi se taj meni ali sta god da zakacim posle na krokodilke nereaguje nista....
Idemo ispocetka, kad ukljucim uredjaj u struju i krenem sa podesavanjem: stisnem '+' spojim krokodilke i krenem da stelujem trimer pocinju da se menjaju te cifre na ekranu i stelovanjem ih dovedem da bude kao gore na trecoj slici u predhodnom postu posle toga sve ovo drzim stisnuto i spojeno i stiskom jos 'set' pojavi se ono 'eprom' i nakon njega 'ready' i ugasim uredjaj, ponovo ukljucujem sa stisnutim 'set' otvara mi se meni za koeficijent i tu reaguje na + i - ali kad zakacim na krokodilke bilo kakv otpor nedesava se nista neznam dal tu nesto gresim, kako sam razumeo da treba da zakacim naprimer precizan otpornik od 1R i da se na ekranu pojavi njegova vrednost i ja je samo doteram na + i - al nereaguje na kacenje bilo kakvog otpora...
Postupak je taj, jedino ne vidim kako si spojio one 4 zice, aj ih slikaj jasnije ili nacrtaj kako su vezani.
Mozes pogledati zadnju sliku iz mog prvog posta, tamo su obelezani + i - na levom konektoru, isto je i na desnom, treba vezati + sa + i - sa - tik kod krokodilki...
Ok, tako su i povezane cak sam probao pri prvom stelovanju da spojim jumperima da bude sto kraca veza bliza pcb, e sad imam jos jedno pitanje probao sam vise varijanti ovog trimera sad mi je 22k i njega kad stelujem povremeno mi se gubi ova prva traka sa karakterima sto pise Cx0000000003  znaci samo na par mesta na trimeru ima ta prva traka a donji karakteri su uvek tu bez obzira koliko okretao trimer jedino se vrednost na njima menja,i kad otprilike trimer stoji tacno na sredini onda mi na donjim karakterima pise  1r=0000 i 10r=0000 i na gornjem ono Cx0000000003 (mozda nisam napisao tacan broj nula al nebitno)


Dodao dve slike >>>>
Sad i imam neka merenja ali su nestabilna kad zakacim elko od 10uF pokaze jednu vrednost pa je u roku od 3-4sekundi promeni u +- po nekoliko uF ali dole gde pise ESR tu su mi samo nule...
Da mozda nezeza ovaj IRF njega nisam ispostovao stavio sam IRF630 zavejan sam ovih dana tek za par dana ce da mi stigne IRF530 , sto se tice ona dva konda od 4,3nF stavio sam neka dva od 4,7nf ali merena su i imaju 4,5nF
Oce ovo da radi samo treba malo vise zivaca i mozga Smile za nastelovati sve ovo...
E da, malo je mucno sve doterati, ali to se pravi jednom. Inace i ja sam koristio IRF630 jer sam njih imao, to je u redu. Ove 4 zice trebaju imati dobar kontakt sa plocicom, zalemi ih direktno. Isto zalemi ih i gore kod krokodilki, vidim da do njih idu samo dve zice, pa onda pri kratkospojenim krokodilkama trimerom podesi da ispisuje otpor 0,001 i snimi to u eprom. Krokodilke kratkospoji preko parceta zice, nozice od otpornika ili sl., nikako ne direktno jedna za drugu. I kod mene periodicno varira zadnja decimala 1-2 broja gore-dole, to je valjda do programa.
Ok, sad sam ga malo doterao sto se tice ozicenja, celo jutro se bakcem sa njim a bogami i ceo predhodni dan Smile , primetio sam jednu stvar mada je to mozda zbog bazdarenja mozda mora jos da se radi na tome desava se da kad ga izbazdarim na primer na manje kapacitete tako od 10 do 100uF i tu pkazuje ok onda mi vece kapacitete pokazuje dosta u plusu pogotovo ove preko 6800uf a za 10mF oce da prebaci i po 2000uF u plusu e sad kad ga izbazdarim da meri te od 1000 do 10000uf kako treba onda mi ove naprimer ispod 100-220uf pokazuje u minusu, sve merene elkose sam predhodno merio sa druga dva instrumenta PEAKTECH i BENING koji ide do 40mF i u glavnom ova dva imaju dosta priblizne rezultate i linearni su i na manjim i na vecim kapacitetima...
Ne znam, kod mene linearno i tacno meri sve vrednosti... Zaboravio sam da ti kazem da sam imao probleme sa nekim serijama pic-ova kojih sam narucio kao semplove, pravili su razne probleme, nije moglo snimiti postavke u eprom, brisali se se random i sl., ako imas drugi pic mozes probati i sa njim (radice i sa 16F876)...
Pa sta znam sa picevima nisam imao problema uzimam ih uvek na istom mestu mada ovaj 16f873 nemam drugi ovaj je bez porblema ucitao i to iz prve, kad sam sredio malo ove zice to sad radi stabilno malo zadnja decimala varira al nista strasno, otpore meri sve tacno imam i neke precizne i njih meri ok, i kad ga iskljucim i ukljucim sve to pokazuje ponovo isto sa veoma malim odstupanjima jedino se to sa kapacitetom desava sad sam ga izbazdario na neku sredinu tu oko 1000 do 2200 da pokazuje tacno a za nize i vise odstupa malo, ovih dana mi stize i taj IRF530 pa cu i njega da zamenim a promenicu i ove kondezatore sto su mi 4,5nF uklopicu neke da dodje na 4,3nf pa cemo da vidimo sta kaze....
Ma fina je ovo spravica kad se dotera... Wink
Ima jedno pitanje vezano za pot 22k primetio sam da kad se vrsi podesavanje negde tacno na sredini potanciometra dobiju se vrednosti priblizne nuli stoga sam ja stavio jedan viseobrtni pot 1k i sa strana po jedan otpor 10k (10k+1k+10k = 21k) da bi to bilo sto preciznije i ja ga doteram da pisu sve nule predpostavlja da je to ok.
Da, OK je, samo ne treba da budu sve nule nego podesi i ostavi tik kad promeni u 0.001.
Ok, ja reko bolje je kad su sve nule Smile sacu da ga prestelujem..
Pages: 1 2 3