Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
APEX D200
#1
pošto nam je tema o ovom pojačalu "nestala tokom akcije" postavljam ovu kao naslednu pa da u njoj pišemo šta je bilo,kako jeste i kako će biti.

dakle iz prošlih iskustava skontali smo da je najbolje raditi onu verziju sa IRF640N u izlazu a BD241 sa 12V zenericom kao stabilizatorom pa ću zato uglavnom postaviti i samo te verzije pločice.

pojačalo radi jako dobro u šta su se uvjerli i svi koji su bili na KG2014. mnogi su prišli i makar pogledali odakle to dolazi taj nivo glasnoće kojeg čuju a "odvažniji" Smile su i pipkali izlazne tranzistore i zavojnicu konstatujući kako su oni (izlazni tranzistori) topli koliko jesu uglavnom zbog blizine zavojnice koja je bila na oko 50°C a ta je temperatura pri 2W izlazne snage a i pri tih 10-20 koliko je već bilo tokom slušanja na susretu.

mnogi su prokomentarisali da ne bi znali da li se radi o AB klasi ili bilo kojoj drugoj,tj da zvučno nikad ne bi pogodili da se radi o d-klasi pojačala.

dokumenti:

D200
05-11-2014, 03:50 PM
05-11-2014, 03:51 PM


D200.1 sa BD241C stabilizatorom

05-11-2014, 04:23 PM
05-11-2014, 04:23 PM


.lay6   APEX D200.1.lay6 (Size: 162,48 KB / Downloads: 33)
.pdf   APEX D200.1 bakar ogledalo.pdf (Size: 163,51 KB / Downloads: 29)



-----------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------
blago izdužena pločica sa rupama za olakšano hlađene jezgra i dodatim padovima pored to220 i za to247 - D200.1a:
05-11-2014, 04:23 PM
05-11-2014, 04:23 PM



.pdf   APEX D200.1a.pdf (Size: 229,59 KB / Downloads: 43)
.lay6   APEX D200.1a.lay6 (Size: 167,12 KB / Downloads: 29)



za sve ove opcije najbolje je izlazne tranzistore polemiti odozdo i postaviti ih na hladnjak preko izolatora (plastični nipl + termo pasta + odgovarajući liskun). za male snage hladnjak i nije neophodan (mada je uvijek dobro došao) pa se može koristiti i prva verzija pločice D200.1 sa nekim malenim tankim hladnjacima,dok za veće snage ja bi lično išao ipak na izduženu verziju pločice sa izlaznim tranzistorima odozdo i ventilatorom koji bi hladio jezgro - za svaki slučaj.

treba još dodati da je poželjno na sam izlaz pojačala postaviti otpornik 2W 1k prema masi,inače pojačalo hoće da pokaže DC pri uključenju bez opterećenja pa zaštita neće da "prevagne" na uključenje releja. sa tim otpornikom i odlaganjem od 5-7 sekundi na izlazu se kod mene pojavi 35mV ne-simetrije što je itekako tolerantno.
----------------------------------------------------------------------------

svakako,još jedan uređaj sa APEX znakom koji nije ostavio radovnušnost iza sebe.

mjerenja osciloskopom od strane Gosha pokazali su nesavršenost L-C filtera na samom pojačalu,test je vršio baš na susretu ali nisam zapazio o kojoj se frekvenciji radilo niti kojoj amplitudi izlaznog napona. ako Gosha naiđe,volio bi da kaže nešto o tim podacima.

Chop your own wood and it will warm you twice
Reply
#2
moj primjerak zvučao je ovako:













a na KG2014 to je izgledalo ovako:





