Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bato MM-Amp (LM-most by macolakg)
Crvena dioda je indikator ventilatora ?????
Reply
Crvena dioda je bila prilično neophodna prilikom razvoja... za "debug" namene. U finalu ništa korisno ne radi, ali može ako je neko zainteresovan.
U verziji sa externim NTC otpornikom zavisno od perioda blinkanja, mogu da prepoznam u kom opsegu se nalazi temperatura. Taj firmware testiram, i postaviću ga ovde za neki dan.
Ista pločica pasuje za obe verzije.

Ladno sam promašio topic... Detalje o ovom regulatoru imate ovde:
http://forum.yu3ma.net/showthread.php?tid=182&page=5
Reply
(06-22-2014, 04:44 PM)ziki Wrote: Lijepo je ispalo. Ovo napajanje je s foruma (mislim na pločicu)?

(06-22-2014, 05:00 PM)npejcic Wrote: @ziki Jeste. Ali sada nisam uspeo da pronađem taj post. Pronašao sam je na prethodnom forumu, ali od kako je preseljen ne mogu da se snađem.
Ako se ne varam pominje se Ziki i vksmael da su ga već pravili Smile

Jao, pa to je ovo: #243 Smile

Taj PCB sam ja napravio od vksamaelovog koji je bio za 8 kondenzatora, ali se tih par postova o napajanjima izgubilo kad se selio forum... Ziki, kaži ako ti treba...
Reply
Vidim da je poznato pa si gledam jel to to Big Grin. Razmišljam na glas malo kako i šta. Skupili se svi smd dijelovi na hrpu. Imam i neka hladila već. Polako se kuha u glavi Bato MM Big Grin.
Reply
u prvom postu sad je postavljen link ka nadam se konačnim dokumentima u SMD i TH varijatama ovog pojačala. postavio sam dokumente poslednje verzije 1.0,ostale sam izostavio radi izbjegavanja zabuna. ako neko ima nešto da doda neka baci koje slovo pa da vidimo kako i šta dalje,svaka sugestija u pozitivnom smjeru je dobrodošla Smile

moj je recimo predlog da se svo nvo pisanje o smd varijanti i svemu vezano za nju piše u odvojenoj temi. to smatram jer vjerujem da je svakome ko dođe na forum ili počinje lemljenje smd varijante mnogo lakše da ima određeni početak u čitanju tuđih iskustava,a ako želi i voli da čita o samom pojačalu skoro sve najbitnije nalazi se ionako u prvih deset strana same ove teme teme.
Jedina stvar koja je potrebna za trijumf zla jeste da dobri ljudi ne urade ništa : : :    Edmund Burke

(44250 tpk HMAP tpk 11277)
Reply
Prijedlog ti je odličan. Ovako je sve na jednom mjestu.
Reply
   
(06-22-2014, 01:35 PM)npejcic Wrote: Konacno! 99% zavrseno. Nisam bas neki esteta (unutrasnjost je na kraju ispala kao da je u rasulu) ali kada se stavi poklopac već liči Smile
Evo par fotografija.

Lepo je da se vidi uredjaj zavrsen do kraja, narocito kada ga radi profesionalacBig Grin.
Imam jednu sugestiju. Mislim da nije potreban komad crnog provodnika izmedju dve GND tacke na plocicama ( zuto X na slici ). Ako pojacavac ima neki mali brum ( nadam se da nema Big Grin ) mozes da probas sa/bez ovog parceta zice. Verovatno nece biti razlike jer je struja koja tece ka centralnoj tacki mase 20 mA ( za zener diode ).
Vidim da za sada ne koristis remote feedback opciju.
Kolike je snage torusni transformator i za koji si se napon konacno opredelio? Da li se cuje da zuji?
A bogami i ventilator bih rekao da je super profi. Gde si ga nabavio i kakva je cena? Da li i koliko ima posla za njega u normalnom i "nenormalnom" radu?( potenciometar na 250 stepeniHocemo jos ).


Pozdrav.
Reply
Nenade, gledajući ovu sliku pade mi u oči da imaš MKP kondenzatore preko dioda ispravljača, pa odatle i pitanje, odn. preporuka: imaš li i RC snubber preko sekundara? Ako ne, preporučujem da ga ugradiš, u skladu sa diskusijom koju smo vodili u temi na linku dole.

http://forum.yu3ma.net/showthread.php?tid=31&page=4

Jednostavno, izmeri induktivnost i otpor sekundara pri kratko spojenom primaru i pomoću Excel formulara u postu 67 sa linka sračunaj serijski otpornik za snubber. Tako ćeš dobiti pouzdano gašenje parazitnih oscilacija sekundara.

