Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CNC motalica za transformatore
#41
Recimo skoro dovršena pločica i spremna na reviziju,crveni vodovi su kratkospojnici. Napajanja sam vukao posebnim vodom za svaki integrirac te dodao još nekoliko decouplinga u odnosu na original šemu. Također još nisam napravio nekakvu centralnu točku za spoj masa ali sutra je novi dan i valjda ću biti malo pametniji. Tongue



Inače šema je ova.

.pdf   PIC18F4620 motalica.PDF (Size: 90,09 KB / Downloads: 23)
Reply
#42
(05-11-2016, 11:51 AM)mikikg Wrote: Ja ti preporucuje da uzmes gotove drajvere sa TB6560AHQ, oni su za 24V/3A i imaju na sebi prekidace sa kojima zadajes radnu i mirnu struju, mikrostep-korak i jos par nekih parametara.
Takodje su ulazi opto-izolovani tako da ne moras da brines oko masa i povezivanja …
Cela plocica ima na KP da se kupi za oko 1100RSD, ne isplati se praviti jer ne mozes da napravis takav drajver jeftinije. Cak i sam drajver IC nije ispod 4-5-6E da ga kupis na komad … a gde je plocica, hladnjak, snasni SMD otpornici za podesavanje struje, ostali delovi …

Plocica radi odlicno. Ja sam upotrebio 4 takva drajvera za moju CNC.
http://forum.yu3ma.net/showthread.php?ti...0#pid58430

Napajanje sam uzeo u SAH-u, vrlo solidno napajanje sa pristojan novac:
http://www.sah.rs/Industrijska%20Napajanja/S-145.html
Naravno ima i drugih modela za razlicite napone/struje ali svakako 24V je preporuka:
http://www.sah.rs/Industrijska%20Napajan...Power.html

Ova plocica moze da se kupi na aliekspresu za oko 5 dolara za one koji ne zure...
Reply
#43
Bio sam malo zauzet ovih dana sa pripremom za postavljanje pločica u kuhinji a sada dolaze na red pločice.U međuvremenu sam napravio PCB za PIC a evo i radne verzije PCBa za drajver za motor. Naponi koji dolaze iz PIC pločice sam odvojio od napona za motor, jedno je sa lijeve strane a drugi napon sa desne. Mase sam također odvojio. Nemam vremena da idem u detalje što i kako sam napravio jer moram gibati.



Reply
#44
(05-16-2016, 06:52 AM)Khadgar2007 Wrote: Bio sam malo zauzet ovih dana sa pripremom za postavljanje pločica u kuhinji a sada dolaze na red pločice.U međuvremenu sam napravio PCB za PIC a evo i radne verzije PCBa za drajver za motor. Naponi koji dolaze iz PIC pločice sam odvojio od napona za motor, jedno je sa lijeve strane a drugi napon sa desne. Mase sam također odvojio. Nemam vremena da idem u detalje što i kako sam napravio jer moram gibati.


Okreni oba IR2110 za 90 stepeni, pa ćeš se iznenaditi kako će leći sve na svoje mesto !

Nema posebne potrebe za otpornicima izmedju gejta i sorsa na mosfetima u normalnom radu.
Ti otpornici su važni samo ako postoji bilo kakva šansa da gate mosfeta ostane da "lebdi", odnosno gejt ostane ne priključen na mosfet driver.
(neko ti iščupa IR2110 iz podnožija i uključi uredjaj Huh )

Pozz
Reply
#45
Posto je Khadgar2007 postavio plocicu H-mosta evo je i sema.

Otpornici izmedju gejta i sorsa mislim da je bolje da ih ima ukoliko ne smetaju drajveru.


Attached Files
.pdf   Milan94 CNC motalica mkII_2.pdf (Size: 17,26 KB / Downloads: 23)
Reply
#46
Za koju struju ti je predvidjen motor?
Trebala bi na toj PCB da vodovi oko tranzistora budu deblji, od 4 do 7mm sirine i naravno sto kraci.
Voditi racuna o geometriji, bukvalno kako je na shemi tako bi valjalo i da se prostorno napravi, po dva tranzistora jedan naspram drugog, izmedju hladjak (ako treba) i tu u sredini power vodovi, a driveri sa strane … Tako su najkrace putanje za power vodove.
Reply
#47
Na plocici sa PIC, ostavi i jos tri rupice ispred MAX232, da imas 5V RX i TX i GND, tu se kasnije moze postaviti drugi modul, recimo BlueTooth neki ili WiFi, ne kosta nista nekoliko rupica visak Wink
Reply
#48
Motor je upotrebljen od trotiko 24V 14A ako nemoze da se poveca sirina vodova mogu ja kasnije ojacati te vodove sa bakarnim provodnikom.

Tranzistori su postavljeni ovako sa namerom da se iskoristi jedan hladnjak za sva cetri tranzistora naravno uz koriscenje liskunskih izolatora.
Reply
#49
14A je vec poveca struja, trebaju podeblji vodovi a mora da se vodi racuna i da budu svi vodovi simetricni, to je vrlo bitno imati na umu.
Reply
#50
(05-16-2016, 12:18 PM)mikikg Wrote: Na plocici sa PIC, ostavi i jos tri rupice ispred MAX232, da imas 5V RX i TX i GND, tu se kasnije moze postaviti drugi modul, recimo BlueTooth neki ili WiFi, ne kosta nista nekoliko rupica visak Wink

Slažem se sa Mikijem. Tu lepo mogu da čučnu i oni USB na TTL konvertori.
Reply
#51
U tom slucaju bih mogao da se izbaci iz upotrebe RS232 i da se umesto njega postavi ovaj converter.