na snimku je APEX D200 na zvučnicima,muzika svira preko njega.
Chop your own wood and it will warm you twice
Reply
#3
Svaka cast HMAP na pokretanju teme super sto si postavio svoj layout pa mogu uporedit sa svojim,imam problem sa d200 pojacalom,pojavljuje mi se klip pri snagama 60-70%.
Napajanje +/-65-uredno napajanje ovo osnovno i pomocna napajanja na samoj plocici sa pojacalom(12V,5V,+/-5,6V),probano sa raznim tranzistorima,izlazni kalem je e33 sa 31 namotaj po ACA JEVTIC peporucio-hvala ACO(pokazao se ovaj broj navoja najbolje pri ovom naponu skoro pa nikakvog grijanja na ovih 130V-experimentisano i sa drugim brojem navoja radjeno je ali odmah zavojnica ulazi u zasicenje i grije nenormalno).Mnogo sam smanjio taj klip level ubcivajuci onaj 0,47u izmedju grana napajanja na samoj plocici dosta sam smanjio taj bus pump efekat.
Evo sta sam skontao,74hc00 1-6pin sluze za soft on pojacala i ocp,i mogu se izbaciti ali odmah gubim soft start i ocp i opet imam taj klip pri navedenoj snagi tako da to odmah nije,8-14 pin sluze kao hi-lo ulazi i pwm moduaciju za ir2110.11 pin IR2110 je upravljan sa 6 pinom 74hc00 i on je logic sh-down i na njemu ima reference pozitivni napon sve dok amp ne dobije ulazni signal(ili ako ocp odradi gdje dodje do gasenja hi-lo izlaza za mosfete) tj.dok ne zaosciluje.Pojacalo ima velik dc ofset oko 7,5V dok se ne ubaci 1k5 na sam izlaz pojacalo i koji iznosi oko 40mV kad amp dobije ulazni signal(ovaj otpornik koriste mnoga pojacala koja rade na ovoj samoscilirajucoj toplogiji IRAUDAMP i moraju imati nekakav teret na izlazu da ne bi bacalo ovoliki dc na izlaz koji smeta takodje i samoj zastiti Ne555).Ako otkacim 11 pin ir2110 i dam na njega -VS onda amp konstanto osciluje bez obizira da li ima ulazni signal ili ne(ovo sam otkacivao da vidim da mozda mi ne brlja sh-down ovaj problem ali nista i kad ovo uradim imam na izlazu odmah 35-40mV jer je amp. odmah zaoscilovo).Dodavo na grane napajanja jos kapaciteta ali nista,mjenjao diode razne sam stavljao,povecavao otpornik u povratnoj vezi-isao sa njim na 100k i mnogo toga sam jos probao sitnica ali nisam mogao dokucit gdje je problem.Ovo je koliko sam mogo shvatiti ovo pojacalo.
Danas probao-sto se tice dc ofseta na izlazu,on se moze kompletno eleminirati ako se izabaci 220K(nisam ga vidio na drugim pojacalima sl.topologije) otpornik koji je izmedju +VS i 6 pina ir2110 (VB).
Probao i diode uf4007,danas nadjem smd f4-4c(bila na ipm od tv plazme gdje je koristen ir2113s i ima istu funkciju kao ova mur120 u d200)koja je najbolja od svih i mnogo za ovo pojacalo znaci kakva se koristi-sa raznim diodama primjetio sam da amp. ima ruzan start.
Jedino sto jos nisam radio,mjenjao frekvenciju(nesto sad nisam siguran koliko mi je e33 sposoban da radi na 430-450kHz)pa cu i to probati.
Svaka preporuka je dobro dosla(mnogo sam studirao sa ovim pojacalom i dosta naucio osnovnih stvari oko class d koje nisam znao)