Pozdrav
Reply
@dlalkovic Hvala na komplimentima Smile Imao sam problem brujanja, pre pakovanja pojačavača u kutiju, i nakon sugestija Macole to je svedeno na zanemarljivu meru. Nisam hteo da menjam ništa i samo sam to prepakovao u metalnu kutiju. Otud ta žica.
Torusni trafo je 200VA 2x16VAC, veoma retko se pojavljuje neko čudno zujanje na recimo desetak sekundi. Neko mi reče da je to zbog DC komponente u AC mrežnom naponu. 99% vremena nema zujanja.

Ventilator je veoma tih, kupljen je u Cometu nešto oko 300.00 RSD dimenzij 40x40x20mm. Pošto sam štedeo na pasivnim hladnjacima ventilator se uključuje kada je snaga odokativno preko 50% log pot-a, odnosno kada je hladnjak na nekih 50-ak stepeni. Oznaku ti mogu poslati kada se vratim sa odmora, trenutno nisam u Srbiji...

@Braca Očigledno da ne pratim dovoljno na času, nisam obratio dovoljno pažnje na tu temu. Pogledaću nakon odmora.
Inače imam snubbere u samom elektrolitskom bloku, ali ne i direktno na sekundaru, što koliko vidim iz predloženog linka je jako bitno.
Hvala.
Reply
Nebojša,

To sporadično zujanje od desetak sekundi se obično može primetiti i kod TV sa zemaljskom antenom, na VHF području. Najčešće potiče od uklopnog sata sa elektromehaničkim navijanjem, i taj može biti tvoj sopstveni ili u bliskom komšiluku.

Lek protiv toga je: "najbolje lečiti na izvoru", ali pošto je to u takvom slučaju veliki problem, pogotovo u komšiluku (osim ako nije neka moćna plavuša kao iz Lasalvi karikatura), onda ti ne preostaje ništa drugo već da postavljaš razne EMI filtre svud redom dok toj pojavi ne dohakaš.

To se obično pojavljuje i na drugim uređajima, a lako možeš nanjušiti gde je izvor držanjem nekog starog srednjetalasnog radio prijemnika, onako malo van centra neke slabije stanice, na raznim mestima po stanu premeštajući ga recimo posle par takvih pojava na drugo mesto u stanu.
Kada se čuje najveća galama, onda si blizu uzročnika.
Zahteva malo strpljenja jer je pojava sporadična, ali se tako može uloviti.

Pozz
Reply
Imam par EMI filtera ako ti treba... Big Grin
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
Moze li mi neko reci gde kod domacih dobavljaca nalazite smd 0805 otpornike na cetvr` wata kako pise u BOM fajlu
Reply
Ne mora, to su sve signalni otpornici, moze tu i 1/8w, cak i 1/10w. Eventualno bi one od 47r za remote sense mogao da stavis malo snaznije ako nadjes, nece nista da skodi.
Reply
Ok toga imam ihaaaa ,pretpostavio sam ali ajd da priupitam .....hvala
Reply
Jel su kruticne vrednosti kondenzatora C3,C6 i C10 i ako sme da se odstupa u vrednostima koja je zadnja granica?
Zaraziti nekog cekanjem je najbolji nacin vladavine nad njim
Reply
Ja bi se pridržavao tih vrednosti pošto je ovaj amp veoma precizno konstruisan...
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
C6 i C10 sa otpornicima od 2K2 cine integrator i Tau(RC konstanta) treba da bude izmedju 0.5uS-1uS.

C3 je ako se ne varam ima ulogu da odvede HF oscilacije i vrednost mu nije toliko kriticna, tj. njegova vrednost odredjuje propusni opseg NF filtra na ulazu.
Reply
I ja cu se pridrzavati, ali nema ovih SMD kondova u MG-u,a ne narucuju mi se sa strane par SMD delova. Mada ga u skorije vreme necu necu ni poceti da lemim,tako ga mi se ne zuti.
TH plocica ceka samo da joj ubacim 47k i da prikacim na napajanje vise od mesec, tako da ce i ova da prosvira u najboljem slucaju na zimu.
Zaraziti nekog cekanjem je najbolji nacin vladavine nad njim
Reply
Šta ti treba Buco, pošto je meni nešto ostalo delova od Bato MM?
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
C3,C4 i C10, C1A-B za 2 plocice Big Grin
Edit:
Sad sam nasao u MG-u gde su ih sakrili,
jedino C1A ima od 16v, mislim da nece biti problem da njega stavim...?
Zaraziti nekog cekanjem je najbolji nacin vladavine nad njim
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)