Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mehanicki prekidac + relay
#1
Zdravo drustvo, gledam ovaj prekidac za generator, i razmisljam kako bi bilo da se poveze neki mehanizam da moze da se upali preko mobilnog ili sl. preko nekog kontrolera \ releja.

Ovo je sema:
[Image: 43518ed021e3445b9470d51d0f6c4fcb.png]
Fora je sto bi hteo ako je moguce da mogu da rade i kljuc za startovanje \ gasenje i automatika. Da se npr. relejom ukljuci a kljucem ugasi i obrnuto, ili da mogu da rade i nezavistno skroz.

Ovo mu dodje taj prekidac sa 6 pinova (combination switch na semi dole desno):
[Image: mDhWXAjm6h45Xg3Vl4ph8Vg.jpg]
Jel radio ko sta slicno, neka ideja za povezivanje?

Naravno, ovde ide i dodatak za temperaturni senzor i za solenoid da kontrolise sauh Smile.

Evo ga ceo manual inace.
Reply
#2
Izgleda da ako se drzi kljuc na "ON" poziciji stvar postaje veoma jednostavnija i vrlo prosto sa dva mala relejcica moze da se kontrolise i paljenje i gasenje, a plus moze da radi i kljuc po potrebi. Smile
Reply
#3
Kontrolu možeš da izvedeš preko nekog gsm/gprs modula. Sem prostog paljenja i gašenja dodaj i mogućnost merenja izlaznog napona, napona baterija, upozorenja na nizak nivo ulja, preopterećenje, ispad osigurača...
Reply
#4
Komunikacija nije problem to cu veoma lako da uradim, kao i senzori, verovatno cu da ubacim pored ovog sto si naveo i za ugljen monoksid, komunikacija verovatno preko BT, WiFi il kako vec, vise mi bio problem da moze da radi u oba moda kombinovano.
Reply
#5
Napravih ovaj mali kucni DIY projektcic, vrlo prosto, 3 mala releja, BLE modul, prosta app za mobilni i plus mu dodao RF M4 na 315MHz povezan na atmega da moze po potrebi da radi i preko daljinskog ako neko nece da se mlati sa app na mobilnom i sve sljaka Smile Tj. skoro sve, samo solenoid koji sam uzeo za povlacenje sauh-a slabasan.

Pa ako neko ima iskustva s ovim, cenio bih preporuku koji bi bio dovoljan da ima svoj plunger, da ima jedno 2.5 - 3cm hod i da ima dovoljno snage da povuce sauh unutra (znaci da se suprotstavi malo onoj opruzi sto sluzi da zatvara isti... znaci neki tubular pull solenoid na 12v sa optimalno 3cm hoda i dovoljno snage Smile
Reply
#6
Ja sam svojevremeno koristio elektromagnete za pokretanje "bendixa" na automobilu, ne znam kako mehanicari zovu taj elektromagnet, taj je na 12V i kad "skljocne" moze prst da ti prebije Smile ... ima sile na pretek i hod je ok 2-3cm ... Smile
Reply
#7
Pa pazi i ovaj solenoid kad ukljucim i kad on vec uvuce u polje plunger on to drzi, nema sanse da mu ja rukom "otmem" al fora sto su vecina ogranicena pozadi da ne proleti klip, a kad izvuces klip koliko ti treba posto ga hvata samo deo el.magnetnog polja nema dovoljno snage, zato mi treba neki "dublji" gde klip moze da bude dovoljno duboko u polju a opet da ima dovoljno prostora da jos udje i povuce tih 3cm.

Razmisljam se mozda da uzmem i neki mali linearni actuatorcic kao zamenu. Ne znam sta je bolja opcija.
Reply
#8
Na ovo sam mislio, naravno nadjes negde neki polovan ... Ovde u KG smo se "gadjali" sa tim u vreme dok je radila Zastava ... 
Taj elektromagnet je brz ko metak, kad zakuje nema sanse da ga odlepis ... Bas je za velike sile ...



A servo motorcic je isto dobra fora, mnoooogooo lakse za kontrolu ... evo juce sam postavio program bas za kontrolu tih malih RC servo:
http://forum.yu3ma.net/showthread.php?tid=1519&pid=69882#pid69882
http://www.elitesecurity.org/p3740561
Reply
#9
Zar ovo nije isto to, s tim sto ti ovde vec imas ugradjen plunger.

[Image: JMA-2063-1.jpg]

Ja sam nasao neki na 12v, al nisam obratio paznju tad koju snagu ima, mislim i sad mi nista ne znaci, jer ne znam koja je potrebna, nemam dinamometer da premerim. Nadjoh neki radioshack-ov mini servo, al problem pa s njim sto on ima snage, al plastikica koju ima za "zupcanik" ne deluje pouzdana Smile

Koliki hod ima ovo sto si okacio, deluje oko 1cm?
Reply
#10
(02-21-2017, 04:42 PM)mikikg Wrote: Na ovo sam mislio, naravno nadjes negde neki polovan ... Ovde u KG smo se "gadjali" sa tim u vreme dok je radila Zastava ... 
Taj elektromagnet je brz ko metak, kad zakuje nema sanse da ga odlepis ... Bas je za velike sile ...
zato je i propala juga  Hocemo jos

Taj aktuator vuče min 10A! Turi ti tu motorče od brave na vratima kola.
Ono ide oko 3 cm.