05-11-2014, 06:15 PM

Zaboravih semu..
Reply
#4
e Boga mi si ti njega ljudski isprostudirao,ja ti odo ove tehnike nemam pojma - donekle kontam kako radi izlaz al sve ispred mi je magla u noći. Smile jedino gdje bi ti mogao pomoći je mjerenje pod opterećenjem i posmatranje osciloskopom pa da vidim kako se ovaj moj primjerak ponaša,doduše na nekih +/-35 - 40V napajanja ako se ne varam.
Chop your own wood and it will warm you twice
Reply
#5
Ma i ovo sam nekako shvatio kroz opsti troubleshoot na ovom pojacalu,i naravno uporedjivanje drugih sema sl.pojacala.
Izlazna L me zabrinjava,nemam T106-2,(probat cu sutra smanjit f na nekih 150-200kHz pa cu vidjet sta se dogadja)
Prikljucivao i eksternih 12V ali nista,pcb sam svoj radio zbog e33 izlaznog kalema a nije iskljuceno da imam neku "zvonjavu" pri vecem volumenu-mozda neka od veza preblizu ili predaleko.(isao sam ono max. kako je Mile uradio svoj pcb)
Da imam osciloskop ko sto nemam davno bi to rjesio,ali kuham nesto po pitanju toga-nasao sam nesto(macak u vreci) povoljno pa cu pribavit uskoro nadam se.
Reply
#6
T106-2 preporucujem za manje snage i napajanje +/-50V maximalno, za vece snage treba koristiti T130-2.
Reply
#7
mogu i dva to106-2 sa duplo manje namotaja a deblje žice, ako se ne varam.
Chop your own wood and it will warm you twice
Reply
#8
Nista sad zasad..
Ostavljam dok ne pribavim osciloskop.Mnogo sam ostao na ovom pojacalu,nemoj sad da nekog prepadnem da izostavi ovo pojacalo ako ga je planirao uradit.D200 je hi-fi,grijanje skoro pa nikakvo,a to sto ja imam problem to je sto nije ispostovan sav projekt onako kako ga je Mile zamislio,vec sam radio sa elementima koje vec trenutno imam,rjesit cu ja ovo pa javljam gdje sam imao caku,samo vremena i strpljenja.
HMAP moglo bi to tako,i sa jednom bi to bilo ok,najgore sto nemam t106-2 pa tako ne smijem izbaciti izlaznu L iz igre,svaka promjena samog procjepa i broja namotaja utice i na samu frekvenciju samog pojacala.Procjep na e33 ne igra puno ulogu(samo se visoki izdvajaju sa povecanjem procjepa i naravno ako se pretjera doci ce do promjene induktivnosti),ali bitno je sa strane grijanja koliko ide namotaja za napon na kom amp radi koji je kod mene +/-65 ili 130V..
HMAP ti bi mogao pomoci,ako bi uskoro radio d200 probaj sa e33 pa vidi hoces li imati isti efekat-cjepanje*grcanje u zvucniku pogotovo kad se radi na 4R zvucniku-dok sa 8R malo je pomaknut klip efekat jer se radi sa vecim otporom(sa +/-40 ide 20 namotaja ).
Reply
#9
Imenjace i ja sam to negde procitao, ali mi se ne uklapa u celu pricu.

Broj namotaja se racuna po formuli:

N=sqrt(L*1000/Al)

Meni logicno izgleda da se sa n jezgara Al mnozi sa n.

Onda ispada je potrebno korena iz 2 puta manje zice, odnosno 70% zice koja nam je bila potrebna za jedno jezgro.

Mozda ja negde gresim.

Debljina zavisi od maksimalne vrednosti struje i koliko se secam ona mora biti minimalno 2.5A/mm(na kvadrat).

Nije filter bas prosta stvar, vrednosti LC komponenti se razlikuju u zavisnosti od impredanse zvucnika (menja se granicna frekvencija). Postoje mnoge topologije D klase, od klasicne sa generatorom trougla kao nosiocem, preko AD i BD filtracije (o tome imate u jednom TI dokumentu vise puta postavljanom na forumu), samoscilujuce (Hypex) i mnogi druge i sve one koriste drugaciju vrstu filtracije.

Evo jedan korisan dokument na temu:

http://www.ferroxcube.com/FerroxcubeCorp...lifier.pdf

Zasecen gap, dobra stvar koja cuva jezgra da ne upadnu u saturacija, a znamo sta sledi ako do toga dodje.