Da li ove konvertore PC prepoznaje kao COM port kada se ustekaju u USB uticnicu ili kao neki usb uredjaj.
Reply
#52
(05-16-2016, 01:36 PM)Milan94 Wrote: U tom slucaju bih mogao da se izbaci iz upotrebe RS232 i da se umesto njega postavi ovaj converter.

Da li ove konvertore PC prepoznaje kao COM port kada se ustekaju u USB uticnicu ili kao neki usb uredjaj.

To sam hteo i da ti predložim. Ja uvek ostavim ove "rupice" na pločici jer koristim baš te USB na TTL konvertore dok radim program. MAX232 bez SUB-D9 konektora na pločici nema neku svrhu. Dakle, predlažem ti da se MAX232 izbaci sa pločice. U svakom slučaju tvoj krajnji uređaj neće imati nikakvu vezu sa PC (tako sam te bar ja razumeo).
Reply
#53
Da prijavi se kao nov COM port, eventualno mozda zatreba drajver za Win, zavisi koji chipset ima ali generalno nije problem, ima tih drajvera.
Reply
#54
Videćeš ih kao novi COM port u device menadžeru.

Pozz
Reply
#55
(05-16-2016, 01:43 PM)gorankg Wrote:
(05-16-2016, 01:36 PM)Milan94 Wrote: U tom slucaju bih mogao da se izbaci iz upotrebe RS232 i da se umesto njega postavi ovaj converter.

Da li ove konvertore PC prepoznaje kao COM port kada se ustekaju u USB uticnicu ili kao neki usb uredjaj.

To sam hteo i da ti predložim. Ja uvek ostavim ove "rupice" na pločici jer koristim baš te USB na TTL konvertore dok radim program. MAX232 bez SUB-D9 konektora na pločici nema neku svrhu. Dakle, predlažem ti da se MAX232 izbaci sa pločice. U svakom slučaju tvoj krajnji uređaj neće imati nikakvu vezu sa PC (tako sam te bar ja razumeo).

Odlicno umesto MAX232 postavicemo konektor za povezivanje sa ovim konvertorom.
Motalica je zamisljena da radi bez prisistva PC .
Reply
#56
Samo jos jedna stvar, kada se postavi takav seriski interface, preko njega moze da se ucitava nov program a moze i da se interaktivno sa njim komunicira, zavisi od potreba, ali da bi se ucitao tako program preko seriskog interfejsa mora da se prvo u PIC isprogramira preko ISCP porta (ili u programatoru) Bootloader.
Reply
#57
Inače, kada koristiš mikrokontroler koji direktno upravlja H mostom (bez galvanske izolacija - zajednički GND)
a snaga DC motora prelazi nekih 300 - 400W, - možeš očekivati probleme.
Jedan od nih je i reset procesora u trenutku kada se motor DC motor pokrene.
Vršna struja koja tada protekne kroz namotaje može imati i desetostruku vrednost nazivne struje motora.

Dalje, vršnu struju bi trebalo pratiti putem šenta na sorsovima H mosta i pri prekoračenju neke zadate vrednosti
isključiti visoko stanje PWM signala. To možeš uraditi na dva načina:

1. Vrtatiti signal u mikrokontroler (ovo se koristi kada odredjeni MCU ima FLTA ulaz u svom PWM modulu, odnosno sve se vrši na
hardverskom nivou)

2. Vratiti signal na SD (shutdown) od IR2110. Preko SD u bilo kom trenutku možeš trenutno dobiti LOW nivoe na oba izlaza od IR2110

Ako ne ograničiš vršnu struju, lako mogu da ti izgore mosfeti.

P.S.
USB adapter ili MAX232 port će ti biti zadnji problem !

Pozz
Reply
#58
Zelja je u pravu, to su realni problemi pri tim strujama, mozda da ipak razmislis o galvanskoj izolaciji, recimo dobar i brz opto je TLP250 (ili 6N135) a idealno bi bilo da iskoristis Si8233 gde imas i izolaciju i ultra brz driver za MOS-FET a koji smo spominjali u par tema (dobijes od mene par ako hoces da to iskoristis).
Reply
#59
Ovo o čemu piše Želja je istina mnogo važnije od serijske komunikacije. Bolje je da se PWM izlazi vode preko optokaplera pa da ceo taj drajver bude odvojen. U tom slučaju ti treba jedno napajanje za kontrolerski deo a drugo za drajver. Signal o prekoračenju struje bi svakako valjalo vratiti na MCU da on zna šta se dešava a istovremeno i ugasiti IR. Ovaj PIC inače nema FLT ulaze ali bi se našao neki drugi.
Reply
#60
(05-16-2016, 02:14 PM)mikikg Wrote: Zelja je u pravu, to su realni problemi pri tim strujama, mozda da ipak razmislis o galvanskoj izolaciji, recimo dobar i brz opto je TLP250 a idealno bi bilo da iskoristis Si8233 koji smo spominjali u par tema (dobijes od mene par ako hoces da to iskoristis).

Ja sam koristio i HCPL2630 za nešto slično
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)