12-29-2013, 12:07 PM
<p>Odličan post Miki!</p>
<p> </p>
<p>Dodao bih samo još par stvari :</p>
<p> </p>
<p>1. Oko temperature, mislim da je malo velika granica izmedju 360 i 420 stepenu. Ja držim na 320 stepeni i to je sasvim dovoljno, u principu ako imati lemilicu sa regulacijom temperaturu ćete sami odrediti, ona treba da bude što niža zbog radnog veka vrha lemilice, a opet dovoljno velika da bude upotrebljiva pri lemljenju. Tu treba naći kompromis, ne treba ići ni u jednu ni u drugu krajnost.</p>
<p> </p>
<p>2. Ovo za krajnost važi i za vrhove. Znači ne neki olučarski vrhovi, ali nikako nemojte ni špic vrhove. Kod 0805 i 1206 ja koristim šrafciger vrh od 1.6mm. Kod debelih vrhova uhvatićete silkscreen (ono zeleno) i neki okolni pad što ne bi trebali, a ako je vrh mnogo tanak temperatura će mu pri kontaktu sa lemnom tačkom toliko opasti da to više neće biti upotrebljivo.</p>
<p> </p>
<p>3. Tinol je jako bitan. Struktura manje više (onaj sa 2% flux-a je OK), ali debljina je i te kako bitna. Ako možete kupite 0.4 ili 0.6mm, najviše do 0.75mm, sve preko toga je previše, ja sam juče BatoMM izlemio sa 1mm tinolom (u neimanju drugog) i to baš nije ispalo najsjajnije, na dosta mesta se vidi da ima višak tinola.</p>
<p> </p>
<p>4. Možda i najbitnije je osvetljenje. Radite po što boljem osveljenju. Ako radite po danu dnevno svetlo + lampa neposredno uz pločicu su obavezni, ako to radite noću onda plafonjerka + lampa. Lakše će biti vama, pod lošim osvetljenjem oštetićete vid zbog prevelikog naprezanja očiju.</p>
<p> </p>
<p>Ako se setim još nečega napisaću.</p>
<p> </p>
<p>Pozdrav.</p>
<p> </p>
<p>Dodao bih samo još par stvari :</p>
<p> </p>
<p>1. Oko temperature, mislim da je malo velika granica izmedju 360 i 420 stepenu. Ja držim na 320 stepeni i to je sasvim dovoljno, u principu ako imati lemilicu sa regulacijom temperaturu ćete sami odrediti, ona treba da bude što niža zbog radnog veka vrha lemilice, a opet dovoljno velika da bude upotrebljiva pri lemljenju. Tu treba naći kompromis, ne treba ići ni u jednu ni u drugu krajnost.</p>
<p> </p>
<p>2. Ovo za krajnost važi i za vrhove. Znači ne neki olučarski vrhovi, ali nikako nemojte ni špic vrhove. Kod 0805 i 1206 ja koristim šrafciger vrh od 1.6mm. Kod debelih vrhova uhvatićete silkscreen (ono zeleno) i neki okolni pad što ne bi trebali, a ako je vrh mnogo tanak temperatura će mu pri kontaktu sa lemnom tačkom toliko opasti da to više neće biti upotrebljivo.</p>
<p> </p>
<p>3. Tinol je jako bitan. Struktura manje više (onaj sa 2% flux-a je OK), ali debljina je i te kako bitna. Ako možete kupite 0.4 ili 0.6mm, najviše do 0.75mm, sve preko toga je previše, ja sam juče BatoMM izlemio sa 1mm tinolom (u neimanju drugog) i to baš nije ispalo najsjajnije, na dosta mesta se vidi da ima višak tinola.</p>
<p> </p>
<p>4. Možda i najbitnije je osvetljenje. Radite po što boljem osveljenju. Ako radite po danu dnevno svetlo + lampa neposredno uz pločicu su obavezni, ako to radite noću onda plafonjerka + lampa. Lakše će biti vama, pod lošim osvetljenjem oštetićete vid zbog prevelikog naprezanja očiju.</p>
<p> </p>
<p>Ako se setim još nečega napisaću.</p>
<p> </p>
<p>Pozdrav.</p>