Jedno pitanje na kraju. Jel neko uspeo da nadje ova jezgra, a da moze da ih kupi obican smrtnik?
Reply
#10
koja jezgra konkretno?
Chop your own wood and it will warm you twice
Reply
#11
azecevic dobar pdf..
Fazon kod mene i jeste sto nemogu u cijeloj BIH da nadjem t106-2,a preko e-bay nikada nisam petljao a vidim raznih ponuda oko jezgre t106-2 i t130-2..
Mislim da mnogo znaci izlazna L i svaka promjena broja navoja ce se osjetiti,pa treba po najvise paznje na nju i obratiti.
Ma bit ce mi pravo krivo ako bude do L,jer je tesko nabavljiva a,e33 imamo svi sigurno desetine komada,koji je veoma lak za rastavit,namotati i procjep napraviti.
Ako neko bude radio sa e33 i kad bude radio procjep,vecina ce i uzeti komad pcb pa staviti-neka obrati paznju da parce pcb-a bude ojedeno od bakra tj. ne smije biti nikavog provodnog materijala u kontaktu izmedju E i I elemenata jezgre-dolazi do strasnog grijanja kako same jezgre tako i zice na kojoj pocinje lak da se topi..
Reply
#12
(05-11-2014, 05:59 PM)HSP Wrote: Svaka cast HMAP na pokretanju teme super sto si postavio svoj layout pa mogu uporedit sa svojim,imam problem sa d200 pojacalom,pojavljuje mi se klip pri snagama 60-70%.
Napajanje +/-65-uredno napajanje ovo osnovno i pomocna napajanja na samoj plocici sa pojacalom(12V,5V,+/-5,6V),probano sa raznim tranzistorima,izlazni kalem je e33 sa 31 namotaj po ACA JEVTIC peporucio-hvala ACO(pokazao se ovaj broj navoja najbolje pri ovom naponu skoro pa nikakvog grijanja na ovih 130V-experimentisano i sa drugim brojem navoja radjeno je ali odmah zavojnica ulazi u zasicenje i grije nenormalno).Mnogo sam smanjio taj klip level ubcivajuci onaj 0,47u izmedju grana napajanja na samoj plocici dosta sam smanjio taj bus pump efekat.
Evo sta sam skontao,74hc00 1-6pin sluze za soft on pojacala i ocp,i mogu se izbaciti ali odmah gubim soft start i ocp i opet imam taj klip pri navedenoj snagi tako da to odmah nije,8-14 pin sluze kao hi-lo ulazi i pwm moduaciju za ir2110.11 pin IR2110 je upravljan sa 6 pinom 74hc00 i on je logic sh-down i na njemu ima reference pozitivni napon sve dok amp ne dobije ulazni signal(ili ako ocp odradi gdje dodje do gasenja hi-lo izlaza za mosfete) tj.dok ne zaosciluje.Pojacalo ima velik dc ofset oko 7,5V dok se ne ubaci 1k5 na sam izlaz pojacalo i koji iznosi oko 40mV kad amp dobije ulazni signal(ovaj otpornik koriste mnoga pojacala koja rade na ovoj samoscilirajucoj toplogiji IRAUDAMP i moraju imati nekakav teret na izlazu da ne bi bacalo ovoliki dc na izlaz koji smeta takodje i samoj zastiti Ne555).Ako otkacim 11 pin ir2110 i dam na njega -VS onda amp konstanto osciluje bez obizira da li ima ulazni signal ili ne(ovo sam otkacivao da vidim da mozda mi ne brlja sh-down ovaj problem ali nista i kad ovo uradim imam na izlazu odmah 35-40mV jer je amp. odmah zaoscilovo).Dodavo na grane napajanja jos kapaciteta ali nista,mjenjao diode razne sam stavljao,povecavao otpornik u povratnoj vezi-isao sa njim na 100k i mnogo toga sam jos probao sitnica ali nisam mogao dokucit gdje je problem.Ovo je koliko sam mogo shvatiti ovo pojacalo.
Danas probao-sto se tice dc ofseta na izlazu,on se moze kompletno eleminirati ako se izabaci 220K(nisam ga vidio na drugim pojacalima sl.topologije) otpornik koji je izmedju +VS i 6 pina ir2110 (VB).
Probao i diode uf4007,danas nadjem smd f4-4c(bila na ipm od tv plazme gdje je koristen ir2113s i ima istu funkciju kao ova mur120 u d200)koja je najbolja od svih i mnogo za ovo pojacalo znaci kakva se koristi-sa raznim diodama primjetio sam da amp. ima ruzan start.
Jedino sto jos nisam radio,mjenjao frekvenciju(nesto sad nisam siguran koliko mi je e33 sposoban da radi na 430-450kHz)pa cu i to probati.
Svaka preporuka je dobro dosla(mnogo sam studirao sa ovim pojacalom i dosta naucio osnovnih stvari oko class d koje nisam znao)


Zaboravih semu..

sad sam probao da dovedem pojačalo u kliping i to uspješno - jednako je klipovao u obe grane a onda i pregorjeo taj jedan kanal. ljudski je izdržao po pitanju snage jer je onaj moj žičani otpornik baš žešće počeo da grije (bez greške se osjetilo na više od pola metra da nešto obgorjeva). slučajno ili namjerno,izgorjelo je na 3V ulaznog napona i u momentu kad sam preklopnik ton-generatora prebacio na neke kiloherce.