[Image: mes_dim.jpg]
Reply
#11
(02-21-2017, 06:47 PM)branko tod Wrote: Turi ti tu motorče od brave na vratima kola.
Ono ide oko 3 cm.

EDIT:
U pravu si, izgleda da bi mi ovo zavrsilo posao.
http://www.princessauto.com/en/detail/si...-p8008425e
Reply
#12
A možda da ideš preko poluge, da sa jedne strane ima hod od 1cm, a druga strana da ima hod od 3cm koliko tebi treba?

Ovo što mikikg predlaže je čini mi se automat anlasera i jak je kao zemlja. Mora da ima snage da izbaci bendix i uzubi ga u zamajac, a sa druge strane su kontakti koji uključuju anlaser i sve to treba da drži nekoliko sekundi.
"Ako kaniš pobjediti, ne smiješ izgubiti" - Grunf
Reply
#13

Big Grin
Face up...make your stand and realise you're living in the golden years!
Reply
#14
Uzecu ovih dana ovaj motorcic za bravu sto je Branko pomenuo, deluje da ce da zavrsi posao a i jeftinije je.
Padalo i meni to s polugicom kao ideja, al to sam ostavio za kraj Smile
Reply
#15
Takodje, ova tabela gore nije skroz tacna. Tj. tacna je kombinacija ali nisu nigde spojene zice za FS-G tj. ne sluze za gasenje kako je navedeno u tabeli, samo IG-E su za to.
Reply
#16
Uzeh ovo cudo sto branko preporucio, ovo ima snage konja da povuce Big Grin Vuce 2.5A
Reply
#17
Cao drustvo, bacite pogled i kazite ako ima neka ocigledna zamerka za semu\pcb. Deo za fuse holder je onakav jer nisam siguran koje cu uspeti da nadjem lako, pa je stavljeno da mogu vise razlicitih da se uguraju.

[Image: 1f3bd58bb4464651b8acf5f2d20a986c.png]


Attached Files
.sch   wireless_starter-1.sch (Size: 222,19 KB / Downloads: 6)
.brd   wireless_starter-1.brd (Size: 104,37 KB / Downloads: 2)
Reply
#18
Nemaš diodu na špulni relea.
Reply
#19
Emiter tranzistora koji otvara relej treba spojiti posebnim vodom do minus od bulk elka.
Tranzistor u trenutku uključenja releja povuče odredjenu struju, i ako na tom vodu do emitera
(kao što je kod tebe slučaj) ima drugih komponenti koje zahtevaju "čist GND" može biti problema.
Reply
#20
Jbg, ja nemam orlušinu, pa ne mogu da otvorim sch fajl.
Svakako poslušaj Gorana i Želju.
Inače, ja nemam neko iskustvo u projektovanju pločica, ali mislom da si malo prekomplikovao sa vodovima i da je moglo jednostavnije.
Npr. kod IC3 vod sa druge nogice si provukao okolo, a mogao je proći pravo između 26-te i 27-me nogice.
Da li baš svi vodovi moraju toliko da prelaze sa jednog nivoa na drugi? Mislim recimo i na one što idu horizontalno sa desne strane IC3. Mogli su biti na jednom nivou (top) a onda onaj vod što ih preseca koji ide sa četvrte nogice bude na drugom nivou skoro celom putanjom do pred samu komponentu (R2 ?)

Recimo onaj desni fuse holder si mogao staviti horizontalno...

Četvrti vod koji ide sa J2 si mogao povući još malo ulevo i onda pod pravim uglom preko svih onih na drugom nivou  
(uvek tako ako je moguće kad moraš da ukrštaš putanje da idu što je moguće manje paralelno...

Konektor 5 da si malo povukao ulevo imao bi bolji raspored vodova jer vod sa drugog kontakta nebi išao oko trećeg kontakta i nepotrebno se ukrštao sa njim i to dva puta, dalje, taj vod sa trećeg kontakta (malo levo) se previše blizu nalazi onome sa drugog nivoa, a nema potrebe. Ne mora sad da smeta, ali možda negde dalje oće...

Po meni uvek gledaš da vodove što je moguće više maksimalno skratiš ,koristeći se pri tome rasporedom  komponenti (položajem i rotiranjem).

Mora li baš na svakom mestu da se koriste SMD komponente , ako smo sa TH mogli preskočiti neki vod, pa i više njih i na taj način dobiti kompaktniju pločicu?  

Oznake komponenata pomeri ukoliko preko oznake prolazi neki vod, da bi bilo preglednije.

Još da dodam da bi onaj deo gde su u pitanju veće struje, ili viši naponi makao dalje od finije elektronike.

Možda nisam sve u pravu, ali ja tako najdobronamernije mislim i ja bih tako...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)