još sam spetljan i smotan oko mjerenja,mnogo toga ne vidim što bi mnogima ovde bila čista rutina - kad popravim taj kanal probaću opet samo ovaj put opreznije.
Chop your own wood and it will warm you twice
Reply
#13
Mozda ti i ne bi otisli tr.da su imali hladnjak,ti si to izgleda momacki potjero sa 3V ul.signala.
Najgore mi je sto to i nije kao obican klip vec dolazi do nekog cjepanja grckanja u zvucniku.Sad kod mene je to na +/-65V,sto i nije malo.Probaj e33 kad budes radio(osposobio taj kanal)pa da mozemo kako ja tako i svi vise racunati ili ne racunati na e33.
Mozes ubacit u povratnoj onaj R 4k7 na 2w,cisto onako da ne razmisljas hocel izgorjet ako bi pretjero.
Radio bi ja neko drugo pojacalo d klase ali d200 me je odusevio sa zvukom tako da sam zapeo.
Ne postoji ti bolja prilika od d200,a da se malo ustelis sa osciloskopom Big Grin
Reply
#14
@HSP Koji otpornik si povecao na 100K? Pojacalo upada u kliping kad imas relativno jaku pobudu i veliko pojacanje (ono direktno zavisi od elemenala negativne povratne sprege povratne sprege u ovom slucaju R180 i R190), a nedovoljan napon napajanja. Amplituda ulaza*(R190/180) mora biti bar nekoliko volti manja od napona napajanja u jednoj grani. Pokusaj da smanjis odnos R190/R180 i javi da li ima promene.
Reply
#15
Ne ponasa se kao obican klip nego sam to napisao samo da bi malo slikovitije opisao problem koji imam.
R190 sam isao na 100K,i mjenjao vrjednost kako 4k7(isao do 22K) tako 56pF (isao do 220pF) koje kada sam mjenjao primjetio da dobijam malo na visokim tonovima i naravno dolazi do promjene samog pojacanja jer izmjenjen R u povratnoj.
Opet i sa tim imam rezultat cjepanja-grcanja pogotovo na nizim otporima zvucnika.
Napajanje je smps(provjereno i veoma stabilno) koje sam takodje mjenjao klasicnim trafoom sa +/-50 ali opet je problem isti.
Reply
#16
D200 najcesce koristim bez zastite ili sa dc zastitom koja koristi trijak tako da je zvucnik spojen direktno na izlaz pojacala i nema problema sa offsetom. E33 sam koristio pri eksperimentisanju sa prigusnicama ali samo na +/-35V napajanja a to je dovoljno snazno za kucni hi-fi amp.
Reply
#17
Ma dobro taj offset nije problem da se rjesit,bitno je da amp dobro zvuci..
Kada rjesim misteriju,onda bi napravio novi pcb gdje bi izbacio onaj shunt za 12V i zamjenio ga sa klasicnim trafoom i stabilizatorom,dodao led kada amp zaosciluje onako cisto radi izgleda jer planiram napravit par stereo pojacala klase d ujedno sa smps koja ce ici u pleksiglas,dodao bi jos kapaciteta na samu plocicu ne samo zbog bus pump efekta vec jer idem na vece napone samog pojacala,i eventualno trimer za podesavanje frekvencije i isao bi na ir2113s jer ih imam vise komada..
Reply
#18
(05-12-2014, 08:07 PM)azecevic Wrote: Imenjace i ja sam to negde procitao, ali mi se ne uklapa u celu pricu.

Broj namotaja se racuna po formuli:

N=sqrt(L*1000/Al)

Meni logicno izgleda da se sa n jezgara Al mnozi sa n.

Onda ispada je potrebno korena iz 2 puta manje zice, odnosno 70% zice koja nam je bila potrebna za jedno jezgro.

Mozda ja negde gresim.

Debljina zavisi od maksimalne vrednosti struje i koliko se secam ona mora biti minimalno 2.5A/mm(na kvadrat).

Nije filter bas prosta stvar, vrednosti LC komponenti se razlikuju u zavisnosti od impredanse zvucnika (menja se granicna frekvencija). Postoje mnoge topologije D klase, od klasicne sa generatorom trougla kao nosiocem, preko AD i BD filtracije (o tome imate u jednom TI dokumentu vise puta postavljanom na forumu), samoscilujuce (Hypex) i mnogi druge i sve one koriste drugaciju vrstu filtracije.

Evo jedan korisan dokument na temu:

http://www.ferroxcube.com/FerroxcubeCorp...lifier.pdf

Zasecen gap, dobra stvar koja cuva jezgra da ne upadnu u saturacija, a znamo sta sledi ako do toga dodje.

Jedno pitanje na kraju. Jel neko uspeo da nadje ova jezgra, a da moze da ih kupi obican smrtnik?

U pravu si Aco.

Kada se spoje dva jezgra treba 0.707 od bišeg broja navoja, za isti induktivitet.

Za isti B treba 0.5 od bivšeg broja navoja na jednom jezgru.

Što se debljine žice tiče, kod mrežnih transformatora, gde su uslovi hlađenja veoma loši jer su namotaji "zatrpani", ide se na dve veličine koje zavise od tipičnog opterećenja transformatora:
-3,5A/mm^2, standardni trafoi
-2,5A&mm^2, trafoi izloženi kontinualnom opterećenju od 100%

Kod SMPS su namotaji u tankom sloju, vrlo izloženi okolini, pa se tu ide čak i do 15A/mm^2, zavisno od maksimalnih mogućnosti laka na žici, takođe i od prenosa toplote sa žice na jezgro.

Sve se svodi na neprekoračivanje dozvoljenih temperatura, odnosno temperatura koje neće degradirati rad transformatora ili prigušnice.
Dovoljno je održati permeabilitet u željenim granicama i držati se dovoljno ispod Kiri temperature (kod materijala kojima je Kiri tačka niska, poput npr. N30 gde je to svega 130*C)


Feritni materijali uobičajeno imaju najmanje gubitke u rasponu od 80-100*C, stoga se sve dimenzioniše da u kontinualnom radu feriti budu otprilike na tim temperaturama.
Osim frekvencije i dB i još nekih parazitnih efekata koji generišu toplotu u samom feritu, na temperturu ferita utiču i eksterni faktori kao što je prenos tolote sa žice namotaja ka feritu, koje konvekcijom koje zračenjem.

Stvarno je mnogo faktora koji utiču na konačnu temperaturu trafoa ili prigušnice, pa je osim proračuna koji će dati orijentaciju o termičkom ishodu, jedini i najispravniji put izmeriti temperaturu DUT, u ptpuno realnim uslovima.
Dakle:
- u kutiji u kojoj će raditi
- sa najvišom očekivanom temperaturom okoline
- u realnom položaju na pcb, u kom će raditi
- u periodu od nekoliko časova sa 100% opterećenja, period treba da potraje sve dotle dok se ne dostigne stacionarna vrednost temperature DUT.

Dosta fabrika se osloni na računarske simulacije uslova, gde se potkradu tipične serijske slabe tačke, koje se često daju videti po komercijalnm sklopovima.
Radi se najčešće o nehotičnom zanemarivanju nekog sitnog faktora, gde u realnim uslovima bude pređena sigurnosna granica, pa iskusniji majstori-serviseri unapred znaju šta će menjati za godinu-dve...

---------------------------------
Kada sam pre nekoliko godina tažio ta zasečena ferroxcube jezgra, zatražen mi je čitav elaborat šta to ja hoću raditi sa njima, planirana količina i dokument kojim garantujem da neće biti upotrebljen u vojne svrhe.
Posle tog više nisam pitao i nadam se da im je se poslovna politika promenila (čini mi se da sam ih video na Mouser).

Još je bolja firma Metglas, samo je od njih bukvalno nemoguće (za Srbiju) dobiti čak ni dokumentaciju za neke materijale...
Oni imaju opaku paletu nanokrisataline materijala.

Pozz
Reply
#19
Dc zastita sa trijacom, imali gdje shema ?
Reply
#20
(05-14-2014, 05:14 PM)samuki Wrote: Dc zastita sa trijacom, imali gdje shema ?

Zastita sa trijakom nalazi se na plocici koju sam nazvao 'speaker terminal' zajedno sa zobel kolom.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)